Aihe: Mesa jenkeistä 1 2 | |
---|---|
![]() 23.11.2010 21:22:26 | |
tender.insanity: Jemsitella www.mattsmusic.comin pitäjä kertoi, että 1.12. on tulossa jonkinsortin hinnankorotus ihan yleisesti Mesan vahvareihin. Kuinkahan suuri tämä korotus sitten on? Toivottavasti ei merkittävä... | |
![]() 23.11.2010 21:25:07 | |
Kontiak: Mitä jäit kaipaamaan & mikä mätti? Taisin mää siitä jonnekin muuallekin jo kirjoittaa, mutta mulla tosiaan oli tuo vehje viikon verran testissä ja kävi kahdella keikallakin. Koko tuona aikana vehkeestä ei vaan yksinkertaisesti auennut tervettä "räyhäkästä rock-soundia", vaan perussoundi oli koko ajan "mesamaisen siisti", jotenkin semmoinen, että se ei vaan toiminut mun käytössä. EQ tuntui vaikuttavan kaikkien kanavien kaikissa moodeissa jotenkin vääriin taajuusalueisiin. Lisäksi ykköskanavan clean-soundeissa oli suorastaan korvia vihlova piikki jossain ylätaajuuksilla ... ja kolmoskanavan soundit olivat lähtökohtaisestikin jo ehkä turhan tökyjä mun käyttöön. Sitten kun ainut "oikeasti kiinnostava kanava", eli kakkonen, ei lopultakaan taipunut hyväksi perusrokkityökaluksi, peli näytti olevan menetetty. Eli kaiken kaikkiaan: säädöiltään ja ominaisuuksiltaan oikein hyvä ja monipuolinen kone, mutta mun omaan soundimakuun (ja kenties mun kitaroiden soundiin, mikkeihin ja mun soittotyyliin) vehje oli vaan väärä valinta. Onneksi sain viikon verran aikaa rauhassa testata vehkeen toimivuutta (myös keikkatilanteessa). Ymmärrän kyllä, että monille tuo voi olla oikein hyvä kone, mutta jotenkin hieman pettymys oli huomata, että tuohon hintaan voi myös saada koneita, jotka eivät välttämättä toimi joillekin soittajille yhtään. Olen jälkikäteen saanut kuulla, että EL34-putkilla tuo kone toimisi paremmin haettaessa räyhäkkäämpää rokkiosastoa, mutta toisaalta Mesan oma manuaali puhuu sen puolesta, että 6L6-putkilla laite on monipuolisimmillaan... näin ollen, jos olisinkin saanut EL34-putkien avulla Mark V:stä enemmän hyödyllisiä soundeja, laitteen todellinen potentiaali olisi ehkäpä jäänyt hyödyntämättä. Tämän takia vahvistin sai palata vanhaan kotiinsa ja toivottavasti löytää aikanaan käyttäjän, jolle se sopii mainiosti. Lyhykäisyydessään: hyvä kone, mutta ei toimiva kone mulle. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)