Jyrken 10.10.2010 11:55:33 | |
---|
Jokapaikanapina: Mitäs mieltä sitten ootte Paul Rodgersin kaa tehdystä kiekosta? Jos ajatellaan pelkästään muusikkoita, niin Rodgers+May+Taylor kuulostaa ihan helkkarin siistiltä, mut ei lopputulos sit musta ollu kovinkaan siisti. Ja pelkkä ajatuskin että käytetään QUEENIN nimeä, vaikkakin muodossa Queen+Rodgers on etova Paljon siinä ajatuksessa oli potentiaalia ja kyllähän siinä on hyviä biisejä - Small, C-lebrity, Say It's Not True, Surf's Up, niin ja Smallin Reprise. Pienellä varauksella sitten loput. Pahinta levyllä on mielestäni aivan uskomattoman naiivit lyriikat (linjaa "rock n' roll will never die, oh yeah"), ja muutenkin tämmöinen asenne. Esim. ei siinä Still Burnin'ssa olisi tarvinnut samplata WWRYtä. Brianin kitarat ovat edelleen tosi maukkaita ja rapsakoita ja niitä on mukava kuunnella modernimmalla tuotannolla. Kokonaisuutena antaisin levylle 2.5 tai 3 tähteä. Nimen kanssa mulla ei ole ongelmaa, Brian ja Roger ovat vuosia sitten tehneet selväksi olevansa mitä Queenista on jäljellä, ja fanina ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä tämä :D Kokoonpanon live-esiintyminen näytti videoista päätellen hyvältä ja oli siinä aitoa kemiaa. Harmi, etten sittenkään mennyt eräälle keikalle, koska nyt todennäköisyys nähdä Brian ja Roger tai edes toinen näistä livenä ei ole enää liian iso. :| if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
badcompany 10.10.2010 12:05:46 (muokattu 10.10.2010 12:06:28) | |
---|
itselläni on greatest hits 1(punainen kansi) ja 2(sininen kansi) ja vielä 3!.eikä niissä kolmessa ole bohemian rapsodiaa |
Nazareth 10.10.2010 12:22:52 (muokattu 10.10.2010 12:23:59) | |
---|
badcompany: itselläni on greatest hits 1(punainen kansi) ja 2(sininen kansi) ja vielä 3!.eikä niissä kolmessa ole bohemian rapsodiaa 1992 USA-julkaisu tuo punanen vissii? Alkuperäsellä greatest hitsillä Rhapsody on heti ekana. Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi. |
tepeskeli 12.10.2010 15:26:41 | |
---|
Kenen muun mielestä I'm going slightly mad on vertaus Freddien sairastumisesta ja siitä, ettei hän ole enää kunnossa? Biisissä käsitellään henkistä puolta, mutta yhtä hyvin asian voi kääntää fyysiseksikin. Muistan jostain lukeneeni Freddien kärsineen AIDSin aiheuttamasta dementiasta. Ei ihme, jos tuntee tulevansa hulluksi. Joka tapauksessa, uskomatonta huumorintajua ja leikinlaskua mieheltä, joka tietää pian kuolevansa. 'And there you have it!'... 'Knowing how to swim doesn't mean you never drown' (S.Adamson/Big Country) |
sub zero 12.10.2010 16:27:15 | |
---|
Haluan vaan sanoa, että tuntuu vieläkin tyhmältä, että Jyrki-ohjelmassa laitettiin kerran bohemian rhapsody vikana videona ja sitten se pistettiin poikki puolessa välissä en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa /
rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita |
Jokapaikanapina 12.10.2010 18:00:20 | |
---|
sub zero: Haluan vaan sanoa, että tuntuu vieläkin tyhmältä, että Jyrki-ohjelmassa laitettiin kerran bohemian rhapsody vikana videona ja sitten se pistettiin poikki puolessa välissä Voevitsit :---------------DDDDDDDDDD.... |
C 12.10.2010 18:09:06 (muokattu 12.10.2010 18:13:35) | |
---|
tepeskeli: Kenen muun mielestä I'm going slightly mad on vertaus Freddien sairastumisesta ja siitä, ettei hän ole enää kunnossa? Eiköhän tolla levyllä ole muitakin viitteitä: Show must go on; These are the days of our lives... E: Eli juu, on varmaankin vertaus. Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010 |
tepeskeli 12.10.2010 19:01:55 | |
---|
C: Eiköhän tolla levyllä ole muitakin viitteitä: Show must go on; These are the days of our lives... E: Eli juu, on varmaankin vertaus. Toki toki, nuo muut on ihan selviä ja niistä on jossain jotain juttuakin, mutta Slightly madista en muista lukeneeni mitään 'virallista' tulkintaa. 'Knowing how to swim doesn't mean you never drown' (S.Adamson/Big Country) |
Rainer Frilund 12.10.2010 21:19:55 | |
---|
tepeskeli: Toki toki, nuo muut on ihan selviä ja niistä on jossain jotain juttuakin, mutta Slightly madista en muista lukeneeni mitään 'virallista' tulkintaa. Muistan Freddien kuoleman jälkeen lukeneeni jostain, että AIDS:in taudinkuvaan kuuluu "slightly mad" -ilmiö. Siten aika selvä vinkki asiasta (oikeaan aikaan) tietävälle. "The company you keep is the measure of a man." |
kk80 13.10.2010 23:04:12 (muokattu 14.10.2010 08:10:00) | |
---|
tepeskeli: Kenen muun mielestä I'm going slightly mad on vertaus Freddien sairastumisesta ja siitä, ettei hän ole enää kunnossa? Biisissä käsitellään henkistä puolta, mutta yhtä hyvin asian voi kääntää fyysiseksikin. Muistan jostain lukeneeni Freddien kärsineen AIDSin aiheuttamasta dementiasta. Ei ihme, jos tuntee tulevansa hulluksi. Joka tapauksessa, uskomatonta huumorintajua ja leikinlaskua mieheltä, joka tietää pian kuolevansa. 'And there you have it!'... Jep, itse ainakin tulkitsen kappaleen hyvin vahvana viittauksena Freddien sairauteen. Muistaakseni jostain luin Freddien tehneen lyriikoita jonkun kaverinsa kanssa. Siinä missä Roger & Brian astuvat sentimentaalisuuden ja paatoksellisuuden puolelle niin Freddiellä pysyy kieli poskessa loppuun asti. Tajuttoman hienot lyriikat ja mahtava sovitus. Mainittakoot nyt vielä, että kyllähän Days of our lives ja Show Must Go On ovat toki huippu kappaleita... Innuendosta välittyy mielestäni tuo lopun ajan läheisyys mielestäni parhaiten. Lätyltä löytyy huonoja kappaleita ja hoopoja soundeja mutta silti levy on vahva kokonaisuus, paljon vahvempi kuin joku Kind Of Magic tms. Made In Heaven on vähän kaksijakoinen levy. Mother love ihan tajuton kappale, Freddien kasarilainat vähän heikompia. Lieneekö Freddien poistuminen vai mikä mutta tuolta levyltä puuttuu tuollainen kevyempi hassuttelu. Innuendoltakin löytyy Delilah... Jotain hässäkkää Made In Heavenin koostamisessa oli. Muistaakseni May tuli mukaan vähän myöhemmin ja tyrmäsi Rogerin & Deacyn näkemykset joistain kappaleista. Muistaako kukaan paremmin? Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
tepeskeli 27.10.2010 15:55:11 | |
---|
www.queenzone.com on fanisivusto, joka keskittyy Queenin epävirallisten julkaisujen restaurointiin ja jakamiseen. Viralliset julkaisut on tällä sivustolla pannassa. Latasin itse täältä Earl's Courtin ja Houstonin keikat (molemmat vuodelta 1977) ja poltin dvd:lle, laatu on kuvan ja äänen suhteen erittäin hyvä, on kuulemma yhdistetty parhaat saatavilla olevat kuva- ja äänilähteet. Näiden kahden keikan välillä on puoli vuotta (Earl's Court kesäkuussa ja Houston joulukuussa), ja News Of The World on ehtinyt ilmestyä (ja Deaconin ja Mercuryn hiukset hieman lyhentyä) siinä välissä. Biisilista on mennyt uuden levyn myötä hiukan uusiksi, ja osa ensimmäisten levyjen biiseistä on saanut väistyä uuden materiaalin tieltä. Bändi oli mielestäni tähän aikaan erittäin kovassa iskussa, tässä pari näytettä Youtubesta, ehkä vähän heikommalla laadulla: Doing All Right (Earl's Court, Lontoo, 6.6.1976): http://www.youtube.com/watch?v=ymRz9BAZOcY The Millionaire Waltz (The Summit, Houston, 11.12.1976): http://www.youtube.com/watch?v=Yh7hwAo8L68 'Knowing how to swim doesn't mean you never drown' (S.Adamson/Big Country) |
Nazareth 27.10.2010 16:31:53 | |
---|
Onks kukaa tietonen jostain Queen-sivustosta missä oli tietoa et mitä laitteita oli käytetty levyjen äänityksissä? Joskus mä kävin sellasella mut ku ei löyä ni ei. Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi. |
Roger 28.10.2010 07:21:56 | |
---|
Nazareth: Onks kukaa tietonen jostain Queen-sivustosta missä oli tietoa et mitä laitteita oli käytetty levyjen äänityksissä? Joskus mä kävin sellasella mut ku ei löyä ni ei. Täältä löytyy jonkinverran tietoa: http://www.queensongs.info/studio/ "Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon |
Nazareth 29.10.2010 04:40:11 | |
---|
Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi. |
|
tepeskeli 24.11.2010 17:14:52 | |
---|
Tänään on 19 vuotta kulunut Freddie Mercuryn kuolemasta... 'Knowing how to swim doesn't mean you never drown' (S.Adamson/Big Country) |
sub zero 24.11.2010 20:50:10 | |
---|
Queenin kuunteleminen aiheutti minulle lapsena suuria ongelmia. Olin muutenkin lapsena luulotautinen ja sitten kun luin näitä Freddietä koskevia juttuja, niin rupesin pelkäämään, että olen homo. Se sitten ahdisti ihan helvetisti muutaman vuoden ajan ja jouduin aina keksimään muille jotain tekosyitä, että olen kipeä tms. jos en päässy kouluun tms. ahdistuksen takia. Olisi varmasti parempi, etten olisi koskaan törmännyt koko bändiin. a gypsy woman told my mother before i was born you have a boy chile comin' gonna be alemman tason mies |
hjukke 24.11.2010 22:01:49 (muokattu 24.11.2010 22:03:14) | |
---|
sub zero: Queenin kuunteleminen aiheutti minulle lapsena suuria ongelmia. Olin muutenkin lapsena luulotautinen ja sitten kun luin näitä Freddietä koskevia juttuja, niin rupesin pelkäämään, että olen homo. Se sitten ahdisti ihan helvetisti muutaman vuoden ajan ja jouduin aina keksimään muille jotain tekosyitä, että olen kipeä tms. jos en päässy kouluun tms. ahdistuksen takia. Olisi varmasti parempi, etten olisi koskaan törmännyt koko bändiin. Mut onneksi "paranit" ja löysit Judas Priestin? Oli kyllä jotenkin koskettava tarina. Vois kuunnella kyllä Q:ta tänään.. |
kk80 24.11.2010 22:36:40 | |
---|
sub zero: Queenin kuunteleminen aiheutti minulle lapsena suuria ongelmia. Olin muutenkin lapsena luulotautinen ja sitten kun luin näitä Freddietä koskevia juttuja, niin rupesin pelkäämään, että olen homo. Se sitten ahdisti ihan helvetisti muutaman vuoden ajan ja jouduin aina keksimään muille jotain tekosyitä, että olen kipeä tms. jos en päässy kouluun tms. ahdistuksen takia. Olisi varmasti parempi, etten olisi koskaan törmännyt koko bändiin. Varmasti olisi. Tiivitaavi avatarina niin aika homo taidat olla. Not that there's anything wrong with that... Kultaisessa nuoruudessa sai aina kuulla tupakkipaikan koviksilta siitä kuinka paska homopändi queen oli. Gunnarit ja Nirvana on paljon kovempii! Queenin jäsenillä lapsia futisjoukkueen verran ja Freddiekin virallisesti kaiketi bi mutta väliäkös tuolla. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
sub zero 24.11.2010 22:53:32 | |
---|
kk80: Kultaisessa nuoruudessa sai aina kuulla tupakkipaikan koviksilta siitä kuinka paska homopändi queen oli. Gunnarit ja Nirvana on paljon kovempii! Queenin jäsenillä lapsia futisjoukkueen verran ja Freddiekin virallisesti kaiketi bi mutta väliäkös tuolla. Gunnarit oli meidänkin luokalla Queenin kilpailija, jota kovat jätkät kuunteli ja puhui innoissaan siitä, miten ne käytti huumeita. a gypsy woman told my mother before i was born you have a boy chile comin' gonna be alemman tason mies |