Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall Valvestate 100r Vs. MARSHALL MG100HDFX/MG412A
1 2
Akum
25.02.2009 21:06:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli Mulla on tuo valvestate 100r mutta ajatuksena olisi hankkia tuo MARSHALL MG100HDFX/MG412 Kaappi/nuppi trankku.
 
Onko siis tuo valvestate parempi soundien kannalta kuin trankku setti? Itse olen ollut tyytyväinen valvestateeni. Kertokaas kokemuksianne tuosta Mg trankusta ennen kuin ostan sen.
 
Miksi basisti menee kipsiin Leonian automaatilla? - Siinä lukee solo!
Mr. Speed
25.02.2009 21:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akum: Eli Mulla on tuo valvestate 100r mutta ajatuksena olisi hankkia tuo MARSHALL MG100HDFX/MG412 Kaappi/nuppi trankku.
 
Onko siis tuo valvestate parempi soundien kannalta kuin trankku setti? Itse olen ollut tyytyväinen valvestateeni. Kertokaas kokemuksianne tuosta Mg trankusta ennen kuin ostan sen.

 
Jos oot Valvestateesi tyytyväinen, niin miksi vaihtaisit vahvaria? Turhaan tollaseen lelu-puoli-stäkkiin laittaa monta satasta palamaan, koska paskalta se kunnon vehkeisiin verrattuna kuitenkin soundaa. :)
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Akum
25.02.2009 21:14:53 (muokattu 25.02.2009 21:15:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^Vaihtaisin siksi jos tuo on parempi ja saisin melkein ilmatteeksi tuon trankun vaihtamalla.
 
Miksi basisti menee kipsiin Leonian automaatilla? - Siinä lukee solo!
epi2
25.02.2009 21:20:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samaa paskaa kaikki nuo marshallin trankut, ei varmaankaan kannata vaihtaa, tuo VS100 voi olla parempikin, ei ole juuri nuista kokemuksia, mutta samojen sarjojen pienemmistä malleista on.
 
battery
25.02.2009 21:20:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo on aika saman saundisia vehkeitä. En lähtis toista samanlaista vaihtamaan, saundi sama ellei jopa ollut huonompi noissa mg sarjalaisissa.. pärjäile ennemin vähän aikaa valvestatella ja sittenkun tietää mitä hakee tarkemmin niin vaihtelee kamoja.
 
Akum
25.02.2009 21:23:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei. Meinasin vain että kun kaverilla on ehkä tulossä ylimääräiseksi tuo trankku niin alkoi kiinnostamaan, kun ei tuosta 90 -luvun Valvestatesta tiedä millon se räjähtää. :D Mieluummin sitten usi mutta kyllä lähtee tuosta VS:tä Vitun raskaat soundit!
 
Miksi basisti menee kipsiin Leonian automaatilla? - Siinä lukee solo!
-Cale
25.02.2009 22:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samaa paskaa kaikki nuo marshallin trankut
 
Hämmennyin kun bändin basisti kehui transistorimarshallien säröä, vaikka muuten onkin erittäin osaava kaveri.
 
makis
25.02.2009 23:34:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo MG412 -kaappi kannattaa tsekata, jos on 4x12" kaappia vailla. On hintaisekseen yllättävän hyvä. Se on hieman pienempi ja kevyempi kuin monet muut 4x12 kaapit. Tekee siitä helpomman roudata - jopa yksin. Omissa testeissä pesi monet yli 2x kalliimmat kaapit. Nuppina Engl Blackmore.
 
Icy-Sun
25.02.2009 23:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elä todellakaan vaihda. Moni Valvestate on parempi. Oikeastaan en keksi, mikä Marshall olisi MG:tä huonompi. Ja kyllä, olen omistanut MG:n.
sepisti
26.02.2009 00:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akum: Okei. Meinasin vain että kun kaverilla on ehkä tulossä ylimääräiseksi tuo trankku niin alkoi kiinnostamaan, kun ei tuosta 90 -luvun Valvestatesta tiedä millon se räjähtää. :D Mieluummin sitten usi mutta kyllä lähtee tuosta VS:tä Vitun raskaat soundit!
 
Onko hyväkin kaveri?
 
Vähän homma haisee, jos on päittäin vaihtamassa... On noita MG-Marsuja sen verran täällä haukuttu ja toisaalta vanhoja Valvestateja kehuttu.
Onko siinä sun VS:ssä jotain olemassa olevaa vikaa vai miksi luulet sen hajoavan?
Toisethan soittaa jopa yli 40 vuotta vanhoilla vehkeillä:)
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
epi2
26.02.2009 00:39:04 (muokattu 26.02.2009 00:45:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eivät ole nuo VS marsut mitään kesto kamaa... komeusta on. Ainakin input jakkiliittimet meinaa kokoajan olla rikki.
 
Eikös tuo kyseinen VS 100r kuitenkin ole täystrankku? Eikös se ole täällä ollut yleensä niin että porukka on haukkunut nuita täystrankku veeässiä(kin) paskoiksi, mutta sitä VS-8080(? meniköhän mallimerkintä oikein) täällä ollaan kai kehuttukkin, joka on siis hybridi. Omat kokemukset ainakaan nuista täys trankku VS marsuista ei ole hyvät, omat kokemukset tosin pohjautuu VS-60, en sitten tiedä onko tuo Vs 100r paljonkin parempi.
 
Mä muuten voisin olettaa että 40 vuotta sitten tehdyt (esim 60-l Marshallit) oli vähän laadukkaampaa työtä kuin nykyajan kiinanihmetransistoripaskat :) ei kyllä itellä ole kokemusta varsinaisesta vintage vehkeistä (jos ~85 vuoden fenderin trankkua ei siksi lasketa :P)
 
sepisti
26.02.2009 00:53:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, mä en noista "egomarsuista" mitään tiedä... Jos muistakaan...
Heikki Silvennoisella on kyllä hyvät soundit.
 
Ketjun aloittajan on joka tapauksessa turha vaihtaa kakkaa kakkaan.
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
jpousi
26.02.2009 07:24:09 (muokattu 26.02.2009 09:47:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

epi2:
Eikös tuo kyseinen VS 100r kuitenkin ole täystrankku?

 
Onhan siellä yksi etuasteputki sisällä.
 
Itselläni on ollut hmm.. ainakin 3 täysputki-Marshallia 50W-100W plus hyvin samankaltainen Laney Klipp 100W. Nyt on yhtenä vahvistimena juuri tuo VS100R.
 
VS100R:llä lähtee murakat soundit, myös treenikämppätasolle. (säätöjä on aika paljon, mm. Contour.) VS100R kuulostaa ihan... Marshallilta, myös ilman lisäkaappia. Mukana tuli kanavanvaihtopoljin, joten pystyn polkaisemaan soolosoundit kesken biisin. Itse olen aivan tyytyväinen, varsinkin kun lisäksi minulla on Fender-vahvistimia tuomaan muita soundimaailmoja.
 
No kakka at all!
 
Jopas lähti!
bfoc
01.03.2009 10:03:15 (muokattu 01.03.2009 10:13:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei todellakaan kannata vaihtaa. VS100:sta saa ihan kivat soundit aikaan. MG:stä en olisi niin varma. Olen testannut rinnakkain sitä MG:n 100W comboa ja oli selkeästi ponnettomampi ja surkeampi peli. Se nuppi taitaa olla karkeasti sama peli kuin combo.
 
Oma Valvestate on ollut kovassa ajossa kohta 20 vuotta ja vaan kerran hajonnut. Oli joku pintaliitoskomponentti irronnut ja korjaamon setä sen hoiti 50€:llä kuntoon. Se on sentään vielä sitä vahvinpolvea jonka voi korjata. Näistä integroitujen efektien kompuutteri-härveli-vahvistimista en tiedä. Muutenkin ärsyttää kun halpoihin matolaatikoihin työnnetään kaikenlaisia efektejä viemään rahaa tärkeiden osien laadusta. Mielummin laittaisi perusasiat kuntoon sillä rahalla eikä Glitteriä Ladan konepellille.
 
Jos jotakuta se VS:n särö ahdistaa niin purkista uutta. Gainaihan ei oo pakko pitää täysillä ja siellä enintään 7-8 välillä se on minun milelestä ihan OK
 
Ongelmaksi tuossa VS:ssä tullee jossain vaiheessa mölyn riittävyys, mutta kun lisäkaapilla tuuppaa sitä ääntä vähän leveämmälle alueelle, ei tarvitse luukuttaa ihan täysillä ja ääni kuullostaa mukavalta.
 
Kuo MG:n kaappi (jos se on se MC 4X12'') voi olla hyväkin. Se MG-sarjan kaappi ei hätkähdytä monipuolisuudellaan noin speksien puolesta. Ei mahdollisuutta vaihtaa impedanssia ja tehonkesto (vain) 120W.
 
E-> Jaa olit ostamassa sitä MG:tä etkä vaihtamassa päittäin. Elä hyvä henkilö rahoja siihen MG-sarjaan laita... Sehän on tehty "halpis-Marsuksi" niille jotka haluaa väkisin sen Marshallin. Samaan hintaan (reilu 50€ Thomannilla) saat varmasti parempiakin pelejä (uusi Bugera tai Randall, miksei käytetty Engl) tai vaikka Valvestateen lisäkaapin (jäisi vielä reilusti suolarahoja) tms.
 
sutiojrikellA
msormune
01.03.2009 11:24:27 (muokattu 01.03.2009 11:57:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

epi2: samaa paskaa kaikki nuo marshallin trankut, ei varmaankaan kannata vaihtaa, tuo VS100 voi olla parempikin, ei ole juuri nuista kokemuksia, mutta samojen sarjojen pienemmistä malleista on.
 
Niin että kokemusta ei ole mutta ihan paska on kuitenkin :)
 
Ihan hyvä tuo VS100R on, jos jokin trankku-Marshall pitäisi olla niin tuon ottaisin. Varsinkin nyt kun noita saa halvalla käytettynä.
 
EDIT: Muta joo, nuo pienemmät VS30 ja VS65 tuosta sarjasta tosiaan olivat aika paljon huonompia, ihan oikeasti.
 
spacemonkeyevolution
01.03.2009 11:56:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VS100R:n ja VS102R:n entinen omistaja täällä myös. Hyviä pelejä molemmat. Kelpasi Sentencedillekin Amokin aikoihin ja ko. levy noilla vanhoilla valvestatella soitettukin. MG sarjaan en lähtisi noita vanhoja valvestateja vaihtamaan.
 
VHT -huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=770
artotalla
19.11.2010 21:49:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itellä on marshall VS 100H nuppi,on ihan ok.etuaste on tube,hyvä nuppi on kannattaa maksaa 350e,soi varsin hyvin kaks kela mikeillä.
 
trih
19.11.2010 23:25:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artotalla: itellä on marshall VS 100H nuppi,on ihan ok.etuaste on tube,hyvä nuppi on kannattaa maksaa 350e,soi varsin hyvin kaks kela mikeillä.
 
Valvestaten etuaste ei ole tube eikä valve eikä putkietuaste. Niissä on näytetty trankuille putkea ja trankut on kuvitellu sen jälkeen olevansa putkia. Ja monet ihmisetkin ovat trankkujen lailla luulleet että Valvestateissa on putkietunen kun ovat putken kuvan nähneet. Valvestateissa on yksi putki siellä etuasteen signaalitiessä ja kukaan ei tiedä mitä se siellä tekee mutta ei kai siitä haitaksikaan ole.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
_Petri_
20.11.2010 10:33:03 (muokattu 20.11.2010 10:33:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spacemonkeyevolution: VS100R:n ja VS102R:n entinen omistaja täällä myös. Hyviä pelejä molemmat. Kelpasi Sentencedillekin Amokin aikoihin ja ko. levy noilla vanhoilla valvestatella soitettukin. MG sarjaan en lähtisi noita vanhoja valvestateja vaihtamaan.
 
Tuskinpa kuitenkaan Amok on noilla soitettu. Se kun äänitettiin syksyllä 1994 ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Amok_%28albumi%29 ) ja kakkossarjan Valvestatet tulivat markkinoille 1996 (http://www.drtube.com/marshall.htm).
 
Yllättävän hyviä vekottimia nuo kyllä on, ainakin VS100R.
 
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
juici
21.11.2010 19:28:22 (muokattu 21.11.2010 19:29:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen, mitä olen vuosien saatoissa täällä käytyjä keskusteluja lukenut ja itse varovasti kokeillut ,niin Valvestatien eka sarja (valmistettu 1991-1996) on se haluttu ja soundiltaan monille metallilevyille tallennettu sarja. Siihen sarjaan kuuluvat legendaarinen 1x12" combo 8080 ja 100W:n nuppi 8100.
 
Aloittajan ehdottama combo on siis VS100R eli se kuuluu Marshall VS a.ka. Valvestate Mk.II (valmistettu 1996-2000) -sarjaan. Näitä on parjattu hieman vanhempaa sarjaa enemmän. Johonkin aikaan varsinkin VS65R-comboa haukuttiin sarjan paskimmaksi, mutta itse olen ainakin saanut siitä irti mainiot surf-soundit ja erään toisen bändin keikalla kitaristi sai fuzzin kanssa siitä mainiot alternative/garage-soundit.
 
VS-sarja korvattiin sittemmin AVT-sarjalla ja nyttemmin MG-sarja on ottanut Marshallin tuotannossa Valvestate-sarjojen paikan (erotuksena että MG-sarjaan lisättiin digitaaliefektit ja etuasteessa ei ole putkea). Marshall tosin valmistaa AVT-tribute -sarjaa, mutta en ole omin silmin nähnyt saati kuullut yhtään yksilöä.
 
SUMMA SUMMARUM. Minä pitäytyisin tuossa VS100R -yksilössä ja himoaisin sen tilalle korkeintaan ekan Valvestate-sarjan vahvaria (8080, 8100, 8240). MG-sarjalaiset eivät särönlaadullaan / yleisilmeellään pääse lähellekkään sitä mihin noilla vanhoilla vekottimilla pääsee.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «