Davet 05.10.2010 21:19:25 | |
---|
Mulla on Harley Bentonin viulubasso, ja kyllä se asiansa ajaa ainakin kotona soitellessa. Ei mitään luksusta tosiaan, mutta mulle riittää kunhan saa ääntä ulos ja vire pysyy jotenkuten. There is no way to peace, peace is the way to go. |
Nazareth 05.10.2010 21:24:45 | |
---|
Davet: Mulla on Harley Bentonin viulubasso, ja kyllä se asiansa ajaa ainakin kotona soitellessa. Ei mitään luksusta tosiaan, mutta mulle riittää kunhan saa ääntä ulos ja vire pysyy jotenkuten. Sama. Jännä vehje. Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi. |
JaS 05.10.2010 22:11:13 | |
---|
Nazareth: Sama. Jännä vehje. En tiedä noista uusista viulubassoista, mutta mulla on sellanen Höfnerin 60-luvun Club. Se on periaatteessa sama vehje kaulan ja koneiston puolesta, mutta siinä on erilainen body. On se komee peli ja arvokaskin, mutta aivan kauhee soittaa. Siinä on huono tatsi ja saundi. Tässä mielessä oon samaa mieltä, varmasti "jännä" vehje. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
Rulliz 07.10.2010 21:44:24 | |
---|
Itse aloitin bassonsoiton HB:n jazz bassolla. Sunburst väritys, ohut kaula, muistaakseni ihan siisti viimeistelykin. Kyllähän sillä soitti. Satasen taitaa sellanen uutena kustantaa... Hintaisekseen ihan kelpo soitin. http://www.myspace.com/retaliationsyndicate |
Nazareth 08.10.2010 09:30:56 | |
---|
JaS: En tiedä noista uusista viulubassoista, mutta mulla on sellanen Höfnerin 60-luvun Club. Se on periaatteessa sama vehje kaulan ja koneiston puolesta, mutta siinä on erilainen body. On se komee peli ja arvokaskin, mutta aivan kauhee soittaa. Siinä on huono tatsi ja saundi. Tässä mielessä oon samaa mieltä, varmasti "jännä" vehje. Jep, ei se mikään soittomukavuuden riemuvoitto ole. Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi. |
Davet 08.10.2010 12:11:03 | |
---|
Nazareth: Sama. Jännä vehje. Jännä on, varsinkin flättikielillä. Soundi miellyttää. There is no way to peace, peace is the way to go. |
janneylermi 13.11.2010 22:54:25 | |
---|
Näin täällä. Pitsi saada musta jazz basso naturaliksi niin tilasin tämän. http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbb1975_na.htm Body kai sitten on vaahteraa kun niin kerran sanotaan. Mikeistä/soundista en sano mitään koska purin tämän käytännössä heti, ja kun jakin ja tallan välinen maajohto, siis sen puute aiheutti niin kovan häiriön ettei pystyny soittamaan. Kaulataskua oli jyrsitty vähän liian pitkälle ja paikattu erillisellä puupalalla. Kaula on ohut ja kapea. Satulasta 38mm ja 5.nauhalta 47mm leveä. Bodyyn laitoin sitten Fenderin kaulan, mikit ja kontrollilevyn potikkoineen Kaulan laitoin itse osista kasaamaan presariin, DrParts kaula kun oli aika "pölkky" HB:n kaulaan verrattuna. Hyvä basso alottelijalle (jos vaan maajohto on kiinni) Tai hyvä aihio rakentajalle/tuunaajalle. Ehkä joskus ostan toisen ja tuunaan senkin omannäköiseksi. |
emBBo: Hmm minäkin olin äsken pari h hiomassa tuota ja kyllähän sieltä sitä puuta vähän tuli esiin kun oli ensin sen 2h koneella hionut :) on sulla huonot koneet ainakin, tai ei paperia lainkaan? mun epäkeskolla jos pitää 30 sekuntia paikoillaan, se kaivaa itsensä puoleen väliin bodya suurinpiirtein. ja onhan noita muitakin tapoja maalinpoistoon kuten kuumailmapuhallin ja lasta, maalinpoistoaineet, nitromors ja vastaavat. viimeistelyt vasta paperilla. /c c:n |
emBBo 15.11.2010 22:23:25 | |
---|
Ei koneissa mitään vikaa ole ja siis takapuoli on hiottu kokonaan mutta siinä meni se 2h+... pohja pinta maalia ja lakkaa yhteensa varmaan 3.5mm |