Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ifolor ei suostu käymään.
1
poppamies
15.11.2010 14:49:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis tuo Ifolorin Designer ohjelma ei suostu lahteen käyntiin. Tulee vain ruksi ja ruutu missä lukee:" Ifolor Designer Starter has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.
 
G strings are for strippers
JPQ
16.11.2010 01:11:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikkei se minulle kuulu tekemäni kirja tuossa olisikohan viime joulua ennen tai noin toukokuussa (oletan noin paristakin syystä) oli karmea automaatti värin korjailut sotkeneet eräiden kuvien värit,tekstissä paha rasteri et uudelleen pakatut kuvat menettäneet paljon yksitiyskohtia jota luulisi olevan kyllä 10x15cmän kokoon 10mp järkkäri kuvassa.... ja ifolor varmaan osaisi itse auttaa parhaiten oman ohejlmansa kanssa. joten melkein suosittelisin muita paikkoja jos mahdollista. tarkemmin mitä jos kerrot mitä mielessä eli löytyykö mitenkään soveltuva tuote.
ps. tosin joku kuulemma tyytyväinen nykyisistä tuotteista yhteen tosin en tiedä sitten onko se parempi vaiko onko ne minun tylyn palautteeni johdosta parantaneet.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lindo
18.11.2010 09:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Vaikkei se minulle kuulu tekemäni kirja tuossa olisikohan viime joulua ennen tai noin toukokuussa (oletan noin paristakin syystä) oli karmea automaatti värin korjailut sotkeneet eräiden kuvien värit
 
Tää on nyt ihan off topic mutta Extrafilm palvelulla lukee sivuilla että:
"Kaikki kuvat menevät valmistuksen aikana kuvanparantajan läpi, jotta kuvasi saavat ammattitaitoisen väritasapainon. ...ja lisäksi parannamme kuvien värejä kehityksen yhteydessä "
 
Laitoin kyselyä että että mitä tuo teidän "kuvanparantaja" tekee kuville, koska olen huomannut että kuvat menettävät yksityiskohtia jne. ja vastaus oli aika hämmentävä:
 
"Se tarkoittaa sitä että kehitysvaiheessa tehdään mahdollisimman hyvän laajuiseksi.
Epätarkat kuvat eivät kuitenkaan pysty parantamaan ilman muokkaus ohjelmaa mitä teette itse ennen kuvan latausta sivuille."
 
"Parannus ei tapahdu joskuvat ovat tarpeeksi hyviä meidän ohjelman mukaan.
Huomaa, jos olette muokkaannut kuvia toisessa ohjelmassa, tallentanut kuvat uudestaan uudella nimellä tietokoneellesi, ja sen jälkeen ladannut ne teidän extrafilm.fi sivuille, kuvanparannus ei myöskään tapahdu. "
 
Siis HÄH?
 
Rok rok
lindo
18.11.2010 09:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Siis tuo Ifolorin Designer ohjelma ei suostu lahteen käyntiin. Tulee vain ruksi ja ruutu missä lukee:" Ifolor Designer Starter has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.
 
Kokeile asentaa ohjelma uudestaan. Lataa netistä uusin versio.
 
Rok rok
poppamies
18.11.2010 14:44:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Kokeile asentaa ohjelma uudestaan. Lataa netistä uusin versio.
 
Ei se uudelleen asentamallakaan toennu. NET Frameworkissa oli joku häikkä. Tämä piti ottaa pois kokonaan ja asentaa udestaan. Nyt Toimii.
 
G strings are for strippers
JPQ
18.11.2010 16:59:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Tää on nyt ihan off topic mutta Extrafilm palvelulla lukee sivuilla että:
"Kaikki kuvat menevät valmistuksen aikana kuvanparantajan läpi, jotta kuvasi saavat ammattitaitoisen väritasapainon. ...ja lisäksi parannamme kuvien värejä kehityksen yhteydessä "
 
Laitoin kyselyä että että mitä tuo teidän "kuvanparantaja" tekee kuville, koska olen huomannut että kuvat menettävät yksityiskohtia jne. ja vastaus oli aika hämmentävä:
 
"Se tarkoittaa sitä että kehitysvaiheessa tehdään mahdollisimman hyvän laajuiseksi.
Epätarkat kuvat eivät kuitenkaan pysty parantamaan ilman muokkaus ohjelmaa mitä teette itse ennen kuvan latausta sivuille."
 
"Parannus ei tapahdu joskuvat ovat tarpeeksi hyviä meidän ohjelman mukaan.
Huomaa, jos olette muokkaannut kuvia toisessa ohjelmassa, tallentanut kuvat uudestaan uudella nimellä tietokoneellesi, ja sen jälkeen ladannut ne teidän extrafilm.fi sivuille, kuvanparannus ei myöskään tapahdu. "
 
Siis HÄH?

 
No Ifolorin systeemissä kävi juurikin itselle eli automaatti korjailuja (olen tehnnyt kirjan myös digipainossa jossa värit just niinkuin olin kuvat säätäny sanoisin ei mitään korjailuja painon toimesta) tuli et kuvat uusiksi huonolla laadulla jpegiksi. joten yksityiskohtia ja värien pehmeys jos sitä oli katosi. alinta lausetta en minäkään tajua tuosta tapahtumattomuudesta. Joten seuraavat wsoyuun kuvatkirjaksi palvelusta. siinäkin onnistuu välttämään korjailut. Saamieni tietojen valossa:
http://www.kuvatkirjaksi.fi/
ja kirja johon tekstin ulkoasua laskematta olen ollut tyyväinen oli colourkolmion kirja uudempi olikin enempi pettymys outoa kylläkin eli vaikka kuvien tarkkuus piti riittää heidän laitteilleen niin pikselöitymistä näkyi. tosin jälkimäinen kirja oli vaaka eikä pystykirja joten kuvai käytettiin siinä 33% isompana. mutta silti tosi outo juttu.
tein kuvat jotka toimitin heidän palveluunsa 300 pistettä tuumalle laskun mukaan pitäisi riittää terävämpään tuolle digikirjapainolle riitti 254dpi ja tein kirjaan kait 300dpi kuvat ja ne näytti hyvältä. ei mitään vastavaa. tekisin siellä lisääkin mutta täytyis hakea vapaa kappaleista vapauttamista varmaan kun tulisi lahjaksi rajatulle piirille...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lindo
18.11.2010 21:38:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: No Ifolorin systeemissä kävi juurikin itselle eli automaatti korjailuja (olen tehnnyt kirjan myös digipainossa jossa värit just niinkuin olin kuvat säätäny sanoisin ei mitään korjailuja painon toimesta) tuli et kuvat uusiksi huonolla laadulla jpegiksi. joten yksityiskohtia ja värien pehmeys jos sitä oli katosi. alinta lausetta en minäkään tajua tuosta tapahtumattomuudesta. Joten seuraavat wsoyuun kuvatkirjaksi palvelusta. siinäkin onnistuu välttämään korjailut. Saamieni tietojen valossa:
http://www.kuvatkirjaksi.fi/
ja kirja johon tekstin ulkoasua laskematta olen ollut tyyväinen oli colourkolmion kirja uudempi olikin enempi pettymys outoa kylläkin eli vaikka kuvien tarkkuus piti riittää heidän laitteilleen niin pikselöitymistä näkyi. tosin jälkimäinen kirja oli vaaka eikä pystykirja joten kuvai käytettiin siinä 33% isompana. mutta silti tosi outo juttu.
tein kuvat jotka toimitin heidän palveluunsa 300 pistettä tuumalle laskun mukaan pitäisi riittää terävämpään tuolle digikirjapainolle riitti 254dpi ja tein kirjaan kait 300dpi kuvat ja ne näytti hyvältä. ei mitään vastavaa. tekisin siellä lisääkin mutta täytyis hakea vapaa kappaleista vapauttamista varmaan kun tulisi lahjaksi rajatulle piirille...

 
Jepukka ... mietin tuossa kun muistan vielä filmiajat, että silloin oltiin tyytyväisiä kuvapalveluihin, tyyliin: "katos, tää kuva ei onnistunutkaan, harmi". Nykyään kuvat nähdään jo etukäteen, korjaillaan valotuksia jne. ja sitten kun kuvat teettää paperikuviksi ja tulos on huono, niin se kyllä viituttaa ainakin mua!
 
Rok rok
JPQ
18.11.2010 22:56:10 (muokattu 18.11.2010 22:57:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Jepukka ... mietin tuossa kun muistan vielä filmiajat, että silloin oltiin tyytyväisiä kuvapalveluihin, tyyliin: "katos, tää kuva ei onnistunutkaan, harmi". Nykyään kuvat nähdään jo etukäteen, korjaillaan valotuksia jne. ja sitten kun kuvat teettää paperikuviksi ja tulos on huono, niin se kyllä viituttaa ainakin mua!
 
Kyllä jo filkka aikana täällä valitettiin. No minä en mutta perheenjäsen. ja kuvani oli suoraan kamerasta se mitä tahdottiin osasin sen siis säätää niin joten filkkaaikana sama juttu et flmiaikana ei aina ollut automaattia "pantamassa kuvasi yön päiväksi tyyliin". ja pehmeys tarkoitti väreissä selitän tuon vielä jos joku miettii jos väiri 170,155,155 (rgb) se kanssa on tuo eikä se pomppaa vaikkapa arvoon 220,155,155. tämä esimerkki tyylistä eli värikylläsiyydden kasvua haen.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
poppamies
19.11.2010 08:10:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Kyllä jo filkka aikana täällä valitettiin. No minä en mutta perheenjäsen. ja kuvani oli suoraan kamerasta se mitä tahdottiin osasin sen siis säätää niin joten filkkaaikana sama juttu et flmiaikana ei aina ollut automaattia "pantamassa kuvasi yön päiväksi tyyliin". ja pehmeys tarkoitti väreissä selitän tuon vielä jos joku miettii jos väiri 170,155,155 (rgb) se kanssa on tuo eikä se pomppaa vaikkapa arvoon 220,155,155. tämä esimerkki tyylistä eli värikylläsiyydden kasvua haen.
 
En oikein ymmärrä mitä yrität selittää mutta valkotasapaino on tietenkin laitettavakohdalleen itsekunkin kotona jos haluaa kunnon jälkeä. Ei paskoja kuvia voi laittaa Ifolorin piikkiin. Jos ei Ifolorilta tulleet kuvat vastaa odotuksia niin usein miten ongelma on siinä että oma ruutu on säädetty päin persettä, tai ei säädetty ollenkaan.
 
G strings are for strippers
lindo
19.11.2010 10:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: En oikein ymmärrä mitä yrität selittää mutta valkotasapaino on tietenkin laitettavakohdalleen itsekunkin kotona jos haluaa kunnon jälkeä. Ei paskoja kuvia voi laittaa Ifolorin piikkiin. Jos ei Ifolorilta tulleet kuvat vastaa odotuksia niin usein miten ongelma on siinä että oma ruutu on säädetty päin persettä, tai ei säädetty ollenkaan.
 
Mä olen itseasiassa miettinyt just tätä asiaa, eli näytön säätöä, mutta mulla kuvissa ei ole ongelmana tuo väri vaan lähinnä esim. ihmisten kasvojen yksityiskohdat. Kuvat ovat paperilla jotenkin ihmeen latteita, vai miten sen nyt sanoisi.
 
Nyt kun asia nostettiin esille, niin osaako joku sanoa mitä "optimoidaan" tarkoittaa tuossa kun kuvia lähettää noiden palvelimelle?
Mulla oli jossain vaiheessa sellanen olo että kuvien tiedostokoko pienennetään tai pakataan...
 
Rok rok
poppamies
19.11.2010 11:01:03 (muokattu 19.11.2010 11:16:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: ...Kuvat ovat paperilla jotenkin ihmeen latteita, vai miten sen nyt sanoisi.
 
Sekin saattaa olla näyttöön liittyviä juttuja. Jos omassa näytössä kontrasti on tapissa kuvat saattaa näyttää hyviltä mutta todellisuudessa ovat latteita. Kontrasti, aivan niinkuin harmatasapaino pitäisi ekaksi laittaa kuntoon omalla koneella jotta voi saada mahdollisimman hyvät kuvat printattuna.
 
Nyt kun asia nostettiin esille, niin osaako joku sanoa mitä "optimoidaan" tarkoittaa tuossa kun kuvia lähettää noiden palvelimelle?
Mulla oli jossain vaiheessa sellanen olo että kuvien tiedostokoko pienennetään tai pakataan...

 
Todennäköisesti kuvakokoa pienennetään järkeväksi. Ei ole mitään järkeä lähettää metri x metri kuvan 300dpi resoluutiolla kun se printattu kuva kuitenkin on esim. kuvakirjassa maks. A4 ja määrätyllä resoluutiolla.
 
Netistä löytyy useita näytön säätösaitteja...
http://www.lagom.nl/lcd-test/conclusion.php
 
http://www.softpedia.com/get/Multim … IDEO-Tools/Nokia-Monitor-Test.shtml
 
http://www.calibrize.com/
 
http://www.youtube.com/watch?v=KGFG5RqEn_4
 
G strings are for strippers
JPQ
19.11.2010 11:55:26 (muokattu 19.11.2010 12:02:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: En oikein ymmärrä mitä yrität selittää mutta valkotasapaino on tietenkin laitettavakohdalleen itsekunkin kotona jos haluaa kunnon jälkeä. Ei paskoja kuvia voi laittaa Ifolorin piikkiin. Jos ei Ifolorilta tulleet kuvat vastaa odotuksia niin usein miten ongelma on siinä että oma ruutu on säädetty päin persettä, tai ei säädetty ollenkaan.
 
voi laittaa eli miksi sitten tietääkseni muidenkin kehuja saaneesta (myös palkittuja töitä tehnyt siis taitto palkitto et kait paperivalinta) digipainosta tuli just sitä mitä piti ? muttei ifolorilta. ja ei ongelmani liity valkotasapainoon vaan siihen että lähes väritön harmaa tulee voimakkaan siniharmaaksi jos hieman siniseen päin jne. ja näyttö säädetty (jolla työ tehtiin) edes sillä tasolla että srgb asentoon näytöt,srgb profiili näytölle vai oliko se näytön säädöt valmistajan ohjeiden mukaan et näytölle tehty profiili en nyt muista eikä noissa kamalaa eroa ollut edes. pienempi jopa lähes näkymätön vastaan ifolor kirja vastaan tuon digipainon työ. lisäksi näytön
paneelina s-ips tai joku ips. ja arvostettu merkki vaikka myönnän että lehtien testit joskus antaneet kuvan ettei säädöt olis ihan justiinsa tehtaan toimesta mutta merkkiä on paljon sairaaloissa (kuvantamisen yhteydessä ei missään palvelutiskillä),kirjapainoissa jne. ja kuvien uudelleen pakkaus niin että taivaaseen tulee neliöitä sävyihin ei kyllä ole hyvä se oli se ihan viimeinen tikki omaan "ifolor arkkuuni". Väritkin sikäli monien tlianteiden herkkyys oli poissa.
No jokainen tekee tietysti missä tekee minä tuskin edes enään kokeilen ifoloria vaikka kuinka sanoisivat paranteensa. sanoisin ongelma vehkeet varmaan ihan huippua (on käsittääkseni selvästi uudemmat kuin tuon digipainon värikone) mutta se miten niitä käytetään. vähän kuin henkilö xällä on A3 huipputulostin ja ottaa kamerakännykkä kuvan ihmetelen miksi tää ei näytä siltä miltä jonkun muun ottama keskikoon filmijärjestelmällä ottama kuva. siis puhuen vain välineiden ei kuvaajan osuudesta asiaan. Eli kyllä vika varmasti ifolorin ja kun kaikilla näytöillä millä samaisia kuvia olen katsellut (3) ne näyttää paljon lähempänä tuota kirjaa kuin yksikään ifolorilta saamani...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lindo
19.11.2010 17:19:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Sekin saattaa olla näyttöön liittyviä juttuja. Jos omassa näytössä kontrasti on tapissa kuvat saattaa näyttää hyviltä mutta todellisuudessa ovat latteita. Kontrasti, aivan niinkuin harmatasapaino pitäisi ekaksi laittaa kuntoon omalla koneella jotta voi saada mahdollisimman hyvät kuvat printattuna.
Netistä löytyy useita näytön säätösaitteja...
http://www.lagom.nl/lcd-test/conclusion.php

 
Tätä lagom sivua olenkin käyttänyt. Mulla on monitori aika neturaalina. Ehkä jopa aavistuksen alempana brightness ja contrast mitä pitäisi olla. ... eli mun kohdalla en uskoisi että johtuu monitorista.
 
Katsotaan mitä tuo calibrize tekee... kiitos linkeistä :)
 

Todennäköisesti kuvakokoa pienennetään järkeväksi. Ei ole mitään järkeä lähettää metri x metri kuvan 300dpi resoluutiolla kun se printattu kuva kuitenkin on esim. kuvakirjassa maks. A4 ja määrätyllä resoluutiolla.
 

 
Mä lähetän kuvat siinä koossa kun ne kamerasta tulee. ... paitsi tietenkin kropatut/suoristetut kuvat.
 
Rok rok
JPQ
20.11.2010 04:03:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Tätä lagom sivua olenkin käyttänyt. Mulla on monitori aika neturaalina. Ehkä jopa aavistuksen alempana brightness ja contrast mitä pitäisi olla. ... eli mun kohdalla en uskoisi että johtuu monitorista.
 
Katsotaan mitä tuo calibrize tekee... kiitos linkeistä :)
 

 
Mä lähetän kuvat siinä koossa kun ne kamerasta tulee. ... paitsi tietenkin kropatut/suoristetut kuvat.

 
näiden kirjaan olen ollut tyytyväinen muuten mutta tekstien osalta en:
(pakattu selvästi jpegiksi)
http://www.colorkolmio.fi/
ja tämä menee testiin aidon taitto softan (samaisen joskin eri version jolla sen digipaino työn tein) kanssa seuraavan kerran kun aika on kypsä:
http://www.kuvatkirjaksi.fi/
ps. tiedän ettei itsellänikään johtu monitorista mainutun syyn takia ja itselläni on jopa brightness ollut joskus alempana kun yleensä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «