Aihe: Mistä sais Taustat Biiseihin..
1 2
KoskPaavo
17.11.2010 23:28:24
friikki: Olisi hirmu kiintoisaa tietää hyödyntääkö IsoJussi midi tiedostoja mm OneManBändinsä kanssa ja jos niin millaselta se kuulostaa?
Jos oikein olen ymmärtänyt niissähän juuri midiä voidaankin hyödyntää tehokkaasti.

Minun mielestä tuossa tapauksessa ei midejä juuri kannata sohlata, MP3:t ovat paljon helpompia tuossa jutussa.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Lennu
17.11.2010 23:29:12

friikki: Olisi hirmu kiintoisaa tietää hyödyntääkö IsoJussi midi tiedostoja mm OneManBändinsä kanssa ja jos niin millaselta se kuulostaa?
Jos oikein olen ymmärtänyt niissähän juuri midiä voidaankin hyödyntää tehokkaasti.

No milläpä muulla niille softasynille antais ohjauskäskyä? Midillä on rajoittuneisuutensa ja sen ikävä kyllä aina kuulee, mutta eipä ole melkein kolmeenkymmeneen vuoteen keksitty parempaa korvaavaakaan standardia. Nimenomaan standardia.
"Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L
friikki
18.11.2010 00:16:11

KoskPaavo: Minun mielestä tuossa tapauksessa ei midejä juuri kannata sohlata, MP3:t ovat paljon helpompia tuossa jutussa.

Niin mä vähän osasin ounastellakin.
Aikoinaan soitin kitaralla siten että joka kielellä oli oma midi kanava jotka ohjasivat Yamahan TX216 / 6 TF1 moduulia ja sitten matto soundeille kimpassa kaksi Oberin Matrix6:sta. Lisänä yksi normaali DX7 johon sain tuon puhallus ohjauksen kiinni mikäli halusi värittää brässeja sun muuta rytmisesti tai äänenvärillisesti... minusta se oli ja on vieläkin illasta toiseen soitettuna hiton raskas systeemi. Ihmiset näkee vain kitaran ja sitäkin pitää ihan kitaranakin siinä samalla soittaa....
Pääasia että pojat viihtyy ja tytöillä on hauskaa
KoskPaavo
18.11.2010 00:40:03 (muokattu 18.11.2010 00:43:46)
"Lisänä yksi normaali DX7 johon sain tuon puhallus ohjauksen kiinni "
Mulla oli tuo kanssa joskus, breath controlleri, ikinä en oppinut tuota käyttämään, ei kuulostanut Seppo Rannikolta.
Eikös sen taustan voi tehdä raakaversiona ensin vaikka Ketronilla, sitten korjailu Cakewalkilla tms, sitten soittaa sen midin taas Ketronilla Minidiskille , sitten Audacitylle ja sitten MP3 konvertterille, aika monta vaihetta , mutta mä olen muutaman tehnyt noin.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
isojussi
18.11.2010 11:16:08

Alunperin mulla oli Rollen KR-sarjan komppikiippari, sitten hommasin pari kymmentä vuotta takaperin ton O1wan, about 15 vuotta sit oli eka läppäri, jonka perässä oli sarjapiuhalla Korgin X5DR sit vähitellen homma käänty räkkiin rakennettuun pöytäPuuCeehen ja kolmeen midimoduliin. Nykyään perustiedostomuoto wav ja ne toistetaan läppärillä jonka perässä on usb-piuhalla Behringerin Xenyx X1222usb. Tosin suurin osa taustoista on myös mp3:na, kun varakoneena ja pikkukeikkamyllynä on mp3-soitin.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
18.11.2010 11:26:03
KoskPaavo: ...ei kuulostanut Seppo Rannikolta...

HOHO!!!

Eikös sen taustan voi tehdä raakaversiona ensin vaikka Ketronilla, sitten korjailu Cakewalkilla tms, sitten soittaa sen midin taas Ketronilla Minidiskille , sitten Audacitylle ja sitten MP3 konvertterille, aika monta vaihetta , mutta mä olen muutaman tehnyt noin.

Toki toki.

Mulla on peruslähtökohtana midi, jonka teen MasterTracksPro:lla tai jos sopiva komppi löytyy, on kiiru tai muuten vaan laiskottaa niin BandIntheBox:lla. Tekoprosessin aikana äänet tulee midin kautta Rolandin XV2020:sta. Sit vaan midinä Sonariin ja saundit plugareista ja export to wav.

Kattelin että Spotifyssahän on karaookketaustoja niin perkeleesti. Sieltähän niitä voi jo suoraan kotona käyttää lauluntaustana. Ei tosin taida olla paljookan Suomiesaa.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Mesa/Boogie
20.11.2010 15:04:30
Tässä välissä on taas hyvä muistuttaa kotistudioihmisiä backuppien tärkeydestä. Eilen kesken leikin sano järjestelmälevy raks raks ja lopetti yhteistyön. Tajusin siinä samalla hetkellä, että tän viikon aikana kirjoitetuista kahdestakymmenestä sibeliuslapusta ei ollut varmuuskopioita. Kyllä nimittäin iski aika iso maailmantuska ja vitutus. Lähes kaikki musasoftat oli kuitenkin muilla levyillä tallessa. Ja puuttuvat sai latailtua uudestaan valmistajilta.

Mutta onneks kaikki päätty hyvin. Sattu olemaan himassa piuha, jolla saa SATA-levyn USB-porttiin kiinni. HDD Regeneratorin demo korjas yllättäen levyn ja nyt on kaikki tieto imaistu parempaan talteen ja lähes kaikki softat asennettu uudelleen.

Hyvä juttu on se, että saa taas aloitella uudella asennuksella puhtaalta pöydältä ja levytilaakin on 100 gigaa lisää uuden levyn myötä.
kukkola
21.11.2010 10:45:21
Mesa/Boogie: Tässä välissä on taas hyvä muistuttaa kotistudioihmisiä backuppien tärkeydestä. Eilen kesken leikin sano järjestelmälevy raks raks ja lopetti yhteistyön. Tajusin siinä samalla hetkellä, että tän viikon aikana kirjoitetuista kahdestakymmenestä sibeliuslapusta ei ollut varmuuskopioita. Kyllä nimittäin iski aika iso maailmantuska ja vitutus. Lähes kaikki musasoftat oli kuitenkin muilla levyillä tallessa. Ja puuttuvat sai latailtua uudestaan valmistajilta.

Mutta onneks kaikki päätty hyvin. Sattu olemaan himassa piuha, jolla saa SATA-levyn USB-porttiin kiinni. HDD Regeneratorin demo korjas yllättäen levyn ja nyt on kaikki tieto imaistu parempaan talteen ja lähes kaikki softat asennettu uudelleen.

Hyvä juttu on se, että saa taas aloitella uudella asennuksella puhtaalta pöydältä ja levytilaakin on 100 gigaa lisää uuden levyn myötä.

Tuttu tunne... joitakin vuosia sitten meni 8h äänityksiä 12-raitasta vaikka ulkoinen kovalevy oli vain kahden viikon ikäinen.
Ei ku näin se menee...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)