Aihe: V-Amp 2, DigiTech RP200, joku muu - mikä?
1 2
toxic
20.03.2004 19:21:23
Jos MetalZonesta loppuu särö kesken, vikaa tulee etsiä muualta...
Kitara: Falcon Strato copsu... -)
Mikit?

No onhan mun vahvarissa rectifier mallinnus :D

Kitaran mikit on kylläkin ihan syvältä, mut pitää kokeilla jollain kitaralla jossa on emg:t.

Mut toi strato on hyvä, perkele.
superfly
20.03.2004 19:23:17
Mulla onkin transistorivahvistin.

Jep, nuo trankkuvehkeet taitavatkin olla parempia tuohon käyttöön. Jonkun aikaa vetelin ikivanhan Yamahan kiipparivahvarin läpi tuolla ja se toimi jo ihan kelvollisesti. Ei se kuitenkaan edelleenkään oikeaa kitaravahvaria muistuttanut.
Harppu on alaston piano
Billsner
20.03.2004 19:31:36 (muokattu 20.03.2004 19:32:25)
Jep, nuo trankkuvehkeet taitavatkin olla parempia tuohon käyttöön. Jonkun aikaa vetelin ikivanhan Yamahan kiipparivahvarin läpi tuolla ja se toimi jo ihan kelvollisesti. Ei se kuitenkaan edelleenkään oikeaa kitaravahvaria muistuttanut.

Juuh. Suuresti riippuu siitä mitä saundia hakee siitä v-ampista. Itse puhuin lähinnä säröistä (kevyestä rokkisäröstä siantappoheviin). Juuri tuolla suoraan inputtiin saan hyvät siantappohevisäröt ja kevyemmät liittämällä v-ampin pwr.amp inniin ja käyttämällä kaappimallinnuksia. Saa sitä tosiian aika paljon ruuvailla että löytyy käyttökelpoiset äänet.
"Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc
superfly
20.03.2004 19:35:45
Saa sitä tosiian aika paljon ruuvailla että löytyy käyttökelpoiset äänet.

Tämä on se ongelma juuri. En ole ikinä jaksanut tuota ruuvailua. Kitara kiinni vahvariin ja napit kaakkoon, näin sen homman pitää toimia. Jää aikaa enemmän itse asiaan eli soittamiseen.
Harppu on alaston piano
Billsner
20.03.2004 19:39:52
Kitara kiinni vahvariin ja napit kaakkoon, näin sen homman pitää toimia.

Niinpä. Kun olisikin varaa esim. johonkin 5150 nuppiin ja 4x12 kaappiin. V-ampista käyttäisin sitten vain kompuraa (jos sitäkään).
Olli S.
20.03.2004 19:44:50

Kitaran mikit on kylläkin ihan syvältä, mut pitää kokeilla jollain kitaralla jossa on emg:t.

Mut toi strato on hyvä, perkele.

Älä kokeile, jos et aio EMG:tä laittaa. Pitäisihän sinun saada se hyvä soundi muuallakin kuin musakaupassa. Tuhnuillakin mikeillä saa luultavasti V-Ampista kohtalaisen hyvät soundit, jos vain osaa/jaksaa säätää.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
Billsner
20.03.2004 19:48:33
Tuhnuillakin mikeillä saa luultavasti V-Ampista kohtalaisen hyvät soundit, jos vain osaa/jaksaa säätää.

Mullakin on ibassa ja squierissa vakiomikit.
toxic
20.03.2004 22:54:02
Älä kokeile, jos et aio EMG:tä laittaa. Pitäisihän sinun saada se hyvä soundi muuallakin kuin musakaupassa. Tuhnuillakin mikeillä saa luultavasti V-Ampista kohtalaisen hyvät soundit, jos vain osaa/jaksaa säätää.

?????????

Mä tarkotin et pitäs kokeilla mt-kakosta humppareilla (eeämgeillä)

Ja mää oon ostamassa viperi 301:n joten eikös mun kannata kokeilla sillä :D
Olli S.
21.03.2004 00:17:07

?????????

Mä tarkotin et pitäs kokeilla mt-kakosta humppareilla (eeämgeillä)

Ja mää oon ostamassa viperi 301:n joten eikös mun kannata kokeilla sillä :D

No sitten kyllä.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
toxic
21.03.2004 13:10:22
No sitten kyllä.

DODII!

vamppi-2 iha pakko
Lennu
21.03.2004 13:21:35

Yamahan Magic Stomp (189e) tarjoaa ainakin paperilla lähes käsittämättömän hinta-laatu-ominaus-suhteen enkä näin entisenä DG Stompin omistajana usko etteikö tekisi niin myös käytännössä.

Mulla on kyseinen vehje. Kaikkiin asetuksiin ei pääse käsiksi kuin tietokoneella (USB), mutta perussäädöt löytyy pedaalistakin. Kyseessähän on lattiamallinen multiefekti kaikilla efekteillä ja kaappi- & vahvistinmallinnukset (eli niitä jatsisoundeja saa toki ulos). Jopa presetit on aika hyviä.

Sen saa + - napeilla vaihtamaan efektipankkeja ylös tai alaspäin ja tietysti on/off, ja performance-moodissa voi valita joka napille omat efektit. Eli toimii livenäkin ihan kivasti. Jos siis pärjää kolmella soundilla per biisi.

Ainoa miinus on viive pankkien vaihdon välillä, mutta ei sitä kukaan huomaa kuitenkaan :)

http://www.music123.com/Item/?itemno=117835
Videovuokraamossa :"pitäis saada pennulle leffa". :: Kriisitilanteissa HÄTÄTILAPALSTA
ajs
21.03.2004 15:22:19 (muokattu 21.03.2004 15:23:19)
No niin, kiitoksia erittäin paljon vastauksistanne. Olen oikeastaan vieläkin vähän kahden/kolmen vaiheilla (V-Amp2, RP200, DG-Stomp), mutta auttoihan tämä. DigiTechissä olisi se hyvä puoli, että siinä on metallikuori ja yksi "kaasupoljin".

Tuota DG-Stompia en ole aikaisemmin edes harkinnut, mutta kyllä sekin vaikuttaisi aika pätevältä laitteelta Mitenkähän siinä on noiden säröjen laita? Erillisellä pedaalilla tietysti sekin korjautuisi... Perkele kun näitä laitteita on niin paljon ettei osaa valita :)

EDIT: Eikun siis Magic Stomp. Tai kumpi vain, pitää yrittää löytää jompikumpi kokeilua varten.
"Käsittääkseni kuitenkin Rossinin ja populaarimusiikin ongelma on näiden "musiikin muotojen" soinnutuksen ja teknisen rakenteen yksinkertaisuudessa sekä melodisessa arkipäiväisyydessä ja persoonattomuudessa." -megatherium
Antti1
21.03.2004 15:40:32 (muokattu 21.03.2004 15:42:46)
Tuota DG-Stompia en ole aikaisemmin edes harkinnut, mutta kyllä sekin vaikuttaisi aika pätevältä laitteelta Mitenkähän siinä on noiden säröjen laita? Erillisellä pedaalilla tietysti sekin korjautuisi... Perkele kun näitä laitteita on niin paljon ettei osaa valita :)

EDIT: Eikun siis Magic Stomp. Tai kumpi vain, pitää yrittää löytää jompikumpi kokeilua varten.

No DG-stompissa on rokkisäröt todella mallikkaat, mutta ihan ne über siantappohevit ei ole enää rokkisäröjen tapaan niin luonnollisen kuuloisia. Ei nekään siis huonoja, mutta oikea vahvistin kuulostaisi paremmalta. Efektitkin on mun mielestä todella laadukkaan oloisia tuollaiseksi multihärpättimeksi. Mallinnuksia on aika rajoitetusti, mutta ne riittää, koska ne on aika laadukkaan oloisia. Kaikenkaikkiaan laadukkaan oloinen peli ja itse aion säilyttää tämän tulevaisuudessakin harjoitus ja nauhoittulupelinä, vaikka putkivahvistimiin joskus vielä siirrynkin.

Jos Magic stomp on yhtään näin laadukas, niin pesee se V-ampin 6-0. Ja kenties monet muutkin vanhemmat laitteet.

EDIT: Ja noihin hevisoundeihin on helppo hakea parannusta jollain perus overdrive pedaalilla. Itse käytän Bossin OD-3:sta nauhoitellessa.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Lennu
21.03.2004 15:41:08

Tuota MAGIC-Stompia en ole aikaisemmin edes harkinnut, mutta kyllä sekin vaikuttaisi aika pätevältä laitteelta Mitenkähän siinä on noiden säröjen laita? Erillisellä pedaalilla tietysti sekin korjautuisi... Perkele kun näitä laitteita on niin paljon ettei osaa valita :)

Säröissä löytyy. Kaikki perussoundit ja gainiakin tappoheviin asti. Voin kotiin päästyäni laittaa lisää kommenttia ja esimerkkisoundiklippejä vaikka (strato--> yamaha --> tietokone).

Käytiin Dannyn kitaristin Pete Kinnusen kanssa musafasulta kimpassa ostamassa tommoset (kun sai D-säälialennukset, hehe), ja se on suunnitellut käyttävänsä tuota yksistään joissain setupeissa (sen miljoona kitaraa---> magic ---> fender hot rod). Ja sillä on aina hyvä soundi.

Vähän hehkutusta kyllä, kun itse omistaa moisen, mutta hyvä värkki se on. Vaikkakin aika muovinen. Että ei sen päältä kannata suunnitella basistin lavaltakantoreittiä.
Videovuokraamossa :"pitäis saada pennulle leffa". :: Kriisitilanteissa HÄTÄTILAPALSTA
ajs
21.03.2004 18:17:27 (muokattu 21.03.2004 21:15:43)
Kävin osoitteessa www.magicstomp.com latailemassa Magic Stompin ääniklippejä. En tiedä, kuinka tarkan kuvan ne antavat laitteen todellisista valmiuksista, mutta eivätpä ne minua sytyttäneet. Varsinkin hi-gain -osasto oli mielestäni todella hanurista. Sinänsä harmittavaa, sillä laite vaikuttaa muuten erittäin asialliselta. Tosiaan, jos Lennu haluaa/jaksaa/viitsii niitä itsenauhoitettuja ääniklippejä laittaa tänne, olisin hyvin kiitollinen, koska epäilen, että ei tuon laitteen soundi voi todellisuudessa olla tuollainen kuin noissa "virallisissa" näytteissä.

EDIT: No eivät ne higain-särötkään NIIN hanurista olleet, löysin toisen, paljon laadukkaamman samplen.
"Käsittääkseni kuitenkin Rossinin ja populaarimusiikin ongelma on näiden "musiikin muotojen" soinnutuksen ja teknisen rakenteen yksinkertaisuudessa sekä melodisessa arkipäiväisyydessä ja persoonattomuudessa." -megatherium
Volume
22.03.2004 00:42:48
http://www.behringer.com/X-V-AMP/index.cfm?lang=ENG

Tää vaikuttais ainakin käytännöllisyytensä puolesta edistyksekkäämmältä (lue: paremmalta), kuin v-amp 2. Ei vain taida vielä olla kovin laajalti tarjolla oleva tuote, ainakaan Suomessa.
Tämä viesti oli 100 % totuus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)