Ziggy Bubba 20.11.2010 13:41:31 | |
---|
BigPapa: Mut paremmat bändit veti joskus jopa puol kahteen. Ai, mä kun luulin et tässä ihan oikeesti sai keskustella aiheesta. Hoho! Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
Karipiirto 20.11.2010 13:46:24 | |
---|
Olikos se juuri The Clash, joka veti New wave-tyylin alkuun. Eli tuli näitä Devoja ja oma suosikkini Oingo Boingo. Kyllähän siinä jo alkoi olla taas säveltämisen makua. Niin että kenties se kukkoilevin rock-asenne katosi mutta musiikillisesti käytiin läpi kiehtovia aikoja. :) "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Atomic Cafe 20.11.2010 13:52:43 (muokattu 20.11.2010 14:06:54) | |
---|
BigPapa: Se mikä tossa on kaikkein huvittavinta koko punk touhussa on se, että ne ressukat luuli keksineensä pyörän uudestaan. Jos puhutaan vain muusikoista niin en usko että luulivat, kyllä punkit olivat aika perinnetietoista väkeä koska perinteitä on vaikea rikkoa jos ei tiedä mitä on rikkomassa. Punkit osasivat arvostaa myös niitä 60-luvun esipunkkeja joita muut eivät siihen aikaan erityisemmin arvostaneet, yksi näistä oli The Sonics jonka jo ehdit mainitsemaan. Kun puhutaan punkista niin on hyvä ymmärtää että punk oli paljon muutakin kun Pelle Miljoona ja Eppu Normaalin ensimmäinen levy. Joidenkin mielestä punk elää vieläkin mutta siihen minä en ole koskaan uskonut. |
BigPapa 20.11.2010 14:14:15 | |
---|
Atomic Cafe: Jos puhutaan vain muusikoista niin en usko että luulivat, kyllä punkit olivat aika perinnetietoista väkeä koska perinteitä on vaikea rikkoa jos ei tiedä mitä on rikkomassa. Rikkomalla jotain ei oikein munsta synny mitään järkevää. Riko vaikka lautanen ja liimaa kokoon, niin ei se must oikein toimi. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
velipesonen 20.11.2010 14:16:12 | |
---|
Tämä ketju menee kohta lukkoon. Saavutettua tuli noin puolet tavoitteista. Häiriköitä oli paljon. Loppusanat Koska punkin tehtävä oli pelastaa rock mutta punkin sinisilmäisyys sittenkin liian suurta musertavan hippiarmeijan edessä, voi mielestäni punkin uusi tuleminen mahdollisesti herättää rockin uudelleen jopa henkiin. Aihetta olen valaissut enemmän Mnetin Mitä on punk? -ketjussa julistamalla punkkampanjan uuden vaiheen. Hipit ovat vieneet lopulliselta tuntuvan voiton, mutta uusi punktaistelu todellisen taiteen puolesta on mahdollinen. Harvalukuiset veljeni Anti-hipit: Koetetaan kestää, vielä täältä tullaan! Punk on kuollut! Rock on kuollut! This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Karipiirto 20.11.2010 14:25:56 | |
---|
Mä vedän tötsät ja koitan saada tässä aamutakkivirityksessäni ja viiksissäni päästä ylös sohvalt ja niinku estään tein kapinan tai jotai...Peace. ;) "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Atomic Cafe 20.11.2010 14:27:30 (muokattu 20.11.2010 14:38:01) | |
---|
BigPapa: Rikkomalla jotain ei oikein munsta synny mitään järkevää. Riko vaikka lautanen ja liimaa kokoon, niin ei se must oikein toimi. Eihän siitä synny mitään järkevää jos heittää palat roskiin tai yrittää rakentaa niistä uutta lautasta mutta hyvällä mielikuvituksella niistä palasista voi tehdä vaikka mitä. Harvalukuiset veljeni Anti-hipit: Koetetaan kestää, vielä täältä tullaan! Punk on kuollut! Rock on kuollut! Me noustaan taas kellareista ja annetaan hipeille turpaan. |
PomppoK 20.11.2010 14:38:58 | |
---|
Vielä ehtii väittää, että latinakin elää. Hopi hopi! |
BigPapa 20.11.2010 14:41:50 | |
---|
Atomic Cafe:Me noustaan taas kellareista ja annetaan hipeille turpaan. Ei väkivalta ole mikään ratkaisu mihinkään. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Atomic Cafe 20.11.2010 14:42:14 (muokattu 20.11.2010 14:43:51) | |
---|
BigPapa: Ei väkivalta ole mikään ratkaisu mihinkään. En minä väkivaltaa tarkoita enkä muutenkaan kovin tosissani ole. |
BigPapa 20.11.2010 14:48:51 (muokattu 20.11.2010 14:48:57) | |
---|
Atomic Cafe: En minä väkivaltaa tarkoita enkä muutenkaan kovin tosissani ole. Sehän se oli asetelma että punkit vs teddyt. Mikäs siinä oli pitkätukan hihitellessä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Atomic Cafe 20.11.2010 14:54:52 (muokattu 20.11.2010 15:01:37) | |
---|
BigPapa: Sehän se oli asetelma että punkit vs teddyt. Mikäs siinä oli pitkätukan hihitellessä. Niinhän siinä oli vaikka punkkarit oli yleensä se karkuun juokseva osapuoli, ainakin pääkaupunkiseudulla. |
jazzmies 20.11.2010 15:17:22 | |
---|
Atomic Cafe: Niinhän siinä oli vaikka punkkarit oli yleensä se karkuun juokseva osapuoli, ainakin pääkaupunkiseudulla. Kiitos kaikille ja terkkuja, minä lähden nyt hakemaan muksua synttärikutsuilta. Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä. |
Karipiirto 20.11.2010 15:19:23 | |
---|
Ei kai tästä lähde pt.2:ta käyntiin? :S "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Karipiirto: Ei kai tästä lähde pt.2:ta käyntiin? :S alkuunhan täs on vasta päästy |
antnis 20.11.2010 15:40:05 | |
---|
BigPapa: Sehän se oli asetelma että punkit vs teddyt. Mikäs siinä oli pitkätukan hihitellessä. Eikös joskus 1978 ollut Suomen Kuvalehdessä oikeen juttu jossa Arto Pajukallio vetosi että "jättäkää pitkätukat rauhaan". |
Lennu 20.11.2010 15:41:52 | |
---|
Karipiirto: Ei kai tästä lähde pt.2:ta käyntiin? :S Tämä säie suljetaan arkistoon kahekskymmeneks vuodeks. Sit tutkitaan, kuka oli oikeassa. "Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L |
Atomic Cafe 20.11.2010 16:06:59 (muokattu 20.11.2010 16:08:29) | |
---|
antnis: Arto Pajukallio vetosi että "jättäkää pitkätukat rauhaan". Oli myös pitkätukkaisia punkkareita kuten esimerkiksi Vesa Vierikko: -Moro, mää oon Vesku, mää käyn sotaa apatiaa vastaan. |
antnis 20.11.2010 16:09:44 | |
---|
Atomic Cafe: Oli myös pitkätukkaisia punkkareita kuten esimerkiksi Vesa Vierikko: -Moro, mää oon Vesku, mää käyn sotaa apatiaa vastaan. Tais se Pajukallion juttu kohdistua enempi teddypoikiin kuin punkkareihin, jotka olivat samalla tavalla turpaavedettävien listalla. |
Atomic Cafe 20.11.2010 16:12:20 (muokattu 20.11.2010 16:25:20) | |
---|
antnis: Tais se Pajukallion juttu kohdistua enempi teddypoikiin kuin punkkareihin, jotka olivat samalla tavalla turpaavedettävien listalla. Näinhän se meni mutta tuo Vesa Vierikon kommentti oli niin hauska että pakko se oli johonkin väliin laittaa. Se taisi liittyä johonkin teemaan ja ajan henkeen muutenkin. Se pyörii vieläkin telkussa aika ajoin ja aina siitä tulee hyvä mieli. |