Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apuva äänikortin hankintaan?
1
Aukikco
22.11.2010 01:25:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audophile 2496-korttini ei oo oikein ikinä toiminu kunnolla, ihmeellistä rätinää ollu aina, välillä selvästi softaan liittyvää, välillä taas ihan rautapuolen ongelmaa. Jotenkin noi PCI-kortit epäilyttää muutenkin.
 
Nyt kokeilussa kaverin M-Audio USB Fast Track Pro, joka ois ominaisuuksiltaan varmaan sitä suuntaa jota itekin kaipailisin. Tossa on kaks mikki/linjatuloa, balansoidut ulostulot ja rca-ulostulot, ja tietysti MIDIt.
 
Mahollisuus liittää suoraan kahet kuulokkeet omine volyymipotikoineen ois kiva lisä jota tossa nimenomaisessa vempeleessä ei ole.
 
Oisko samassa hintaluokassa (ei ehkä yli 200e) muita suositeltavia (suositeltavampia?) vaihtoehtoja?
anapena
22.11.2010 10:59:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katos tuolta:
 
http://www.thomann.de/fi/search.htm … id15=9036&wgfid16=9037&wgfid17=9814
 
http://www.thomann.de/fi/search.htm … 13=10085&wgfid14=9099&wgfid15=10086
 
Mitään noista ei erityisesti uskalla suositella. Riippuu niin kokoonpanon muista osasista että toimiiko hyvin. Toisaalta, jos sulla esim. M-Audio toimii, niin siinähän voisi pysytellä...
 
DirectTone
22.11.2010 11:25:09 (muokattu 22.11.2010 11:26:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hankin Zoomin H4n. Oikeastaan hankin sen kun videoeditoija olen niin kuvauksien äänitystä varten mutta toimii loistavasti myös äänikorttina!! Suosittelen!
 
EDIT: Toki vaativaan meininkiin saattaa olla liian pieni kahdella XLR/plug sisään/ulostulollansa.
 
"Why should the devil have all the good music?" - Martin Luther
Aukikco
22.11.2010 12:07:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jollain kokemusta Fast Track Ultrasta?
kimkorho
22.11.2010 17:06:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aukikco: Onko jollain kokemusta Fast Track Ultrasta?
 
Hyviä kokemuksia. Joskus tapasi hukata yhteyden koneeseen, mutta vain harvoin, macin hankinnan jälkeen vielä harvemmin. Ajurin uudelleen asentaminen korjasi jumin. Sittemmin opin, että power-kytkimen rämpyttäminen edestakaisin myös yleensä palauttaa yhteyden.
 
Juuri opin senkin tältä palstalta, että tuossa Ultrassa on parempi elektroniikka kuin Prossa.
 
Semmoinenkin kannattaa huomioida, että ainakin macbookissa laite kannattaa kytkeä käyttäjää lähempänä olevaan usb-porttiin. En tiedä miten yleistä on että saman koneen usb-porteissa on eroa, mutta tässä tapauksessa ainakin näyttää olevan.
 
www.theindigo.fi
mikkoks
23.11.2010 11:23:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sellainen mielikuva että USB-korteissa ois latenssit huonommat kuin firewire -korteissa.
 
Cathi777
24.11.2010 09:09:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkoks: Mulla on sellainen mielikuva että USB-korteissa ois latenssit huonommat kuin firewire -korteissa.
 
Anteeksi, että tuppaudun tähän saman ketjuun, mutta onko kellään kokemuksia tuosta Motun Microbookista. Kun haussa olisi tuollainen pieni ja kätevä ja kohtuullisen laadukas äänikortti. Ainoa puute on tuossa se, että mitään ulkoisia napikoita ei ole vaan kaikki toimii softapohjaisesti. Mutta onko kellään tietoa laadusta tai muuten käytettävyydestä? Toisena vaihtoehtona olen miettinyt, että jos hankkisi tuon Mbox Mini 2:sen kun sitä nyt edullisesti saa, mutta onko se jo sen verran vanha laitos ,että tulevaisuuden päivittyminen voi olla niin ja näin. Minkä laatuisia etusia siinä mahtaa olla?
 
Only pop music can break my heart...
tommiot
24.11.2010 09:31:25 (muokattu 24.11.2010 09:32:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi USB-vehkeet on aina vähän tommosia leluja ... Tai ainakin mun kokemuksien perusteella. Ja sama Firewiren kohdalla, jos tarttee kytkee muutaki ku pelkkä äänikortti siihen väylään.
 
Vaikka meneekin budjetista yli, niin suosittelen harkitsemaan PCI tai PCI-express -vaihtoehtoa vaikkapa RME:ltä. Omassa koneessa on täysin ongelmitta toiminut HDSPe Raydat, ja yhessä vanhassa mäkissä tuli käytettyä muistaakseni Multifacea...
 
Käytettynäkin noita voi löytyä. Ajurit ja muutenkin luotettavuus on VÄHÄN eri tasoa kuin M-Audiolla...
 
DirectTone
24.11.2010 09:59:54 (muokattu 24.11.2010 10:00:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Noi USB-vehkeet on aina vähän tommosia leluja ...
 
Toki jos on "liikkuva studio" niin sitten USB vehkeet on aikas käytännöllisiä. :)
 
e: typo
 
"Why should the devil have all the good music?" - Martin Luther
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «