Aihe: Edullinen laatustrato?
1 2 3
deevee
19.03.2004 23:35:34 (muokattu 20.03.2004 11:52:26)
"Olen soittanut 20 vuotta, ja omistanut kaikki maailman kitarat, ja tää on parempi kuin mikään PRS tai Gibson!"

Toi on se perinteinen lopputulos. Ei sentään ihan sillai sanonu.
"I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!"
SURf
22.03.2004 08:24:32 (muokattu 22.03.2004 08:24:42)
Laadusta tuskin tietoakaan, muta toi on ainakin edullinen: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-165721.html =)

Ihmettelen kyllä samaa noista hinnoista. Kyselin suoraan Koreasta Lespa-kopsuja "oikeilla" puilla ja hinnaksi jäi kalliimmissa 165 euroa plus rahti plus alvi...Laadun pitäisi olla vähintään keskitasoa ko. tehtaan tuotteilla.

Tuosta Harleysta vielä, missä ne on voinut vielä säästää kun minulla on tuo 105 euroa maksava HB-Stratokastike eikä heti tule mieleen missä voisi säästää: raudat suht pehmosia ja runko vaneria. Olisko kaula sitten, mulla se on yllättävän jykevä ja hyvä.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Lonesome
22.03.2004 10:26:52
Tuosta Harleysta vielä, missä ne on voinut vielä säästää kun minulla on tuo 105 euroa maksava HB-Stratokastike eikä heti tule mieleen missä voisi säästää: raudat suht pehmosia ja runko vaneria. Olisko kaula sitten, mulla se on yllättävän jykevä ja hyvä.

Kaula on tuossakin hyvä IMHO. Tosin otelaudasta irtosi väriä(!) uutena mutta, samaa on valiteltu kalliimmistakin värkeistä. Jättäisivät suosilla vaaleaksi, kuten uudessa Kiinan Squierissa. Ohuempi profiili kuin mun tele HB:ssa.

Runko sen sijaan on tosi kevyt ja ohut, ei vaneria. Todellinen Litecaster. Tuossa Harmony Centralin arviossa kaveri väittää, että "basswood-body", mutta enpä tiedä... Pitäis pleksi avata ja tarkemmin katsoa. Takaluukun alta tsekattuna aika röpelöinen vaikutelma. Kuin olis jotain "puunkaltaista materiaalia" tai massaa. Onhan lehmuskin toisaalta pehmeää. Mutta se soi akustisesti yllättävän hyvin, kuten HC:n kaverikin väittää.

Muutenkin tyypin huomioita voi aika hyvin kompata, paitsi että ihmettelen todella, jos kaveri on vaihtanut jo yhden virityskoneen, muttei kieliä. Niin huonoja langanpätkiä ei luulisi olevankaan kuin alkuperäiset. Laitoin Vincin nollaysit ja sain jopa hienovireen kohdalleen, vaikka säädöt alkoi loppua. Käsitys "kitarasta" muuttui tuon jälkeen. Kyllähän tuolla jammailee...

Virityskoneistot on taasen se heikoin osa, jonka takia aloittelija saattaa turhaan hermostua. Kytkimet toimii yllättävän hyvin ja kyllä se jotenkin stratoa muistuttaa sähköiseltäkin soundiltaan. "Raudat" on valultaan tässä jo päältäpäinkin hieman epäsiistejä ja rungossa on pari pientä koloa, joiden päälle maali on surutta vedetty, vaan eipä sureta hintakaan.

Joo, minäkin olen enemmän tai vähemmän "soittanut" 25 vuotta, kuten nämä monet HC:n halpiksia kehuvat arvostelijat. En kuitenkaan väitä, että 63 egun HB olisi paras soittamani kitara Gibsonien ja Fenkkujen jälkeen. Enemmänkin "kaikkea pitää kokeilla"-osastoa :)
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
SURf
22.03.2004 10:59:47
Kaula on tuossakin hyvä IMHO. Tosin otelaudasta irtosi väriä(!) uutena mutta, samaa

Tää menee nyt vähän off-topiciksi mutta niinhän se aina:
Ai niin sulla on tuo halvempi versio tuosta stratosta. Muistelinkin että jonkun kanssa siitä on ollut puhetta. Eli siis viimeistely on huonompi kuin "kalliimmassa" mallissa. Eikös sinulla ole se Telekin?
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Lonesome
22.03.2004 13:15:10
Tää menee nyt vähän off-topiciksi mutta niinhän se aina:
Ai niin sulla on tuo halvempi versio tuosta stratosta. Muistelinkin että jonkun kanssa siitä on ollut puhetta. Eli siis viimeistely on huonompi kuin "kalliimmassa" mallissa. Eikös sinulla ole se Telekin?

Off Top(ic)--> Rock Bottom! Surkeuden maksimointia HB:n merkeissä ;)

Piti saada Fat Stratolle laukku, joten täytyi T-kaupasta muutakin tilata esim. yksi Harley Bentoni...

Tuon 105 euron HB straton viimeistelystä ei mulla ole kokemusta, mutta lienee samalla tasolla Telen kanssa, joka mulla siis on. Kyllä tässä 63 euron tekeleessä se maalaus ja muu rungon viimeistely on huonompaa ja metalliosat näyttää vieläkin halvemmalta, mutta toisaalta mikkikytkin on siinä telessä rimpulampi, joten sattumaa lienee mitä vastaan tulee... No, tilasin samalla myös yhden HB:n Strato-mikin (made by Shadow), joka on vielä asentamatta. Ei siitä varmasti haittaa ole sähköiselle soundille.

Tulihan kokeiltua. Kaksi HB:tä yht. hinta 168 euroa, mutta nyt saa riittää. Squier Std Fat Strato maksoi syksyllä Bändikeskuksessa 225 euroa. Toisaalta tuolta Saksasta on saanut Kölnin kaupasta jopa Standard Squiereita 199 eurolla (ja juuri nyt saisi Affinity Straton 133 e), niin rupeaa HB olemaan kyseenalainen valinta. Tilasin tuon Std Fat Telen ja se tuntuu kyllä oikeesti asialliselta peliltä, jolla kehtais lähteä keikallekin bluesia valittamaan :)
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
deevee
22.03.2004 14:43:13
Tuon 105 euron HB straton viimeistelystä ei mulla ole kokemusta, mutta lienee samalla tasolla Telen kanssa, joka mulla siis on.

Olen lukenut täältä, että noiden Harley Davidson ;) stratojen ja telejen välillä on ollut laatueroa telen eduksi. Mulla ei oo mitään kokemusta, mutta sellaisesta olen lukenut.
ollisal
22.03.2004 16:57:49
Vähän erilaista edullista, mutta nyt kyllä täytyy ostaa yksi Highway 1- strato.

Eihän sitä tosin kokeilematta kestä ostaa.

Tiedättekö veikkoset missä olisi semmoinen transparentpunainen, vaahterakaulainen kitara kokeiltavana? Mielellään alle 150km Lahdesta. Ko täällä lahdessa on vaan semmoinen honeyblondetransparentrosewoodneckhw1 ja enhän mää semmoista osta mutta pitää se yksilö kummiskin kokeilla, siis justiinsa se ennenkun ostaa kehtaa.
ollisal
22.03.2004 18:28:39
Ei kyl... joku tökkii... liikaa eri värejä tuossa, siis tuommoisia epäneutraaleja värejä.
lukeman
22.03.2004 22:13:00
Vähän erilaista edullista, mutta nyt kyllä täytyy ostaa yksi Highway 1- strato.

Eihän sitä tosin kokeilematta kestä ostaa.

Tiedättekö veikkoset missä olisi semmoinen transparentpunainen, vaahterakaulainen kitara kokeiltavana? Mielellään alle 150km Lahdesta. Ko täällä lahdessa on vaan semmoinen honeyblondetransparentrosewoodneckhw1 ja enhän mää semmoista osta mutta pitää se yksilö kummiskin kokeilla, siis justiinsa se ennenkun ostaa kehtaa.

Tampereen soitinkeskuksesta pitäisi saada kaikilla mahdollisilla väreillä, millä tuota mallia valmistetaan,(ellei ole varastossa, niin tilaamalla) ja hinta on melko kohdallaan. Kovan laukun saa varmasti tingattua melko huokealla mukaan. Olin joskus kaupoissa tuon firman kanssa em. kitarasta ja sopuhintaan olisi lähtenyt, no sain samaan hintaan paikallisesta puljusta, kun mainitsin T-musiikin hinnan, joten ostin sieltä. Sai kaveri hyvän synttärilahjan.
ollisal
22.03.2004 22:24:27
No puljustahan täältäkin tilaamalla saa mutta ei kehtaisi tuttuja myyjiä kiusata tilaamalla ja vaihdattamalla yksilöä viisi kertaa ennenko uskoo että se eka olisi ollut paras.
lukeman
23.03.2004 14:59:45
No puljustahan täältäkin tilaamalla saa mutta ei kehtaisi tuttuja myyjiä kiusata tilaamalla ja vaihdattamalla yksilöä viisi kertaa ennenko uskoo että se eka olisi ollut paras.

Rohkeasti vaan, eihän se mitään kiusausta ole. Musiikkiliikkeetkin toimii asiakaspalvelualalla. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)