Aihe: alesis dm10 - kokemusta?
1 2 3 4
jahuh0
08.11.2010 00:46:32
J x, kiitos hyvästä raportista.

Tommonen video tuli vastaan; http://www.youtube.com/watch?v=FhhRQ2Zv4mo .
Jos basarin kalvossa on kovastikin painaumaa niin ehkä kannattais vaihtaa joku toinen jämäkämpi kalvo + tarkastaa tuo pehmuste mitä tuossa videossa väitetään heikoksi.. Hiirimatosta kait vois leikata kestävämmän tilalle ;).
algaroth
08.11.2010 09:40:33
jahuh0: J x, kiitos hyvästä raportista.

Tommonen video tuli vastaan; http://www.youtube.com/watch?v=FhhRQ2Zv4mo .
Jos basarin kalvossa on kovastikin painaumaa niin ehkä kannattais vaihtaa joku toinen jämäkämpi kalvo + tarkastaa tuo pehmuste mitä tuossa videossa väitetään heikoksi.. Hiirimatosta kait vois leikata kestävämmän tilalle ;).

paljon pelastaa jo kun kalvoksi vaihtaa vaikkapa remon coated emperorin .. kestää pikkusen eritavalla kun nuo alesiksen omat räppänät
- Ari-P Pohjaniemi
algaroth
15.11.2010 10:49:11
Ois ensimmäiset reenit takana Celadon Skies:in kanssa ja rummuthan toimii kuin junan vessa!.. Hienosti pelaa ja soittotuntuma bändinkin kanssa aivan omaa luokkaansa verraten muutamaan muuhun sähkösettiin mitä olen soitteleen päässyt.

Suosittelen!!!
- Ari-P Pohjaniemi
Nolte
15.11.2010 17:56:59 (muokattu 16.11.2010 15:31:48)
Onko noissa Alesiksen pädeissä miten suuri akustinen melu, jos vertaa Rolandin tai Yamahan kumisiin tai mesh -pädeihin? Jonkun Youtube -pätkän perusteella ne napsuisivat suht äänekkäästi, mutta mene ja tiedä...

EDIT: Selvisi jo, äänekkäät ovat.
Tätä en allekirjoita!
Bacchus
24.11.2010 16:03:38
Nolte: Onko noissa Alesiksen pädeissä miten suuri akustinen melu, jos vertaa Rolandin tai Yamahan kumisiin tai mesh -pädeihin? Jonkun Youtube -pätkän perusteella ne napsuisivat suht äänekkäästi, mutta mene ja tiedä...

EDIT: Selvisi jo, äänekkäät ovat.

Äänekkäiltä kuulostavat. Voi olla samaa luokkaa kuin Clavian alkuperäisissä ddrumeissa. Niistä nimittäin lähtee kohtuullinen mekkala. Tuntuma on kuitenkin ihan omaa luokkaansa.

Saisikohan noihin Alesiksiin asennettua esim. Rolandin Mesh-kalvot? Triggaus todennäköisesti on toteutettu ddrum-tyyliin, eli kalvon alla on muistaakseni jotain kovaa vaahtomuovitäytettä johon on kiinnitetty jonkinlainen piezo. En tiedä siis auttaisiko mesh-kalvojen vaihtaminen, vai olisiko akustinen mekkala silti suhteellisen kovaa luokkaa.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
aleinone
24.11.2010 21:01:29
Mesh -kalvojen sopivuudesta en osaa sanoa. Luulisi, että se onnistuisi.

Katsoin tuon videon ja uhkaavan samanlainen rakenne näytti olevan kuin Millenium MPS 300:n padeissa. Allekirjoittaneella aikoinaan moinen setti oli.
Eli kyllä niihin mesh -kalvot saa.
Klassinen musiikki on paljon parempaa kuin miltä se kuulostaa.
rintapek
25.11.2010 11:28:52

Bacchus: auttaisiko mesh-kalvojen vaihtaminen, vai olisiko akustinen mekkala silti suhteellisen kovaa luokkaa.

Jos pannussa on vanne ja lugit, niin kalvo on tehty vaihdettavaksi.
Normikalvo + fylliä alla aiheuttaa pahvilaatikon naputteluun verrattavan poksauksen. Laittamalla verkkokalvon, ni lyötäessä ilma ei liiku, joten kyllä se ääni jonkin verran vaimenee. Monasti huomattavastikin.
One kind of music only - the good kind
algaroth
29.11.2010 10:47:51
En nyt melusta osaa hirveesti valittaa.
Melutaso ei mitenkään häiritsevä rivitalossakaan tunnu olevan ja itseasiassa pädien akustinen melu rauhoittui hitusen vaihtamalla nuo alesiksen rimpulakalvot remon coated emperor -kalvoihin.. Tuntuma parani reilusti, ja pädien herkkyys muuttui reilusti! Haamulyöntien esiintyminen väheni, ja ihan siitäkin syystä, kun pädien herkkyyden säätö on tarkempaa.. ja mikä nyt varmasti tärkein, kalvojen kestävyys on aivan omaa luokkaansa.
Vielä parempaan tuntumaan ja fiilikseen pääsee kun laittaa pellit killumaan ihan perus standeista.. tilaahan se vie, mutta omaan mieltymykseen omat standit pelleille oli loistoidis.. eli räkissä ei ole muuta kun tomit, virppa, haikkapädi ja moduuli.. ja tämä taas vähentää haamulyöntejä/resonansseja.
- Ari-P Pohjaniemi
Tsugu
13.12.2010 12:45:38
Hallibatzuibaa
Triggereistä / piezoista? Tiedättekö mitä piezoa Alesis DM 10 studio sarjassaan käyttää ja mistä moisia / vastaavia voi saada? Bassarin padissä alkaa olla hieman vaivaa ja epäilen, että piezo on viallinen. Asiaa en tosin ole vielä tutkinut tarkemmin, mutta herkkyyden saadöllä en sitä saanut korjattua? Kannuissa on toki takuu, mutta niiden lähetys...jonnekkin (thomann) ja paluun odottelu ei kuulosta mielekkäältä. Mielummin korjaisin itse jos osat olisi jo hallussa. Alesiksen kannuista tiedusteleville muuten niin mielestäni hyvät aktiiviseenkin harraste käyttöön niin kotiin, treenikselle kuin keikallekkin--> kaikki kokeiltu. Triggeri ongelma lienee tyylistäni mäiskiä kannuja ---> ei niin kevyellä painolla. Tässäkin on toki sähkisten myötä tullut paranusta, kun ei iskun painolla ole niin merkitystä :-)
Tsugu
18.12.2010 08:49:05
Jeh, tässä linkki jossa Dm10 studio kit lavalla...http://www.youtube.com/watch?v=y5g3SM2X4os
Tsugu
03.01.2011 14:27:50
Toimiiko teillä tuo alesiksen oma hihat kontrolleri moitteettomasti? Mulla säätö ns. puoliauki /puolikiinni asentoon on tosi tarkka. Tämä tarkoittaa sitä, että noin 1mm liike aiheuttaa soundin muutoksen joko kiinni tai kokonaan auki... olen yrittänyt säätää, purkaa pedallin ja säätää sekä rakentaa erillisen potikka boxin ja säätää (joka tähän asti paras ratkaisu) mutta jotenkin tuo ei toimi... kuis muilla? By the way...onko volttipannuilla mahdollista saada hyvää / kohtuullista haitsun kontrollia?
JanneO
03.01.2011 15:00:22
Tsugu: Toimiiko teillä tuo alesiksen oma hihat kontrolleri moitteettomasti? Mulla säätö ns. puoliauki /puolikiinni asentoon on tosi tarkka. Tämä tarkoittaa sitä, että noin 1mm liike aiheuttaa soundin muutoksen joko kiinni tai kokonaan auki... olen yrittänyt säätää, purkaa pedallin ja säätää sekä rakentaa erillisen potikka boxin ja säätää (joka tähän asti paras ratkaisu) mutta jotenkin tuo ei toimi... kuis muilla? By the way...onko volttipannuilla mahdollista saada hyvää / kohtuullista haitsun kontrollia?

Jostain forumeilta olin lukevinani että tuohon olisi päivitys olemassa, eli varmaan enemmän siinä modulissa se "vika" tai ominaisuus. Myös sitä olin lukemassa että joku pelle peloton oli tehnyt jonkinmoisen viritelmän siihen haitsupedaaliin jollakin potikoilla ja systeemeillä. Harmi että on sama pää kesät ja talvet niin en muista mistä tuonkin tiedon ammensin... ellen sitten nähnyt unta peräti ;)
jonde_9
17.01.2011 21:50:34
Itseäni kiinnostas kyllä tosi paljon kans toi setti. Ensimmäisiä sähkörumpuja oon tässä jo jonkun aikaa etsiskellyt ja vaikuttivat parhaimmilta vaihtoehdoilta 800-1000 euron budjettiluokassa. Vai saisiko tuolla hintahaarukal vielä parempaa settiä, jos ostaisi jotkut käytetyt rummut, vai onko hintahyppy sitten jo reippaast yli tuon tuhannen euron, huomattavasti parempiin rumpuihin? Koska kyllä nyt semmosen 1200 euroa pystyy ehkä jotenkin vielä maksamaan, jos saa oikeasti paremmat rummut.
jeppisjepulis
22.01.2011 23:35:07
Dm-10 studio kit VS DM10 EXPRESS KIT

Onko käytännössä muita eroja kuin yksi lautanen ja rumpu vähemmän?
Tsugu
24.01.2011 10:31:52
Dm-10 studio kit VS DM10 EXPRESS KIT
Onko käytännössä muita eroja kuin yksi lautanen ja rumpu vähemmän?

Ei ole tiettävästi muita eroja. Crash lautasesta en tiedä et kumpi tuossa riisutussa mallissa on eli sammutettava vai ei. Nämä puuttuvat padit tai jotain muuta voi jälkeenpäin tuohon settiin lisätä...
IRONCOBRA
08.02.2011 23:01:36
Terppa!

Muutaman kuukauden vanha ketju mutta toivotaan että löytyy vielä vastaajia :)

Elikäs itse olen hankkimassa tuota pro settiä koska osamaksulla saa soundstoresta. Studiokitissähän on tosiaan extra tomi ja pelti mutta onko pro settiin mahdollista päivittää ylimääräisenä jompaa kumpaa tai kummatkin?
JanneO
09.02.2011 09:05:28
IRONCOBRA: Terppa!

Muutaman kuukauden vanha ketju mutta toivotaan että löytyy vielä vastaajia :)

Elikäs itse olen hankkimassa tuota pro settiä koska osamaksulla saa soundstoresta. Studiokitissähän on tosiaan extra tomi ja pelti mutta onko pro settiin mahdollista päivittää ylimääräisenä jompaa kumpaa tai kummatkin?

Sama moduli tuossa on, joten on mahdollista lisätä sitä tavaraa. Noissahan mm tomit on kaksialueisia, eli tomien rimmeihin saat äänet, vaikka splash-peltejä, chinaa. lehmänkelloa jne jne. Joten aika paljon saat tavaraa jo perussettiin säädettyä.
leevism
18.02.2011 21:30:57
eli kannattaisko ostaa noi alesis dm10 studio sähkö rummut
mrlettu
22.02.2011 09:13:41
leevism: eli kannattaisko ostaa noi alesis dm10 studio sähkö rummut

Kannattaa ostaa, itse olen ainakin ollut tyytyväinen studio settiini. Osta samalla verkkokalvot (mesh) niin akustinen melu pienenee todella paljon. Ohjeita kalvojen vaihtoon löytyy googlaamalla.

Itse soittelen kyseisellä setillä kerrostalossa, eikä naapureilta ole kuulunut minkäänlaisia valituksia parin kk soiton jäljiltä. Niin ja suljetut kuulokkeet kannattaa kanssa hommata heti alkuunsa. Varsinkin, jos et meinaa kalvoja vaihtaa settiisi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)