Aihe: Mesa Boogie Mark IIc+
1 2 3
Jucciz
21.11.2010 15:52:32
Dropped C: Mikä just tollasessa Mark IIC+:ssa on niin ihmeellistä muihin Boogien malleihin verrattuna? Tyhmänä vaan kyselen...

Jos on vailla Mark IIC+:n soundia, se on juuri oikea kone. Toisaalta, jos on vailla jotain muuta, se on todennäköisesti aivan väärä kone. Aika moni on kuunnellut vanhaa Metallicaa ja tykästynyt niihin soundeihin. Siellä pääosassa taisi olla juurikin Mark IIC+, toisaalta myös Hetfieldin ranne sekä käytössä olleet kitarat+mikit.

Kannattaa testata itse ennen hankintaa: mulla kävi niin, että odotin Mark V:n olevan huippumonipuolinen vahvistin, josta saisin soundit käytännössä kaikenlaiseen soitantaan. Otin vehkeen testiin, vaan kuinkas kävikään: vahvistin oli kyllä todellakin huippumonipuolinen, mutta sen soundit eivät kerta kaikkiaan toimineet mulle yhtään, vaikka ruuvasin tuntikausia. Tarinan opetus: tämmöisessä tilanteessa ei kannata loputtomiin tapella vastaan, vaan hyväksyä se, että jokin muu vaihtoehto toimii paremmin. Onneksi tarjolla on nykyään ihan älyttömän paljon erilaisia vahvistimia, joten varmasti jokaiselle löytyy sopiva.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Dropped C
21.11.2010 16:17:52
Ehän mie basistina tollasia... Kuhan mielenkiinnosta kyselen. Ja Metallica - saundit nyt ei muutenkaan oo liiemmin sydäntä lähellä. Varmasti hieno peli toki, Mesa nyt ei pruukaa muutenkaan huonoja vehkeitä valmistamaan.
Twinkle
21.11.2010 17:03:40
Jucciz: Aika moni on kuunnellut vanhaa Metallicaa ja tykästynyt niihin soundeihin. Siellä pääosassa taisi olla juurikin Mark IIC+, toisaalta myös Hetfieldin ranne sekä käytössä olleet kitarat+mikit.

Siinä oli muistaakseni vielä se, että markun etusta ajettiin efektilenkin sendistä Marshallin päätteeseen, joten ihan pelkällä IIC+:lla ei samoihin tuloksiin pääsisi muutenkaan.
trih
21.11.2010 17:07:59
Twinkle: Siinä oli muistaakseni vielä se, että markun etusta ajettiin efektilenkin sendistä Marshallin päätteeseen, joten ihan pelkällä IIC+:lla ei samoihin tuloksiin pääsisi muutenkaan.

Ja siinä välissä oli vielä parametrinen eq. puppets-sessiossa esim joka biisissä eri säädöt vähintään equssa.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Twinkle
21.11.2010 17:09:53
Dropped C: Mesa nyt ei pruukaa muutenkaan huonoja vehkeitä valmistamaan.

Kyllähän ne on kaikensorttista käpyä tehnyt ihan siinä missä muutkin firmat, esim. etunen nimeltä FormulaPre oli jo tehtaan paketissa täysin susi vekotin joka vaati modailua ennen kuin sillä teki mitään. On ne myös tehnyt joukon styrkkareita jotka ei kauhean suurta arvostusta nauti muutenkaan.
Twinkle
21.11.2010 17:11:18
trih: Ja siinä välissä oli vielä parametrinen eq. puppets-sessiossa esim joka biisissä eri säädöt vähintään equssa.

mistä ihmeestä mie muistelisin että EQ oli se mark IIC+:n oma EQ ja se oli aika jyrkässä V-mallisessa middle scoopissa. Toki en minä tuohon ole perehtynyt sen paremmin muutenkaan.
blues guitar
21.11.2010 19:48:17

Täällä kun tuntuu olevan asiantuntevuutta noihin vanhoihin Mesoihin ja puhetta myös sarjanumeroista, niin ajattelin kysyä seuraavaa:

Itselläni on Mk I Reissue ja olen etsinyt siitä valmistusnumeroa enkä löydä, missähän se mahtaa olla? Siellä koneistossa on kyllä jotain tussilla kirjoitettuja päivämääriä.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
maxillaris
21.11.2010 19:54:22
blues guitar: Täällä kun tuntuu olevan asiantuntevuutta noihin vanhoihin Mesoihin ja puhetta myös sarjanumeroista, niin ajattelin kysyä seuraavaa:

Itselläni on Mk I Reissue ja olen etsinyt siitä valmistusnumeroa enkä löydä, missähän se mahtaa olla? Siellä koneistossa on kyllä jotain tussilla kirjoitettuja päivämääriä.

Oikealla vahvistinosan takapuolella sen pitäisi olla. Mikäli tussimerkinnöistä(piirilevyssä ym) saa selvää ne kertovat iän myös aika hyvin.
maxillaris
21.11.2010 20:01:24
Twinkle: mistä ihmeestä mie muistelisin että EQ oli se mark IIC+:n oma EQ ja se oli aika jyrkässä V-mallisessa middle scoopissa. Toki en minä tuohon ole perehtynyt sen paremmin muutenkaan.

Saattoi olla Rane PE-15 parametrinen eq jota ne ruuvasivat Rasmussen mukaan lukien.
Jos jaksaa nettiä kaivaa, niin löytyypi studiosessioiden skannatut ruutupaperitkin, jossa nuo Ranen ja boogien nuppien ja graafisen eq:n asennot oli Flemming kirjoittanut ylös, kappale kappaleelta.(Master of puppets).
Itselleni tuo vahvistinmalli on aika tuttu ja soittaa sillä paljon muutakin, kuin metallican kaltaista:).
Shredator
21.11.2010 20:26:59

Nomen est omen.
trih
21.11.2010 20:46:41 (muokattu 21.11.2010 20:47:23)
Twinkle: mistä ihmeestä mie muistelisin että EQ oli se mark IIC+:n oma EQ ja se oli aika jyrkässä V-mallisessa middle scoopissa. Toki en minä tuohon ole perehtynyt sen paremmin muutenkaan.

Sehän on aina v-scoopissa käytti sitä kuka tahansa :D, kuka sen sano että ainoa hymyilevä on vahvistin ku mesalla vetää. Mutta noihin eq-juttuihin on vastattu...
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)