Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: High pass filter keikkakäyttöön kontrabassolle?
1
JudeJude
16.11.2010 17:47:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
etsin yksinkertaista ylipäästösuodinta keikkakäyttöön kontrabassolle. Esimerkiksi kelvatkoon tällainen jenkkivehjes, jota valmistaja ei valitettavasti tee kuin sikäläisille virroille.
 
http://personalpages.tds.net/~fdeck/bass/hpfpre.htm
 
Olisiko toveri basistikollegoilla suositella jotain lootia, joista aloittaa kokeilu? Stompbox-mallisuus olisi loistavuutta, räkkivehkeisiin en haluaisi lähteä vielä tutustumaan.
 
yst.
 
jude
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Teijo K.
16.11.2010 19:17:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.fishman.com/products/details.asp?id=43
 
Mulla on tuollainen. Se on etunen ja sisältää vähän muutakin mitä toivoit, mutta ihan kelpo peli mielestäni kaikin puolin. High pass on portaattomasti säädettävä, mikä on ollut mielestäni ehdoton plussa. Saa otettua juuri sen verran alakertaa pois kun kierron estäminen vaatii mutta ei enempää.
chief
16.11.2010 21:54:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mul on toi Fishman myös ja hyvin on toiminu.
 
Oon kelannu et suostuisko joku käsistään kätevä "kopsaamaan" tommosen f-deck-etusen.
 
Toisaalta. Nyt kun hommasin ton Ibanezin Promethean 1x10" kombon ni tuntuu et sen kanssa ei tarvi tota Fishmania kun se toimii niin hyvin itsessään. Olen muutaman keikan soitellut sillä ja se toimi jopa BigBand-keikalla sekä kontralla että sähköbassolla. Ja selkä kiittää kun saa kontran, sähkiksen ja stygen kulkemaan yhellä kertaa.
 
En ole muutenkaan joutunut kierron kanssa ongelmiin sen jälkeen kun en ole soittanut keikkoja mun halpis vaneribassolla. Nykyinen kokopuinen Musima tuntuu toimivan ilman kiertoa melko kovaäänisilläkin keikoilla.
 
"It's the ear, not the gear. "
Teijo K.
16.11.2010 22:22:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chief: Mul on toi Fishman myös ja hyvin on toiminu.
 
Oon kelannu et suostuisko joku käsistään kätevä "kopsaamaan" tommosen f-deck-etusen.
 
Toisaalta. Nyt kun hommasin ton Ibanezin Promethean 1x10" kombon ni tuntuu et sen kanssa ei tarvi tota Fishmania kun se toimii niin hyvin itsessään. Olen muutaman keikan soitellut sillä ja se toimi jopa BigBand-keikalla sekä kontralla että sähköbassolla. Ja selkä kiittää kun saa kontran, sähkiksen ja stygen kulkemaan yhellä kertaa.
 
En ole muutenkaan joutunut kierron kanssa ongelmiin sen jälkeen kun en ole soittanut keikkoja mun halpis vaneribassolla. Nykyinen kokopuinen Musima tuntuu toimivan ilman kiertoa melko kovaäänisilläkin keikoilla.

 
Kyllähän toi high pass ihan suojaa kajariakin, ne alimmat vie aika paljon energiaa vaikka ne ei kuulu ollenkaan.
JudeJude
17.11.2010 07:57:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkistä! Pitääpä laittaa joulupukille viestiä :)
 
-jude
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
doktorkoo
17.11.2010 08:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Esimerkiksi kelvatkoon tällainen jenkkivehjes, jota valmistaja ei valitettavasti tee kuin sikäläisille virroille.
 
ööö, mitä tarkoitat? Eikös tossa linkissä sanota että toimii 9 V batterilla?
 
Liitteestä toki löytyy maininta " as the device does not carry the CE marking", mutta se tarkoittaa vain ettei ole testattu eurooppalaisten häiriövaatimusten mukaan. En pidä ongelmana....
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
Etvi
17.11.2010 09:24:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: http://www.fishman.com/products/details.asp?id=43
 
Mulla on tuollainen. Se on etunen ja sisältää vähän muutakin mitä toivoit, mutta ihan kelpo peli mielestäni kaikin puolin. High pass on portaattomasti säädettävä, mikä on ollut mielestäni ehdoton plussa. Saa otettua juuri sen verran alakertaa pois kun kierron estäminen vaatii mutta ei enempää.

 
Tällaista ratkaisua olisin itsekin ehdotellut. Pahaa sanottavaa en vielä ole omastani keksinyt. Kontrakäytön lisäksi toimii kivasti DI-boksina kotinauhoittelussa.
 
"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
Teijo K.
17.11.2010 10:33:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etvi: Tällaista ratkaisua olisin itsekin ehdotellut. Pahaa sanottavaa en vielä ole omastani keksinyt. Kontrakäytön lisäksi toimii kivasti DI-boksina kotinauhoittelussa.
 
Mulla on potkulaudassa viimeisenä laatikkona ihan treeniskäytössäkin, siis myös sähköbassolle. Käytän siinä tuosta eq-osastoa kun tuon eq päihittää miun Aasdownin korjaimen ihan 6-0, ja lisäksi pikkusen kompressoin tuolla.
JudeJude
17.11.2010 11:51:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmokan: ööö, mitä tarkoitat? Eikös tossa linkissä sanota että toimii 9 V batterilla?
 
Liitteestä toki löytyy maininta " as the device does not carry the CE marking", mutta se tarkoittaa vain ettei ole testattu eurooppalaisten häiriövaatimusten mukaan. En pidä ongelmana....

 
Ah, pikkunäppärä sanakikkailu tuottaa taas väärinymmärryksiä. Olennaista oli yritys viestiä, että kaveri ei myy niitä Ameriikan ulkopuolelle. Ysivolttinen toki toimisi, jos vehkeen saisi tänne. FDeck ei vissiin halua joutua vastuuseen (mistä käsittääkseni siellä on suurempi riski kuin täällä päin), jos laite sitten keittäisikin.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
doktorkoo
17.11.2010 13:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Ah, pikkunäppärä sanakikkailu tuottaa taas väärinymmärryksiä. Olennaista oli yritys viestiä, että kaveri ei myy niitä Ameriikan ulkopuolelle. Ysivolttinen toki toimisi, jos vehkeen saisi tänne. FDeck ei vissiin halua joutua vastuuseen (mistä käsittääkseni siellä on suurempi riski kuin täällä päin), jos laite sitten keittäisikin.
 
tätä mä vähän epäilinkin sun tarkoittavan :-D
 
voi olla että se on laittanu ton tekstin ettei joutuis vaikeuksiin, mutta maililla kysyessä saattaa silti myydä. En ainakaan nää mitään syytä miksei. Etenkin jos maksaa PayPalilla... mä usein ebayssa kyselen, vaikka ovatkin sanoneet shippaavanasa vain kotimaahansa, ja 90 % vastaa että OK, kunhan maksat postimaksut
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
chief
18.11.2010 00:27:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chief: Mul on toi Fishman myös ja hyvin on toiminu.
 
Paitsi että Volumepotikassa on joku kontaktihäiriö. Pahus!
 
No, onneksi en tarvi sitä juurikaan enää ku hommasin Promethean kombon ni voi rauhassa lähetellä Thomannille takas takuukorjaukseen.
 
"It's the ear, not the gear. "
JudeJude
18.11.2010 18:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, onneksi en tarvi sitä juurikaan enää ku hommasin Promethean kombon ni voi rauhassa lähetellä Thomannille takas takuukorjaukseen.
 
Saakuri! Olisipa jäänyt tsekkaamatta, minkälaisesta vehkeestä on kyse. Nyt litaniaa laskettelemaan: hanki ensin ne keikat, nykyinen vahvistinkin on ihan hyvä, tietokone kiinni ja soittamaan...
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «