Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä sais Taustat Biiseihin..
1 2
Ukkometso
16.11.2010 21:42:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä sais hankittua pelkkiä taustoja mm. Jarno Sarjasen ja Jukka raitasen Biiseihin.. Olis kiva kokeilla Laulaa heidän biisejä.
Sanat kun on Päässä aika monesta Biisistä
 
Dj.Pekuze
jeppeq
16.11.2010 22:16:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkometso: Mistä sais hankittua pelkkiä taustoja mm. Jarno Sarjasen ja Jukka raitasen Biiseihin.. Olis kiva kokeilla Laulaa heidän biisejä.
Sanat kun on Päässä aika monesta Biisistä

 
Oletko koskaan kuullut karaokesta?
 
Painava, mutta kevytmielinen.
KoskPaavo
16.11.2010 23:43:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkometso: Mistä sais hankittua pelkkiä taustoja mm. Jarno Sarjasen ja Jukka raitasen Biiseihin.. Olis kiva kokeilla Laulaa heidän biisejä.
Sanat kun on Päässä aika monesta Biisistä

 
Oletko koskaan kuullut Ketronista?
 
"Pääasia että on hyvä meininki" lain. nuoriso
friikki
17.11.2010 00:14:59 (muokattu 17.11.2010 00:15:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkometso: Mistä sais hankittua pelkkiä taustoja mm. Jarno Sarjasen ja Jukka raitasen Biiseihin.. Olis kiva kokeilla Laulaa heidän biisejä.
Sanat kun on Päässä aika monesta Biisistä

 
Netistä löytyy pilvin pimein Midi -tiedostoja josta joko suoraan tai duunailemalla voi tehdä vaikka millaisia taustoja. Kar tiedostot ovat midiä johon on ympätty tekstitys eli midikaraoke tiedostoja. ja niitäkin löytyy netistä valtavasti.
 
Miditiedostot sinällään saa soimaan varsin mallikkaasti kun vaan on hyvät soittimet ja se varsinainen tiedosto on laadukas ja osaa ohjata sitä/niitä soittimia.
 
Olisiko tyhmä ajatus valita esim. joku Trad. biisi (midi) ja tehdä siitä vaikka mp3 tiedosto + mukaan joku selostus millä ja miten sen on tehnyt. Luulisi että useita kiinnostavan miten eri soittimet tuota midiä oikein soittavat. Tällä en nyt tarkoita mitään kilpailua vaan ihan yleisellä tasolla keskustelua ja mielipiteiden vaihtoa.
 
Pääasia että pojat viihtyy ja tytöillä on hauskaa
Mesa/Boogie
17.11.2010 00:22:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

friikki: Netistä löytyy pilvin pimein Midi -tiedostoja josta joko suoraan tai duunailemalla voi tehdä vaikka millaisia taustoja. Kar tiedostot ovat midiä johon on ympätty tekstitys eli midikaraoke tiedostoja. ja niitäkin löytyy netistä valtavasti.
 
Miditiedostot sinällään saa soimaan varsin mallikkaasti kun vaan on hyvät soittimet ja se varsinainen tiedosto on laadukas ja osaa ohjata sitä/niitä soittimia.

 
Tai jos haluat päästä helpolla, niin tilaat multa taustoja. Mä teen sulle laadukkaat taustat tässä himapajalla, mut siitä joutuu lyömään seteliä tiskiin...
 
friikki
17.11.2010 00:41:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie: Tai jos haluat päästä helpolla, niin tilaat multa taustoja. Mä teen sulle laadukkaat taustat tässä himapajalla, mut siitä joutuu lyömään seteliä tiskiin...
 
No hyvä tietää kun rikastun..... olisikin mielenkiintoista kuulla niitä teidän midejä. Joku mulle niitä taisi kehaistakin että ovat hyvin tehtyjä....
 
Pääasia että pojat viihtyy ja tytöillä on hauskaa
BassoSisko
17.11.2010 06:40:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaupasta saa myös valmiita karaokelevyjä, lisää vain laulu.
 
EP
17.11.2010 06:42:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkometso: Mistä sais hankittua pelkkiä taustoja mm. Jarno Sarjasen ja Jukka raitasen Biiseihin.. Olis kiva kokeilla Laulaa heidän biisejä.
Sanat kun on Päässä aika monesta Biisistä

 
Hanki itsellesi taustapändi.
 
BassoSisko
17.11.2010 06:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Hanki itsellesi taustapändi.
 
Hih +
 
Virhe! Tyhjä tai liian positiivinen kirjoitus!
 
kukkola
17.11.2010 08:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin olen harrastellut tuota taustojen tekoa aina aika ajoin sen mukaan kun on ollut kysyjiä ja maksajia :-) Tässä yksi esim. jonka ole jo joitakin aikoja sitten tehnyt
 
http://www.mediafire.com/?wtwz8p1btwzpzb3
 
Eli vanha kappale jolla Suomi edusti 60-luvulla eroviisuissa (jos nyt oikein muistan).
 
Ei ku näin se menee...
Mesa/Boogie
17.11.2010 11:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

friikki: No hyvä tietää kun rikastun..... olisikin mielenkiintoista kuulla niitä teidän midejä. Joku mulle niitä taisi kehaistakin että ovat hyvin tehtyjä....
 
Aika hintsusti löytyy sellaisia, joita vois laittaa julkisesti esille, mutta tässä on nyt ainakin yksi. Tässä on jinglepätkä, joka on paria lauluraitaa lukuunottamatta tehty tässä mun kotipajalla. Säv. ja san. Kari Luoto ja sov., sekä tuotanto allekirjoittanut.
 
http://personal.inet.fi/musiikki/henkka/saastopankki.wav
 
Toi on niin lyhyt, etten viittinyt konvertoida mp3:ksi. Kokoa on alle 6 megaa.
 
friikki
17.11.2010 14:18:37 (muokattu 17.11.2010 14:20:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korjattakoon että en ole ostamassa mitään biisien pohjia.
 
Olen vaan kiinnostunut miten kukin midi -tiedostoja hyöhyntää.
Mä itse aloitin midien kanssa häsläämisen 80-luvulla.
 
"MidiPlayerit" ovat pahainmillaan loistavia renkiä soittajalle mutta
huonoinmillaan tosi huonoja isäntiä
 
Pääasia että pojat viihtyy ja tytöillä on hauskaa
Mesa/Boogie
17.11.2010 14:39:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

friikki: Korjattakoon että en ole ostamassa mitään biisien pohjia.
 
Olen vaan kiinnostunut miten kukin midi -tiedostoja hyöhyntää.
Mä itse aloitin midien kanssa häsläämisen 80-luvulla.
 
"MidiPlayerit" ovat pahainmillaan loistavia renkiä soittajalle mutta
huonoinmillaan tosi huonoja isäntiä

 
Mä en oo varsinaisesti niin innostunut tosta miditiedostoilla pelaamisesta. Toki rumpuosasto on kotiprojekteissa midiloopeilla toteutettu. Kiipparit soitan sisään midinä. Kielisoittimet soittelen sellaisenaan. Valmista esim. netistä löytyvää miditiedostoa en mielelläni käyttäis. Omaksi iloksi noita taustoja ei viitti vääntää. Tilauksesta vaan.
 
kukkola
17.11.2010 14:58:33 (muokattu 17.11.2010 15:00:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

friikki: Korjattakoon että en ole ostamassa mitään biisien pohjia.
 
Olen vaan kiinnostunut miten kukin midi -tiedostoja hyöhyntää.
Mä itse aloitin midien kanssa häsläämisen 80-luvulla.
 
"MidiPlayerit" ovat pahainmillaan loistavia renkiä soittajalle mutta
huonoinmillaan tosi huonoja isäntiä

 
Minun versio on tehty MIDInä muilta osin paitsi kitarat. Plugarit on sitten käytetty Pro Toolsin RTAS softasynia kuten Xpand ja DB-3. Ja kuten yllä olevakin Mesa/Boogie kirjoittaa niin useimiten valmiit MIDI-pohjat ovat aika kökköjä. Poikkeuksiakin on...
 
Ei ku näin se menee...
Mesa/Boogie
17.11.2010 15:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kukkola: Minun versio on tehty MIDInä muilta osin paitsi kitarat. Plugarit on sitten käytetty Pro Toolsin RTAS softasynia kuten Xpand ja DB-3. Ja kuten yllä olevakin Mesa/Boogie kirjoittaa niin useimiten valmiit MIDI-pohjat ovat aika kökköjä. Poikkeuksiakin on...
 
Mulla on ahkerimmassa käytössä Superior Drummer 2, sekä IK Multimedian softasynat. Native Instrumentsin B4 on myös yksi luottoplugareista. Kitaraosastolla Amplitube 3, sekä Pod Farm 2. Sit tietty x määrä kompuroita, kaikuja yms...
 
EP
17.11.2010 15:54:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midejä tulee tehtyä jonkin verran ihan nuotinnusohjelmalla ja sitten sonaria ym. kilkkeitä apuna käyttäen, kiva kuulla miltä omat biisit ja sovitukset suurinpiirtein kuulostaa.
..ja tuleehan siinä sitten ne nuotitkin samalla.
 
Baryton-B
17.11.2010 21:21:15 (muokattu 18.11.2010 18:34:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trumpetin, huilun ja saksofonin ääntä matkii EWI4000S (digipuhallin). Ääntä muokattu Nuendolla. Tausta Midi ja midiääninä Bandstand ja olikohan SoundCanvas?. Tiedän, laitonta kamaa liikaa, mutta poistan videon huomenna.
http://www.youtube.com/watch_xxxxxxxxxxxx
 
EDIT: linkki tuhottu
 
Baryton-B
17.11.2010 22:09:27 (muokattu 18.11.2010 18:35:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän sopii samat tekstit kuin edelliseen:
http://www.kolumbus.fi/xxxxxxxxx_trp_trb_flute.mp3
 
EDIT: linkki tuhottu
 
isojussi
17.11.2010 23:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Baryton-B: Tiedän, laitonta kamaa liikaa, mutta poistan videon huomenna.
 
Voithan sä myös piilottaa sen vapailta hauilta.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
friikki
17.11.2010 23:16:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Voithan sä myös piilottaa sen vapailta hauilta.
 
Olisi hirmu kiintoisaa tietää hyödyntääkö IsoJussi midi tiedostoja mm OneManBändinsä kanssa ja jos niin millaselta se kuulostaa?
Jos oikein olen ymmärtänyt niissähän juuri midiä voidaankin hyödyntää tehokkaasti.
 
Pääasia että pojat viihtyy ja tytöillä on hauskaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «