Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulumikkiä Shure vai Audix?
1 2
yanera
13.11.2010 17:49:07 (muokattu 13.11.2010 17:49:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs dynaamista-laulumikkiä olen ostamassa. Hyvää sellaista!
 
Mietteissä on tuo shure sm58 jotain 120€ luokkaa
 
ja
 
audix om7 oli tarjouksessa 210€
 
vai olisiko teillä suositella jotain muuta?
 
musatyylinä heavyrock, kovilla volyymeilla luonnollisesti.
 
tällähetkellä laulumikkinä on joku vanha AKG joka maksoi aikoinaan kutakuinkin 250markkaa.., eli ei mikään laadukas!
 
pa-laitteistona YAMAHA EMX 312 SC + 2 kajaria tolppineen.
 
kokoonpano perinteinen 1-2kitaristia tarpeenmukaan, basso ja rummut.
 
Hintahaarukka pyörii maksimissaan 250€.
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
oulukyllosa
13.11.2010 20:55:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Shuren 58 sotaratsu käytössä, taustalaulava kitaristi osti Audixin OM2:n. Treeneissä kopaisin laulaa siihen ja järkytyin miten hyvä mikki se oli verrattuna Shureen.Ainakin toimii tuossa Fogertyn Johnin imitoinnissa osana meidän PA-laitteistoa.Ostin itse oitis samanlaisen.
 
Eräs nimeltämainitsematon pitkän linjan iskelmätähti,joka laulaa rekkamiestä aika usein,kävi taannin bandinsä kanssa treenaamassa meidän kamoilla,ja oli pienen laulun jälkeen pyöritellyllyt mikkiä käsissä että "mikä mikä mikä on näin hyväsoundinen mikki" eli sieltäkin suunnasta iso peukku Audixin OM2 suuntaan.
 
Hämmentävän hyvä mikki ompi se.
 
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
yanera
13.11.2010 21:33:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksestasi!
 
Mutta entä juuri tuo kyseinen om7??
 
sitä kun olen lähinnä ostamassa.
Paikallinen liike kun myy sitä "huimalla" alennuksella
 
Elikkäs vastauksestasi päätellen, Audix on hyvä!!!
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
Rallattelija
14.11.2010 01:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Kiitos vastauksestasi!
 
Mutta entä juuri tuo kyseinen om7??
 
sitä kun olen lähinnä ostamassa.
Paikallinen liike kun myy sitä "huimalla" alennuksella
 
Elikkäs vastauksestasi päätellen, Audix on hyvä!!!

 
Osta se audix kun kerran peppu kestää ja jätä lelut sinne kauppaan =)
 
Miksi laulaa nuotilleen kun nuotin vieressä on enemmän tilaa!
pitk
15.11.2010 20:31:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole viime aikojen tietoa, muta ainakin kymmenisen vuotta sitten Audixin mekaaninen kestävyys oli luokkaa kerran kanveesiin ja heipparallaa. Tästä syystä en ole niitä itselleni hankkinut.
 
SM58 on legendaarisen kestävä: http://www.youtube.com/watch?v=G2BMTxzPMnk&NR=1
 
Tällä hetkellä on käytössä Audio Tecnican AE6100 laulumikkejä, jotka on (ainakin toistaiseksi) olleet varsin luotettavia ja soundikin on hyvä. Hinta melkolailla Audixin tasolla.
 
Sitten on Shure KSM9, mutta hintakin pompsahtaa. Soundi hinnan mukainen.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Madonna Cumshot
15.11.2010 21:59:10 (muokattu 15.11.2010 21:59:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noilla mikeillä nyt mitään ihmeitä tehdä. Shurella ei voi mennä mettään. Varma valinta. Itte testasisin kolme Audixia ja menin takas Shureen... ja miksaajat tietää heti mikä on naaman edessä. Jotkut luulee että tulee laulaja jos vaihtaa mikkiä. Ei.
 
isojussi
16.11.2010 01:50:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaksi sanaa: AKG D5
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Kaakatus
17.11.2010 17:21:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Kaksi sanaa: AKG D5
 
Itse ostin juuri SM58:n ja vein treenikselle testiin. Ei tarvinnut montaa kertaa hönkästä, niin tiesin palauttavani mikin... Ja seuraavana päivänä palautinkin. Sitten tarttui mukaan D5:nen, eikä paluuta ole. Paljon selvempi soundi ja Shureen verrattuna tässä jopa on hieman yläpäätä. Alakerran tukkoisuus on paljon pienempää. Säästimpä samalla 40€ jotka sijoitin uuteen K&M:n mikkiständiin. (:
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
yanera
17.11.2010 23:53:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NoNiin
 
Tänään kävin kaupasta hakemassa Audixin om7. + piuha + ständi.
yhteensä 279€
 
Mikin hinta siis oli 209€
 
No joo soundista, verraten siihen vanhaan akg:hen.
Kokemuksia, ei hirveästi noista mikeistä ole. Kaverilla sattui olemaan SM58, eikä siinä mitään vikaa ole. En vain halunnut ostaa samanlaista. Sm58 alkoi samoissa olosuhteissa samoilla volyymeilla kiertämään, mitä audix ei tehnyt. Mutta En ole tässä Sm 58 mollaamassa, ja varmasti muitakin hyvä laulumikkejä on. Tämä nyt vaan tuli hankittua...
 
+todella kirkas, selkeä puhdas saundi.
+Pa:sta ei tarvitse laittaa voluumejaa kaakkoon. (kai senkin voi plussaksi laittaa)
+ei tarvitse huutaa ääntään käheäksi
+ei lähtenyt kiertämään "normaali etäisyydeltä", eli n. 5m. kaiuttimista...
+ ei ota häiriötä (muita instrumentteja) ottaa "laulun" sopivan matkan päästä lähietäisyydeltä. (ymmärrättekö mitä tarkoitan...?)
 
En ole varsinaisesti laulaja, joten kuvaukseni saattaa tai onkin aika suppea.
 
-hinta
-Olen kuullut, että ei ole kovinkaan kestävä, mitä kolhuihin tulee, mutta sen näkee sitten...
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
oulukyllosa
18.11.2010 02:41:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uudessa Soundissa "Hemmo" kehuu Audixin Om7:aa testailujen jälkeen parhaaksi mikrofoniksi Shurejen,AKG:n ja Sennheiserin joukossa.
 
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
isojussi
05.12.2010 11:33:17 (muokattu 05.12.2010 11:34:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaakatus: Itse ostin juuri SM58:n ja vein treenikselle testiin. Ei tarvinnut montaa kertaa hönkästä, niin tiesin palauttavani mikin...
 
Ei kai kukaan, jolla on korvat päässä sekoita Shure SM58:a mikrofoniin....
 
AKG:ltä kannattaa tsekata D7 myös
 
Sit jos hakee budjettiluoka solistikonkkaa, niin Samsonia ei kantsi ohittaa.
 
Jos paalua löytyy, niin sitte ehdottomasti Neumann. Siis mikrofoni, ei laulaja...
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Pauli Lappalainen
09.12.2010 09:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä juttu noiden mikkien kanssa, että vuosikausia on käynyt sama juttu.
 
Perus 58 tuntuu tukkoiselta ja huonolta kun sitä verrataan uusin tulokkaisiin. Lopputulos on kuitenkin hyvin usein muutaman kuukauden päästa se, että tuo "kirkkaus, selkeys, yms" ominaisuudet alkavat hermostuttaa eivätkä tunnukkaan enää niin mukavilta.
 
Vastaava ilmiö kuin videokameroiden ja telkkareiden kanssa. Lainaus eräältä pitkänlinjan tv-ammattilaiselta toiselta sivustolta:
 
"Viime vuosina on yleistynyt tehdasasetuksissa liian kirkas, liikaa terävöitetty ja luonnottoman värikäs kuva. Tiettävästi se menee paremmin kaupaksi. Nuo ominaisuudet alkavat ottaa päähän vasta myöhemmin"
 
JaS
16.12.2010 13:39:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Jännä juttu noiden mikkien kanssa, että vuosikausia on käynyt sama juttu.
 
Perus 58 tuntuu tukkoiselta ja huonolta kun sitä verrataan uusin tulokkaisiin. Lopputulos on kuitenkin hyvin usein muutaman kuukauden päästa se, että tuo "kirkkaus, selkeys, yms" ominaisuudet alkavat hermostuttaa eivätkä tunnukkaan enää niin mukavilta.
 
Vastaava ilmiö kuin videokameroiden ja telkkareiden kanssa. Lainaus eräältä pitkänlinjan tv-ammattilaiselta toiselta sivustolta:
 
"Viime vuosina on yleistynyt tehdasasetuksissa liian kirkas, liikaa terävöitetty ja luonnottoman värikäs kuva. Tiettävästi se menee paremmin kaupaksi. Nuo ominaisuudet alkavat ottaa päähän vasta myöhemmin"

 
Meinaatko, että kaikki muita mikkejä suosittelevat on jotain alottelijoita, ja ei tiedä mistä puhuu? Kyllä se viiskasi on vaan aika paska mikki. Mä veikkaan, että sen suosio perustuu siihen, että ennen se on ollut se budjettimikki, ihan ok ja aika halpa. Nyt T-kaupat suoltaa huomattavasti halvempia mikkejä, ja olen todennut ihan keikkakäytössä, että jotkut sieltä osastolta on joissain tapauksissa jopa parempia.
 
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
rintapek
16.12.2010 16:30:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaS: Kyllä se viiskasi on vaan aika paska mikki. ..
 
No mut sithän asiat on tosi hyvin. Jos toi on paska ja sillä silti pärjää vallan mainiosti ja kestää käytössä isältä pojalle. Minust on vaan hyvä juttu, jos markkinat on väärällään parempia ja halvempia. Voin jopa harkita semmoisen hankkimista. Mut ei mun stressiklubin viiskasit silti myyntiin lähde.
 
One kind of music only - the good kind
Pauli Lappalainen
17.12.2010 09:46:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaS: Meinaatko, että kaikki muita mikkejä suosittelevat on jotain alottelijoita, ja ei tiedä mistä puhuu? Kyllä se viiskasi on vaan aika paska mikki. Mä veikkaan, että sen suosio perustuu siihen, että ennen se on ollut se budjettimikki, ihan ok ja aika halpa. Nyt T-kaupat suoltaa huomattavasti halvempia mikkejä, ja olen todennut ihan keikkakäytössä, että jotkut sieltä osastolta on joissain tapauksissa jopa parempia.
 
No... en tuota meinannut, mistä moinen tuli mieleen?
 
Olen vaan seurannut tuota juttua n.30 vuotta ja nähnyt tuon paluun "juurille" useaankin kertaan.
En tarkoittanut, että nuo mainitut ja mainitsemattomat mikit olisivat huonoja ja tietyissä tapauksissa olen itsekkin käyttänyt milloin mitäkin kalikkaa.
Se ominaisuus joka ensitesteissä tekee mikistä erilaisen ja "hyvän" tuntuisen alkaa 50-100 keikan jälkeen riipiä ja sitten palataan siihen tuttuun ja turvalliseen.
Näin karrikoiden.
Liikutaessa maailmalla ja milloin minkin kaluston kanssa on kiva kun edestä löytyy se sama varma kapistus, eikä joka keikkapaikalla äänimiehen omien mieltymysten mukainen "kiva" mikki.
Nykyään 58 on halvemman hintaluokan mikki, mutta esim. joskus 80-luvun loppupuolella tuon hinta oli jossain hiukka alle 2000mk mikä oli melkoinen investointi.
 
JaS
17.12.2010 17:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: No mut sithän asiat on tosi hyvin. Jos toi on paska ja sillä silti pärjää vallan mainiosti ja kestää käytössä isältä pojalle. Minust on vaan hyvä juttu, jos markkinat on väärällään parempia ja halvempia. Voin jopa harkita semmoisen hankkimista. Mut ei mun stressiklubin viiskasit silti myyntiin lähde.
 
Sanoin, että joissain tapauksissa. Paska on ehkä vähän vahva ilmaisu, mutta en mä sitä erityisen hyvänä pidä. Se on kestävä, ihan ok ja äänimies tietää mistä puhutaan. Muuten en pidä siihen laulamisesta yhtään. Tykkään itse pitää pientä välimatkaa mikkiin laulaessa, saa sellaista kivaa ilmaa saundiin. Viiskasilla on vaan vaikea saada tarpeeks gainia ennen kiertoa, että se onnistuis. Samaan ongelmaan oon törmännyt muiden laulua miksatessa, saa olla koko ajan sanomassa, että se on viiskasi, syö sitä.
 
Pauli Lappalainen: No... en tuota meinannut, mistä moinen tuli mieleen?
 
Käytit aiemmassa kommentissa passiivia, niin ajattelin, että viittasit ylipäätän laulajiin, ja mun mielestä se oli aika kova yleistys. Uskon kyllä, että jos on kerran tykännyt, niin tykkää toistekin.
 
Nykyään 58 on halvemman hintaluokan mikki, mutta esim. joskus 80-luvun loppupuolella tuon hinta oli jossain hiukka alle 2000mk mikä oli melkoinen investointi.
 
Enpäs tiennytkään. Onkos noi nykyset sitten jotain kiinamikkejä? Voiskos olla, että mun karsastus kyseistä mikkiä kohtaan johtuu siitä, että se ei ole enää sitä, mitä se joskus oli? 80-luvulla mä olen vielä syönyt tuttia ja opetellut puhumaan, joten ei ole kokemusta sen ajan viiskaseista.
 
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
Poutapilvi
04.01.2011 13:34:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytän Audixia mutta keikoilla on monesti Shuret telineessä. Ei meidän musiikissa ratkaisevaa vaikutusta kumpaan huutaa, itse hommasin Audixin päästäkseni eroon äänen kiertämisestä reeniksellä ja siihen Audix auttoi.
 
"Eivät kaikki maailman naiset ole hutsuja, ainoastaan minun." -C.Bukowski-
Cutter
04.01.2011 21:23:44 (muokattu 04.01.2011 21:24:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Ei kai kukaan, jolla on korvat päässä sekoita Shure SM58:a mikrofoniin....
 
AKG:ltä kannattaa tsekata D7 myös
 
Sit jos hakee budjettiluoka solistikonkkaa, niin Samsonia ei kantsi ohittaa.
 
Jos paalua löytyy, niin sitte ehdottomasti Neumann. Siis mikrofoni, ei laulaja...

 
Juu, ite ostin tossa muutama vuosi sitten AKG:n D7:n ja tykkään siitä ihan tosi kovasti. siinä on mun mielestä aika avara soundi verrattuna esim just siihen shure58:iin. Kuuluu hyvin ja tilaa on äänessä. ainoa heikkous siinä on vaan se, että ottaa tosi kaukaa ääntä, joten lähtee kiertämään helposti ja saattaa toistaa esim rumpuja herkästi, sekä, että siihen pitää laulaa todella puhtaasti, kun kaikki tulee aika hyvin läpi. Mut ite kyllä vannon AKG:n nimeen, vaikkakin se merkki jakaa mielipiteitä yhtä paljon kun esim shuren mikit.
 
"Jos kaadut, nouse ylös." -Kiinalainen sananlasku-
Cornflake
07.01.2011 14:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Kaksi sanaa: AKG D5
 
Mulla on ollut treeniksellä tulilla viimeaikoina 58, D5 ja E935.
 
Neljästä tuolla vakituiseen laulelevasta 1 dikkaa eniten 58:ta, yksi D5:ta ja kaksi E935:ta.
 
Mun suosikki noista on joka suhteessa E935, paras / "laadukkain" soundi, kiertää "huonoiten", hyvä alapää, tiukka middle, kirkas yläpää... jne. Kakkosena 58.
 
Ja kun tuppailen noita treenejä nauhoittelemaan ahkerasti niin näihin soundeihin pääsee aika hyvin käsiksi, kun noita raitoja jatkuvalla syötöllä perästäpäin miksailee. E953 erottuu varsinkin tässä suhteessa parhaaksi, imo selkeesti.
 
Tosin, kaikki noista on hyviä. Tyyliin jos vertaa näihin alta huntin halpisversioihin. Ihan tollasessa perus treenitilanteessa on kuitenkin (imo) se ja sama minkä siihen käkättimen eteen iskee. Ei noissa kuitenkaan sellaista yö & päivä kokoista eroa ole.
 
Redbound! I ain't gonna work on Maggie's farm no more
strayman
12.01.2011 23:02:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kokemusta Audix-mikistä, mutta Shure beta58a on mikki johon muutaman vuoden laulanut ja en sitä vaihtaisi kyllä mihinkään :)
 
Täytyy aina muistaa, että kaikki mikit ei käy kaikille.. eli kannattaa testata mikki ennenkuin sen ostaa.. eli jollekkin käy audix ja jollekkin Shure..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «