Aihe: Dunlopiin Slash wah-wah
1 2
Les Paul
15.11.2010 19:24:40
Mulla oli tuo Slash wahi silloin kun se markkinoille tuli ja täytyy myöntää, että ei kauaa laudassa viihtynyt tuo laitos. Wahi-saundi siinä on hyvä, mutta ei niin hyvä, että siinä olisi mitään erikoista. Paljon monipuolisempia ja säädettäviä waheja saa pienemmällä rahalla. Sitten tuo särö-osasto...Ensinäkin säro on ennen wahia ja siitä mä en kyllä tykäänyt yhtään! Särö on luonteeltaan sellainen terävä ja kova, ei ollenkaan sellainen minkä mä assosioin Mr. Saul Hudsonin kanssa. Säröä ei voi käyttää irrallaan vaan ainoastaan wahin kanssa, jolloin sen käyttöaste on vielä pienempi johtuen juuri siitä syystä, että allekirjoittaneella ei ole kovinkaan usein käyttöä särö+wahi saundille tuossa järjestyksessä. Periaatteessa siis ihan oiva peruswahi johon on laitettu samaan pakettiin joku terävä fuzzin ja distortionin sekoitus. Jos tuo olisi täysin slashin suunnittelema niin en näe mitään syytä miksi hän tuon särön siihen olisi halunnut, koska se on luonteeltaan täysin käyttökelvoton sekä "stand alone-säröksi", että boostaamiseen. Jos taas tuon wahin sisältä löytyisi joku OD/TS tyylinen ratkaisu säädettävällä boostilla, niin silloin tuo olisi asia erikseen ja käyttöaste nousisi uuteen potenssiin. Jos haluaa tuon saman laitoksen halvemmalla niin Dunlopin peruswahi + Bossin DS-1 tone kaakossa on aika lähellä...

T:Kimi
onko tämä juuri niitä että pitää luukuttaa niin perkeleesti että saa sitä tappingiä kuulumaan...
Wradlin
15.11.2010 21:07:44
Perkkis: Niinno se Sweet Child o Mine oli vaan yks esimerkki,eihän se nyt ainut biisi ole missä Slash waakkua käyttää...

Ei toki, kunhan vain vähän mutuilin aiheesta kun jotain näistä Slashin waheista on jäänyt mieleen.
...On the Boulevard of Broken Dreams
baba o riley
15.11.2010 21:48:29 (muokattu 15.11.2010 21:49:09)
Mullakun on ihan sellanen muistikuva että slash käyttää enimmäkseen räkki cry baby uniteiä joka on jotenki kai vielä modattu. Sitä ohjaa sen kitarateknikko Adam Day ja itse slashillä on sit piuhan päässä se waakku siel laval. Muutenkin se teknikko kytkee hommat päälle ja pois eikä släbä itse paljoo pedaaleja poljeskele.
Jyrken
15.11.2010 21:52:55
jii.haanpaa: Onhan noita särön/fuzzin ja wahin kombinaatioita ollut markkinoilla jo 70-luvulta alkaen, joten ei tämä nyt niin eksoottisen ihmeellistä markkinointikikkailua välttämättä ole. Löytyy Fenderiltä, Morleylta jne.

Tollasen käyttöarvoa saa sitten jokainen arvioida tykönään.

Mmjoo hyvä pointti.

Mutta siis tuo koko konsepti pistää nuo efektit samaan pakettiin on mielestäni varsin omituinen. Tässä tapauksessa myös siksi, etteivät Slash + säröpedaali ajatuksena oikein ynnää, ja kyseessä kuitenkin on laite, jota myydään apuvälineenä klassiseen Slash-soundiin.
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
tommi m
15.11.2010 22:03:06 (muokattu 15.11.2010 22:07:49)
VViltsu: Jotenkin näin se menee munkin mielestä, ainoa ero vaan se että Adam Day ei enää nykyisin taida olla Slashin teknikko.

Varsinaiseen aiheeseen ei ole nyt sen suurempaa sanottavaa, anteeksi... =)

Ei niin, tää uus heppu esittelee auliisti aina kaikkea slashin kamaa..

http://www.youtube.com/watch?v=EyMdSUi-HpY

..näkyy ne wah räkitkin tossa.
http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo
Perkkis
16.11.2010 17:00:23
Että meinaatte että helpommalla selviää ku ostaa DS-1 särön ja ihan normi crybabyn...?
Juzo95
16.11.2010 17:52:41
Eikös Slash käyttänyt Appettite for Destruction aikoina wahina tavallista Crybabya (nykyään Crybaby Classic ?) jota oli modattu jotenkin. Näin siis minä ymmärtänyt.

Kun itse wahia nuutama kuukausi sitten hommailin niin Slah wahia teki kovin mieli mutta sen ei sanottu olevan hintansa arvoinen. Toki ei se fiaskokaan voi olla kun Slash sitä itse 2010 kiertueella käytti. Sitten päädyin Crybaby 535q. 535q:lla saa itse säätää ääniasetuksia.
Mutta sanoisin että ota Crybaby Classic tai 535q.

Linkki Crybaby 535q ketjuun.
http://muusikoiden.net:80/keskustel … .php?c=15&t=183410&o=0&
Numb
16.11.2010 18:02:24

Juzo95: Mutta sanoisin että ota Crybaby Classic tai 535q.

Classic on pal parempi kuin se tavallinen, jota ne vissiin sanoo Originaliksi. A - B testasin taannoin, ja Classic oli paljon orgaanisempi ja luonnollisempi, Original jotenkin muovinen soundiltaan.
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Perkkis
16.11.2010 20:35:55
Numb: Classic on pal parempi kuin se tavallinen, jota ne vissiin sanoo Originaliksi. A - B testasin taannoin, ja Classic oli paljon orgaanisempi ja luonnollisempi, Original jotenkin muovinen soundiltaan.

Joo mutta samat soundithan siitä ei siis luultavasti lähde kun GeeÄnÄrrältä koska vaikka tuossa kuvassa Slash nimikkowaakkuaan soittaakin niin eiköhän tuo ole Revolverin/Snakepitin keikalta koska eikös se hajonnut jo yheksänkytluvulla se Guns n Roses...(sherlock)
Estranged
16.11.2010 20:39:15
Perkkis: Joo mutta samat soundithan siitä ei siis luultavasti lähde kun GeeÄnÄrrältä koska vaikka tuossa kuvassa Slash nimikkowaakkuaan soittaakin niin eiköhän tuo ole Revolverin/Snakepitin keikalta koska eikös se hajonnut jo yheksänkytluvulla se Guns n Roses...(sherlock)

Lienevät Slashin soolokeikoilta.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Perkkis
16.11.2010 20:47:16
Estranged: Lienevät Slashin soolokeikoilta.

Voi vittu ku mä oon fiksu :D Tietenkin :D
Jyrken
17.11.2010 09:34:07
Perkkis: Joo mutta samat soundithan siitä ei siis luultavasti lähde kun GeeÄnÄrrältä koska vaikka tuossa kuvassa Slash nimikkowaakkuaan soittaakin niin eiköhän tuo ole Revolverin/Snakepitin keikalta koska eikös se hajonnut jo yheksänkytluvulla se Guns n Roses...(sherlock)

Ei oo muute vieläkään hajonnu, mutta se on ihan toinen juttu. :D

Jos Dunlopia katot niin annan myös oman ääneni tuolle 535Qlle, siis tälle: http://www.thomann.de/fi/dunlop_cry_baby_cb535q.htm

Harkitse ihmeessä Torilta käytettynä ostamista mikäli raha ratkaisee, näitä pyörii siellä aika usein.
Muovinen
17.11.2010 15:23:19

Mulla on kyseinen waakku vaikka en pedaaliin nimmarinsa vetäneestä hemmosta välitä pätkääkään. Useimpia tätä pedaalia koskevia kommentteja lukiessa tulee väkisin mieleen, että porukka ei oikein tajua sitä. Siis se säröhän ON käyttökelvoton jos sitä pelkkänä särönä haluaisi käyttää (mikä ei edes ko. pedaalilla onnistu), mutta se toimii aika makiasti jos haluaa ylimaallisen ulvovan ja läpileikkaavan wah-soolosoundin. Wahin gainia ei kyllä kannata juuri yhtään nostella ja volaakin maltilla. Wah soundi on hyvä, laudan tuntuma ei niin hyvä =vatkula säädöstä huolimatta ja liikevara turhan pieni. Liian kallis, myönnetään, mutta aika monipuolinen kuitenkin. Vielä kun itse wahin soundia pääsisi rukkaamaan niin jes.
Perkkis
17.11.2010 17:56:40
Jyrken: Ei oo muute vieläkään hajonnu, mutta se on ihan toinen juttu. :D

Jos Dunlopia katot niin annan myös oman ääneni tuolle 535Qlle, siis tälle: http://www.thomann.de/fi/dunlop_cry_baby_cb535q.htm

Harkitse ihmeessä Torilta käytettynä ostamista mikäli raha ratkaisee, näitä pyörii siellä aika usein.

kiitos vinkistä! Niin ja tarkoitin "hajoamisella" sitä kun Slash siitä lähti...eikös siinä samalla se Izzy ja mutkin lähtenyt? Jostain kuulin ettei siinä olisi kuin Axl nykyään niistä alkuperäisistä....
Jyrken
17.11.2010 20:56:29
Perkkis: kiitos vinkistä! Niin ja tarkoitin "hajoamisella" sitä kun Slash siitä lähti...eikös siinä samalla se Izzy ja mutkin lähtenyt? Jostain kuulin ettei siinä olisi kuin Axl nykyään niistä alkuperäisistä....

Izzyhän lähti jo 1991, Slash lähti 1996, Matt erotettiin ja Duff lähti 1997. Teknisesti ajateltuna, alkuperäisiä on tällä hetkellä Axl vaan (eikä muute Slash oo teknisesti ajateltuna alkuperänen jäsen :P), mutta Dizzy Reed on ollut bändissä 20 vuotta, sekä Chris Pitman, Tommy Stinson ja Richard Fortus kaikki +/- 10 vuotta.

... joo mutta tätä voi jatkaa GN'R-topikissa tai jossain muualla
Perkkis
18.11.2010 15:17:33
Jyrken: Izzyhän lähti jo 1991, Slash lähti 1996, Matt erotettiin ja Duff lähti 1997. Teknisesti ajateltuna, alkuperäisiä on tällä hetkellä Axl vaan (eikä muute Slash oo teknisesti ajateltuna alkuperänen jäsen :P), mutta Dizzy Reed on ollut bändissä 20 vuotta, sekä Chris Pitman, Tommy Stinson ja Richard Fortus kaikki +/- 10 vuotta.

... joo mutta tätä voi jatkaa GN'R-topikissa tai jossain muualla

Niin voisikin,teknisesti ajateltuna siis...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)