Aihe: Windowsia valitsemassa
1
Muusikko13
14.11.2010 15:12:20
Mikä paras studioon? XP, Vista vai 7? Itse pidän xp:tä parhaana mutta olen kuullut paljon erimielisyyksiä.
I heard a tapping at my chamber door...
Naq
14.11.2010 15:16:19

Eiköhän se ole windows 7, jos vaan ajurit löytyy kaikille laitteille.
Esim. mun emu1212m:lle ei löydy 64-bit ajureita joihin luottaisin..

XP toimii, mutta onhan se jo kohta 10 vuotta vahna käyttis.
Borlag
14.11.2010 15:18:52

XP on edelleen selkeästi nopeampi ja taitaa vakauskin olla vielä tämän puolella. Kuitenkin jos ajatuksena on siirtyä 64 bittiseen käyttöjärjestelmään, ja sitä kautta isompiin keskusmuistimääriin niin Windows 7 vie selkeän voiton XP:n 64bittisestä versiosta, jolle ajurituki on monesti aivan olematon.

Eli, päivitysmahdollisuuden vuoksi valitsisin Windows 7 version.
Pop Corn
15.11.2010 07:49:14
Riippuu täysin siitä, mitä laitteita (äänikortteja) koneeseen liitetään.

Markkinoilla on vielä paljon (hyviä mutta vanhenevia) laitteita joissa on kunnollinen ajurituki ainoastaan XP:lle.
Eikä ajureita Vistaan tai Seiskaan ole koskaan edes tulossa.

Nopeustesteissä XP on ollut paras, sitten 7 ja viimeisenä Vista. (Erot tosin eivät ole niin suuria, että tähän kannattaisi liiemmin katsoa.)

kivi:Disclaimer: En tosin itse pelaa tietokonepelejä, mutta kokemuksesta tiedän että pelien (jos ei nyt puhuta ihan pasiansseista) asentaminen on melkoisen varma tapa pilata koneen toimivuus ammatikäytössä. Jos aiot pelata, osta kaksi eri konetta.

Totta osaksi. Ainakin "ammattilaisen" status saa omissa silmissäni pahan kolauksen jos työkäytössä olevalla koneella pelataan ruokatunnilla NHL 11:sta. Toisaalta näyttöä on myös siitä, että 8 vuotta sitten asennetussa XP:ssä kaikki toimii moitteetta vaikka koneeseen on asennettu ja poistettu lukuisia pelejä ja muita ohjelmia.

Mun ratkaisu on se, että osta yksi kone ja laita/laitatu siihen kaksi käyttistä. 7 ja XP. Homma ei ole lainkaan vaikea, kun siihen perehtyy ja uhraa yhden illan.
.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)