Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 57 8 9 10 11267 268 269 270 271
BigPapa
21.11.2010 23:08:56 (muokattu 21.11.2010 23:12:14)

Juzpe: Kiitos. Seuraavalla kerralla kiinnitän erityistä huomiota siihen että soitan vaan Sun hyväksymiä nuotteja Sun hyväksymältä asteikolta Sun hyväksymillä (epä)aika-arvoilla ja lähetän so(ita)ntani sulle arvioitavaks ennenku laitan linkkiä lähellekään tätä Sun hyväksymää skabaa.

Ota jääkapista kylmä bisse, pistä hattu päähän (ja jäitä sinne...) ja mee röökille.

Joo en mä tarvii mitää bissee sanoakseni, että vedit väärästä sävellajista.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Juzpe
21.11.2010 23:15:41 (muokattu 21.11.2010 23:17:32)

Joo en mä tarvii mitää bissee sanoakseni, että vedit väärästä sävellajista.

Tää vaan tuli vähän myöhässä. Oisit mun mielestä voinu jo äänestykses kertoo jos sitä mieltä kerran olit. Mä kyl kestän kuulla ihan hyvin sen jos joku on sitä mieltä että soitan päin vittua.

E: Ja sama koskee kaikkia muitakin jotka oli sitä mieltä että vedin väärästä sävellajista.
"I have broken several g-strings, while i've been fingering minors."
BigPapa
21.11.2010 23:17:49 (muokattu 21.11.2010 23:20:13)

Juzpe: Tää vaan tuli vähän myöhässä. Oisit mun mielestä voinu jo äänestykses kertoo jos sitä mieltä kerran olit. Mä kyl kestän kuulla ihan hyvin sen jos joku on sitä mieltä että soitan päin vittua.

En sanonut että soitat päin vittua, fraseerauksessa oli jotain hyvääkin, mutta kun fraasit vedetään väärästä sävellajista niin silloin ollaan suomeksi sanottuna metsässä.
Ja kyllä ton kerroin kaiketi äänestyksessä.

Hiukan niinku pihallakin. Mikähän sävellaji? Vähän outoo mun korvaan.

Voisit myös kertoo mulle, että miten touchi sleepaa. Ihan uus juttu mulle. Laidback soitto tai että soitto sleepaa, jotain tälläsiä oon joskus kuullu.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Juzpe
21.11.2010 23:32:16 (muokattu 21.11.2010 23:43:58)

Mun mielestä väärä sävellaji on jo aika lähellä sitä että soittaa päin vittua.

Voisit myös kertoo mulle...

No ohan tästä enneki ollu juttua, mutta sama uusiks: Sleebavaa tyyli/tatsi on sellainen jossa nuotti soitetaan absoluuttisen tarkan aika-arvon määrittelemän ajankohdan jälkeen. Kiilaaminen taas sitä kun nuotti soitetaan sitä ennen. Tietyissä tilanteissa em. keinojen käyttö tietyissä määrin kuulostaa mielestäni hyvältä vastaavasti taas tietyissä tilanteissa ja tietyissä määrin taas tyhmältä. Sun soolossas oli mun mielestä liian sleebaava ote henkka-lainaa lukuunottamatta.

Sleebaavan tai kiilaavan soitannan ongelmana noin yleisesti on mun mielestä se, että kun se viedään kovin pitkälle, niin soiton rytmiikasta on hankala saada selvää. Mä kuulun niihin ihmisiin jotka haluaa saada selvää soittajan rytmisistä ideoista, koska ne on mun mielestä vähintään yhtä tärkee osa soittoo ku melodiset tai harmoniset ideat.
BigPapa
21.11.2010 23:41:32 (muokattu 21.11.2010 23:51:06)

Juzpe: Sleebavaa tatsi on sellainen joissa nuotti soitetaan absoluuttisen tarkan aika-arvon määrittelemän ajankohdan jälkeen.

Vai että niin. Edelleen ihmettelen, että miten tatsi voi sleebata.

Juzpe:Sleebaavan tai kiilaavan soitannan ongelmana noin yleisesti on mun mielestä se, että kun se viedään kovin pitkälle, niin soiton rytmiikasta on hankala saada selvää.

Kannattais sit kehittää tota rytmiosastoo. Tai eihän se välttämätöntä oo mut se saattais avartaa. Ainakin mä oon kokenut näin, niin soittajana, kuin musiikin kuuntelijanakin. Se, että joku ei jostain rytmisistä jutuista diggaa, niin ei se mun mielestä oo aina sen soittajan moka, kuulijalla saattaa olla puutteita rytmien hahmottamisessa. Mut sit jos vedetään väärässä sävellajissa niin se on kyl sit jo aika raskauttavaa.
Kuha
21.11.2010 23:50:26

Onnittelut Zeeboolle! Ja täällähän on kunnon jälkilöylytkin, mahtavaa!
latuska90
21.11.2010 23:57:34

Kuha: Onnittelut Zeeboolle! Ja täällähän on kunnon jälkilöylytkin, mahtavaa!

Epätoivoisesti yritin matkia sinua, mutta hah mitä suttua siitäkin tuli. :D
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
Kuha
21.11.2010 23:59:37

latuska90: Epätoivoisesti yritin matkia sinua, mutta hah mitä suttua siitäkin tuli. :D

Pärkkeleen hyvältä tuo kuuulostaa - aito meininki eikä kopio, sano!
latuska90
22.11.2010 00:16:46 (muokattu 22.11.2010 00:17:33)

Kuha: Pärkkeleen hyvältä tuo kuuulostaa - aito meininki eikä kopio, sano!

Heh, kiitos. Vaikka voi olla, että vedän myöhemmin uusiksi. Niin paljon punakynämerkintää tulee tuohon nykyiseen, sanoo itsekritiikkini.
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
BigPapa
22.11.2010 08:30:29 (muokattu 22.11.2010 08:59:34)

Tänne on näköjään rantautunut taas tätä ei niin miellyttävää meininkiä.
Muutaman skaban jo näytti ihan asiameiningiltä.
Illu
22.11.2010 13:17:37 (muokattu 22.11.2010 13:17:50)
Onnea pallisteille ja kiitos kommenteista ja kannatuksesta, jotka molemmat yllättivät iloisesti.
BigPapa
22.11.2010 16:13:10

Juzpe ei näköjään onnistu lopettamaan tota vittuilua millään. Mä en tollasia omistuksia kaipaa, että olis nyt vaan ystävällinen ja poistais sen. Kysyin jo pikaviestillä. Mutta ei näköjään kallon paksuus anna periksi.
Juzpe
22.11.2010 16:19:13

Mä en tollasia omistuksia kaipaa

Sovitaanko vaikka ihan yleisesti niin, että sä ennakkotarkastat kaiken mitä mä tänne palstalle kirjotan, kuuntelet kaikki mun äänittämät pätkät joita aion jossain formaatissa jossain julkasta ja tarkastat kansi tms. tekstit että ne on sun mielestä kelvollista julkastavaks. Onkos sitte hyvä?
BigPapa
22.11.2010 16:19:58

Juzpe: Sovitaanko vaikka ihan yleisesti niin, että sä ennakkotarkastat kaiken mitä mä tänne palstalle kirjotan, kuuntelet kaikki mun äänittämät pätkät joita aion jossain formaatissa jossain julkasta ja tarkastat kansi tms. tekstit että ne on sun mielestä kelvollista julkastavaks. Onkos sitte hyvä?

Joo ei mun tartte, kyse on tästä riidan haastamisesta mitä tässä roots-skabassa harrastat.
Juzpe
22.11.2010 16:24:21 (muokattu 22.11.2010 16:25:30)

riidan haastamisesta

Kerro nyt sit miten mä oon riitaa haastanu, kun en oikeen itse ymmärrä. Ota kaikki sellaset asiat esiin mitkä sun mielestä on ollu sua kohtaan vittuilua ja kerro minkä takia oot ne riidan haatamisena ja/tai vittuiluna ottanu.

Mä oon nimittäin ilmeisesti vähän eri linjoilla sen suhteen mikä on riidan haastamista ja vittuilua.
BigPapa
22.11.2010 16:25:19

Juzpe: Kerro nyt sit miten mä oon riitaa haastanu, kun en oikeen itse ymmärrä. Ota kaikki sellaset asiat esiin mitkä sun mielestä on ollu sua kohtaan vittuilua ja kerro minkä takia oot ne riidan haatamisena ja/tai vittuiluna ottanu.

Jos et itse ymmärrä, niin en ala rautalangasta vääntämään.
Juzpe
22.11.2010 16:27:39

Jos et itse ymmärrä, niin en ala rautalangasta vääntämään.

Turha kai tätä jauhamista sitten on jatkaa. En mä voi tietää mitä sun päässäs liikkuu ja miks sun mielestä jotku mun jutut on riidanhaastamista ja/tai vittuiluu jos sä et mulle sitä kerro. Arvausleikkeihin jopa mä oon liian vanha.
BigPapa
22.11.2010 16:28:47 (muokattu 22.11.2010 16:35:35)

Juzpe: Turha kai tätä jauhamista sitten on jatkaa. En mä voi tietää mitä sun päässäs liikkuu ja miks sun mielestä jotku mun jutut on riidanhaastamista ja/tai vittuiluu jos sä et mulle sitä kerro. Arvausleikkeihin jopa mä oon liian vanha.

Ei voi mitään, jos et itse ymmärrä mikä on riidanhaastoa ja mikä ei. Täähän alko taas pykimään tää tunnelma tossa edellisellä sivulla.

Juzpe: Mulle käy. Pääsen taas vetään sopimattomia nuotteja paskalla tatsilla ja soundeilla! How cool is that dudes?!?

Juzpe: Kiitos. Seuraavalla kerralla kiinnitän erityistä huomiota siihen että soitan vaan Sun hyväksymiä nuotteja Sun hyväksymältä asteikolta Sun hyväksymillä (epä)aika-arvoilla ja lähetän so(ita)ntani Sulle arvioitavaks ennenku laitan linkkiä lähellekään tätä Sun hyväksymää skabaa.
Epämuusikko
22.11.2010 18:40:22
Onko kyse kisasta 155?

Helvetin hyvältähän se kuulosti! Kuulee, että "asema/sormitus" on tavallaan "väärä", mutta ei siinä yhtään väärää ääntä ole. Freesiä!
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)