Aihe: Gibsoneiden "aika yleinen" ongelma: nauhat vietävä hiottaviksi
1 2 3 4 5 6 7
Krice
19.11.2010 17:15:17

Luulisi että kun tehtaalla toivon mukaan kohtuullisen suoraan kaulaan pläjäyttää samankokoiset nauhat niin niitä ei tarvitsisi hioa mitenkään. Tulee lähinnä mieleen, että rikas naski vie kitaran säädettäväksi ja säätömies huomaa, että eihän tuo tiedä mitään kitaroista ja hioo nauhat hyvään hintaan:)
LaMotta
19.11.2010 17:15:25 (muokattu 19.11.2010 17:15:39)

McNulty: Ei lapakulma yksistään. Vaan huonosti viimeistelty satula ja sen urat. Kun katsot D ja G-kieltä, niin ne tekee aika jyrkän kulman virityskoneistoille heti satulasta lähdettyään. Not good jos siihen yhdistää vielä nihkeän satulauran.

Itse olen teettänyt omiini aina uuden luu- tai grafiittisatulan, nimenomaan sille kielisetille jota käytän ko. skeboissa.

joo. Kerkesin editoida tuon satulauran edelliseen postaukseen. No, kuten jossain toisessa ketjussa jo todettiin. Gibson on soittajan suunnittelema ja Fender insinöörin )B;.-
Voi teitä, humanismista juopuneet nihilistit.
McNulty
19.11.2010 17:17:16
LaMotta: joo. Kerkesin editoida tuon satulauran edelliseen postaukseen. No, kuten jossain toisessa ketjussa jo todettiin. Gibson on soittajan suunnittelema ja Fender insinöörin )B;.-

Niin no... tavallaan. Leon käsiala näkyi vahvimmin vahvistimissa, Presarissa ja Broad-/No-/Telecasterissa. Stratothan oli enempi soittajien, kuten Carsonin Billyn, ideoiden ja visioiden tulos jonka Freddie Tavares lopulta piirsi puhtaaksi.
Tokio BigBoss jälkihoito taputtaa! Kun ostimme väline, annan teille meidän Ripeakyabin sisustettu setup!
aristoteles666
19.11.2010 17:25:25

McNulty: Sun sarkasmitutka taitaa olla pysyvästi rikki?

voi hyvin olla, mutta tämä toi mieleen että fenderit euroopassa laitetaan kuntoon hollannissa, eli jos niissä on huomautettavaa, oikea osoite on mikä dmb se nyt olikaan, eli huolinta firma joka säätää ja kielittää fenderin kitarat jolta fender ostaa tämän palvelun.
hallu
19.11.2010 18:15:08
aristoteles666: voi hyvin olla, mutta tämä toi mieleen että fenderit euroopassa laitetaan kuntoon hollannissa, eli jos niissä on huomautettavaa, oikea osoite on mikä dmb se nyt olikaan, eli huolinta firma joka säätää ja kielittää fenderin kitarat jolta fender ostaa tämän palvelun.

Jep, mutta kauppiaan hommiinhan kuuluu hoitaa se kitara sinne ja muukin liikennoöinti takuuasioissa. Ainakin viimeksi kun asiasta joltain kuluttaja neuvojalta kuulin radion tai television välityksellä (olisko ollut kunigas kuluttaja), niin se sano että asiakas voi asioida aina sen liikkeen kanssa jossa on kaupat tehnyt.
hallu
19.11.2010 18:17:42
LaMotta: Huono vireessä pysyminen Fendereihin verrattuna lähinnä huomioitavaa.
Johtuuko jyrkästä lapakulmasta tai satulan urista? Minulla on ollut kolme Gibson LPtä. Studio ja 2 Classiccia. Kaikki yhtä huonosti pitävät vireen.

Ei johdu. Jos ongelma olisi rakenteessa, niin sitä esiintyisi kaikissa lespoissa.
Jucciz
19.11.2010 19:04:10
McNulty: Itse olen teettänyt omiini aina uuden luu- tai grafiittisatulan, nimenomaan sille kielisetille jota käytän ko. skeboissa.

Sama täällä. Onhan se tavallaan aika karua, että muuten erinomaiset Gibson Custom Shopin kitarat pilataan muovisella satulalla, jonka urat yleensä kaipaavat syventämistä. Kokemusta on ainakin paristakymmenestä kitarasta, eikä yhdessäkään satula ole ollut erinomainen, liekö tosin syynä se, että itse käytän 11-52 -settiä eikä yksikään Gibsonin satula tule tehtaalta tuolle setille viilattuna?

Toisaalta, ihan sama juttu oli myös mun Stratocasterin Cunetto-kaulassa, joka sentään on vielä "tavallista CS-Straton kaulaa" selvästi kalliimpaa tekoa - siitä muovinen satula vieläpä napsahti poikki kieltenvaihdon yhteydessä: paksun E-kielen urasta ulospäin lähti muovinpalanen kokonaan irti. Vaihdatin muovirimpulan tilalle Nevalaisella luisen satulan 11-52 -setille viilattuna ja nyt toimii hienosti.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Numb
19.11.2010 19:51:40

Jucciz: Sama täällä. Onhan se tavallaan aika karua, että muuten erinomaiset Gibson Custom Shopin kitarat pilataan muovisella satulalla, jonka urat yleensä kaipaavat syventämistä. ... liekö tosin syynä se, että itse käytän 11-52 -settiä eikä yksikään Gibsonin satula tule tehtaalta tuolle setille viilattuna?

Ei lie, samalla tavalla liian korkeaksi viilattuja ne ovat kymppisetilläkin, jolla tehtaalta tulevat.
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Jucciz
19.11.2010 19:57:17
Numb: Ei lie, samalla tavalla liian korkeaksi viilattuja ne ovat kymppisetilläkin, jolla tehtaalta tulevat.

Jospa ne viilataan ysisetille?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Borlag
19.11.2010 20:00:40

Jucciz: Jospa ne viilataan ysisetille?

Eikös käytännössä kaikissa näissä kitaroissa tule ysisetti tehtaalta? Eli voisi olettaa että nimenomaan sille ne viilataankin.
Numb
19.11.2010 20:09:07

Borlag: Eikös käytännössä kaikissa näissä kitaroissa tule ysisetti tehtaalta?

Eiku kymppisetti. Eikä taida olla siitäkään kiinni, mulla Reverendi tuli kymppisetillä, eikä satula ole kaivannut mitään, vaikka käytän .11 -settiä.
BigPapa
19.11.2010 20:16:39 (muokattu 19.11.2010 20:31:29)

-------------------------
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
J.Hollström
19.11.2010 20:22:50
BigPapa: Tän kanssa ei oo ollu onkelmia:

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1023.jpg

Miten sulle sattuu aina ne parhaat skebat? Ite en oo törmännyt vielä yhteenkään Les Pauliin joka pysyy vireessä. Nimenomaan G-kieli.
Jucciz
19.11.2010 20:24:02
J.Hollström: Ite en oo törmännyt vielä yhteenkään Les Pauliin joka pysyy vireessä. Nimenomaan G-kieli.

Vaikka oot soittanu munkin Les Pauleja? Nyt Juki huiputtaa. :)
J.Hollström
19.11.2010 20:24:30 (muokattu 19.11.2010 20:24:37)
Jucciz: Vaikka oot soittanu munkin Les Pauleja? Nyt Juki huiputtaa. :)

Kyllä mä nekin saan epikseen helposti.
BigPapa
19.11.2010 20:25:02 (muokattu 19.11.2010 20:32:15)

-------------------------------------------------
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
J.Hollström
19.11.2010 20:25:54
BigPapa: Jos mulla ei oo ton kanssa ollut ongelmia, niin ei kai se tarkoita, että mulle sattuu aina ne parhaat skebat. Ois taas pitäny jättää sanomatta mitään, kun alkaa sateleen jotain kummallista niskaan.

Ainahan sulla on ne parhaat kepit plakkarissa. Uskomaton taito.
Numb
19.11.2010 20:26:17

BigPapa: Ois taas pitäny jättää sanomatta mitään, kun alkaa sateleen jotain kummallista niskaan.

Oot vaan ollu liikaa Rockin kuolema -ketjussa.
BigPapa
19.11.2010 20:26:31 (muokattu 19.11.2010 20:32:29)

----------------------------------------------
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)