Aihe: Line6:tä uutta
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Alphie
27.10.2010 19:25:18 (muokattu 27.10.2010 19:27:00)
Mikko L: Jees. Anteeksi nyt mutta olen melko kyllästynyt aina kuulemaan tämän hintajutun kun Axen soundeja verrataan johonkin muuhun mallintavaan. Ensinnäkin soundi ja hinta on kaksi täysin eri asiaa ja toisena se Axe on kuitenkin ihan naurettavan halpa jos ottaa huomioon mitä kaikkea se pystyy tekemään. Menen tänään vielä soitteleen kaverin HD500:lla josko saisin pääni käännettyä... tän hetkinen vaikutelma on tämä.

No jos ei ole rahaa niin ei ole rahaa ja täytyy jollain tavalla soitella.

En väitä, etteikö Axe olisi hintansa väärti. On vaan vähän paha alkaa sivarin päivärahoilla Axea ja midilankkua ostamaan. Hinta olisi minulle yhteensä noin 1800e vs reilu 500 euroa HD500:sta. Väittäsin, että tuo on aika merkittävä hintaero monelle.

E: Ja edellä mainittujen syiden takia laitteita on minusta outoa vertailla.
Ziggy Bubba
27.10.2010 19:40:24

Alphie: No jos ei ole rahaa niin ei ole rahaa ja täytyy jollain tavalla soitella.

Niinpä. Ja jos puhutaan Line 6:sta, niin jätetään about neljä kertaa kalliimmat pelit pois laskuista. Sama ku tarjoaisi Gibsonin Stankkuja jokaiselle ekaa sähkistä ostavalle.
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Mikko L
27.10.2010 22:39:35

Joo. Ei missään nimessä ollu tarkotus ryövätä keskustelua Axen suuntaan, mutta halusin vain selventää sitä että vaikka Line6 mainosti tätä Axen tappajana niin ei se oikeesti ollutkaan lähelläkään Axen tasoa. Valitettavasti näin.

Mä sain itseasiassa ihan käyttökelpoisia soundeja nyt sillä HD500:lla. Tasan kaksi kappaletta oli särösoundeja, mutta piti tosiaan tehdä vähän temppuja. Jotain Ribbon-mikkiä käytin ja sitten treble ja presence nollille ja middle melkee täysille ja vähän bassoa niin se oli itseasiassa melko hyvänki kuuloinen. Säröpedaalin pistin vielä eteen ja siitä tonet nollille niin oli vielä parempi. Kuhan ne sirinät sai pois jotenki niin ihan käyttökelpoista soundia sieltä löytyi.

sikki-six: Niinpä. Ja jos puhutaan Line 6:sta, niin jätetään about neljä kertaa kalliimmat pelit pois laskuista. Sama ku tarjoaisi Gibsonin Stankkuja jokaiselle ekaa sähkistä ostavalle.

No siis jos sitä ekaa kitaravahvistinta on ostamassa niin varmasti tuo HD sarja on just hyvä siihen hommaan.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Estranged
27.10.2010 22:58:45
Mikko L: Joo. Ei missään nimessä ollu tarkotus ryövätä keskustelua Axen suuntaan, mutta halusin vain selventää sitä että vaikka Line6 mainosti tätä Axen tappajana niin ei se oikeesti ollutkaan lähelläkään Axen tasoa. Valitettavasti näin.

En ihan kamalasti ole seurannut, mutta missä he näin ovat mainostaneet?
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Ziggy Bubba
27.10.2010 23:13:30

Mikko L: No siis jos sitä ekaa kitaravahvistinta on ostamassa niin varmasti tuo HD sarja on just hyvä siihen hommaan.

En mä kyllä tuota meinannut. Niin, ja jos on ensimmäistä _vahvistinta_ ostamassa, niin HD (tai Axe) ei osu ollenkaan maaliin. Runkrunk.

Mäkin haluaisin muuten tietää missä Line 6 on mainostanut Axeen viitaten.
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Mikko L
28.10.2010 02:03:39

No se oli sitä Line6 hypeä ennen julkaisua että "markkinoilla on niin paljon uutta mallinnosteknologiaa joka on kallista, mutta me olemme päättäneet tuoda sen kaikkien käytettäväksi tuttuun line6 hintaan" Enpä mä keksi mitään muuta tuotetta mihin tuo viittaisi kuin Axeen ja ehkä 11rackiin. Toivoin kyllä että se ois ollut mulle mieluisa... mutta kun katsoo tätä videoa: http://www.youtube.com/watch?v=QETxrBcCLMg ja kun soitin tuolla HD500:lla niin tuntu kuin kyseessä olisi kaksi eri laitetta mistä puhutaan. Huomioikaa vielä että kokeilin tuota kuulokkeilla ja 3000€ speakkereilla ja ihan tutuillakin speakkereilla.

Niin ja ei mulla oo mikään tarkoitus olla dumaamassa tätä laitetta. Koitan vain olla rehellinen totuuden lähettiläs ja tää on mun nöyrä mielipide asiasta. Jossain vaiheessa unelmoin jo Axen myynnistä ja tuon ostamisesta ja siitä sais tonnin tilille lisää rahaa (tekis opiskelijalle ihan hyvää) mutta eipä tuo HD-teknologia vakuuttanut mua. Lähinnä se ärsyttää että olen kuullut paljon parempia soundeja jo edeltävistä Line6 tuotteista. Jopa Spiderissa oli parempi se crunch kanava vai mikäseoli.
Estranged
28.10.2010 02:11:45
Mikko L: No se oli sitä Line6 hypeä ennen julkaisua että "markkinoilla on niin paljon uutta mallinnosteknologiaa joka on kallista, mutta me olemme päättäneet tuoda sen kaikkien käytettäväksi tuttuun line6 hintaan"

No ainahan kaikkea noin mainostetaan. "Kaikki on niin kallista, että me päätettiin tehdä halvemmalla"
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Alphie
28.10.2010 19:48:11
Tässä vinkki kaikille, jotka laitteen omistaa ja haluaa metallikomppisaundin kuntoon:

Kannattaa ehdottomasti käyttää PRE-versioita vahvistimista! Niissä normaaleissa versioissa, joissa pääteasteen säröytymistä on mallinnettu, käytetään niin kovaa päätesäröä, että se vaikeutti ainakin minun osaltani tiukan komppisaundin tekemistä. Lähti heti pois sellainen ylimääräinen muhjuisuus.

Bongasin vinkin täältä:
http://www.grumpyrocker.co.uk/line6-pod-hd500-tips-aamp-tricks-part-1
Exhausted
28.10.2010 20:03:26

Sormet syyhyää päästä ruuvaamaan HooDeetä, tosin oman ostaminen ei ole kovin järkevää. Toisaalta kaupassa soittelu on yhtä tyhjän kanssa. No, ehkä vielä joskus sitten
loco69
29.10.2010 01:00:05
Tänään tuli HD500... voin sanoa että kyllä toimii..tulee jo heti mieli tilata DT50 reeniksellle.
siis testannu joku 2tuntii,, ja tietty omilla lemppareilla bogner Uber / fireball. Kyllä lähtee. ihan hitosti parempi tatsi, jos vertaa esim. omaa pod2 tai GX, niin nyt tuntuu samalta ku oma jcm800 tai Laney vh100r... tai joku muu lukuisista 30 vuodenaikana testatuista fendereistäjne... ja jos joku nyt haaveilee edullisesta mallintavasta niin VOX malliset toimii kans... Mesan 22w caliber toimii parhaiten pienis...jos sen jostain löytää :-)
loco69
29.10.2010 01:04:33
Alphie: Tässä vinkki kaikille, jotka laitteen omistaa ja haluaa metallikomppisaundin kuntoon:

Kannattaa ehdottomasti käyttää PRE-versioita vahvistimista! Niissä normaaleissa versioissa, joissa pääteasteen säröytymistä on mallinnettu, käytetään niin kovaa päätesäröä, että se vaikeutti ainakin minun osaltani tiukan komppisaundin tekemistä. Lähti heti pois sellainen ylimääräinen muhjuisuus.

Bongasin vinkin täältä:
http://www.grumpyrocker.co.uk/line6-pod-hd500-tips-aamp-tricks-part-1

Samaa mieltä et pre-ampit on parempia, ku koko paketti.. voi ite tuunata paremmin
RHirvela
01.11.2010 22:27:54
Tulipa ostettua tuo HD400 viime viikon keskiviikkona. Pari iltaa säätämistä ja soittelua ja parit bänditreenit takana. Varsin positiivisesti tuo yllätti. Soundit toimii hyvin ja jopa vahvistinmallinnoksiakin tulee käytettyä. Ainoa mikä tuossa ärsyttää on viive presettien vaihtojen välillä. Tosin tuo vika ny taitaa olla melkeenpä kaikissa mallintavissa.
Ootko annie mallia kuullu, mitä?!
Mikko L
02.11.2010 00:25:27

Ei kaikissa oo sitä viivettä ;) Okei kyllä tuo on ihan hyvä kun sitä jaksaa värkätä. Mun mielestä tuossa on ainoastaan yksi heikkous ja se on kaappimallinnokset. Ne on oikeasti melko käyttökelvottomat. Kuitenkin kaveri on kova värkkäämään tuota laitetta ja sai mun mielestä melko asialliset soundit HD500:sta ulos. Ottakaa kuitenki huomioon että sitä soundia on värkätty PALJON!!! :D Tuo kaappi on erittäin asiallinen ja se taitaa olla XXL ja V30 kaapin sekoitus jollain ihan hämy mikeillä.

http://www.mediafire.com/?zo3pyl057waho0c

Joka tapauksessa tuo on edullinen jo ihan efektiensäkin puolesta. En vielä lähtis investoimaan ennenku Line6 mahdollistaa custom-kaapit.
penatuna
02.11.2010 08:30:48
http://www.mediafire.com/?zo3pyl057waho0c

Joka tapauksessa tuo on edullinen jo ihan efektiensäkin puolesta. En vielä lähtis investoimaan ennenku Line6 mahdollistaa custom-kaapit.

Täytyy muistaa että Axeenkin tuli omien impulssien lataamismahdollisuus vasta versiossa 4. Eli toivoa on että tämä saataisiin myös HD500:een firmware-päivityksellä.

http://axefxwiki.guitarlogic.org/index.php?title=Firmware_history

Ihan hyvä soundi tuossa Mikon laittamassa linkissä. Itsellä tällä hetkellä ollut HD500 muutaman päivän käytössä ja ihan hyvältä tuntuu. Axeen ei ole varaa, ainakaan toistaiseksi. Laite tosiaan vaatii hieman opettelua ja säätämistä, ainakin minunlaiselleni putkirunkkarille. Esim. laitteen presetit ovat täyttä kuraa.
Mikko L
02.11.2010 17:30:34

penatuna: Täytyy muistaa että Axeenkin tuli omien impulssien lataamismahdollisuus vasta versiossa 4. Eli toivoa on että tämä saataisiin myös HD500:een firmware-päivityksellä.

http://axefxwiki.guitarlogic.org/index.php?title=Firmware_history

Ihan hyvä soundi tuossa Mikon laittamassa linkissä. Itsellä tällä hetkellä ollut HD500 muutaman päivän käytössä ja ihan hyvältä tuntuu. Axeen ei ole varaa, ainakaan toistaiseksi. Laite tosiaan vaatii hieman opettelua ja säätämistä, ainakin minunlaiselleni putkirunkkarille. Esim. laitteen presetit ovat täyttä kuraa.

Juu sitä mä kans oletan että ne custom-kaapit tulee HD:hen jossain vaiheessa. Sitten se on kyllä erittäin kilpailukykyinen tuote. Presetit on yleensä aika hirveitä tällaisissa laitteissa, mutta Axessa toki jälleen ihan sika hyviä paikoin: http://www.youtube.com/watch?v=GCC13sgp91c nuo on kaikki tehdaspresettejä. Mut jees. Uskon että paremmilla kaapeilla tuo HD ois yllättävänkin lähellä Axea.
Wolfheart
03.11.2010 18:01:31
Mikko L: Juu sitä mä kans oletan että ne custom-kaapit tulee HD:hen jossain vaiheessa. Sitten se on kyllä erittäin kilpailukykyinen tuote. Presetit on yleensä aika hirveitä tällaisissa laitteissa, mutta Axessa toki jälleen ihan sika hyviä paikoin: http://www.youtube.com/watch?v=GCC13sgp91c nuo on kaikki tehdaspresettejä. Mut jees. Uskon että paremmilla kaapeilla tuo HD ois yllättävänkin lähellä Axea.

http://line6.com/company/contact/customer_feedback/ Laittakaa tuosta palautetta line6:lle, että lisäisivät IR-tuen.
Alphie
03.11.2010 20:22:10
Wolfheart: http://line6.com/company/contact/customer_feedback/ Laittakaa tuosta palautetta line6:lle, että lisäisivät IR-tuen.

Kiitokset vinkistä, nakkasin viestiä siihen suuntaan.
Alphie
19.11.2010 23:53:36
HD500 on kyllä toiminu älyttömän hyvin keikoilla. Ei voi kuin suositella varsinkin, jos on jo tottunut käyttämään livenä Line 6:n laitteita.

Itellä on ollu looperille hyvää käyttöä siinä, jos on soittanu PA:n kautta pienellä keikkapaikalla niin on voinu pistää jonkun riffin looppaamaan ja käskeä muun bändin soittaa sen päälle. Samalla ite on voinu olla siis miksaustehtävissä ainakin soundcheckin aikana.
Ukko
20.11.2010 09:54:26

RHirvela: Tulipa ostettua tuo HD400 viime viikon keskiviikkona. Pari iltaa säätämistä ja soittelua ja parit bänditreenit takana. Varsin positiivisesti tuo yllätti. Soundit toimii hyvin ja jopa vahvistinmallinnoksiakin tulee käytettyä. Ainoa mikä tuossa ärsyttää on viive presettien vaihtojen välillä. Tosin tuo vika ny taitaa olla melkeenpä kaikissa mallintavissa.

Ei ole Boss GT 10:ssä.
COVS jäsen nro 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)