Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Personal monitorista
1
TJORMA
21.11.2010 13:32:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoinkin yhteen vanhaan topikkiin kommenttia tämmöisestä:
 
http://www.roland.com/products/en/M-48/
 
Nyt, parin keikan kokemuksella voisi todeta, että järjettömän hyvä systeemi. Treenikämpälläkin soittaminen on aivan mahtavaa ja keikalla, kun rummut mikitetty, niin vaan paranee..
 
Kertokaa, jos on kokemuksia..
 
-Meinl Laser 20" komppipelti on paras -
ultra
21.11.2010 16:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TJORMA: Laitoinkin yhteen vanhaan topikkiin kommenttia tämmöisestä:
 
http://www.roland.com/products/en/M-48/
 
Nyt, parin keikan kokemuksella voisi todeta, että järjettömän hyvä systeemi. Treenikämpälläkin soittaminen on aivan mahtavaa ja keikalla, kun rummut mikitetty, niin vaan paranee..
 
Kertokaa, jos on kokemuksia..

 
Kun en ole tuota päässyt hiplailemaan, niin mikäs tuosta tekee paremman kun perinteisemmällä bulsalla väännetty kuuntelu? Siis tietenkin se, että tuo on digi, ja pienikokoinen ja siinä on kivoja featureita ja sen saa kätsysti linkattua Rolandin digibulsaan. Mutta siis ihan noin käytännön tasolla?
 
I'm a gooner
Epämuusikko
22.11.2010 10:36:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Monitorista" kuulostaa keski- ja etelä-euroopan kielellä monitorimiksaajalta.
 
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
TJORMA
22.11.2010 21:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ultra: Kun en ole tuota päässyt hiplailemaan, niin mikäs tuosta tekee paremman kun perinteisemmällä bulsalla väännetty kuuntelu? Siis tietenkin se, että tuo on digi, ja pienikokoinen ja siinä on kivoja featureita ja sen saa kätsysti linkattua Rolandin digibulsaan. Mutta siis ihan noin käytännön tasolla?
 
Kun noista ko. systeemeistä ei järjettömän paljon kokemuksia ole... siksi kysyn. Olkoon millä bulsalla väännetty tai ei, lähinnä olin kokemuksia (ja mielellään negatiivisia -kin) kuunnellut. Nimenomaan johtuen siitä, että itse olen siihen tyytyväinen. Vertaamatta muihin kuin langattomaan korvamonitoriin, tulee seuraavaa mieleen:
 
- äänenlaatu todella vimosenpäälle
- stereona kaikki (korvamonitorissa 2:lla vastaanottimella monona)
- salimiksaajan tehdessä töitä, ei vaikuta omaan monitorointiin suuntaan eikä toiseen. (ainakin meillä soittolista laaja ja päinotuksia instrumenttien välillä vaihdellaan)
- ja tietenkin se, että salimiksaajan ei tarvi välittää joka jampan toiveista - kelle kitaraa, kelle rumpuja jne. kun kaiken voi säätää itse...- nopea ja näppärä mun laiselle asiaa ymmärtämättömälle
 
- ainoa haitta lienee hinta...
 
-Meinl Laser 20" komppipelti on paras -
TJORMA
22.11.2010 21:52:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: "Monitorista" kuulostaa keski- ja etelä-euroopan kielellä monitorimiksaajalta.
 
Ja varmaan eteläeuroopan latinanmurteella diipadaapaa :)
 
-Meinl Laser 20" komppipelti on paras -
marktark
23.11.2010 22:25:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TJORMA:
- ainoa haitta lienee hinta...

 
joka oli about...?
 
Play that song.
ultra
23.11.2010 22:37:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TJORMA: Kun noista ko. systeemeistä ei järjettömän paljon kokemuksia ole... siksi kysyn. Olkoon millä bulsalla väännetty tai ei, lähinnä olin kokemuksia (ja mielellään negatiivisia -kin) kuunnellut. Nimenomaan johtuen siitä, että itse olen siihen tyytyväinen. Vertaamatta muihin kuin langattomaan korvamonitoriin, tulee seuraavaa mieleen:
 
- äänenlaatu todella vimosenpäälle
- stereona kaikki (korvamonitorissa 2:lla vastaanottimella monona)
- salimiksaajan tehdessä töitä, ei vaikuta omaan monitorointiin suuntaan eikä toiseen. (ainakin meillä soittolista laaja ja päinotuksia instrumenttien välillä vaihdellaan)
- ja tietenkin se, että salimiksaajan ei tarvi välittää joka jampan toiveista - kelle kitaraa, kelle rumpuja jne. kun kaiken voi säätää itse...- nopea ja näppärä mun laiselle asiaa ymmärtämättömälle
 
- ainoa haitta lienee hinta...

 
Eli siis ymmärränkö oikein, että sulla on vaan kaikki haluamasi rännit splitattuna tuohon vermeeseen, mistä sitten väännät itsellesi nappikuuntelun? Aika hintava mikseri kyllä eikä edes kovin monikäyttöinen..
 
I'm a gooner
TJORMA
10.12.2010 22:10:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ultra: Eli siis ymmärränkö oikein, että sulla on vaan kaikki haluamasi rännit splitattuna tuohon vermeeseen, mistä sitten väännät itsellesi nappikuuntelun? Aika hintava mikseri kyllä eikä edes kovin monikäyttöinen..
 
Tiedustelin teiltä KOKEMUKSIA ? Oliko niitä ? Hintava, n. 1000 eur pyynti. Lisäksi pitää olla muuta roinaa, joka maksaa. Bändin kanssa on päätetty laittaa keikkaliksat laitteisiin, kun on mahdollista harrastaa. Eläminen kustannetaan muulla työllä.
 
Jokatapauksessa, näyttää siltä, että kokemuksia ei ole. Mielestäni monitorisysteemin etu on nimenomaan se, että ei ole liian monimutkainen tumpeloillekaan. Jos specsejä haluaa monikäyttöisyydestä katsella, ne löytyy netistä. Aikas moni musiikkilehti ylisiti nimenomaan käytettävyyttä maasta taivaisiin... älkää pyytäkö nyt viitteitä, kun en jaksa kaivaa niitä vanhoista sähköpostiviesteistäni.
 
-Meinl Laser 20" komppipelti on paras -
TJORMA
10.12.2010 22:12:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marktark: joka oli about...?
 
Sen jo kirjoitinkin. Testaa, niin olisi joku muukin, jolla on kokemusta ;)
 
-Meinl Laser 20" komppipelti on paras -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «