Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5 6 7 8 9267 268 269 270 271
BigPapa
20.11.2010 17:27:01 (muokattu 20.11.2010 17:27:08)

Juzpe:hendrix-laina toimii kans varsin hyvin.

Kumpi?
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Korggari
20.11.2010 17:39:57

Korggari : Vähän muljutinta ja kyllähän tää sopii tähän soittoa myöden

mun mielestä tää tausta ( taas kerran ) ei varsinaisesti ollu mikään perinteinen blues-tausta johon pitäis yrittää löytää perinteistä bluessoundia ja tyyliä, ja juuri sen takia uskaltauduin tämmöiseen soundi / efekti-kokeiluun - toisaalta en kyllä pysty sanomaan mihin genreen toi tausta nyt sitte sijoittuu ? Tohon nyt pystyy kyllä vääntämään millä tyylillä hyvänsä ja ihan on vaan soittajasta kiinni ,,
BigPapa
20.11.2010 17:40:25

Korggari: mun mielestä tää tausta ( taas kerran ) ei varsinaisesti ollu mikään perinteinen blues-tausta johon pitäis yrittää löytää perinteistä bluessoundia ja tyyliä, ja juuri sen takia uskaltauduin tämmöiseen soundi / efekti-kokeiluun - toisaalta en kyllä pysty sanomaan mihin genreen toi tausta nyt sitte sijoittuu ? Tohon nyt pystyy kyllä vääntämään millä tyylillä hyvänsä ja ihan on vaan soittajasta kiinni ,,

Juu näin se on.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Zeeboo
20.11.2010 18:07:49
Ihan ahtaassa merkityksessä perinteisiä bluestaustoja skaboissa ei ole juurikaan ollut. Keskustelualueen isossa otsikossa "Roots" mainitaan koko liuta erilaisia lajityyppejä, ja skabat ovat otsikoituna rootsskaboina. Vissiin tämä antaa liikkumavaraa taustojen tyylille? Olisiko syytä alkaa järjestämään pelkkiä bluesskaboja?

Juurikaan en näistä genreistä ole itse jyvällä, mutta niin olen ymmärtänyt että tuon "blues" määritteen alle mahtuu kovin monenlaista. Alkaen perinteisistä työlauluista, akkareilla, banjoilla, huuliharpulla yms säestetyistä big band biisien kautta vaikkapa urbaanimpaan funk-bluesiin. Mun mielestä tämänkertainen tausta mahtuu ihan täyttäpäätä raameihin. Hyvä tausta.
White men can't Monk
BigPapa
20.11.2010 18:14:31 (muokattu 20.11.2010 18:14:52)

Zeeboo: Ihan ahtaassa merkityksessä perinteisiä bluestaustoja skaboissa ei ole juurikaan ollut. Keskustelualueen isossa otsikossa "Roots" mainitaan koko liuta erilaisia lajityyppejä, ja skabat ovat otsikoituna rootsskaboina. Vissiin tämä antaa liikkumavaraa taustojen tyylille? Olisiko syytä alkaa järjestämään pelkkiä bluesskaboja?

Juurikaan en näistä genreistä ole itse jyvällä, mutta niin olen ymmärtänyt että tuon "blues" määritteen alle mahtuu kovin monenlaista. Alkaen perinteisistä työlauluista, akkareilla, banjoilla, huuliharpulla yms säestetyistä big band biisien kautta vaikkapa urbaanimpaan funk-bluesiin. Mun mielestä tämänkertainen tausta mahtuu ihan täyttäpäätä raameihin. Hyvä tausta.

No mitä sitä nyt alkaa erikseen järjestämään kun toikin on bluesia ja rootsia ihan selkeesti kuitenkin.
Korggari
20.11.2010 18:15:19

Zeeboo: Hyvä tausta.

Ihan samaa mieltä olen että hyvä tausta kaikin puolin ! Ja epäilemättä johonkin rootsgenreenhän se kuuluu.
BigPapa
20.11.2010 18:17:17

Korggari: Ihan samaa mieltä olen että hyvä tausta kaikin puolin ! Ja epäilemättä johonkin rootsgenreenhän se kuuluu.

Semmonen lievä New Orleans/ Bo Diddley.
MadMatt
20.11.2010 18:17:48

Korggari: Ihan samaa mieltä olen että hyvä tausta kaikin puolin ! Ja epäilemättä johonkin rootsgenreenhän se kuuluu.

Silkkaa bluesiahan tuo on...
Korggari
20.11.2010 18:20:55

BigPapa: Semmonen lievä New Orleans/ Bo Diddley.

ok no pitää uskoa että toiki on bluesia - vaikka tuosta Bo Didleystä mulle tulee mieleen vain se " Hei Bo Didley " biisi joka on kyllä erittäin kaukana tästä taustasta :)
BigPapa
20.11.2010 18:21:54 (muokattu 20.11.2010 18:32:09)

Korggari: ok no pitää uskoa että toiki on bluesia - vaikka tuosta Bo Didleystä mulle tulee mieleen vain se " Hei Bo Didley " biisi joka on kyllä erittäin kaukana tästä taustasta :)

Kuuntele rytmiä.

http://www.youtube.com/watch?v=La_o91SpBtQ&feature=related
Gary Enfield
20.11.2010 18:22:45
gary field : Mukavalla soundilla, mut vähän mietin, että missä laatikossa eli sävellajissa mentiin.

Jos oikein muistan, niin se tais olla pääasiassa a-mollipentatoninen ja a-doorinen, mutta siirryin myös välillä e- ja d-mollipentatoniseen sointuvaihdosten mukana. Tais se välillä olla d-miksolyydinenkin. Yritys oli kuulostaa vähän jazzimmalta.
BigPapa
20.11.2010 18:24:43

gary field: Jos oikein muistan, niin se tais olla pääasiassa a-mollipentatoninen ja a-doorinen, mutta siirryin myös välillä e- ja d-mollipentatoniseen sointuvaihdosten mukana. Tais se välillä olla d-miksolyydinenkin. Yritys oli kuulostaa vähän jazzimmalta.

Niin joo kun tää menee D:stä
Korggari
20.11.2010 18:30:41

BigPapa: Niin joo kun tää menee D:stä

Mietitteks te oikeesti meneekö joku biisi A:sta, B:stä vai C:stä :)
Mä yleensä vaan otan sen taustan käsittelyyn ja alan soittaa siihen jotain päälle ja ihan sama vaikka se menis Ö:stä ( niin kuin mulla usein meneekin ) :D
BigPapa
20.11.2010 18:32:32 (muokattu 20.11.2010 18:36:02)

Korggari: Mietitteks te oikeesti meneekö joku biisi A:sta, B:stä vai C:stä :)
Mä yleensä vaan otan sen taustan käsittelyyn ja alan soittaa siihen jotain päälle ja ihan sama vaikka se menis Ö:stä ( niin kuin mulla usein meneekin ) :D

Kyl sitä vähän pitää miettiä.

Ja tässä on vähän sitä rytmiä ala Bo Diddley:

http://www.youtube.com/watch?v=La_o91SpBtQ&feature=related

Ja New Orleansia:

http://www.youtube.com/watch?v=M3vXBEh25JE

Mulla nyt vaan tuli tollasia mieleen tosta, mut en lähteny kuitenkaan soittaan sellasta tarinaa.
Gary Enfield
20.11.2010 18:40:39
BigPapa: Niin joo kun tää menee D:stä

Niinhän se menee.
BigPapa
20.11.2010 18:44:20 (muokattu 20.11.2010 18:46:02)

gary field: Niinhän se menee.

No mut A-molli penta D:n päälle? D G:n Päälle? E A:n päälle? Must vaan joku ei ihan sopinut. Enhämminä mitään pahaa, mut mun korva sano niin.
Korggari
20.11.2010 18:47:07

BigPapa: No mut A-molli penta D:n päälle? D G:n Päälle? E A:n päälle? Must vaan joku ei ihan sopinut.

Mä oikeesti ( salasesti ) arvostan tota teidän oppineisuutta ja tietämystä näistä musiikin saloista-keep on good work !
BigPapa
20.11.2010 18:49:55 (muokattu 20.11.2010 18:50:05)

Korggari: Mä oikeesti ( salasesti ) arvostan tota teidän oppineisuutta ja tietämystä näistä musiikin saloista-keep on good work !

Joo no, antaa olla. Minä oon hiljaa. Ei taas ois pitänyt kommentoida mitään.
Korggari
20.11.2010 18:52:12 (muokattu 20.11.2010 18:53:13)

BigPapa: Joo no, antaa olla. Minä oon hiljaa. Ei taas ois pitänyt kommentoida mitään.

Ei kun tossa mun kommentissa ei tosiaankaan ollu mitään kettuilua tms :) Mut mä vaikenen ,, ( vaikenen hetkeksi )
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)