![]() 25.08.2010 08:38:18 | |
---|---|
EikkaKuikka: Juu, Thomannilta olen tuota katellut. Omasta nupista (Ampeg B2RE) löytyy kyllä sekä plugi- että speakon-liitäntä. Meinaatko että tuota torvea ei saa säädettyä, jos käytän speakon-speakon -johtoa? Juu, katoin tarkemmin manuaalista, speakon liitäntää voi käyttää normaalisti full range asennossa, jolloin torvea säädetään kaapin takaa nupista. Kaapin mukana tulevaa 4- napaista speakon johtoa voi käyttää vain GK nuppien kanssa joista torvea säädetään suoraan vahvistimesta.Manuaalissa tarkka selostus. | |
![]() 26.08.2010 17:02:28 | |
Kiitosta vaan. yykaakoonee | |
![]() 26.08.2010 18:34:37 | |
Jos joku GK-käyttäjä sattuu tarvitsemaan, niin minulla on ylimääräisenä 2kpl GK:n alkuperäisiä 4-napaisia Speakon-kaapeleita, eli juuri noita joilla saa sen bi-amp-ominaisuuden toimimaan GK:n omien kaappien kanssa. Pikaviestiä tänne jos kaapelit kiinnostavat. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 01.09.2010 15:18:18 | |
Onko kokemuksia tuosta näppärän näköisestä MB500:sta, aikaisemmin näkyi vain jotain spekulointia olleen edellisen version Eurooppaan saapumisesta. Bändillä ei ole tällä hetkellä kiinteää reenikämppää ja keikat on tähän asti vedetty lainakamoilla, jotka ovat tulleet soundcheckin suhteen vähän viime tingassa. Tuo laite sai kyllä kiinnostuksen heräämään pienen kokonsa, tehonsa ja Thomannin alhaisen hinnan takia. Kulkee näppärästi takataskussa kodin, reenien ja keikkojen välit. Tehoa piisaa varmasti meikäläisen käytössä melkeinpä mihin vaan, vaan tekeekö tuommoisella kerrostalossa pikkukaapilla mitään? Meneekö kotikäyttö siihen että volume säädetään silkkihansikkain, ettei talo sorru? Vähän vastaavaa tuntuu olevan jo Laneyn pikkukombon kanssa. | |
![]() 01.09.2010 16:48:01 (muokattu 01.09.2010 17:44:47) | |
Turisas: Onko kokemuksia tuosta näppärän näköisestä MB500:sta? On, kerran olen pikaisesti omaa MB2-500:ni, eli tuosta vanhempaa mallia testannut. Jämäkkää ja siistiä tekoa tuntuis olevan, säätövaraa on riittävästi. Soundista tykkäsin, melko kolkko ja alkuperäiselle uskollinen mutta kuitenkin miellyttävää rähinää ja klangia mukana. EBS Multidrivekaan ei sitä parantanut, vaan soundas sen kanssa lähinnä huonommalta, joka on jo aika mystistä kun kuitenkin säröstä diggailen. Tehoa piisaa varmasti meikäläisen käytössä melkeinpä mihin vaan, vaan tekeekö tuommoisella kerrostalossa pikkukaapilla mitään? Varovasti sitä volumenupikkaa saa kääntää, mutta kyllä tuo ihan mahdollista on. Mökää tuosta lähtee kuitenkin helvetisti. Omani ostin B-stockina, ja täytyy palauttaa se kun on liian varhaista tekoa, seriaalilla A00-A06 varustetut on kuulemma isojen poikien mukaan kärsinyt lastentaudeista. Sen takia se tais GK tuon nimen vaihtaakin MB2-500 -> MB500. Lisäksi noissa uudemmissa on limitterikin.. | |
![]() 01.09.2010 22:40:31 | |
Kaipasin järkiperäistä syytä hillitsemään rakastuneen miehen tunnekuohut, mutta sitä en näköjään vielä saanut. Kun soitan kaahausthrashia kahden kitaran takana, bändikontekstiin haen soundia joka pienellä säröllä puskee alamiddleissä Marshall-läjästä läpi, onneksi sentään ei mitään modernia metallia demppiriffeineen ja alavireineen. Muuhun soitteluun juuri tuo rähinä ja klangi kuulostaa hyvältä. Tuosta puhtaalla tuetusta Rat-kopiosta olen kyllä kaikkien muiden kokeilemieni vahvistimien kanssa tykännyt, toivotaan että ei olisi GK:nkaan kanssa mahdoton yhtälö. Tekisi jo mieli laittaa kitara myyntiin tuollaista varten, mutta odotellaas vielä hetki rauhassa. | |
![]() 02.09.2010 11:50:02 | |
Jos tollanen GK:n hakkurihimmeli on yhtä äänekäs kun Markbassin vastaava, niin 500W:lla suapi häädettyä tontilta vaikka millasen mörkövirekitaristin =) Tai siis jos ei häädy, niin sen kitaran alapää ei sitten yksinkertasesti kuulu basson alta.... | |
![]() 02.09.2010 18:58:06 | |
Turisas: Onko kokemuksia tuosta näppärän näköisestä MB500:sta, aikaisemmin näkyi vain jotain spekulointia olleen edellisen version Eurooppaan saapumisesta. Bändillä ei ole tällä hetkellä kiinteää reenikämppää ja keikat on tähän asti vedetty lainakamoilla, jotka ovat tulleet soundcheckin suhteen vähän viime tingassa. Tuo laite sai kyllä kiinnostuksen heräämään pienen kokonsa, tehonsa ja Thomannin alhaisen hinnan takia. Kulkee näppärästi takataskussa kodin, reenien ja keikkojen välit. Tehoa piisaa varmasti meikäläisen käytössä melkeinpä mihin vaan, vaan tekeekö tuommoisella kerrostalossa pikkukaapilla mitään? Meneekö kotikäyttö siihen että volume säädetään silkkihansikkain, ettei talo sorru? Vähän vastaavaa tuntuu olevan jo Laneyn pikkukombon kanssa. Kyllä tuossa ääntä piisaa. Siinä on myös kuulokeliitäntä, jotenkottreenaus sujuu vaikka siten. Lisäksi -10dB sisääntulon vaimennuksella saa himmattua jo aika paljon ulos pyrkivää ääntäkin. Mastervolan säädöllä hoituu karkea säätö ja gainilla loput, siis kotivolan hakeminen. Mulla oli kyseinen härpäke reilun 1,5 vuotta ja ensimmäinen vuosi meni ihan mallikkaasti. Soudi oli digivahvaimelle ominaisesti uskollinen sisään tuutattavalle äänelle, joten varsinaista omaa soundia en havainnut. Vuoden vaihteessa alkoivat probleemat ja konje reissasikin useamman kerran Saksaan ja takaisin. Vaihdettiin etu- ja pääte-astetta, potikoita yms, mutta lopullinen syy outoon hiljenemiseen ei löytynyt. Onneksi ostin T-kaupasta, joka hoitaa takuuasiat moitteitta joten sain rahat takaisin. "Bass sings Bles-sings" | |
![]() 03.09.2010 02:50:58 | |
Jepu, nyt kävin toista kertaa omaani testaamassa, ensin tuli ulos vain ihme pörinää, sitten muhjua, potikoita kääntelemällä hetken päästä toimi normaalisti boostikanava lukuunottamatta, joka ei toiminut lainkaan. jazbaz: Onneksi ostin T-kaupasta, joka hoitaa takuuasiat moitteitta joten sain rahat takaisin. Onneks on sieltä tuo omakin. Muistatko mitä sarjaa tuo sun nuppis oli? (A00 jne..) Tässä vähän nyt mietityttää että onko noista uudemmista oikeasti nuo lastentaudit karsittu, soundihan tuossa on mun makuun hemmetin hyvä kyllä, ja painaakin vain kolmanneksen Little Mark III:sta tai TC Electronicsin 450 Classicista. Noiden välillä tässä nyt pitäis sitten yrittää arpoa.. | |
![]() 03.09.2010 16:41:15 | |
kojones: Jepu, nyt kävin toista kertaa omaani testaamassa, ensin tuli ulos vain ihme pörinää, sitten muhjua, potikoita kääntelemällä hetken päästä toimi normaalisti boostikanava lukuunottamatta, joka ei toiminut lainkaan. Onneks on sieltä tuo omakin. Muistatko mitä sarjaa tuo sun nuppis oli? (A00 jne..) Tässä vähän nyt mietityttää että onko noista uudemmista oikeasti nuo lastentaudit karsittu, soundihan tuossa on mun makuun hemmetin hyvä kyllä, ja painaakin vain kolmanneksen Little Mark III:sta tai TC Electronicsin 450 Classicista. Noiden välillä tässä nyt pitäis sitten yrittää arpoa.. Unohdin mainita, että mulla boostikanava mykistyi kokonaan, satunnaista pörähtelyä lukuunottamatta ja mute-painike ei hiljentänyt ääntä sitten millään. En muista mitä sarjaa oli, mutta ostopäivä oli 3.1.2009, joten varmaan ihan ekoja sarjoja. "Bass sings Bles-sings" | |
![]() 03.09.2010 20:01:49 | |
jazbaz: Unohdin mainita, että mulla boostikanava mykistyi kokonaan, satunnaista pörähtelyä lukuunottamatta ja mute-painike ei hiljentänyt ääntä sitten millään. En muista mitä sarjaa oli, mutta ostopäivä oli 3.1.2009, joten varmaan ihan ekoja sarjoja. Toi mun vahvistin on varmaan sitten sun vanha :D Nyt se toimi ihan moitteetta taas, ja soundi oli oikein kelpo. Heviä kovakätisen rumpalin kanssa, gaini klo 9:ssä ja masteri klo 12. Kyl siinä jerkkua riittää, jep. | |
![]() 23.11.2010 15:34:22 (muokattu 23.11.2010 15:36:53) | |
Hojo. Ruvennu tekee mieli siirtymistä 212 kokoseen kaappiin ja G&K:lta löytyis ainakin uskoakseni suht. edullisia, mutta kuitenkin käyttökelpoisia vaihtoehtoja. Muutenhan toi Neo olis selkee valinta, mutta kun on ainoastaan 8 Ohmisena joten oli mietteissä tilata 2 kpl noita 212 MBE kaappeja, kumpikin 4 Ohmisena. Onko jollain vertailuun perustuvaa kokemusta näiden kaappien oleellisimmista eroista. Speksien perusteella eroina on nuo Ohmit (MBE:tä sekä 4 että 8 tarjolla), kaapin mitat ja paino vaihtelee jonkin verran. Molemmissa on mainittu olevan Neodymium-elementit, joskin Neo-kaapissa "Dual Neodymium". Jos ei suoranaista kokemusta näistä, niin oisko ainakin jotain knoppitietoa tuommoisen Dual-elementin paremmuudesta? Niin, ja Neossa taajuusvaste oli jonnii verran alemmas. Ei haittaa myöskään näistä perinteisistä m.net-kommenteista, että "Mulla on se ja se ja musta se on ihan kiva. Piste." E: Näitä siis olis tarkoitus vertailla: http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_neo212_bassbox.htm http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_212mbe.htm Tommi | |
![]() 23.11.2010 16:48:47 | |
Mä luulen et se "dual" tarkottaa tossa, et niitä ämyreitä on kaks siinä kaapissa. | |
![]() 23.11.2010 17:10:52 | |
Dropped C: Mä luulen et se "dual" tarkottaa tossa, et niitä ämyreitä on kaks siinä kaapissa. Juu, ja mitä paremmuuteen tulee, niin 2 on aina 1. Niin, kai se on vaan uskottava, että mitään muuta eroa noissa kaapeissa ei sitten ole, kuin mitoitus ja se, että NEO on vähän painavampi -> satkun tyyriimpi.. | |
![]() 24.11.2010 08:34:21 (muokattu 24.11.2010 10:56:14) | |
Thominisk: ...oli mietteissä tilata 2 kpl noita 212 MBE kaappeja, kumpikin 4 Ohmisena. Asia saattoi olla jo tiedossakin, mutta ihan vaan muistutuksena, että samaan kanavaan rinnan kytkettynä noista muodostuu 2 ohm kuorma, jota harva bassonupikka kestää. PA-päätteen kahdella kanavalla ajettuna no problem. http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_212mbe.htm Herrasiunaa miten kevyt skobe! 2x12" = 15,4kg. Mistä toi on oikein tehty? Pahvistako? | |
![]() 24.11.2010 09:36:39 | |
Gallien - Krueger Neo 410 on kovettu kaappi! Tykkään kovasti! tein itte......nou roblem
www.myspace.com/karkaasuband | |
![]() 24.11.2010 10:10:42 | |
Ei haittaa myöskään näistä perinteisistä m.net-kommenteista, että "Mulla on se ja se ja musta se on ihan kiva. Piste." -> olex_tur: Gallien - Krueger Neo 410 on kovettu kaappi! Tykkään kovasti! Hei thänks. | |
![]() 24.11.2010 10:44:20 | |
Thominisk: Hojo. Ei haittaa myöskään näistä perinteisistä m.net-kommenteista, että "Mulla on se ja se ja musta se on ihan kiva. Piste." Tommi Kesällä tuli neo 212, hyvä rokkikaappi, toimis funkyhommissa varmaan hienosti. Aivan alimpiin taajuuksiin tällä ei pääse, mutta kyllä tällä pärjää. Ihan uteliaisuudesta, millä meinaat ajaa kaappeja sillä 2 ohmilla? | |
![]() 24.11.2010 11:55:09 | |
tracman: Kesällä tuli neo 212, hyvä rokkikaappi, toimis funkyhommissa varmaan hienosti. Aivan alimpiin taajuuksiin tällä ei pääse, mutta kyllä tällä pärjää. Ihan uteliaisuudesta, millä meinaat ajaa kaappeja sillä 2 ohmilla? Oli ajatuksena tollanen Ampeg Portabass, mikä tässä oli testissä. Päätin kuitenkin olla ottamatta. Siinä olis ollu sellanen ajatus, että kohtalaisen näppärä nuppi ja kaksi erittäin kevyttä kaappia. Ei oo kuitenkaan vielä poissuljettu tollanen Neo. Tällä hetkellä 500W Ashdownin 15" ABM-combo ja Warwick 411 ND kaappi. | |
![]() 24.11.2010 16:45:21 | |
Kysästäänpäs tässä ketjussa, kun ei jaksa nostella vanhoja... Miten yleisesti ottaen porukoilla on GK:t kestäneet. Muutamia luotettavuusongelmia näkyy olevan täällä raportoitu, mutta onko ongelmia enemmän kuin muilla merkeillä? Itsellä Backline 600:n etuaste vaihdettiin reilun kahden vuoden soiton jälkeen säröongelman takia ja nyt vajaan vuoden jälkeen ongelma on taas käsissä. Polenko suohon vai kannaattaako vielä yrittää...? Basso ilman kieliä on kuin...
...basso ilman kieliä! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)