stnprkl: Idea olikin kolvata pelkät karvat toisiinsa kiinni ennen ruuviliitokseen laittamista. Jäsen Zak tossa jo kertokin kuin se kannattaa tehä. Mun koko Speakonvarastoni, joka on aika mittava näin amatöörille, on saatu yhdestä ainoasta lähteestä. Oli piuhojen kasaaja nimenomaan esijuottanut ne piuhojen päät ennen ruuvaamista ja joka ainoa liitos irti. Esijuotokset pois ja uudelleen kiinni, ja yksikään liitos ei ole sen jälkeen auennut itsekseen. |
mkulppi 18.11.2010 13:27:27 | |
---|
Teijo K.: ... Esijuotokset pois ja uudelleen kiinni, ja yksikään liitos ei ole sen jälkeen auennut itsekseen. Minäkään en holkkeja enkä esitinausta speaconeihin oo käyttäny. Pysyny on ilmankin. |
aimotuska 18.11.2010 16:06:38 | |
---|
mkulppi: Minäkään en holkkeja enkä esitinausta speaconeihin oo käyttäny. Pysyny on ilmankin. Holkitus auttaa ihan tolkuttomasti siihen, että saa sen viimeisenkin karvan uppoamaan oikeaan reikään. Pari kertaa on kyllä käynyt niinkin, että terävät ruuvin reunat on nirhanneet kaikki karvat poikki. Holkitus auttaa tähänkin, mutta kuten sanottua; ei oo jatkuva ongelma. Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli. |
eetuss 18.11.2010 17:02:28 | |
---|
No ei mullakaan ole jatkuva ongelma ollut. Tosin just viime viikonloppuna onnistui 4-napaisesta lähtemään kaikki irti! Ei se tästä.. |
Sami_T 18.11.2010 20:31:15 | |
---|
Kyllä mun nähdäkseni se asia on niin että jos speakon-liittimen kytkennät pettää niin ongelma on liittimen vedonpoistossa. Jos vedonpoisto toimii niin ongelma poistuu kun eihän ne piuhat sieltä itsekseen irtoile. Ja jos kuitenkin irtoilee niin sitä ei pidä lähteä korjaamaan niin että kiinnittää ne johdot paremmin liittimeen, voi olla että sekin ratkaisee ongelman jollain tavalla mutta kyllä siinä mennään vähän niinku perse edellä puuhun. Mulla on monitoripiuhat 2x2,5 mm kaapelia (yleensä Cordial CLS225-651) ja tossa käytössä "tavallinen" speakon-liitin eli siis Neutrik NL4FX toimii ihan hyvin. Sen sijaan kun tohon NL4FX:aan yritettiin tunkea 4x4 mm2 (tai 2x2,5 mm2+2x4,0 mm2) johtoa niin ensinnäkin se on vähän veemäinen tehdä ja toisekseen oli välillä juuri tuota irtoamisongelmaa. Ei ruvettu sen syvemmin analysoimaan mikä siinä oli murhe, jo pelkästään kasaamisen helpottamiseksi ruvettiin käyttämään kaikissa monitoripiuhaa järeämpien kaiutinjohtojen liittimissä Neutrikin STX-sarjan Speakon-liitintä (NLT4FX) ja ne on toiminu ny vuosia kuin junan vessa. www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com |
rintapek 19.11.2010 11:37:46 | |
---|
One kind of music only - the good kind |
Tomnn 17.02.2011 22:08:15 | |
---|
|
LHU 20.02.2011 12:49:35 | |
---|
Sami_T: Kyllä mun nähdäkseni se asia on niin että jos speakon-liittimen kytkennät pettää niin ongelma on liittimen vedonpoistossa. Jos vedonpoisto toimii niin ongelma poistuu kun eihän ne piuhat sieltä itsekseen irtoile. Juurikin näin. Itse sain liitokset tuolla baarihommissa kestämään kietaisemalla palan merkkausteippiä vedonpoiston kohdalle ja kiristämällä liittimen työkalulla, ei siis käsin. Ei oo tarvinnut aikoihin korjata yhtään johtoa, käytössähän nuo ovat vain 5-6 kertaa viikossa. |