Aihe: Kitaramyyttejä
1 2 3 4 5 6 7 8 955 56 57 58 59
Antti1
22.11.2010 13:26:45
p130: Jazz/Blues.

Edit: Tuon nimisellä ei ihavvarmana voi soittaa metallia...

Ei voi, ei, koska se on liian löysä soundiltaan. Sanovat, tai pitäisikö muotoilla 'sanoo'.
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Victor Helldriver
22.11.2010 13:27:10
the-Antero: Ynkkä on maailman nopein kitaristi.

Ynkkä osaa soittaa bluesia.

Kirk Hamsterilla on maailman nopeimmat viikset :D
Kirk Hamster osaa soittaa :D (bluesia)
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Joees
22.11.2010 13:28:03
Victor Helldriver: täh! onks asia näin!
oon aina ihmetelly et miks jeff beckil on oma mikki vaik eiks se vedä stratossa sinkuil pääasiallisesti?

On soitellut kovastikin Les Paulilla aikoinaan.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Joees
22.11.2010 13:31:17
Numb: Eiks se ole jo osa soundia? Että soittaa sillä tietyllä tavalla? Vahvistin ja kitara tuottavat toki saman soundin, mutta soittaja tekee sen eron.

Jos esim. minä ja jäsen Methis soittaisimme samaa juttua samoilla vehkeillä, lopputulos olisi erilainen, koska soitamme sen samankin jutun eri tavalla.

Kyllä mä joo ainakin huomaan eron soundissa jos me soitetaan samaa juttua samoilla rojuilla. Ja just siinä soundissa, en pelkästään soittotavassa. Soittotapa kun on osa sitä soundia.

Pelkistetyimmillään hommaa voi kai testata siten jotta soittaa samat jutut plekulla ja sitten perään sormilla. Eri soittotapa mut niin on eri soundikin.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Victor Helldriver
22.11.2010 13:33:05
Methis: On soitellut kovastikin Les Paulilla aikoinaan.

oli kyl joku pieni tällanenkin muistikuva takaraivossa mut on kyl jääny jeff beck aika huonolle menestykselle meikäläisen tietämyksessä ja diggailussani
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
the-Antero
22.11.2010 13:37:01

Victor Helldriver: Kirk Hamsterilla on maailman nopeimmat viikset :D
Kirk Hamster osaa soittaa :D (bluesia)

:D :D :D

Kirk Hammett on maailman kovin kitaristi
Illu
22.11.2010 13:37:19
Methis: On soitellut kovastikin Les Paulilla aikoinaan.

Ja Telellä, jossa oli humbuckerit. Joku tarina kertoi, että JB tehtiin Jeffin nimikkomikiksi, mutta sopimusteknisten asioiden takia Jeff Beck nimeä ei voitu käyttää, mutta nimikirjaimet jäi. Tiedä sitten asian todenperäisyyttä, nää on näitä myyttejä.
LesPaul70
22.11.2010 13:37:35 (muokattu 22.11.2010 13:57:10)
Hämmästyttävää kuinka jokainen sukupolvi "löytää" JB-mikin historian uudelleen.

Fakta, ei myytti: alun perin kirjainlyhenne JB tuli Jeff Beckin nimestä. Kyseessä oli Jeff Beckille tehty yksittäistapaus, joka sittemmin laajennettiin massatuotteeksi.
Lukekaa firman omalta sivulta jos ette usko: http://www.seymourduncan.com/news/n … letter/winter-04/product_spotlig_6/

"Jazz&Blues" on jälkikäteen annettu virallinen selitys, kun SD ei halunnut joutua oikeuteen Jeff Beckin nimen käytöstä ilman lupaa. Aivan samalla tavalla EVH on virallisesti "Evenly Voiced Harmonics".
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Illu
22.11.2010 13:40:39
Lukekaa firman omalta sivulta jos ette usko: http://www.seymourduncan.com/news/n letter/winter-04/product_spotlig_6/

No siellähän se oli, myth busted.
cr4b
22.11.2010 14:05:03
Miikathebest: Ai että soundi lähtee sormista...
Voit hakata sormiasi vaikka kuinka mikrofoniin, etkä silti saa mitään (musikaalista) ulos.
Kielet ne on jotka värähtelyllään sen äänen synnyttää.

En väittänytkään, ettei soittajan sormilla ole vaikutusta soundiin.

Kielet eivät myöskään ala värähtelemään, ennen kuin niitä soitetaan. "Soundi lähtee sormista", eli se lähtee liikkeelle sormista. Ei "Sormet tuottavat soundin".
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Sakmongkol
22.11.2010 14:08:02
cr4b: Kielet eivät myöskään ala värähtelemään, ennen kuin niitä soitetaan. "Soundi lähtee sormista", eli se lähtee liikkeelle sormista. Ei "Sormet tuottavat soundin".

Sormissa ei kuitenkaan ole lihaksia, joten soundi lähteekin vähintään kyynärvarresta. Huonommalla kitaristilla jopa olkavarresta? =/
Ziggy Bubba
22.11.2010 14:11:11

Mikeistä Duncanin JB ja elementeistä Celestionin V30 tuottavat ylämiddle-puukon.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Jucciz
22.11.2010 14:16:54
sikki-six: Mikeistä Duncanin JB ja elementeistä Celestionin V30 tuottavat ylämiddle-puukon.

Nää on aina vähän "verrattuna mihin?"-tyyppisiä juttuja. On kyllä olemassa mikkejä ja kaiutinelementtejä, jotka puukottavat vähemmän.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
the-Antero
22.11.2010 14:39:13

ESP LTD:t on ihan p**koja

Squierit on p**koja

Epiphonet on p**koja

Fender Mexicot on p**koja
Mr. Speed
22.11.2010 14:46:52
the-Antero: ESP LTD:t on ihan p**koja

Squierit on p**koja

Epiphonet on p**koja

Tuo nyt taas riippuu siitä, että mitä pitää paskana.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
the-Antero
22.11.2010 14:51:52

Mr. Speed: Tuo nyt taas riippuu siitä, että mitä pitää paskana.

Jep :) mutta tää tuntuu olevan melkosta yleiskäsitystä m.netissä....itse en siis ole tuota mieltä ;)
Ziggy Bubba
22.11.2010 14:58:50

Jucciz: Nää on aina vähän "verrattuna mihin?"-tyyppisiä juttuja. On kyllä olemassa mikkejä ja kaiutinelementtejä, jotka puukottavat vähemmän.

Juu, ihan totta. Meinaan vaan, että kyllä nuo jopa yhessäkin pelittää varsin hyvin sopivalla nupilla, kitaralla ym. Toki on aina niitä huonompia yhdistelmiä - ja makuasioita.

JB:ssä tuo korostus on musta näistä kahdesta selkeämpi, V30 on jopa varsin tasapainoinen elementti moneen kohtaan.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Fisher
22.11.2010 15:37:34
Tämä ei ole myytti vaan fakta (mielestäni):

Muusikkopiireissä on eniten narsisteja, selittäjiä ja itsensäkehujia kuin missään muissa piireissä.

Itse tämän olen ainakin huomannut ja kun olen vielä sellaista tyyppiä että otan asioista hyvin pitkälti selvää ennen kun avaan oman suuni ja kuuntelen aika kiltisti muita.

-Late
Jonubets
22.11.2010 15:38:14
the-Antero: ESP LTD:t on ihan p**koja

Squierit on p**koja

Epiphonet on p**koja

No kyllä ainakin Squier on ihan hyväksytty merkki täällä Mnetissäkin ;)

Mutta Epiphoneissa on ruma lapa.
Ich bin ein berliininmunkki.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)