Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suunnitellaan naisille tanssimusiikkia
1
Riksteri
16.11.2010 18:56:19 (muokattu 16.11.2010 18:57:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaiset kappaleet ja millä tavalla esitettyinä mielestänne toimisivat parhaiten naispuoleiselle yleisölle? Hehän edustavat tanssipaikoilla sitä suurta hiljaista enemmistöä ja empiirisiin tutkimuksiin perustuen uskallan väittää, että naiset hyvin usein arvostavat musiikissa aivan eri asioita kuin miehet. Ehkä tanssimusiikkia pitäisi osata ajatella siten, että ohjelmistoon kuuluisi sopivassa suhteessa sekä miesten että naisten suosikkeja. Koen jonkinlaisena tanssimista haittaavana ongelmana sen, että leijonanosa tanssimusiikista on sävelletty ja esitetty melkeinpä täysin miesvaltaisella porukalla hieman samalla tavalla kuin esim. autot ovat miesten ehdoilla suunniteltuja.
 
tarmo
16.11.2010 19:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riksteri: hieman samalla tavalla kuin esim. autot ovat miesten ehdoilla suunniteltuja.
 
Nyt meni vähän ohi. Voisitko vähän tarkentaa? Mä luulin, että autot on ihmisiä varten suunniteltu. En mä kyllä tosin tuota miehille sävellettyä tanssimusaakaan ymmärrä. Onko joku Laura Voutilaisen Prisessa tai Arja Korisevan Enkelin Silmin nyt jotenkin niin kauhian maskuliinista matskua?
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
levesinet
16.11.2010 20:15:27 (muokattu 16.11.2010 20:45:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riksteri: Minkälaiset kappaleet ja millä tavalla esitettyinä mielestänne toimisivat parhaiten naispuoleiselle yleisölle?
 
Et halua tietää mutta kerron silti.
 
Noh, sellainen tanssimusiikki, joka rytmittää, hmm, eräänlaista strip tease -tapahtumaa, missä ilmeisesti...
naispuoleiselle yleisölle
-miten sä muotoilitkin sen noin??- no mieti itse, kumpi siinä sitten tanssii kummalle. :-S
 
Pitäisköhän sun varmuuden vuoksi lisätä, että tavoitteena on onnistua melko julkisessa joukkotapahtumassa hyvän maun puitteissa ja niin että elävällä musiikilla on siinä sijansa? :-D
 
Vaikeeta on nykyään, ei voi vaan mennä nuijalla iskemään naista ja raahata tajutonta omaan luolaansa.
 
isojussi
16.11.2010 22:01:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikosta sain sen käsityksen, että kyseessä olis ollu sukupuolineutraali häävalssi... mutta tää aihe ei pahemmin innosta.
 
Kun että hyvä biisi on aina hyvä biisi - veti kuka veti kuhan veti hyvin.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Riksteri
16.11.2010 22:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Otsikosta sain sen käsityksen, että kyseessä olis ollu sukupuolineutraali häävalssi... mutta tää aihe ei pahemmin innosta.
 
Kun että hyvä biisi on aina hyvä biisi - veti kuka veti kuhan veti hyvin.

 
Hyvä biisi toimii mielestäsi siis kuin junan vessa, vetää sukupuolineutraalisti kävijäkunnasta huolimatta? Mielestäni tätäkin aikansa klassikoa olisi kyllä mahdollista parantaa ja mistäpä sen tietää, jos samalla vaikka saisi uusia tyytyväisiä asiakkaita, lisää liksaa ja sen perheenkin ruokittua. Ehkä se on vain liian kallista tai ei muuten sovellu tuotannollis-taloudelliseen ajattelumalliin?
 
Pula-Aho
16.11.2010 22:59:42 (muokattu 16.11.2010 23:08:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä palstalla on viime aikoina lähestytty asioita hyvinkin tieteellisestä näkökulmasta. Ennenkuin tässä asetettuun kysymykseen voi vastata, pitäisi ensin tehdä vähintään pro gradu tasoinen tutkimus. Tarvittaessa sen voi sitten laajentaan väitöskirjaksi.

Ehdotan otsikoksi: Feminiininen diskurssi tanssimusiikissa vuosina 1984-2010 Oulu-Ämmänsaari -linjan eteläpuolella.
 
-G-
 
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
levesinet
17.11.2010 00:18:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoja ajatuksia Pula-Aholta. Jo havaitsen tanssitieteellisiä perusteita ehdottaa alkuun tunnollista perehtymistä Alexander-tekniikkaan, Feldenkrais-metodiin ja Pilatesin kontrologiaan. Älkäämme liioin sivuuttako kansainvälistä tanssilääketieteellistä IADMS-tietopankkia. Kun keskeinen tanssitieteellinen teoria on sisäistetty, on suomalaisen Hunpan sekä musikaalisten että biomekaanisten ulottuvaisuuksien kokonaisvaltainen optimointi kinesiologisiin ihanteisiin epäilemättä lasten leikkiä!
 
BassoSisko
17.11.2010 06:36:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

My hips don't lie.
 
EP
17.11.2010 06:40:15 (muokattu 17.11.2010 06:41:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pula-Aho: Tällä palstalla on viime aikoina lähestytty asioita hyvinkin tieteellisestä näkökulmasta. Ennenkuin tässä asetettuun kysymykseen voi vastata, pitäisi ensin tehdä vähintään pro gradu tasoinen tutkimus. Tarvittaessa sen voi sitten laajentaan väitöskirjaksi.

Ehdotan otsikoksi: Feminiininen diskurssi tanssimusiikissa vuosina 1984-2010 Oulu-Ämmänsaari -linjan eteläpuolella.
 
-G-

 
-------------
 
Mase
17.11.2010 08:16:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassoSisko: My hips don't lie.
 
taas tarttis olla kuva, että uskotaan...
 
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
baron
17.11.2010 09:05:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mä tansseissa oon käynyt niin samat piisit on suosittuja oli sitten miesten, naisten tai sekahaku.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
manjaana
17.11.2010 14:03:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

levesinet:
 
Vaikeeta on nykyään, ei voi vaan mennä nuijalla iskemään naista ja raahata tajutonta omaan luolaansa.

 
Tietty voi, mikäs sen estää..
 
Luulo on kamala tauti, vai mitä luulet?
BassoSisko
17.11.2010 20:44:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mase: taas tarttis olla kuva, että uskotaan...
 
Epäuskoiset!
 
poppamies
22.11.2010 10:31:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mitä mä tansseissa oon käynyt niin samat piisit on suosittuja oli sitten miesten, naisten tai sekahaku.
 
Mun selkeä näkemys asiasta on että tango, foksi ja valssi, ja varsinkin hidas valssi on miesten suosikkeja.
Fusku, jive, cha-cha, rumba ja yleensäkin lattarit on naisten suosikkeja.
 
G strings are for strippers
Lucky 7
22.11.2010 11:16:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Finlanders on minun vastaukseni.
 
TÄ?
töräytän
13.12.2010 12:16:11 (muokattu 13.12.2010 12:21:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monena vuonna olen kysellyt tansseissa naisilta että mitkä on heidän lemppari rytminsä, niin
n. 80% on sitä mieltä että he tykkäävät
 
A) hitaasta valssista ja
Esimerkkinä Charade
 
B) hitaasta rumbasta ( siis bolerosta)
Esimerkkinä Beautiful Maria of my soul/Sieluni kaunis Maria
 
Ennen kaikkea, tempo saa mieluiten olla ylihidas kuin nopea, jotta
nainen ehtii tunteilee ja fiilistelee sekä keinuttamaan vartaloaan
 
KoskPaavo
13.12.2010 13:25:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Kerrasta poikki" , "Elkeet kuin pedolla", "Lökäpöksyni mun".
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Timi
14.12.2010 19:42:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh!Viime keikalla eräät aikuiset naiset sanoivat et.Soittakaa sellaista jotta he voivat tanssia?Silleen härkäparissa.Kun näytti olevan hiukan puutetta kavaljeereista.Paritanssit ei silloin oikein onnaa eli disco ja joku roketti/lattaristyle istuu silloin.Usein olen huomioinut.Että myös noissa hää/synttäribileissä.Kunhan viralliset kuviot on ohitettu.Neitokaiset ovat aika herkästi tanssahtelemassa ilman baariin juuttuneita sulhojaan.Ei huono juttu.Mutta pitänee kuitenski fiffata ,että tilanne pysyy hanskassa myös muut asiakkaat huomioon ottaen.
 
Vaikea.Mutta varma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «