Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 533 34 35 36 3751 52 53 54 55
Pavez
06.10.2010 19:13:08
Elikkäs kaipaisin hieman neuvoja ja mielipiteitä. Olen soittanut pääosin akustista pianoa 5 vuotta ja nyt pitäisi asuntotilanteen takia hankkia digitaalipiano. Hintahaitari 1000-1400, oon katellu itekseni lähinnä yamahan malleja, enimmäkseen clavinova ja arius sarjan pianoita, onko muita ehdotuksia?
Pavez
06.10.2010 19:42:20
CASIO AP-620 BK onko kenelläkään kokemuksia? :o
xtrakt
08.10.2010 20:43:50
Olisko antaa jotain mielipidettä, että minkä näistä ostan (muita saa ehdottaa):

* Yamaha P-95 uutena 570€ Amazonista (Suomessa n. 670€ ja T-kaupasta 645€)

Käytettynä:

* Korg SP-250 600€

* Roland HP-236 500€

* Roland RD-100 595€

Paikallisessa musakaupassa oon testannu tota Yammua, mitään muita noista ei tod. näk. siellä ole enkä siis pääse testaamaan muuten kuin lähtemällä ajelemaan käytettyjen vehkeitten kaupustelijoiden luokse ties minne. Uudessa olis takuu kunnossa ja varmasti priimakunnossa, mutta olisko silti järkevämpää ostaa käytettynä kalliimman hintaluokan piano?

Haussa siis digitaalipiano hintaluokkaa alle 700€.
Matti
08.10.2010 23:23:38
Itseltä löytyy Rolandin rd-150, jossa ihan ok tatsi ja pianosoundi. Muilla soundeilla ei sitten juuri mitään tee. Tossa satasessa niitä ei hirveästi kai olekaan. 600e tuntuu ehkä vähän yläkanttiin hinnoitetulta.
xtrakt
09.10.2010 14:25:19
Selvä, mites noi muut? Yamaha kyllä houkuttaa, koska uuden vehkeen kanssa ei tulisi mitään yllätyksiä. Vai onko joku noista muista jotenkin oleellisesti parempi?
baron
09.10.2010 18:01:14

xtrakt: Selvä, mites noi muut? Yamaha kyllä houkuttaa, koska uuden vehkeen kanssa ei tulisi mitään yllätyksiä. Vai onko joku noista muista jotenkin oleellisesti parempi?

Mulla on ollut muutaman vuoden Yamaha P-90, P-95 edeltäjä keikkasoittimena ja täysin tyytyväinen.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
xtrakt
09.10.2010 21:01:33
baron: Mulla on ollut muutaman vuoden Yamaha P-90, P-95 edeltäjä keikkasoittimena ja täysin tyytyväinen.

Hmm, P-95 on paranneltu versio P-85:sta. Ja tossa P-90:ssä on helevetisti enemmän ääniä ja enemmän efektejä ja kaksraitanen sekvensseri. Eivät taida siis olla ihan samaa tasoa, vaikka P-90 onkin vanhempi malli. Tossa P-95:ssa ei myöskään näyttävästi ole linjaulostuloa, mitäs tää tämmönen nyt on. Kotikäyttöön tulee, mutta silti.
Kiipparikassa
10.10.2010 11:27:37
Onko kannattavaa tilata ulkomailta esim. ebaysta. näyttäs olevan tritoneita isot määrät.
xtrakt
10.10.2010 18:55:50
Henkka95: Onko kannattavaa tilata ulkomailta esim. ebaysta. näyttäs olevan tritoneita isot määrät.

Eipä siinä oikeen muuta ongelmaa oo ku tullimaksut, jotka joko tulee tai ei tule, jos tilaat EU:n ulkopuolelta. Jos nimimerkkis 95 tulee syntymävuodesta, niin sitten ikä on este, koska eBayssa ikäraja on 18.
Kiipparikassa
10.10.2010 19:04:46
Paljonko mahtaa olla tuo tullimaksu? Ja mun vanhemmat toivottavasti on yli 18.
Ansokki
12.10.2010 20:01:40 (muokattu 12.10.2010 20:05:10)
xtrakt: Olisko antaa jotain mielipidettä, että minkä näistä ostan (muita saa ehdottaa):

* Yamaha P-95 uutena 570€ Amazonista (Suomessa n. 670€ ja T-kaupasta 645€)

Käytettynä:

* Korg SP-250 600€

* Roland HP-236 500€

* Roland RD-100 595€

Paikallisessa musakaupassa oon testannu tota Yammua, mitään muita noista ei tod. näk. siellä ole enkä siis pääse testaamaan muuten kuin lähtemällä ajelemaan käytettyjen vehkeitten kaupustelijoiden luokse ties minne. Uudessa olis takuu kunnossa ja varmasti priimakunnossa, mutta olisko silti järkevämpää ostaa käytettynä kalliimman hintaluokan piano?

Haussa siis digitaalipiano hintaluokkaa alle 700€.

Tuu hakee Korg pois, hinnassa on viilaamista! ;) Huippupeli omasta mielestä niin saundien kuin koskettimien osalta. Myyn pois ku pitää syntikka saada, ja kova ikävä jää!

E: Olen ajamassa menossa perjantaina Porvooseen Kouvolan kautta, jos kiinnostusta löytyy niin voin tuoda sulle. Ota yhteyttä!
Ei se pojat vaihtamalla parane!
xtrakt
13.10.2010 22:42:37
Henkka95: Paljonko mahtaa olla tuo tullimaksu? Ja mun vanhemmat toivottavasti on yli 18.

Tervetuloa Suomen tullijärjestelmän ihmeelliseen maailmaan. Joudut tai et joudu maksamaan alvit (22% vai mitäsenytoli) + tullimaksun, joka määräytyy tariffien mukaan, joita on n. miljoona. Googlettamalla löytyy hyvin infoa aiheesta. Tässä erinomainen FAQ, jossa on oma osio tullille:

http://v2.fi/keskustelut/?mode=viewtopic&tid=2419

Voit myös kokeilla kokeilla Britannian eBayta (EU:ssa -> ei tulleja):

http://shop.ebay.co.uk/?_nkw=korg+triton&_sacat=See-All-Categories
Kiipparikassa
16.10.2010 20:13:40
Hei joutuuko alvit maksamaan vaikka tilaisi EU:n sisältä, esim. Briteistä?
flair
21.10.2010 19:51:13
Oon hommaamassa nyt digipianoa ja mul on oikeestaan jäljellä 2 vaihtoehtoa:
1. Käytetty Clavinova
2. Yamaha YDP-141 R Arius
Hinta sais pysytellä mielellään 1000 euron alapuolella, köyhä opiskelija ku oon, niin sen takia en varmaan Clavinovaa voi uutena ostaa. Mut onko jollain kokemusta tosta Ariuksesta? Tai vinkkejä hyvistä pianoista tolla budjetilla?
Jankku
12.11.2010 13:39:05 (muokattu 12.11.2010 13:40:19)
Terveppä terve arvon muusikko ystäväni!

Olen siis hankkimassa "budjetti-synaa" hintaan 400€. Synistä en mitn ymmärrä, koska olen kitaristi :) Kotoo löytyy piano jota olen soitellut, mutta tänne opiskelu paikkakunnalle tarvis jonku vermeen myös (jolla vois säveltää ja reenata). Tarkoitus olis saada mahd. hyvä perus piano saundi, soittelen lähinnä blues, pop, rock ja jazz musaa. Mutta ei s-pianoa, mielummin syna (eihän sitä tiedä koska niitä pörinä ja surina ääniä tarvii ;P).

Katselin torilta noita vermeitä ja tälläsiä mietin (onkohan mikään mistään kotosin?) :

-Roland Juno-D ja G mallit.
-Korg X2
-Korg EX T3

Kiitos ja kumarrus.
Kunnon Fenderiä sä et enää nykypäivänä saa ku custom shopista ;) Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
Rock and roll punk hard rock
18.11.2010 18:36:49
Pitäisi saada tietoja Korg Triton Classicista: Paino, valmistetaanko enää/saako mistään uutena, hintataso. Samalla voi myös sanoa, että mitä eroa on Classicissa ja Lessä.
Kiipparikassa
25.11.2010 20:55:39 (muokattu 27.11.2010 19:00:50)
Jatkoa aiheesta Korg Triton:

Eli jos on triton ja tr, saman hintaisia, kumpi pitäisi valita? Mitäs mieltä ihmiset ovat Kurzweilin PC361:stä?
Synastikki
28.11.2010 18:02:05

Henkka95: Jatkoa aiheesta Korg Triton:

Eli jos on triton ja tr, saman hintaisia, kumpi pitäisi valita? Mitäs mieltä ihmiset ovat Kurzweilin PC361:stä?

kurzweil on kyllä aivan loistovehje! vaikeampi ohjelmoida joltain osin kyllä kun korgit esimerkiksi, mutta saundien puolesta ihan mielettömän hyvä (itse GAS:itan kyseistä vehjettä ihan täysillä). Triton vastaan TR on sitten taas vähän keneltä kysyy asia. Tritonissa on tehokkaampi efektiprossu eli pystyy käyttelemään enemmän efektejä kerralla, mutta TR:ssä on tuplasti sampledataa. Tritonissa taas on kosketusnäyttö joka helpottaa elämää aika paljon, mutta TR syö SD-kortteja, kun Triton toimii ("iki")vanhoilla korpuilla. Tritonissa on sampleri itsessään ja TR:ään sen saa laajennuksena. Mutta perusperiaatteena voi kuitenkin ajatella, että Triton on vanha lippulaivasyna, kun TR on budjettisyna. Itse kallistuisin näistä kahdesta perustritoniin, mutta toisaalta olen hieman jäävi sanomaan kun olen kyseisen laitteen kanssa kuitenkin jo useamman vuoden säätänyt ja oppinut hyväksymään nuo tietyt rajoitukset (erityisesti tuo korppujen käyttäminen nykypäivänä on hidasta ja työlästä, mutta kyllä niiden kanssa voi elää).

Jos tarpeeksi olisi rahaa/saisin tritonistani tarpeeksi rahaa niin voisin kyllä harkita siirtoa nimenomaan tuohon kurzweiliin. Sampleri/samplejenlatausominaisuuden siinä menettäisi ja kosketusnäytön, mutta on tuo saundillisesti sen verran upea peli ja siinä on sen verran enemmän slaidereita yms. että kyllä hyväksyisin nuo menetykset.
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul. kalamies #51 >-)))>
Kiipparikassa
28.11.2010 18:05:14
No kuinkas paljon tarvitset rahaa tuosta tritonista? =) Kurzweil siis selkeästi parempi?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)