jhurtti: Gibsoneissa (sähkövempeleissä) tämä on kuulemma aika yleistä. Mitä tuohon paskaan tuuriin tulee, niin noita kitaroita on minulla pyörinyt eestaas aika monta, ja tuollaisen osasin ottaa kyllä huomioon. Eikä sillä tosiaan kauheasti ole edes väliä, kun soitin on OK. Sen sijaan jos ostajan budjetti on pieni, niin lisäsatasen laittaminen tuntuu varmasti pahalta. Mulla on jo vuosia ollut ykköskitarana sähkispuolella Gibsonin Custom Shopin '54 Black Beauty. Kun kitara saapui (uutena), se särisi jokaisesta asemasta. Tämä oli siis ennen Plek-aikakautta. Ei muuta kuin lainaamaan työkalut ja hioin nauhat. Kolmen donan hintalappu ei siis taannut kunnon viimeistelyä. Toisaalta ostin pari kuukautta sitten Thomanilta Gibsonin Melody Makerin. Kitara oli viimeisen päälle säädöissä (ilmeisesti Thomanin jäljiltä), vaikka hintaa oli vain 359 e. Jouduin tosin nostamaan yläsatulaa, koska kitara tuli slide-käyttöön, mutta normikäyttöön kitaraa ei olisi voinut paremmin säätää. |
milahtee: Mulla on jo vuosia ollut ykköskitarana sähkispuolella Gibsonin Custom Shopin '54 Black Beauty. Kun kitara saapui (uutena), se särisi jokaisesta asemasta. Tämä oli siis ennen Plek-aikakautta. Ei muuta kuin lainaamaan työkalut ja hioin nauhat. Kolmen donan hintalappu ei siis taannut kunnon viimeistelyä. Toisaalta ostin pari kuukautta sitten Thomanilta Gibsonin Melody Makerin. Kitara oli viimeisen päälle säädöissä (ilmeisesti Thomanin jäljiltä), vaikka hintaa oli vain 359 e. Jouduin tosin nostamaan yläsatulaa, koska kitara tuli slide-käyttöön, mutta normikäyttöön kitaraa ei olisi voinut paremmin säätää. Ettei sulla ollut vaan kielet liian matalalla? mulla on Gibsonin LP stankku vuodelta -95 siis ihan perus kitara ei mikään customoitu ja siinä ei ole moisia ongelmia ollut paitsi jos laittaa kielet liian matalalle. |
Tuo Cortti on kyllä halvempi, mutta jos itse olisin valinnan edessä ja pitäisi kokeilematta ostaa niin ottaisin tuon FG-700S:n ihan vain fiilispohjalta ja sen perusteella, että täällä ei lähes koskaan näe Yamahaa haukuttavan. Yamaha on vielä testaamatta (joka vielä tehdään kylläkin), mutta tuo Cort earth 70 kokopuukantiseksi oli kyllä hintaansa nähden melkoisen positiivinen kokemus ja mukavan tuntuinen kaikinpuolin sekä huolitellun oloinen soitin. 180,- gigbageineen + perussäätöineen...kilpailukykyinen tarjous kyllä. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards" |