Aihe: Metallimusiikille Vahvistin hakusessa 1200eur
1 2 3 4
McNulty
07.11.2010 23:49:19
Melkeinpä mikä tahansa moderni hi-gain kone tuossa hintaluokassa suoltaa riittävästi gainia ulos. Moni kone jopa ihan liikaa. Gainin eli vahvistuksen määrää on todella helppo myös lisätä, esim. boostereilla, od:lla, eq:lla, kuumemmilla mikeillä jne.
Ristus notta täälähän on väkiä ku rumihien tanssiis!
trih
08.11.2010 00:28:50
nahkahuppu: Itse painiskelen vähän saman asian kanssa näinä päivinä, näinä öinä. Rajaan kysymystä vielä vähän tiukempaan nippun. Tarvitsen hyvän vahvistimen metalli vääntöön, esimerkkinä voisi mainita In flames, Dark tranquillity yms.. muut samanlaiset pojat. Soittelen pääasiassa omalla "studiolla" yksin tai muutaman muun soittajan kanssa. Kun olen yksin soittelemassa niin tykkään pitää volyymit kohtuullisina, tiedätte varmaan. Eli tarvitsen vahvistimen jota ei tarvitse luukuttaa saadakseen hyvät soundit pihalle, joku tuntuikin Peaveyn jo pudottavan pois listalta. Kliineillä ei ole mitään merkitystä koska ne tulen ottamaan nyt ja aina Fenkun Hot Rodista. Vahvari saisi mielellään olla nuppi. Kaapin haluan taas etsiä omana yksikkönään, mutta jos joku mainio 2x12 combo jollakulla mielessä olisi niin miksikäs ei?? Watti määrälläkään ei ole pirun virkaa kunhan soundi on kohdallaan. Mitä itse olen pyöritellyt mielessä tulee tässä:

Engl gigmaster,screamer,fireball
Mesa singe recto, express 5:50, mark v
orange joku 30w mallihan se oli...

kertokaa kokemuksia, lisätkää listaan vaihtoehtoja, raakatkaa listalta huonot pois.

Rakkaudella Nahkahuppu

No oisko SISO mitään? Ikinä en oo sillä soittanu mut ku nuita diggaussoundeja katsoin... Bugera 6260 vois olla testikohde. Bugeralta tulee kohta se rectokin...
http://www.youtube.com/watch?v=Uwz60kG0Dic
Vidu et on makee beissisoundi.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Juicy
08.11.2010 00:41:14

En mä kyllä koe tyytyväni mihinkään "kompromissiin", kun tuon Englin Savage SE:n päräytän tulille sekä reeniksellä että kotona. Soundi on likipitäen yhtä paras molemmissa. =)

Se ei tosin ihan mahdu budjettiin, ellei jostain löydy superhalvalla (olettaen tietenkin että pitäisi kaappikin löytyä). Blackmorea suosittelisin minäkin, mikäli siinä on yhtä fiksut volan säädöt mitä muissakin Engleissä.
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
jjmkk
08.11.2010 11:20:26 (muokattu 08.11.2010 11:25:48)
Mitä mieltä ihmiset ovat Peavey 6505 212 combo hyvä valinta?
Mr. Speed
08.11.2010 11:25:05
jjmkk: Mitä mieltä ihmiset ovat Peavey 6505 212 hyvä vahvarikin?

Piivii 6505 on "legendaarisen" 5150:n jatkotuote. Siis sama vahvari eri numerolla ihan vain lakiteknisistä jutuista. 5150 on kuulunut aika monen metelibändin livegeariin (Stam1na, In Flames..), josta vois päätellä, että kyseessä ois aika kestävää kamaa luulis olevan kyseessä. Aika yhden tempun poni tuo 6505 on, mutta toimii. Itse harkitsisin kyllä nuppi + 212 kaappia. 212 putcombot ei oo niitä keveimpiä roudata.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
jjmkk
08.11.2010 11:39:15
Nonii kaappi ei ole enää ongelma treenikämpillä on kunnon.

Enää pitäs keksiä nuppi ja kaappi kotia

tällä hetkellä kaatuisin engl fireballin ja blackmoren puolelle

entäs kaappi?
Mr. Speed
08.11.2010 11:53:47
jjmkk: Nonii kaappi ei ole enää ongelma treenikämpillä on kunnon.

Enää pitäs keksiä nuppi ja kaappi kotia

tällä hetkellä kaatuisin engl fireballin ja blackmoren puolelle

entäs kaappi?

Jos kaappi tarvitaan kotiin, niin esim. Framus 212 kaappia kannattaa harkita. Rakenne ei ole se lujin, mutta kotona tuskin luukutat niin tökerön lujalla, että rakenne tulisi kovin merkittäväksi tekijäksi.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Juicy
08.11.2010 15:49:23

Mr. Speed: Jos kaappi tarvitaan kotiin, niin esim. Framus 212 kaappia kannattaa harkita. Rakenne ei ole se lujin, mutta kotona tuskin luukutat niin tökerön lujalla, että rakenne tulisi kovin merkittäväksi tekijäksi.

Ja edelleen se HB:n G212 Vintage, samanlainen kaappi mutta vaan halvempi. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=144257&o=0

Ei kait noissa Framuksessa tai HB:ssä varsinaisesti muuta vikaa ole, kuin hieman heikohko tolexi. No tuleepahan rokkiuskottavuutta nopeammin. Logon vaihdat vielä Marshalliin? =)

Piereminen on varmaan sitten tapauskohtaista, ei mulla ole koskaan pierryt HB:n G412, vaikkei ole edes kaikilla ruuveilla kiinni takalevy. Tai sitten se on niin horo, ettei sitä pieremistä enää kuule (puoliavoin rakenne). :D
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Antroid
08.11.2010 17:01:46
beliel: Siis jos myyntivalttina on samat saundit kotivolyymillä, niin kannattaa miettiä olisiko sittenkin joku erillinen combo parempi ratkaisu kotisoittoon. Minun käyttööni minun mieltymyksillä aloittajan tarpeeseen ENGL olisi kompromissi saundin kustannuksella.

Tosta sun kommentista sai lähinnä sen kuvan että moderni särösoundi on kompromissi, sillä kysyin. Aloittaja kuitenkin haki ensisijaisesti modernia hevivehjettä, ei marsua, joten Engl on siihen varmasti mitä mainioin.

Aloittajalle, jos sulla on treeniksellä kaappi, niin osta ihmeessä nuppi ja toinen kaappi kotiin. Combon roudaaminen on aina enemmän syvältä kuin pelkän nupin.
hevuorenmaa
12.11.2010 11:02:52
Blackmoressahan on se etu, että sieltä löytyy sekä vintagempi särö, että moderni highgain särö. Ja ilkeän kuuloinen vieläpä. Cleanitkin on erinomaiset. Kyllähän jytkympiäkin löytyy, kuten Savage, Invader, Mesat, mutta ne on sitten pirusti kalliimpia. Youtubesta löytyy hyvää pätkää joissa jamppa soittaa mikitetyn HB:n kaapin läpi ja hyvältä kuullostaa. Ilmaa tuo puskee niin paljon että tuuli käy jo pienemmälläkin voluumilla:)
Vetehinen
12.11.2010 11:38:19
Antroid: Aloittaja kuitenkin haki ensisijaisesti modernia hevivehjettä, ei marsua, joten Engl on siihen varmasti mitä mainioin.

Ei tuolla modernia minun nähdäkseni mainittu, "kunnon demppi ja liidi" oli se mitä löysin. Esimerkiksi H&K Switchblade ja Framus Cobra voisivat olla saundiltaan ihan yhtä päteviä pelejä.

Kliseehän tämä on, mutta aloittajan pitäis itse päästä kokeilemaan kunnon voluumilla eri nuppeja vierekkäin saman hyvälaatuisen kaapin kanssa. Ei se oma mieltymys löydy muiden mainospuheiden kautta. Tai voisi löytyäkin hyviä ehdotuksia jos tarpeen kuvailu olisi vähän tarkempaa kuin "kunnon demppi ja liidi hevi hommiin".

Sitä saa mitä tilaa, tässä tilattiin ENGLille vahvistusta.
Nykyiset bändit: Auringon Hauta, Virvatuli, Vuolla & Weimar.
hevuorenmaa
12.11.2010 13:49:02 (muokattu 12.11.2010 14:55:25)
Metallimusiikkikin on laaja käsite. Pitäskö siitä irrota Iron Maidenia, Black Sabbathia, Slayeria, Metallicaa, Lamb Of Godia, Dimmu Borgiria, Morbid Angelia, Motörheadia? Ei se käytetty Marshallikaan varmaan voi kovin pahasti metsään mennä. ENGLeistä irtoaa vähän semmoista pahansuovempaa, hieman kylmempää raatelevaa soundia hyvällä erottelevuudella tyyliin Sodom. Riippuu tietysti säädöistä ja nupin mallista (Sodomilla tais olla Savage). Marsu on hieman huonommin erotteleva, mutta siinä on se oma perinteinen miellyttävä soundinsa. Vetäähän Slayerikin Marsuilla. ENGLit taas on hyviä kotivoluumillakin.
Kandee laittaa vaan melkein kaikki rahat siihen käytettyyn nuppiin ja päivittää sitä kaappia sitten myöhemmin.
Karhukoira74
12.11.2010 13:50:02 (muokattu 12.11.2010 13:50:27)

Entäs Krank...? Ite tykkään ihan Rev1 -mallista, joka sattumoisin reenikseltä löytyy...Torilta löytyy tonnin pintaan.
-So many assholes, so few bullets-
horseface
13.11.2010 20:17:38 (muokattu 18.11.2010 09:39:54)
jjmkk: Joo metallimusiikkia varten ois hakusessa vahvistin soittelen lähinnä itsekseen omakotitalossa, välillä kavereitten kanssa treenikämpillä.

hintahaarukka jotain 1200 euroa max hinta,vähän ylikin voi mennä

Tosta lähtisi hyvä vehje ja alle ilmoittamasi budjetin!

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=469631

Tällä lähtee suurin piirtein kaikki metalli-käsitteen alle menevä etkä tarvitse polkimia. Sen lisäksi tarvittaessa vähän kevyempikin kama hyvällä soundilla. Menee mielestäni vähän sinne Mesan ja Marshallin välimaastoon.
Oli miten oli, näin on!
Jinxed
17.11.2010 23:15:42
Mr. Speed: Piivii 6505 on "legendaarisen" 5150:n jatkotuote. Siis sama vahvari eri numerolla ihan vain lakiteknisistä jutuista. 5150 on kuulunut aika monen metelibändin livegeariin (Stam1na, In Flames..), josta vois päätellä, että kyseessä ois aika kestävää kamaa luulis olevan kyseessä. Aika yhden tempun poni tuo 6505 on, mutta toimii. Itse harkitsisin kyllä nuppi + 212 kaappia. 212 putcombot ei oo niitä keveimpiä roudata.

Mites tuon 6505:n cleanien laita on? Olen koittanu sieltätäältä lukea, mutta osa arvostelijoista sanoo, ettei tuossa ole käytännössä clean-kanavaa lainkaan (ilmeisesti rupeaa hyvin äkkiä säröytymään?) kun taas toiset vaan tuntuu olevan sitä mieltä, ettei se clean-kanava ole kovin hyvä (mitä tuo sitten tarkoittaakaan kun en ole yhtä ainutta arvostelua löytänyt missä 6505:n clean-kanavaa olisi edes jotenkin muuten kuvattu kuin joko "olematon" tai "huono").

Eli osaisitteko jotkut vaffarin tuntevat hieman valottaa, jotta onko esim. 6505:n 120W nupissa clean-kanava ja pysyykö se cleanina kovillakin volymeilla ja minkälainen clean-soundi kys.vahvistimessa on?
"What a tool!"
Dropped C
17.11.2010 23:41:17
On siinä "clean" - kanava + sille boosti. Se "clean" on vaan tajuttoman pistävä ja säröytyy myös aivan liian aikaisin. Se boosti päällä päästäänkin jo sitten ihan heviosastolle.
Mandarax
18.11.2010 12:38:02
Jinxed: Mites tuon 6505:n cleanien laita on?

Cleani on tosiaan melko kolkko ja pistävä, tosin minusta tämänkin mantran voi osittain laittaa tänne mnetin sokeasti (ja kuurosti?) toisteltaviin "totuuksiin"... Samalla mittarilla melko monesta hi-gain -mörssäristä tuossa budjettiluokassa voi sanoa samaa. Eip ole kummoset kliint, mutta kyllä niillä pärjää. SISOn ostajalle lienee kuitenkin ne säröt tärkeämmät.

Ja kyllähän siitä pienellä virittelyllä ihan kelpo kliinit saa irti. Esimerkiksi Bossin Acoustic Simulatorilla ja hitusella reverbiä saa jo aivan eri luokan kliinejä aikaiseksi - ja varsinkin sitä säätövaraa. Vielä jos kaipaa enemmän sitä säätöä, niin vaikkapa erillinen EQ vielä jatkeeksi (siis jos ei satu olemaan se 6505+ malli jossa omat EQ:t molemmille kanaville). Jos tahtoo pitää noiden purkkienkin jälkeen homman simppelinä livesteppailua silmälläpitäen, niin esim G-Labin GSC -lankku toimii mukavasti homman selkeyttämisessä.

Aktiivimikeillä kliinin saa kyllä helposti muroille, mutta saa tuon pysymään puhtaana ihan livemöykässäkin kunhan säätää vain sen pre-gainin niin lähelle nollaa kun voi ja post-gainin niin kovalle kun kehtaa. Toki jos vielä kitaran kaulamikki on hiukan pehmoisempi ja mahdollisesti kitaran volapotikalla säätelee (+ se AC ja reverb) viimeisen terän veks, niin ihan mukavat kliinit tuolla lähtee.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Jinxed
18.11.2010 19:12:27
Joo, ei mua oikeastaan se cleanien "laatu" huoleta kun kitara soundaa hyvältä itsessään. Eli siis ainoa mikä tuossa Peaveyssa pelottaa on se, että clean-kanava säröytyis alhaisilla volume-tasoilla. Jos kuvitellaan, että soitetaan tallamikillä (mulla stacked humppari Telessä) ja 120W 6505:n masteri on siellä jossain 7-8 paikkeilla niin onko clean vielä clean?
"What a tool!"
SininenIII
18.11.2010 21:01:28

Jinxed: Joo, ei mua oikeastaan se cleanien "laatu" huoleta kun kitara soundaa hyvältä itsessään. Eli siis ainoa mikä tuossa Peaveyssa pelottaa on se, että clean-kanava säröytyis alhaisilla volume-tasoilla. Jos kuvitellaan, että soitetaan tallamikillä (mulla stacked humppari Telessä) ja 120W 6505:n masteri on siellä jossain 7-8 paikkeilla niin onko clean vielä clean?

Mitä meinasit alhaisilla volumetasoilla, tarkoitatko että masteri 7-8 on alhainen? :)Aika kovaa tulee.. mutta pysyy melko cleanina bändivolyymeillä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)