Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 5117 118 119 120 121 122 123 124 125 126
Boltsa
15.11.2010 15:17:23
Aki: Jos on kieli keskellä suuta eikä peukalo keskellä kämmentä, niin iPhone on tavallaan tehty suht fiksusti purettavaksi. Ja ohjeitahan löytyy netistä paljon. Mutta on se silti puhelin, ja ahdas sellainen.

Mutta huonoakkuisesta iPhone 3G:stä en satasta maksaisi. 3GS:stä saattaisin maksaakin.

Terv. iPhone 3G omistaja.

3GS:stä on kyse. Ehkäpä sitten ostan sen pois. Pääsee kyseinen henkilö kauppaan ostamaan iPhone nelosta :D
Boltsa
markkuliini
16.11.2010 21:36:56

kiiski: Pahoitteluni, jos tätä on jo hehkutettu:
http://www.smassey.com/au.html

Tape Head -plugari Masseyltä, joka toimii Logicissa. Kuninkaallista! Ilmaiseksi!

Kiitos vinkistä! Kokeillaan. :) +
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Mikael
17.11.2010 12:44:41 (muokattu 17.11.2010 12:45:12)

markkuliini: Kiitos vinkistä! Kokeillaan. :) +

Tape Head on kiva. Mä oon käyttänyt jo pitkään ilmaisversiota ja eilen lunastin täyden version kun kyllästyin kirjoittelemaan asetuksia (RTAS-ilmaisversio ei muista astetuksia, ei toimi stereona, ei sisällä medium-asentoa, ei omaa bypassia ekä tue automaatiota). Mutta eipä ollut hintakaan paha tästä plugarista. Maino moneen asiaan.

Tape Head on itseasiassa ihan kuin vartavasten tehty lääkkeeksi kiinalaisten tai miksei austraalialaistenkin halpismikkien helmasyntiin, eli ylämiddlen kireyteen/kovuuteen :D
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Exhausted
21.11.2010 20:30:51

Ostin E-Baystä uuden Logic Express 9:n, hintaa posteineen tulee 110 euroa. Tällä hinnalla ei jäänyt korkeaa kynnystä uskaltaa tehdä vaihtoa.
south_of_heaven
22.11.2010 18:28:13
kiiski: Pahoitteluni, jos tätä on jo hehkutettu:
http://www.smassey.com/au.html

Tape Head -plugari Masseyltä, joka toimii Logicissa. Kuninkaallista! Ilmaiseksi!

Oho! Kiitoksia!

Olin ymmärtänyt, että kaikki Masseyn plugarit ovat vain ja ainoastaan RTAS-muodossa.
Johnny Buzz
22.11.2010 22:45:25

Exhausted: Ostin E-Baystä uuden Logic Express 9:n, hintaa posteineen tulee 110 euroa. Tällä hinnalla ei jäänyt korkeaa kynnystä uskaltaa tehdä vaihtoa.

Oho, halpa. Oliks avaamaton pakkaus? Meinaan, että tonhan voi asentaa vaan yhelle läppärille ja yhelle pöytäkoneelle yksittäisellä lisenssillä.
Exhausted
23.11.2010 08:23:24

Väittää olevansa ainakin avaamaton pakkaus. Muuten en olisikaan ostanut.
WanhaWetäjä
23.11.2010 15:25:03

Onko kellään musakäytössä uutta iMac i5 2,8Ghz Quad Corea? Kyse siis ihan himajutuista, midia ja audioo Logicilla.
Hitonmoisella googletuksella en löytänyt yhtään videoo tai muutakaan juurikin yhdistelmästä iMac&Logic Pro. Kaikenlaista nopeustestia löytyy MUTTA eipä juuri mitään musan tekoon liittyvää. Eli onko ollut ongelmia ja minkälaisia äänikortteja on käytössä? Mun tarve on 2 mikkietusta ja midi, plussana adat. Laatuvaatimus on myös korkealla, kuin myös erilaiset reititykset ja sujuva monitorointi, mulla on RME:n PCI-kortti G5 masiinassa ja se on todella loistava saundiltaan ja monitoroinnit etc pelaavat ongelmitta.

Tein omalla G5 -wanhuksella tuon Geekbench testin, kuin myös pojan iMac 3,06 Dual Corella, G5 jotain 1700, iMac tais olla jotain 3500, iMac i5 Quad Core 2,8 huitelee vissiin jossain 6000-7000 välillä. Tuoltahan nuo löytyy... http://www.primatelabs.ca/geekbench/mac-benchmarks/ ....ja tosta voi ladata demon ja testata oma kone http://www.primatelabs.ca/geekbench/

Asia on ajankohtainen siksi että nyt ois SoneraVerkkokaupassa tuota i5 2,8-mallia 27" näytöllä, ja kun harrastan myös valokuvausta tuo näyttö kiiinnostaisi sen takia. Ja jäis sitten rahaa hommata äänikorttia ja ulkosta levyä kun ei tarvis koneeseen sijottaa hirmuisesti kerralla.

Mutta...sitten on nämä turbo boostit ja virtuaalicoret, eli kuinka tärkeitä nämä ovat musahommissa? Olen ymmärtänyt että Snow Leopard ja Logic osaavat hyödyntää nää moniytimiset jutut todella hyvin ts kuinka iso ero mahtaa käytännössä olla i5 Quad Corella ja i7 Quad Corella + sen virtuaalicoreilla jos näitä vertaa keskenään?
Mun projekti eivät ole isoja ja kaikki tehään Logicin plugareilla/synilla + jotain audioo lähinnä basso/kitara/laulu-akselilla, mutta vaativathan nuo isot kaiut ja raskaimmat softasynat muistia ja tehoa.

Näistähän on netissa pilvin pimein juttua MUTTA ei tosiaankaan liikaa liittyen musahommiin.

Niin joo...5 vuotta wanha G5 pelaa edellen loistavasti mutta Leopardia ja esim Logiccia ei pysty enää päivittään ja onhan sen tehot aika vaatimattomat noitten testienkin mukaan, ja muistia ei saa kuin sen 4 gigaa mikä siinä nyt on. No joo, onhan tossa mun setissa "freeze" toiminto mahollisuus ;-)

Suuntaa antavana vois käyttää noita Logicin demobiiseja, jos joku viittis kokeilla i3/i5/i7 iMaceillaan, raskaimmat eivät pyöri G5 alustalla kunnolla mutta pojan Dual Core iMacilla kyllä, tosin välillä mennään CPU:t punasella ;-)
Janie Jones
23.11.2010 16:51:54 (muokattu 23.11.2010 16:52:30)

WanhaWetäjä: Onko kellään musakäytössä uutta iMac i5 2,8Ghz Quad Corea? Kyse siis ihan himajutuista, midia ja audioo Logicilla.

Suuntaa antavaa: http://www.gearslutz.com/board/musi … ic-pro-multicore-benchmarktest.html
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Cathi777
24.11.2010 09:03:38

Johnny Buzz: Oho, halpa. Oliks avaamaton pakkaus? Meinaan, että tonhan voi asentaa vaan yhelle läppärille ja yhelle pöytäkoneelle yksittäisellä lisenssillä.

Kyllähän noita useinkin tuohon hintaan löytyy ja halvemmallakin. Studio versiotakin saa sinne 250e:n pintaan.
Only pop music can break my heart...
WanhaWetäjä
24.11.2010 11:02:08

Janie Jones: Suuntaa antavaa: http://www.gearslutz.com/board/musi … ic-pro-multicore-benchmarktest.html

Joo, kyllähän tuokin jotain kertoo, en osannut noilla hakusanoilla etsiä enkä löytänyt tuota testia, muistin sen olleen jossain aiemmin kyllä, ja olikin tässä topicissa vissiin ;-)
i7 lienee himpun verran ellei jopa selkeesti tehokkaampi kuin i5, siinä on sekä tuo hyper-osasto että turbo boost ja virtuaalicoret MUTTA ois ihan kiva tietää miten ne todellisuudessa käyttäyvät, ite olen nähnyt noita aika isoja Logicin demoja Pro Mac 8 Corella, CPU:t eivät juurikaan liikahtaneet, ois kiva verrata ikäänkuin tuota "oikeassa elämässä" -demo-osastoa testien sijaan juurikin i3/i5/i7 iMacceihin, tuossa Prossa tais olla 6 gigaa muistia, toki sekin vaikuttaa.
Johnny Buzz
24.11.2010 22:51:11

Cathi777: Kyllähän noita useinkin tuohon hintaan löytyy ja halvemmallakin. Studio versiotakin saa sinne 250e:n pintaan.

Siis koko Studio-versio eikä vaan päivitys Expressistä?
Velli
24.11.2010 23:39:19
Cathi777: Kyllähän noita useinkin tuohon hintaan löytyy ja halvemmallakin. Studio versiotakin saa sinne 250e:n pintaan.

Itse en ole alle 200E:lla törmännyt Ebayssa Logic Studio 9:n täys retail-versioon. Upgraden Expressistä on saanut tuohon satasen pintaan. Hieman epäilen että Exhausted osti upgraden.
Exhausted
25.11.2010 09:02:52

Velli: Itse en ole alle 200E:lla törmännyt Ebayssa Logic Studio 9:n täys retail-versioon. Upgraden Expressistä on saanut tuohon satasen pintaan. Hieman epäilen että Exhausted osti upgraden.

Meinasin vahingossa ostaa kyllä upgraden vanhemmasta versiosta, mutta sen hinta oli jo reilusti alle satasen. Kyllä tämän Expressin pitäisi olla täysi versio. Saa nähdä mitä paketista löytyy sitten aikanaan :)
DirectTone
25.11.2010 09:10:03
Miten Logic Express eroaa Studiosta? Toki kaikkea tulee enemmän mutta onko käyttiksessä jotain eroja. Kuulin, että olisi yksinkertaisempi?
"Why should the devil have all the good music?" - Martin Luther
Cathi777
25.11.2010 09:26:30

Velli: Itse en ole alle 200E:lla törmännyt Ebayssa Logic Studio 9:n täys retail-versioon. Upgraden Expressistä on saanut tuohon satasen pintaan. Hieman epäilen että Exhausted osti upgraden.

Näitä esimerkkejä nyt on vaikka kuinka paljon. En sanonutkaan, että alle 200e:n, mutta 250e:lla tälläkin hetkellä myydään, vaikka kuinka montaa. Tässä esimerkki http://cgi.ebay.co.uk/Logic-Studio- … Software_SR&hash=item4154a88d39
Only pop music can break my heart...
Janie Jones
25.11.2010 12:10:17

DirectTone: Miten Logic Express eroaa Studiosta? Toki kaikkea tulee enemmän mutta onko käyttiksessä jotain eroja. Kuulin, että olisi yksinkertaisempi?

Logic Express 9 is actually the same as Logic Pro 9 - without the following features:
- DAE/TDM support
- DAP (distributed audio processing with Logic Node)
- Surround
- EVP88
- EVB3
- EVD6
- Sculpture
- Space Designer
- Delay Designer
- Linear Phase EQ
- Match EQ
- Multipressor (there is only the 'Preset Multipressor' as in LE7/8)

Logic Studio sisältää myös:
- 30+ GB of additional sample library
- MainStage - a live performance tool
- WaveBurner - a CD editing/mastering app
- SoundTrack Pro - an audio editing utility that can be "integrated" with Logic
- Impulse Response Utility - a tool that allows you to create your own Space Designer reverbs
- Compressor - a utility that facilitates delivery of audio/video in virtually any format
- Apple Loops Utility/QuickTime Pro
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Paradigma
25.11.2010 13:41:56

Missähän mahtaa olla ongelma kun Cubase 5 Essential ei löydä suurta osaa VST plugareista. Olen kopioinut .dll tiedostot oikeisiin kansoihin, mutta ei tunnu vaan millään tunnistavan :S
http://www.mikseri.net/artists/?id=21846
Exhausted
25.11.2010 13:53:01

eikös nuo dll-tiedostot toimi vain Windowsissa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)