![]() 17.11.2010 18:51:25 | |
---|---|
Fisher: Mikä sitten tekee instrumenttikaapelista "hyvän"? Kuparin määrä? Kuparin laatu/puhtaus? Suojaverkon tiheys/materiaali? Kaapelin kiertymättömyys (ei sotkeennu)? Plugien laatu/kestävyys? Itseänihän lähinnä kiinnostaa vaan mahdollisimman hyvä soundi ilman häiriöitä. -Late Monster Cable. On sitten hirmu hyviä ne. Ainakin hinnan perusteella, mie en oo kyllä mitään eroa huomannu. Kyllä se kitarakäytössä se suurin ero tulee siinä kestävyydessä. "Central to Unit 27. Jean-Claude Van Damme's robbing a post office. I need back-up." | |
![]() 17.11.2010 19:22:47 | |
Fisher: Mikä sitten tekee instrumenttikaapelista "hyvän"? Kuparin määrä? Kuparin laatu/puhtaus? Suojaverkon tiheys/materiaali? Kaapelin kiertymättömyys (ei sotkeennu)? Plugien laatu/kestävyys? Itseänihän lähinnä kiinnostaa vaan mahdollisimman hyvä soundi ilman häiriöitä. -Late Oletko miettinyt, että täyttävätkö sun pedaalien, kitaran tai vahvarin sisällä menevät piuhat nuo korkeat vaatimukset? Epäilenpä. Sama signaali se sielläkin menee - keskity olennaiseen ja osta perustoimivat piuhat. Hifisteille nämä hommat. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed | |
![]() 17.11.2010 19:24:44 | |
Mulla on hyviä kokemuksia hot linen kaapeleiden kanssa. Huomaa eron kuin yön ja päivän välillä verratessa 4 metristä hotlinen piuhaa johonkin halpamerkkiin kitarasta ensimmäiseen pedaaliini. Halpalaku hävittää korkeita taajuuksia ja tekee soundin tunkkaiseksi mutta hotlinen piuha säilyttää ne hyvin. "rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta. | |
![]() 17.11.2010 22:18:11 | |
sikki-six: Oletko miettinyt, että täyttävätkö sun pedaalien, kitaran tai vahvarin sisällä menevät piuhat nuo korkeat vaatimukset? Epäilenpä. Sama signaali se sielläkin menee - keskity olennaiseen ja osta perustoimivat piuhat. Hifisteille nämä hommat. Nojoo, lähinnä juuri etsinkin peruskauraa hyvällä soundilla. Tällä hetkellä käytänkin HotLinea instrumenttipiuhana (kuten aikaisemmin mainittu). Tuo edellinen viestini oli katsos kysymys että mikä teistä tekee sen hyvän piuhan? -Late | |
![]() 17.11.2010 22:23:24 | |
Fisher: Tuo edellinen viestini oli katsos kysymys että mikä teistä tekee sen hyvän piuhan? Kestävyys ja häiriöttömyys. Ei tartte montaa euroa laittaa nykyään jonoon että noihin pääsee. Musta "hyvä soundi" on erikoinen vaatimus piuhalta, sillä edes välttävä piuha ei soundiin just vaikuta, jos siis ollenkaan. HotLineä, Cordialia, Bespecoa ja Staggia löytyy iteltä - en huomaa noiden "soundissa" mitään eroa. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed | |
![]() 17.11.2010 22:25:38 | |
Fisher: Tuo edellinen viestini oli katsos kysymys että mikä teistä tekee sen hyvän piuhan? -Late Luotettavuus, häiriöttömyys, "soundi" sekä huollettavuus. Hinta tietysti vaikuttaa myös siihen mitä piuhoja käytän. Viimeiset pitkät piuhat oon tehnyt ite, Amphenol plugit Sommer cablen lakuilla. | |
![]() 18.11.2010 02:20:58 | |
Miksikäs muuten yleensäkään käytetään kangaspäällysteisiä piuhoja? Vaikuttaako päällyste varsinaisesti mihinkään? Tuli vain mieleeni kun itselläni sattuu olemaan käytössä kangaspäällysteinen piuha, syystä että se on hienon värinen (punainen). Anteeksi lievä off-topic. | |
![]() 18.11.2010 03:19:00 | |
Sakmongkol: Miksikäs muuten yleensäkään käytetään kangaspäällysteisiä piuhoja? Artisti profiloituu kangaspäällysteistä piuhaa käyttäessään erilaiseksi kuin synteettisemmän näköisellä piuhalla. | |
![]() 18.11.2010 03:40:11 | |
Sakmongkol: Miksikäs muuten yleensäkään käytetään kangaspäällysteisiä piuhoja? Vaikuttaako päällyste varsinaisesti mihinkään? Pitäähän jonkun kerätä paskat pois reeniksen lattialta... =) Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful! | |
![]() 18.11.2010 07:10:34 (muokattu 18.11.2010 07:12:08) | |
Päätin tätäkin keskustelua vilkaista, mutta pari viimeistä sivua onkin ollut pitkälti virrankulutuksen laskentaa ja kaapeleiden laadupohdiskelua, sivun neljä puolessavälissä taisi olla viimeisin pedaalisuositus, jota tällä viimeisellä sivulla kerran kompattiin. No, eipä siinä mitään, suosittelen ottamaan oivan neuvosta vaarin: oiva tumpeloinen: Osta vaan joku Spectraflex, Cordial+Neutrik-yhdistelmä tai vastaava. Mitä pedaalisuosituksiin tulee, niin delaypedaalina käytin pitkään DD-20:stä, tuolla tuli vedettyä kevyet soolodelayt, U2/Police-tempodelayt (w/tap tempo) sekä välillä tuli hyödynnettyä 23s luuppiominaisuutta jopa keikkaolosuhteissa. Pätevä peli siis kyseessä. Toinen paavo mikä jäi taloon Axe-FX:n saapuessa on Fulltonen OCD, joka lienee meikäläisen 2x. säröpedaali, mutta ensimmäinen joka todella toimi haluamallani tavalla. Pienestä rososäröstä hieman tuhdimpaan rokkisoundiin, ja liideihinkin riittää vielä pelivaraa gainissä tyylisuunnan kuitenkin pysyessä perinteisen rokin puolella. Näiden lisäksi on tullut kokeiltua erilaisia äänenmuokkaimia, mutta kolmas pysyvä elementti laudassa (jota joskus tosin verrattiin mm. kolmannen maailman hökkelikylään) on ollut aina itsetehty efektiluuppipedaali, jonka avulla voin heittää tietyt pedaalit toiseen luuppiin ja tietyt pedaalit toiseen, ja yhdellä polkaisulla olen sitten vaihtanut näiden yhdistelmien välillä. Itsetehtynä kustannukset eivät ole suuret, ja varsinkin livetilanteessa hyöty todella suuri, tosin riippuen tietenkin setupista. Virittimenä tietenkin vakio TU-2, tosin Polytonen hankkiminen on käynyt mielessä. Nykyään käytössä siis axe-fx, mutta nämä kolme ovat silti pysyneet talossa, ja aikomuksena onkin pistää TU-2 taas lautaan kiinni (jotenkin tuota on vain mukavampi käyttää) ja vetää vielä piezosignaali DD-20:n kautta, jotta voi leikkiä taas luupeilla ja/tai vähän tuoda syvyyttä "akkarisoundiin" pienellä delayllä... "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... | |
![]() 18.11.2010 10:06:04 | |
Onko noista noisegateista tai surinanblockaajista suurta hyötyä? Syökö ne miten paljon soundia tai sustainia? Mitä noisegatea tai surinanpoistajaa suosittelisitte (mahdollisesti hamassa tulevaisuudessa semmoista voisi harkita)? Nythän tuo mun setti on aikas hiljainen mutta jos siihen iskee sen EQ:n vaikka kiinni niin johan kohisee. -Late | |
![]() 18.11.2010 13:49:19 (muokattu 18.11.2010 13:51:01) | |
Fisher: Onko noista noisegateista tai surinanblockaajista suurta hyötyä? Syökö ne miten paljon soundia tai sustainia? Mitä noisegatea tai surinanpoistajaa suosittelisitte (mahdollisesti hamassa tulevaisuudessa semmoista voisi harkita)? Nythän tuo mun setti on aikas hiljainen mutta jos siihen iskee sen EQ:n vaikka kiinni niin johan kohisee. -Late Juu ja ei, jos et tarvi, älä käytä. Mä joudun käyttämään noisegatea kun tahtoo molemmissa kitaroissa olla aika kovat hurinanpoimijat nuo mikrofonit. Olen kokeillu nyt MXR Smartgatea ja sen seuraajana ISP Technologiesin Decimatoria. Jälkimmäinen on selvästi parempi vaikka on säädöiltään yksinkertaisempi, en juuri huomaa muutosta äänessä gaten ollessa auki. MXR:ssä ääni vähän muuttui tummemmaksi aina. Decimator on kalliimpi mutta rakenteeltaan ehkä heikompi, poljin toimii boss-tapaan mikrokytkimellä. Sustainia häviää aina vähän, riippuen gatesta. Kätännön merkitystä sillä ei ole (Decimatorilla) kun ilman gatea ääni häviäisi surinaan ja kiertoon. www.mikseri.net/peppiyhtye/ | |
![]() 19.11.2010 15:12:45 | |
Muovinen: Juu, mullakin yleensä kestää rompe kuin rompe vaikka kuinka kauan, mutta yllättäen kaiutinkaapeli on osoittautunut vaurioherkäksi osaksi. Oliskohan siksi, että se useimmiten törröttää nupin ja kaapin takaa silleen sopivasti, että siihen voi kokeilla nojata vaikka ;) Mulla on myös nuppikaappiyhdistelmä kaatunut kerran kesken keikan... Hellurei iloiset ihmiset, olen keksinyt niksi pirkka tyylisen ratkaisun tähän kaappipiuhan paskaksi menemiseen. Ottakaa pakasterasia, keskelle veitsellä reikä, piuha läpi ja kaappiin kiinni. Sitten vaan vedätte sen rasian siihen kaappiin kiinni. Havainnollistava kuva: http://img405.imageshack.us/i/marshall16.jpg/ -Late | |
![]() 19.11.2010 15:13:54 | |
Fisher: Hellurei iloiset ihmiset, olen keksinyt niksi pirkka tyylisen ratkaisun tähän kaappipiuhan paskaksi menemiseen. Ottakaa pakasterasia, keskelle veitsellä reikä, piuha läpi ja kaappiin kiinni. Sitten vaan vedätte sen rasian siihen kaappiin kiinni. Havainnollistava kuva: http://img405.imageshack.us/i/marshall16.jpg/ -Late Kaappipiuha jää menemättä rikki myös ilman tota muovipurkkia. ;) PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! | |
![]() 19.11.2010 15:42:29 | |
Antti1: Kaappipiuha jää menemättä rikki myös ilman tota muovipurkkia. ;) Kuinkas? Minulla tuo kaappipiuhan liitin ottaa aika pahasti kiinni seinään ilman tuota. Tuo on siis tarkoitettu siihen tilanteeseen kun kaappipiuha pitää tunkea seinään kiinni. -Late | |
![]() 19.11.2010 15:48:41 (muokattu 19.11.2010 15:50:04) | |
Fisher: Kuinkas? Minulla tuo kaappipiuhan liitin ottaa aika pahasti kiinni seinään ilman tuota. Tuo on siis tarkoitettu siihen tilanteeseen kun kaappipiuha pitää tunkea seinään kiinni. -Late Ottaa muutaman sentin siitä seinästä irti. :) Jos tila on kortilla ja vääntyminen ongelma, niin kulmaplugi ei oo ollenkaan hullumpi ratkaisu. E: Niin tosta asiasta sen verran, ettei mulla oo ikinä kolahtanut kaappipiuhan liittimet, tai mikään niihin. Ei kertaakaan, ei koskaan. En ole koskaan myös todistanut yhdelläkään reaalimaailman muusikkoystävälläni tätä, enkä edes kuullut juoruja hajoamisesta. Sikäli ihmetyttää. Sehän on siellä takana, ei sinne pitäisi olla kellään mitään asiaa ylipäätään. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! | |
![]() 20.11.2010 08:45:41 | |
Itsellä kyllä sellainen nyrkkisääntö kamoissa, että jos joku on vähääkään tarjolla menemään paskaksi niin se menee. Vaikkei tuonne taakse mitään asiaa pitäisi ollakkaan. Tollaset patentit juuri omaa meininkiä :D | |
![]() 02.02.2011 12:48:20 | |
Tulipa tässä mieleen että onko tuo EBS Dynaverb pääasiassa bassoille tarkoitettu efekti? EBS:sän sivuilla kaikki arvostelut ovat basso lehdistä ja kovasti bassosta puhutaan muutenkin pedaalin yhteydessä, thomannin ääninäytekin on bassolla soitettu. http://www.bass.se/2009/dynaverb.htm Onko sillä nyt mitään merkitystä onko se soitin basso vai kitara tuon toimivuuden kannalta? Käsitin että tämä olisi ollut nimenomaan kitaraefekti. -Late | |
![]() 02.02.2011 13:01:53 | |
Fisher: Tulipa tässä mieleen että onko tuo EBS Dynaverb pääasiassa bassoille tarkoitettu efekti? EBS:sän sivuilla kaikki arvostelut ovat basso lehdistä ja kovasti bassosta puhutaan muutenkin pedaalin yhteydessä, thomannin ääninäytekin on bassolla soitettu. http://www.bass.se/2009/dynaverb.htm Onko sillä nyt mitään merkitystä onko se soitin basso vai kitara tuon toimivuuden kannalta? Käsitin että tämä olisi ollut nimenomaan kitaraefekti. -Late Mulla on DynaVerb pedaalilaudassa ja soitan kitaraa. Toimii hiton hyvin ja plate-kaiun saundi on erittäin hyvä. Muille kaikutyypeille ei mulla ole oikeastaan käyttöäkään. | |
![]() 07.02.2011 11:17:28 | |
EBS saapui ja hyvin skulaa. -Late | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)