Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaravahvistin minulle hevinsoittoon.
1
Meisseli
19.11.2010 12:49:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittokokemusta on kertynyt paljon kaikenlaisesta musasta.
ja nyt on edessä hevin soitto. huomasin vaan tuossa että mulla ei ole kamoja siihen.
 
kitaroina vain stratoa ja teleä. niillä ehkä pitää pärjätä. Treenipaikalta
löytyis mesan nomad 45 ja f-30 combot. Molemmissä aivan silmittömän paska saundi,
itellä ainoastaan voxia ja fenderiä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=YVYEVYnuuME
 
tämä mm. pitäs vetää, ja komppiin pitäs saada alapäätä ja jytinää.
 
Kysymyksiä hevi-orientointuneille kitaristeille.
 
Voiko kombolla vetää ja soittaako joku teistä nimenomaan kombolla,
vai täytyykö se olla joku 100-wattinen putkari täysillä?
 
Volumen ois pysyttävä jotenkin kurissa, viulujen ja laulujen kuulumisen kannalta. oisko joku mallintava esim Pod xt live käyttökelponen?
 
Kiitän jo etukäteen järkevistä vastauksista.
 
Kai hyttisen "kurki" on ihan paras biisi!"
oiva tumpeloinen
19.11.2010 12:54:02 (muokattu 19.11.2010 12:55:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku POD voi olla hyvinkin hyvä budjettiratkaisu tuommoiseen soundiin. Yleensä tuommoisia soundeja (tai ainakin riittävän uskottavia) saa irrotettua kovin monesta halvasta mallintavasta.
 
Umpikaappeja yleensä halutaan juurikin alapään suhteen, mutta kyllä avokaapillakin saa ihan uskottavaa jälkeä aikaan, jos muuten on romuläjä kuosissa.
 
E: bukkeri tallassa olisi kyllä hyvä juttu. Jos on useampi keppi, niin ehkä yhteen voisi harkita tallapaikalle kaksikelaista. Jos ei halua pleksiä uusia, niin sinkkukokoinen, mut ei mielellään stäkättyä mallia.
 
Meisseli
19.11.2010 12:59:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stratossa on humppari, että se pitää mun kyllä varmaan ottaa käyttöön.
Tai lainata joltaki hevikeppiä :)
 
Ostin cleansaundia varten super reverbin koska halusin tymäkän alapään
ja vahvaimen joka ei säröydy.
 
Nyt tilanne on hiukka samantyyppinen.
 
Kai hyttisen "kurki" on ihan paras biisi!"
oiva tumpeloinen
19.11.2010 13:05:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meisseli: Stratossa on humppari, että se pitää mun kyllä varmaan ottaa käyttöön.
Tai lainata joltaki hevikeppiä :)

 
Jommin kummin. Jos sulla on stratossa humppari, missä on kelat vierekkäin, eikä päällekkäin, niin se riittää.
 
Ostin cleansaundia varten super reverbin koska halusin tymäkän alapään
ja vahvaimen joka ei säröydy.
 
Nyt tilanne on hiukka samantyyppinen.

 
Aikanaan revittiin ihan tuohon tarpeeseen uskottavaa soundia Fenderin DR:stä Mesan V-Twin purkin kanssa. Näin yhtenä vaihtoehtona, jos ei PODit oikein houkuta pitkän päälle. On vähän kalliimpi, mutta mahdollisesti käyttökelpoisempi muissakin yhteyksissä.
 
dropD
19.11.2010 13:07:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meisseli: Stratossa on humppari, että se pitää mun kyllä varmaan ottaa käyttöön.
Tai lainata joltaki hevikeppiä :)
 
Ostin cleansaundia varten super reverbin koska halusin tymäkän alapään
ja vahvaimen joka ei säröydy.
 
Nyt tilanne on hiukka samantyyppinen.

 
Jos kyseessä on lyhyempiaikanen projektiluontoinen tarve, niin varmaan joku käypänen säröpoljin riittäisi. Humpparistrato ja fenkku on pohjana hyvä lähtökohta. Metal Muffia voisi löytyä torilta kohtuuhintaan ja sillä kyllä loihtii jo tanakkaa komppia. Eipä tuo hurjan hintainen ole uutenakaan http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=o6ekus6oca70b3sdetl2713r42
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
JuSu
19.11.2010 16:13:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meisseli: Treenipaikalta
löytyis mesan nomad 45 ja f-30 combot. Molemmissä aivan silmittömän paska saundi,
itellä ainoastaan voxia ja fenderiä.
'
 
Kyllä noista comboistakin pitäisi irrota vähintäänkin kohtuulliset metallitonet. Kantsii ehkä väännellä niitä nappuloita pikkuisen lisää, Mesat kun usein vaatii hieman enemmän ku 'kaikki kybälle ja menox' -tyyppisen lähestymistavan.
 
Mulla itselläni on Nomad 55 1x12" -combo, eikä sen soundi ole millään mittapuulla 'aivan silmittömän paska'. Vika lienee siis joko kokeilemassasi yksilössä tai sitten sulla oli vaan huono päivä.
 
JuSu
 
Annoin lusikalla, kauhalla sain.
JuSu
19.11.2010 16:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Jommin kummin. Jos sulla on stratossa humppari, missä on kelat vierekkäin, eikä päällekkäin, niin se riittää.
 
...ja päällekkäiskelainenkin voi olla ihan käypä. Kyllä mä ihan hyvät hiiwirytinät saan irti tuosta parjatusta Nomadista ihan Duncanin Classic Stack Plus -tallamikilläkin.
 
JuSu
 
Annoin lusikalla, kauhalla sain.
Meisseli
19.11.2010 16:32:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: '
 
Kyllä noista comboistakin pitäisi irrota vähintäänkin kohtuulliset metallitonet. Kantsii ehkä väännellä niitä nappuloita pikkuisen lisää, Mesat kun usein vaatii hieman enemmän ku 'kaikki kybälle ja menox' -tyyppisen lähestymistavan.
 
Mulla itselläni on Nomad 55 1x12" -combo, eikä sen soundi ole millään mittapuulla 'aivan silmittömän paska'. Vika lienee siis joko kokeilemassasi yksilössä tai sitten sulla oli vaan huono päivä.
 
JuSu

 
En oo useamman kokeilun jälkeen saanu siitä sellaista saundia mikä miellyttäis korvaa, tarvisin ehkä aavistuksen "helpomman" vahvistimen. Miten nuo peaveyn 5010:t combona? ja käyttääkö kukaan tollasia podisysteemejä.
 
Kai hyttisen "kurki" on ihan paras biisi!"
aristoteles666
19.11.2010 16:40:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Jos kyseessä on lyhyempiaikanen projektiluontoinen tarve, niin varmaan joku käypänen säröpoljin riittäisi. Humpparistrato ja fenkku on pohjana hyvä lähtökohta. Metal Muffia voisi löytyä torilta kohtuuhintaan ja sillä kyllä loihtii jo tanakkaa komppia. Eipä tuo hurjan hintainen ole uutenakaan http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=o6ekus6oca70b3sdetl2713r42
 
toi pedaali kuulosti mielestäni kauhealta tuossa videossa.
 
Kivijalka
19.11.2010 16:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: toi pedaali kuulosti mielestäni kauhealta tuossa videossa.
 
Tuolle on kyllä tullut hörähdettyä useampaan otteeseen: Kaamein demo joka juutuubista löytyy ja se on EHX:n oma virallinen pätkä. :P
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Sotahippi
19.11.2010 18:46:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä Johnson J-station (ei enää valmisteta) ja Pod X3 pro.
 
Tuo J alkaa olla vähän vanha ja soundit prosessoidun kuuloisia uusiin podeihin nähden.
Mutta uskallan väittää että podista irtoaa tarvittavat rytkeet. Laatu on ainakin omiin harrastusäänitystarpeisiini täysin riittävä. Ja jos ei soundi sieltä löydy niin sitten vika on... jossain muualla. Niiden vaihtoehtojen läpikäymiseen ja säätelyyn vain voi vierähtää jokunen tovi, että jos on kovinkin kiire... Itse en osaa oikein vieläkään. :)
 
Ja kyllä mallintavalle luulisi löytyvän muutakin käyttöä myöhemmin. X3-sarjalaisillahan voi veivata myös bassoa ja laulua. Näitä en tosin itse ole kokeillut.
 
There should be cake! -RDA
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «