McNulty 21.11.2010 22:14:35 | |
---|
aristoteles666: lopeta samantien. Väitätkö sie tosissaan ettei eri etuasteputkissa juuri ole eroja? Mielenkiintoista, tavallaan. Tokio BigBoss jälkihoito taputtaa! Kun ostimme väline, annan teille meidän Ripeakyabin sisustettu setup! |
aristoteles666 21.11.2010 22:15:55 (muokattu 21.11.2010 22:16:43) | |
---|
McNulty: Väitätkö sie tosissaan ettei eri etuasteputkissa juuri ole eroja? Mielenkiintoista, tavallaan. lue se teksti uudestaan. ja jotta selkenee, lue myös juccizen. |
McNulty 21.11.2010 22:21:30 | |
---|
aristoteles666: lue se teksti uudestaan. Koitatko sä nyt selittää että tämän voisi käsittää monellakin tapaa: "eli kiteytettynä,etuaste putkien vaihdolla on mitättömän, jos niinkään paljon merkitystä, niin kauan kuin ne on kunnossa, ja ne on kunossa joko päivän, kaksi tai vuosikymmeniä, sen näkee vasta sitten kun käyttää niitä, ja sillä ei ole väliä mitä niissä lukee, koska kaikki ne hajoaa joskus." Minusta sinä kerrot tuossa, että etuasteputkissa on mitättömän vähän, jos edes niin paljoa, eroja... kunhan ovat kunnossa. Sillä mitä niissä lukee, on kyllä merkitystä. Lukeeko siellä esim. 12AT7 vaiko 12AX7. Sillä on myös vaikutusta soundiin ja vahvistimen käyttäytymiseen. Soundilla tarkoitan tässä tonaalisuuden lisäksi myös dynamiikkaa ja vaikkapa sitä säröytymistä (distort / clipping). Olen kyllä Juccizen kanssa samaa mieltä niistä teikäläisen yläkerran lampuista :) Tokio BigBoss jälkihoito taputtaa! Kun ostimme väline, annan teille meidän Ripeakyabin sisustettu setup! |
aristoteles666 21.11.2010 22:23:57 (muokattu 21.11.2010 22:24:15) | |
---|
12ax7 ja 12at7 on eri putkia. |
McNulty 21.11.2010 22:24:48 (muokattu 21.11.2010 22:28:42) | |
---|
aristoteles666: 12ax7 ja 12at7 seitsemän on eri putkia. Ne ovat silti etuasteputkia. Jos sinä itse sorrut yleistämiseen, niin se EI OLE minun tai Juccizen vika. PS. Mutta voidaan me ottaa samatkin putket. Kokeile joskus esim. Groove Tubesin 12AX7R, 12AX7R2 ja 12AX7R3... jotka kaikki ovat 12AX7 putkia, mutta silti soundiltaan erilaisia. Viimeksi itse testasin Matamp Minimatissa Golden Dragon 12AX7 sekä Svetlana 12AX7. Kyllä niillä vaan oli eroa, pääteputken ollessa sama 6V6 kummankin kanssa. Tokio BigBoss jälkihoito taputtaa! Kun ostimme väline, annan teille meidän Ripeakyabin sisustettu setup! |
aristoteles666 21.11.2010 22:28:12 (muokattu 21.11.2010 22:29:27) | |
---|
McNulty: Ne ovat silti etuasteputkia. Jos sinä itse sorrut yleistämiseen, niin se EI OLE minun tai Juccizen vika. kyllä se valmistaja on tarkoittanut että siihen vaihdetaan ne putket tyypiltään mitä se on suunnitellut, eikä jotain toista tyyppiä. sähän voit laittaa siihen vaikka taskulampun polttimon ja ihmetellä miksei toimi. eli en ole yleistänyt mitään koska joka vahvistimessa on jotkut tietyt putket tarkoitettu tietylle paikoille. eli rtfm |
McNulty: Ne ovat silti etuasteputkia. Jos sinä itse sorrut yleistämiseen, niin se EI OLE minun tai Juccizen vika. PS. Mutta voidaan me ottaa samatkin putket. Kokeile joskus esim. Groove Tubesin 12AX7R, 12AX7R2 ja 12AX7R3... jotka kaikki ovat 12AX7 putkia, mutta silti soundiltaan erilaisia. Viimeksi itse testasin Matamp Minimatissa Golden Dragon 12AX7 sekä Svetlana 12AX7. Kyllä niillä vaan oli eroa, pääteputken ollessa sama 6V6 kummankin kanssa. Putkien vaikutus soundiin riippuu ihan älyttömästi vahvistimesta: joissakin koneissa on signaalitiellä niin paljon muuta rojua, että putkien vaihtaminen ei tunnu vaikuttavan soundiin käytännössä mitenkään. Omat havainnot ovat sen suuntaisia, että mitä yksinkertaisempi vahvistin (siis: mitä vähemmän osia signaalitiellä), sitä suurempi merkitys käytetyillä putkilla on kokonaissoundin kannalta. Sitten on toki vielä sekin, että joissain tapauksissa putkien soundierot tulevat esiin vasta kun vahvistinta soitetaan tarpeeksi lujalla ja pääteputketkin työskentelevät. Eri merkkiset putket säröytyvät eri tavalla (ja eri vaiheessa: osa aiemmin, osa myöhemmin), millä voi olla tapauksesta riippuen vähän tai paljonkin vaikutusta soundiin. Myös putkien kestävyydessä on eroa: monien mielestä vanhat saksalaiset, englantilaiset ja amerikkalaiset putket ovat pitkäikäisempiä ja kestävämpiä kuin esimerkiksi kiinalaiset ja venäläiset edulliset putket. Poikkeuksiakin on. Juuri tämän täsmällisemmin asiaa ei voi havainnollistaa, vaan ainoa varma tapa on testata itse. lainasin juccizza koska en jaksanut kirjoittaa niin montaa tai/jos sanaa. |
McNulty 21.11.2010 22:33:12 | |
---|
aristoteles666: kyllä se valmistaja on tarkoittanut että siihen vaihdetaan ne putket tyypiltään mitä se on suunnitellut, eikä jotain toista tyyppiä. sähän voit laittaa siihen vaikka taskulampun polttimon ja ihmetellä miksei toimi. Ööö.. ei se nyt ihan näin ole. Moni suosittelee esim. Fender Hot Rod Deluxen ensimmäiseksi etusputkeksi ecc803s putkea ihan siksi, että se vähän pehmentää kyseisen laitteen tonea. Tämäkin ylläoleva kommenttisi kyllä kertoo "älykkyydestä ja keskustelun tasosta" enemmän kuin tarpeeksi. eli en ole yleistänyt mitään koska joka vahvistimessa on jotkut tietyt putket tarkoitettu tietylle paikoille. Eli kitaraan ei voi laittaa 10-46 satsia jos se on tehtaalta tullut 9-42 satsilla? Siihen ei myöskään voi vaihtaa mikkejä, koska tekijä on tehtaalla päättänyt mitkä siinä onpi parhaat? Sun kehäpäätelmät ovat kerrassaan mahtavia. Onneksi tällä palstalla moni on tajunnut että siun postaukset ovat lähinnä popcornien arvoista komediaa eikä mitään varsinaista asiaa. Tokio BigBoss jälkihoito taputtaa! Kun ostimme väline, annan teille meidän Ripeakyabin sisustettu setup! |
aristoteles666 21.11.2010 22:35:07 (muokattu 21.11.2010 22:35:57) | |
---|
McNulty: Ööö.. ei se nyt ihan näin ole. Moni suosittelee esim. Fender Hot Rod Deluxen ensimmäiseksi etusputkeksi ecc803s putkea ihan siksi, että se vähän pehmentää kyseisen laitteen tonea. Tämäkin ylläoleva kommenttisi kyllä kertoo "älykkyydestä ja keskustelun tasosta" enemmän kuin tarpeeksi.
Eli kitaraan ei voi laittaa 10-46 satsia jos se on tehtaalta tullut 9-42 satsilla? Siihen ei myöskään voi vaihtaa mikkejä, koska tekijä on tehtaalla päättänyt mitkä siinä onpi parhaat? Sun kehäpäätelmät ovat kerrassaan mahtavia. Onneksi tällä palstalla moni on tajunnut että siun postaukset ovat lähinnä popcornien arvoista komediaa eikä mitään varsinaista asiaa. siihen auttaisi jos ymmärtäisit mitään, mutta et vaan ymmärrä,. edelleen rtfm |
aristoteles666 21.11.2010 22:37:23 | |
---|
McNulty: Ööö.. ei se nyt ihan näin ole. Moni suosittelee esim. Fender Hot Rod Deluxen ensimmäiseksi etusputkeksi ecc803s putkea ihan siksi, että se vähän pehmentää kyseisen laitteen tonea. . moni suosittelee ettei käytä koko vahvistinta. |
McNulty 21.11.2010 22:38:25 | |
---|
aristoteles666:siihen auttaisi jos ymmärtäisit mitään, mutta et vaan ymmärrä,. edelleen rtfm aristoteles666: lainasin juccizza koska en jaksanut kirjoittaa niin montaa tai/jos sanaa. Mitä? Joko sä söit omat eväät? Kokolailla laihat olivat... sitä on taas tyypilliseen aristospedes-tapaan lähdetty soitellen sotaan ja lopulta joudutaan kirjoittelemaan ympäripyöreetä jargonia, retostellaan paskaväitteillä muiden olevan vain väärässä tai osaamattomia lukemaan ja lopuksi sitten vielä lainataan muita kun oma kynä ei enää kykene kampeamaan junaa halutulle raiteelle. Kuten sanottua... sinun kirjoituksesi ovat järjestäin surkuhupaisaa paskanjauhantaa. Jokainen tällä palstalla tietää kun nimimerkkisi ilmestyy foorumille, että sieltä ei ainakaan mitään uskottavaa ole tulossa. Tokio BigBoss jälkihoito taputtaa! Kun ostimme väline, annan teille meidän Ripeakyabin sisustettu setup! |
aristoteles666 21.11.2010 22:40:54 | |
---|
McNulty: Mitä? Joko sä söit omat eväät? Kokolailla laihat olivat... sitä on taas tyypilliseen aristospedes-tapaan lähdetty soitellen sotaan ja lopulta joudutaan kirjoittelemaan ympäripyöreetä jargonia, retostellaan paskaväitteillä muiden olevan vain väärässä tai osaamattomia lukemaan ja lopuksi sitten vielä lainataan muita kun oma kynä ei enää kykene kampeamaan junaa halutulle raiteelle. Kuten sanottua... sinun kirjoituksesi ovat järjestäin surkuhupaisaa paskanjauhantaa. Jokainen tällä palstalla tietää kun nimimerkkisi ilmestyy foorumille, että sieltä ei ainakaan mitään uskottavaa ole tulossa. no voi voi, ei ole sinultakaan tullut mitään muuta kuin roskaa. |
McNulty 21.11.2010 22:44:05 | |
---|
aristoteles666: no voi voi, ei ole sinultakaan tullut mitään muuta kuin roskaa. Sinulle on annettu yhteensä 731 plussaa. Eiköhän tää ollut sitten tässä... aristospedesin osalta. Tokio BigBoss jälkihoito taputtaa! Kun ostimme väline, annan teille meidän Ripeakyabin sisustettu setup! |
aristoteles666 21.11.2010 22:45:39 | |
---|
McNulty: Sinulle on annettu yhteensä 731 plussaa. Eiköhän tää ollut sitten tässä... aristospedesin osalta. god, sä olet pelle. |
McNulty 21.11.2010 22:48:56 | |
---|
aristoteles666: god, sä olet pelle. Oliko tässä nyt sinun paras anti tälle keskustelulle? Kuten sanottua... etuasteputkissa ON eroja. Itsehän väitit että on yhdentekevää mitä putkissa lukee, kunhan ovat kunnossa. Tämän jälkeen et ole kyennyt hyväksymään juccizen ja minun näkökulmaa asiasta, vaan koitat jollain järjettömällä paskanjauhannalla todistaa... itseasiassa mitä sinä koitat todistella ja kenelle? Itsellesi kenties? Tokio BigBoss jälkihoito taputtaa! Kun ostimme väline, annan teille meidän Ripeakyabin sisustettu setup! |
aristoteles666 21.11.2010 22:54:26 (muokattu 21.11.2010 22:54:48) | |
---|
McNulty: Oliko tässä nyt sinun paras anti tälle keskustelulle? Kuten sanottua... etuasteputkissa ON eroja. Itsehän väitit että on yhdentekevää mitä putkissa lukee, kunhan ovat kunnossa. Tämän jälkeen et ole kyennyt hyväksymään juccizen ja minun näkökulmaa asiasta, vaan koitat jollain järjettömällä paskanjauhannalla todistaa... itseasiassa mitä sinä koitat todistella ja kenelle? Itsellesi kenties? jos sä vedät keskusteluun mahdolliset plussat, jotka kertoo vain niiden lukumäärän, mutta, hupsis, eihän täällä olekaan miinus nappulaa. tulos voisi olla aivan erinäköinen. ei mua kiinnosta mitä mieltä sä olet siitä mitä mä kirjoitan, eikä mua kiinnosta sun olemassaolo edes, joten kommentoi ihan kuinka huvittaa, mutta älä hämmästy kun mua ei kiinosta selittää sulle mitään, koska mun puolesta sä voit uskoa mihin vaan eikä se vaikuta mun elämään mitenkään. |
McNulty 21.11.2010 23:07:09 (muokattu 21.11.2010 23:07:55) | |
---|
aristoteles666: jos sä vedät keskusteluun mahdolliset plussat, jotka kertoo vain niiden lukumäärän, mutta, hupsis, eihän täällä olekaan miinus nappulaa. tulos voisi olla aivan erinäköinen. Niin, kysymys olikin vain siitä, kuka sitä roskaa kirjoittaa. Olen mie roskan seassa saanut jotain fiksuakin aikaiseksi (joista plussat), toisin kuin eräät. ei mua kiinnosta mitä mieltä sä olet siitä mitä mä kirjoitan, eikä mua kiinnosta sun olemassaolo edes, joten kommentoi ihan kuinka huvittaa, mutta älä hämmästy kun mua ei kiinosta selittää sulle mitään, koska mun puolesta sä voit uskoa mihin vaan eikä se vaikuta mun elämään mitenkään. On se jännää... yhtään ei kiinnosta mutta silti ränttäät ja tunget herneitä sieraimiisi minkä kerkeät. Joko minun tai vaikkapa juccizen kirjoituksista. Häntäkin pyysit lopettamaan vaikka ei yhtään kiinnosta. Minuakaan ei kiinnosta se mitä paskaa sinä suollat, haluan vain tehdä selväksi MUIDEN LUKIJOIDEN kannalta, ettei se sinun kirjoituksesi ole millään tavalla absoluuttinen totuus saati edes lähellä sitä. Katsos kun tätä palstaa lukee myös muut kuin sinä, minä ja muutamat muut aktiivijäsenet. Täällä on paljon enemmän lukijoita kuin kirjoittajia. Se, ettei sua kiinnosta, pitäisi näkyä enemmän poissaolona kuin jatkuvana paskakommenttien postaajana tällä sivustolla. Jollei sinua kiinnosta lainkaan niin voithan aina poistaa tunnuksesi. Ei täällä kukaan pakota sinua kirjoittamaan harhaoppeja ja muita "koottuja selityksiä". Aristospedes666: god, sä olet pelle. |
Simo78 21.11.2010 23:16:04 | |
---|
Mulla ainakin vaikutti putkienvaihtaminen ihan helvetisti. Tosin eipä kohta ole käyttöä vahvarille kuin satunnaisesti, jos silloinkaan... |
kiriminni 21.11.2010 23:36:18 | |
---|
McNultylle Googolplexin(suurin tunnettu numero) verran plussia norsun kärsivällisyydestä,joskus ei auta edes rautalangasta vääntäminen. Trediin liittyen luulin,että täällä tarvitaan putkimiestä ainakin mulla on se koulutus. Putkia on erilaisia juu...ja eri ominaisuuksilla. |
tomimat 22.11.2010 15:58:43 | |
---|
huhhuh,aika mageet turpasaunat pienestä viattomasta kysymyksestä sain aikaseksi joillekkin... |