Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 572 73 74 75 76122 123 124 125 126
hollmi-5
22.11.2010 10:23:31
artsipartsi: Hmm, jeesh.
Mutta arvollisesti rummuilla ei siis ole eroa?

Tuo blue/olive badgellinen pannu on edellisen myyjän mukaan vuodelta 1980, joka voisi pitää paikkansakin siis...

Kattelin netistä noita sarjanumerojuttuja mutta en löytänyt etsimääni,eli noiden ikää en osannut määrittää.

Siksi kysyn koska toisesta voisi luopua...ja ostaa tilalle vaikka sen Supran 6,5" mallisena :)

Kiitos kuitenkin Hollmille vastauksesta.

Blue/olive-badgellinen on snadisti kalliimpi. Toki kunnosta riippuen...

Onko rummun runkoon laitettu kolminumeroinen leima sisälle? Siitä voisi lukea vuoden ja kuukauden.
Soundit, piuhat ja kajarit.
JGroover
22.11.2010 10:24:39
http://muusikoiden.net/dyn/tori/471198.jpg

Jee! Mistäs tuollaisia basarin etukalvoja saa? :) Vai liekö jälkeenpäin maalattu...
Rough'n tough. Tä?
hollmi-5
22.11.2010 10:26:15
JGroover: http://muusikoiden.net/dyn/tori/471198.jpg

Jee! Mistäs tuollaisia basarin etukalvoja saa? :) Vai liekö jälkeenpäin maalattu...

Tuostahan tuon saat setin mukana ;-)

En ole nähnyt Fibreskynejä valmiiksi maalatuilla logoilla. Veikkaan jälkeen päin tehdyksi.
Speedy
22.11.2010 11:28:24

Onko tuo tähti vinossa vai näyttääkö vaan?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
artsipartsi
22.11.2010 15:20:20
hollmi-5: Blue/olive-badgellinen on snadisti kalliimpi. Toki kunnosta riippuen...

Onko rummun runkoon laitettu kolminumeroinen leima sisälle? Siitä voisi lukea vuoden ja kuukauden.

Mielenkiintoista, ostin näet tuon blue/olive badgellisen halvemmalla.Toki Monroe badgellinen on paremmassa hapessa (ei naarmuja yms)...uudempi kun on.
Viisteet ja kaikki soitettavuuteen vaikuttavat jutut on molemmissa hyvässä kunnossa.

Koitampas kattella nuo sisukset jos sieltä leimaa löytyisi.
JGroover
22.11.2010 17:19:08
hollmi-5: Tuostahan tuon saat setin mukana ;-)

En ole nähnyt Fibreskynejä valmiiksi maalatuilla logoilla. Veikkaan jälkeen päin tehdyksi.

Kohtuu halpa kalvo ja saattaa näyttää erikoiselta 22" rummussa. :)

Äärimmäisen tyylikäs tuossa fiberskynissä anyway.
Rough'n tough. Tä?
Kailis
22.11.2010 22:25:36

Oliko se jäsen meänvain joka maalailee hienosti kalvoja?
Stoalainen
23.11.2010 01:45:08 (muokattu 23.11.2010 02:28:40)
Olen tässä neljän vuoden tauon jälkeen harkinnut uudelleen tuplapedaleiden ostoa, johan tuo basari/haitsukombo alkaa olemaan jotenkin hallussa. Diggaan pedaleista, joissa on kevyt ja sulava tatsi, mutta sen verran tuntumaa ja vastusta ettei tunnu että ilmaa polkisi. Kokemusta ei kuitenkaan ole kalliimmista malleista, joten konsultointia kaipaisin.

Harkinnan alla on DWn 5002TD:t ja Pearlin Demon Drivet. Toisaalta, ellen löydä Demon Drive-pedaleita käytetynä, olisi melkein sama kokeilla 9002-pedaleita DW:ltä, jos hintaluokan mukana liikutaan. Mikäköhän kannattaisi ensin laittaa koejaoon? Ovat kuitenkin tuntumaltaan täysin erilaisia, mutta testausmahdollisuutta ei ole, joten täytyy vain rohkeasti tilailla ja laittaa kiertoon mikäli ei miellytä. PDPn BOAt kiinnostaisi myös, mutta näistä olen lukenut ristiriitaisia kommentteja interwebin ihmemaassa.
Too weird to live, too rare to die
EJ84
23.11.2010 09:41:54

kazaa:
Harkinnan alla on DWn 5002TD:t ja Pearlin Demon Drivet. Toisaalta, ellen löydä Demon Drive-pedaleita käytetynä, olisi melkein sama kokeilla 9002-pedaleita DW:ltä, jos hintaluokan mukana liikutaan.

Jos nopeasti haluat soitella tempoon viistriljoonaa, niin suosittelen demoneita. Viimeaikoina niitä on näkynyt myös torilla melko usein muistaakseni 400-500€ hintahaarukassa. Säätövaraa ko. pedaalissa on hyvin ja Pearlin pedaalit on tunnetusti kestäviä ja tarvittaessa varaosien saatavuus on helppoa. Erilaisia juttuja olen kuullut DW:n kestävyydestä, tosin niistä omakohtaista kokemusta minulla ei ole. Kaverin sinkkudemonilla olen soittanut ja omasta eliminatorista luopumisen jälkeen hankkimani downgrade Pearl p-120p on aika kankea peli siihen demoniin verrattuna.
Weetoz
23.11.2010 12:07:41 (muokattu 23.11.2010 15:05:37)
kazaa: Harkinnan alla on DWn 5002TD:t ja Pearlin Demon Drivet.

Oma jalkahan se tietää mitkä kannattaa ostaa. Demon driveistä kuitenkin sanon sen verran, että itse olin pitkään etsinyt pedaalimaailman "sitä oikeaa", mutta kaikissa kokeilemissani oli aina jotain, mikä häiritsi. Sitten erehdyin musakaupassa kerran polkaisemaan demonia, ja siinähän se oli. Ei tarvinnut edes säätää mihinkään suuntaan, kun sen tiesi, että tämä on minun pedaali. Sitä ennen olin kuitenkin polkenut ainakin elluilla, iron cobrilla, DW:llä ja Yamahan suoravedoilla. Axistakin on pikkasen tullut joskus testailtua, aika pikaisesti tosin.

Meikäläiselle siis demoni toimii parhaiten, mutta toisaalta moni näyttäisi myyvän niitä poiskin, kuten yllä mainittiin. Käytettynä siis luulisi löytyvän. Suosittelen ainakin testailemaan demoneita.

E: Lisätään vielä semmonen juttu, että pieni miinus demoneille tulee nuijista. Pedaalien mukana tulevat huopanuijat kuluvat melko nopeasti, tai ainakin niistä se musta pinta kuluu pois ja alta paljastuu valkoista. Vähän ruman näköiseksi menee nopeasti. Itselläni tosin tuntuisi tuo kuluminen pysähtyneen, joten mitään soittotuntumaan tai soundiin vaikuttavia muutoksia ei ole tullut, mutta ulkonäkö tosiaan on kärsinyt. Meikäläistä moinen ei juuri haittaa jos ne nyt ei rupea kovin pahasti lisää kulumaan, mutta vähän miinustakin piti tänne laittaa ettei ihan mene hehkutukseksi. Demonien puunuijista kiinnostaisi kuulla kokemuksia, jos jollain sellaiset on.

E2: Oho, nyt vasta huomasin että "testausmahdollisuutta ei ole". Se tietysti vähän hankaloittaa hommaa.

Diggaan pedaleista, joissa on kevyt ja sulava tatsi, mutta sen verran tuntumaa ja vastusta ettei tunnu että ilmaa polkisi.

Mielestäni tuollaisenkin tuntuman saa kyllä Demonista helposti ruuvailtua. Kuitenkin loppupelissä näistä jutuista on todella paha mennä sanomaan mitään kovin ehdotonta, jokainen kun kokee tuntuman omalla tavallaan. Ehdottomasti käytettynä vaan kattelemaan, niin ei sitten tule tappiota jos pitääkin laittaa takaisin kiertoon. Valitset sitten minkä mallin tahansa.
Legenda
23.11.2010 15:16:17
Kertokaapa millainen soundi voisi lähteä 14 x 6,5 pyökkisestä virvelistä? Olisi sellainen mahdollista ostaa mutta ei ole mitään kokemusta pyökistä.
legenda on hyvä juoma!
hollmi-5
23.11.2010 15:22:15
Legenda: Kertokaapa millainen soundi voisi lähteä 14 x 6,5 pyökkisestä virvelistä? Olisi sellainen mahdollista ostaa mutta ei ole mitään kokemusta pyökistä.

Ei se muista puista kovin hirveästi eroa. Toteutus (rummun laatu), puun tiheys ja rautaosat vaikuttavat lopputulokseen jopa materiaalia enemmän.

Minun Sonor Phonic on kyllä oikein mainio. Voimakas ja botnekas soundi. Hyvä pomppu ja herkkyyttäkin löytyy mukavasti.

http://picasaweb.google.com/mikaholl/Rumpukuvia#5535416117093804258
Legenda
23.11.2010 15:41:39
hollmi-5: Ei se muista puista kovin hirveästi eroa. Toteutus (rummun laatu), puun tiheys ja rautaosat vaikuttavat lopputulokseen jopa materiaalia enemmän.

Minun Sonor Phonic on kyllä oikein mainio. Voimakas ja botnekas soundi. Hyvä pomppu ja herkkyyttäkin löytyy mukavasti.

http://picasaweb.google.com/mikaholl/Rumpukuvia#5535416117093804258

Kiitti, tämä riitti oikein hyvin. Harkintaan meni..On muuten komea virveli.
legenda on hyvä juoma!
Stoalainen
23.11.2010 16:58:30 (muokattu 23.11.2010 16:59:35)
Kiitoksia vastanneille. Mulla ei ole tarkoitus etsiä "maailman nopeimpia" pedaleita, koska käyttäisin tuplia lähinnä mausteena soitossa. Axiksia olen päässyt aikoinaan kokeilemaan, niiden tuntumasta en pitänyt. Samoin ylilöysälle viritettyjä Iron Cobria, joissa oli noilla asetuksilla aika hirveä tatsi. Toimi ilmeisesti tälle metallirumpalille kuitenkin.

Tuntuma on tärkein. Tällä hetkellä käytän Sonorin 400-sarjalaista sinkkupedalia, joka on ihan ok, mut vastaa kuitenkin vähän huonosti mun jalkaan, tuntuu lähtevän ns. viiveellä eikä palaudu hirveän nopeasti. Ruuvaamalla siitä tulee sitten joko liian raskas tai liian löysä. Laadukkaammissa pedaleissa on kuitenkin tuota säätövaraa enemmän.
Too weird to live, too rare to die
Krisse82
23.11.2010 22:08:21
kazaa: Kiitoksia vastanneille. Mulla ei ole tarkoitus etsiä "maailman nopeimpia" pedaleita, koska käyttäisin tuplia lähinnä mausteena soitossa. Axiksia olen päässyt aikoinaan kokeilemaan, niiden tuntumasta en pitänyt. Samoin ylilöysälle viritettyjä Iron Cobria, joissa oli noilla asetuksilla aika hirveä tatsi. Toimi ilmeisesti tälle metallirumpalille kuitenkin.

Tuntuma on tärkein. Tällä hetkellä käytän Sonorin 400-sarjalaista sinkkupedalia, joka on ihan ok, mut vastaa kuitenkin vähän huonosti mun jalkaan, tuntuu lähtevän ns. viiveellä eikä palaudu hirveän nopeasti. Ruuvaamalla siitä tulee sitten joko liian raskas tai liian löysä. Laadukkaammissa pedaleissa on kuitenkin tuota säätövaraa enemmän.

Ei ole hirveän suuri investointi vaihtaa tohon Sonoriin IC.n nuija. Muuttui varsin käyttökelpoiseksi pienellä rahalla. Kotona on kaksikin noita 400-sarjan sinkkuja ja aivan erilaiset pedaalit ja ainoastaan nuija erilainen. Ei ne toki tupliksi muutu...
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
Vallu-Veke
24.11.2010 07:31:40
rintapek: Oli ny kyseessä tuplat tai sinkku, ni tuossa ei kukaan voi auttaa. Kyseessä on ihan oma tuntumasi, joten ainakaan mä en lähde siinä sinua opastamaan. Testaa, testaa ja testaa, kunnes löydät mieleisesi ja ota se. Paska neuvo, tiedän, mut ainoa oikea.

Voi siinä olla jotain periaatejuttuja kuitenkin, mitä tulee hihna/ketju tai suoravetoon.
Tukutuku-juttuihin ostaisin suoravedon, jos heeltoet tms. kiinnostaa. Muuten ei kait väliä. Hihna sinkkua suosin itse. Jalka makaa koko ajan polkimella. Hihna ei ole koskaan täysin löysällä potkujen välillä. Toimii siinä ja hyvin toimiikin. Mutta miten heeltoe-systeemeissä? Eiks siinä jalka käy hidastuskuvista katsellen ilmassa, eli irti polkimesta? Vois kuvitella, että suoravetopolkimen nuija, jne. menee tasaisempaa kyytiä ja tekis ei toivottuja liikkeitä vähemmän, kun on tavallaan pakko-ohjattu joka suuntaan.
Ihan spekulaatiota ilman kokemusta ensimmäisestäkään suoravedosta. Kokeillut olen, mutta niitä ei kannata laskea :)
Ruutikallo
24.11.2010 07:43:33 (muokattu 24.11.2010 07:44:36)
Tuolta toiselta topikilta bongasin tuon PowerBall-häpättimen.
Onkos sellaisen omistajat kokeneet sen jollain lailla hyödylliseksi soittamisen kannalta?

E. Ja mikähän noista/mitä eroa milläkin?
http://kauppa.powerball.fi/?gclid=CNeDrvPfuKUCFUSGDgodPkDOYw
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
EJ84
24.11.2010 09:52:22

henydrum:
Onkos sellaisen omistajat kokeneet sen jollain lailla hyödylliseksi soittamisen kannalta?

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kaverilta sain pallon lainaan ja alkuinnostuksen jälkeen aika harvoin tullut vatkattua, mutta väittäisin että kyllä siitä jotakin apua on, ellet vatkaa itseäsi ylikuntoon. Eikä se kaverikaan ole sitä pallooan takaisin kaipaillut...
Aihetta sivuaa http://www2.siba.fi/harjoittelu/ -sivusto, jossa käsitellään instrumenttien harjoittelua urheilullisesta vinkkelistä monipuolisesti...
Kailis
24.11.2010 16:46:17

henydrum: Tuolta toiselta topikilta bongasin tuon PowerBall-häpättimen.

E. Ja mikähän noista/mitä eroa milläkin?
http://kauppa.powerball.fi/?gclid=CNeDrvPfuKUCFUSGDgodPkDOYw

Ihan perusmalli toimii. Toi nyt on ihan fakta että tuo toimii, koska gyroskooppi luo siihen voimia jotka vastaavat parhaimmillaan montaa kiloa. Kun sen voiman suunta vaihtelee ja kädellä yrittää laittaa hanttiin niin se on hyvinkin tehokas. Kandee aloittaa aika varovasti, innoissaan voi tehdä jopa hallaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)