Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 5
1 2 3 4 566 67 68 69 70122 123 124 125 126
Lego
14.11.2010 15:00:59
harjuvuori: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=468929

Kieltämättä kovasti on kaverilla kallista tavaraa myynnissä. No ei kuitenkaan ylihintaista. Kai tuossa jonkilaista liiketoimintaa on havaittavissa. Tai sitten kuvittelen vaan.

Niin? Miten tää tänne kuuluu? Reilu ja rehti kauppakumppani on, myi sitten enemmän kitaroita kuin joku muu tai ei.
SWOLLEN EYE VIEW Oma bändi. Jossain Death metallin harmaalla alueella liikutaan.
jii.haanpaa
14.11.2010 15:03:40
harjuvuori: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=468929

Kieltämättä kovasti on kaverilla kallista tavaraa myynnissä. No ei kuitenkaan ylihintaista. Kai tuossa jonkilaista liiketoimintaa on havaittavissa. Tai sitten kuvittelen vaan.

Kaverilla on myynnissä kaksi kappaletta kitaroita ja sä sanot, että kyse on ammattimaisesta toiminnan harjoittamisesta!? :D Voijössesperhanasentään...
harjuvuori
14.11.2010 19:00:36
jii.haanpaa: Kaverilla on myynnissä kaksi kappaletta kitaroita ja sä sanot, että kyse on ammattimaisesta toiminnan harjoittamisesta!? :D Voijössesperhanasentään...

Eikun rupesin seuraamaan, kun joku otti asian aiemmin esille.Niitä tosiaan ilmestyy myyntiin tasaiseen tahtiin. Kuukauden aikana jo lähes kymmenen uutta taas., mutta ei tuo kyllä minulle kuulu, olette oikeassa.
harjuvuori
14.11.2010 20:27:09
Twinkle: Itse veikkaisin sen olevan lähinnä aktiivinen kamarunkkari joka pyörittelee noita meloja aikansa ratoksi. Hinnat on kuitenkin ihan linjassa niin vaatii kyllä aikamoista tekemistä, tuuria ja kyttäämistä että noilla saisi mitään kauhean perustavaa liiketoimintaa aikaiseksi. Epäilemättä se saa niistä meloista jotakin voittoa, mutta hinnoista päätellen lähinnä jotakin karkkirahoja joilla se rahoittaa harrastustaan.

Joo niin se varmaan on ja on kai niitä pöllömpiäkin harrastuksia kuin kitaroiden hamstrailu.
Rokkisakke
14.11.2010 21:13:15
Nyt on tosiaan pakko heittää 'poliiseille' kommentti. Tunnen kaverin oikein hyvin ja pahimman luokan kama-äijiä ollaan molemmat. GAS on aina päällä ja usein vaihtelemme/ostamme/myymme keskenämmekin kitaroita. Itselläni on 21 laatukeppiä ja kaverilla 14. Joten takuuvarmasti teillä riittää seurattavaa, jos haluatte myyntipuuhia seurata. Toivottavasti kuitenkin keksitte jossain vaiheessa muuta sisältöä elämäänne :-)
Itse tosin olen vielä kitaroitteni pitokannalla, mutta kaveri kyllä varmuudella laittaa niitä jatkossakin myyntiin, jotta voi taas uutta ostaa. Olemme molemmat jo plus 50-vee, joten kyllähän tähän ikään mennessä pitää nurkissa keppejä ollakin, vai mitä?
Vaihtelu virkistää pappojakin :D
Ja muutakaan ei enää jaksa harrastaa :-(
Jotenkin tämä keskustelu on sitä paitsi nyt aivan väärillä raiteilla, eikä ole otsikon mukainen. Eikös täällä pitäisi seurata turvonneita hintapyyntöjä, eikä jonkun GAS-sairaan "sairaskertomusta"? Itselläni ei ole koskaan kaverini myyntihinnoista tai laadusta ollut moitittavaa.
Joten seuratkaapas nyt taas vaihteeksi niitä kiskurihintoja ja jättäkää meidät sairastamaan. Please!
"My heart belongs to...Parker Guitars!"
0101978
15.11.2010 11:23:59
Täällä välillä menee keskustelu aika pitkälle...Kaikkihan mnetissä hakee hyviä diilejä. Jos joku löytää jotain superhalvalla ja laittaa myyntiin hieman kalliimmalla tai tuplahinnalla - mutta siis kuitenkin ihan järkevällä hinnalla niin porukka on teloittamassa aina sellaiset "trokarit", satunnaisetkin.
Jos joku olisi myymässä Gibsonin LP Customia 1000e hintaan niin ostajaehdokkaita olisi varmasti aika paljon. Epäilen että kaikki ei ostaisi kuitenkaan sen takia kun se olisi niin hieno, vaan saattaisi joku myös ostaa sen kun olisi mahdollisuus tehdä pientä tiliä.
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Mr. Speed
15.11.2010 11:28:07
0101978: Täällä välillä menee keskustelu aika pitkälle...Kaikkihan mnetissä hakee hyviä diilejä. Jos joku löytää jotain superhalvalla ja laittaa myyntiin hieman kalliimmalla tai tuplahinnalla - mutta siis kuitenkin ihan järkevällä hinnalla niin porukka on teloittamassa aina sellaiset "trokarit", satunnaisetkin.
Jos joku olisi myymässä Gibsonin LP Customia 1000e hintaan niin ostajaehdokkaita olisi varmasti aika paljon. Epäilen että kaikki ei ostaisi kuitenkaan sen takia kun se olisi niin hieno, vaan saattaisi joku myös ostaa sen kun olisi mahdollisuus tehdä pientä tiliä.

Ehei.. Ensin täällä puitaisiin, että mistä se LP Custom on varastettu ;) Suomalaiset muusikot ovat kyllä paskaa sakkia.. Mistään ei saa saada ku korkeintaan omat pois, mutta mikään halpa ei voi olla muuta kuin varastettu.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
0101978
15.11.2010 11:51:36
Mr. Speed: Ehei.. Ensin täällä puitaisiin, että mistä se LP Custom on varastettu ;) Suomalaiset muusikot ovat kyllä paskaa sakkia.. Mistään ei saa saada ku korkeintaan omat pois, mutta mikään halpa ei voi olla muuta kuin varastettu.

Kiitos muistutuksesta Mr.Speed. Unohdin tuon vaiheen pois kokonaan.
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Jeszse
15.11.2010 11:58:59
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
Numb
15.11.2010 12:00:44 (muokattu 15.11.2010 12:01:21)

Jeszse: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=469220 Öah? Thomannilla 75e. + postit 20, eli 95. _Jos_ tossa on postit sisällä, niin hyväkuntoisesta aivan ok. Etenkin jos ei olekaan se ihan perus rai rai raibeibi - malliahan ei niukkainfoinen ilmo kerro :)
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Tinippa84
15.11.2010 12:02:28

JAK: Niin? Miten tää tänne kuuluu? Reilu ja rehti kauppakumppani on, myi sitten enemmän kitaroita kuin joku muu tai ei.

Näinpä! Olen tavannut kaverin henk.koht. ja oikein mukava ukko oli hän!
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Jeszse
15.11.2010 12:05:26
Numb: + postit 20, eli 95. _Jos_ tossa on postit sisällä, niin hyväkuntoisesta aivan ok. Etenkin jos ei olekaan se ihan perus rai rai raibeibi - malliahan ei niukkainfoinen ilmo kerro :)

Postit on muuten 12e suomeen. Eli 87e, hähää. Nojoo, jäin itekki miettimään juurikin tota mallia. Never mind. :)
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
inkognito
15.11.2010 13:19:18 (muokattu 15.11.2010 13:22:47)
En ymmärrä, että miksei kitaroista (tai muistakaan asioista) saisi pyytää enemmän kuin mitä itse on maksanut kunhan tuo speksit yms rehellisesti esille ilmoituksessa? Voihan se olla, että myyjä on onnistunut saamaan tuotteen alihintaan? Jos on ylihintaa, ei yleensä ole kysyntää eikä tuote näin ollen mene kaupaksi. Tämä toiminee signaalina siitä, että hintaa täytyy laskea. Ja silloin kun tuote menee kaupaksi, voi hinnan katsoa olleen kohdillaan. Sama juttuhan se taitaa olla, myydään sitten mitä vain, sillä tavoitehan on se, että tarjonta kohtaa kysynnän? Jos myyjä ei tiedä mitä tuotteesta kannattaisi pyytää, niin itse ainakin neuvoisin kokeilemaan mielummin vähän korkeammalla hinnalla ja laskemaan sitten jos ei mene kaupaksi.
Jeszse
15.11.2010 14:21:02
inkognito: En ymmärrä, että miksei kitaroista (tai muistakaan asioista) saisi pyytää enemmän kuin mitä itse on maksanut kunhan tuo speksit yms rehellisesti esille ilmoituksessa?

Nii, mä myin autonki 200e kalliimmalla ku mitä ite maksoin siitä kaks ja puol vuotta sit. Ja vikoja löyty aivan vitusti enemmän ku mun ostaessa sen. Koeajot ja syynäykset ja kaikki käytiin läpi eikä ostaja koittanu ees tinkiä. Tottakai saa pyytää, ei se oo tyhmää.
harjuvuori
15.11.2010 15:05:59
OSITTAIN VEROVAPAAT
LUOVUTUSVOITOT
Tavanomaisen koti-irtaimiston
luovutus
TVL 48.1 _:n 2 kohdan (896/2001) mukaan
omassa tai perheen käytössä olleen tavanomaisen
koti-irtaimiston luovutuksista saadut
voitot ovat verovapaita siltä osin kuin ne ovat
verovuonna yhteensä enintään 5 000 euroa.
Kunkin perheenjäsenen omistaman irtaimiston
myynnistä saatu voitto lasketaan itsenäisesti.on katsottu siihen rinnastettavaksi henkilökohtaiseen
käyttöön tarkoitetuksi omaisuudeksi
(ks. jäljempänä Koti-irtaimiston luovutustappio).
TVL 48.1 _:n 2 kohdan tulkinnassa voidaan
johtoa hakea myös VVL 10.1 _:n 1 kohdasta,
jossa säädetään varallisuusverotuksessa verovapaaksi
katsottavasta koti-irtaimistosta.
Esim. yksinomaan verovelvollisen ja hänen
perheensä henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitetun
kotipuhelimen puhelinliittymään oikeuttava
puhelinyhteisön osake, osuus- tai jäsenkirja
voidaan katsoa tavanomaiseen kotiirtaimistoon
kuuluvaksi myös luovutusvoittoa
koskevia säännöksiä sovellettaessa. Edellytyksenä
on, että osaketta tai osuustodistusta ei
voida luovuttaa erillään puhelinliittymästä.
Muut kuin edellä tarkoitettuun puhelinliittymään
oikeuttavat puhelinyhteisön osakkeet ja
niiden merkintäoikeudet, osuustodistukset
yms. eivät kuulu tavanomaiseen koti-irtaimistoon.
Tavanomaisen koti-irtaimiston luovutuksesta
syntyvä tappio ei toisaalta ole vähennyskelpoinen.
Säännöstä ei sovelleta tavanomaista arvokkaampien
taulujen ja muiden taide-esineiden
eikä sijoituskohteina pidettävien esineiden
luovutuksiin, joten niistä saadut voitot ovat
kokonaan veronalaisia. Tavanomaiseen kotiirtaimistoon
kuuluvina ei voida myöskään pitää
esim. autoja eikä moottori- ja purjeveneitä,
vaikka ne TVL 50.2 _:ää sovellettaessa

Soitto verottajalle toi sen tuloksen, että 1500€-3000€ soittimet luokitellaan arvoesineiksi, joten silloin niitä sovelletaan näin:
"Säännöstä ei sovelleta tavanomaista arvokkaampien
kokonaan veronalaisia"

jos nyt loppuu tämä jankutus tältä osin, tämä on laki tekstiä ja varmennettu verottajalta miten sitä sovelletaan eli ei tämä ole mikään mielipide kysymys.
Mitä tulee johonkin Tampereen tiluttajaan, niin hyvä jätkä tai ei niin sama on kai laki kaikille.
Minun osalta tämä on selvä asia. Heippa!
Mr. Speed
15.11.2010 15:14:38
harjuvuori: Soitto verottajalle toi sen tuloksen, että 1500€-3000€ soittimet luokitellaan arvoesineiksi, joten silloin niitä sovelletaan näin:
"Säännöstä ei sovelleta tavanomaista arvokkaampien
kokonaan veronalaisia"

jos nyt loppuu tämä jankutus tältä osin, tämä on laki tekstiä ja varmennettu verottajalta miten sitä sovelletaan eli ei tämä ole mikään mielipide kysymys.
Mitä tulee johonkin Tampereen tiluttajaan, niin hyvä jätkä tai ei niin sama on kai laki kaikille.

Entäs jos soitin maksaa yli 3000 euroa? :) Ja miksi tämän kaivoit? Sinähän et tiedä maksaako Tammerkosken tilumeister veronsa valtiolle vai ei.

Kai muistat myös itse mahdollisissa kaupoissasi tilittää saaduista voitoista rahat valtiolle? Niin minä ainakin teen!
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
jyrkalt
15.11.2010 15:19:13
Voi hyvää päivää... :D
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Funkånaut
15.11.2010 15:21:33

harjuvuori: jos nyt loppuu tämä jankutus tältä osin, tämä on laki tekstiä ja varmennettu verottajalta miten sitä sovelletaan eli ei tämä ole mikään mielipide kysymys.

Ja mä luulin elämääni tylsäksi... Tuo teksti vois olla vakuuttavempaa, mikäli edes yhdyssanat olisivat oikein. Kaikella kunnioituksella.
"Vain hullu haluaa seurustella kanssani. Ja minä en seurustele hullujen kanssa."
oiva tumpeloinen
15.11.2010 15:27:10
harjuvuori:

Sinänsä ihan kiva, mutta verotuskin riippuu kovin usein ihan käsittelijästä verottajalla. Sieltä laitoksesta saa samaan asiaan erilaisia päätöksiä riippuen päätöksen tekijästä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)