velipesonen 10.11.2010 16:45:01 | |
---|
Loijaa: siitä olen lueskellut, että Beatlet toivat laulujen lyriikoihin paljonkin uutta sisältöä, sellasta, että tytöt ja pojat pystyivät paremmin samaistumaan kappaleiden sanoihin. Minä-muodossa olevia tarinoita, joissa kerrottiin ihmissuhteista aiempaa aidommalla ja rohkeammalla tavalla.. Pride can hurt you too - apologise to her - because she loves you. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
baron 10.11.2010 17:58:48 (muokattu 10.11.2010 18:00:16) | |
---|
Loijaa: siitä olen lueskellut, että Beatlet toivat laulujen lyriikoihin paljonkin uutta sisältöä, sellasta, että tytöt ja pojat pystyivät paremmin samaistumaan kappaleiden sanoihin. Minä-muodossa olevia tarinoita, joissa kerrottiin ihmissuhteista aiempaa aidommalla ja rohkeammalla tavalla.. Mä jostain luin että niitten varhainen klassikkopiisi "She Loves You" oli uranuurtava siinä genressä kun oli ulkopuolinen kertoja parisuhteelle. Edit: Myöhästyin:-) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
mikainen 10.11.2010 22:56:12 | |
---|
|
HaloOfFlies 13.11.2010 19:31:44 (muokattu 13.11.2010 20:11:38) | |
---|
Revolver tuli ostettua tänään divarista vinyylinä. 30 euroa maksoin siitä. Uudelleenjulkaisu 70-luvulta. Se kansi on kyllä vinyylikoossa aivan upea, It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5 |
velipesonen 13.11.2010 20:13:24 | |
---|
danny: Revolver tuli ostettua tänään divarista vinyylinä. 30 euroa maksoin siitä. Uudelleenjulkaisu 70-luvulta. Se kansi on kyllä vinyylikoossa aivan upea, Onko SIB Tryck Tumba? This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
HaloOfFlies 13.11.2010 20:26:02 (muokattu 13.11.2010 20:32:48) | |
---|
velipesonen: Onko SIB Tryck Tumba? PCS 7009 lukee levyn takana. Mistä tuon SIBin näkee? Tarkistin levyn, ja siinä luki VEX 606. It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5 |
Flash 13.11.2010 20:41:30 | |
---|
danny: Revolver tuli ostettua tänään divarista vinyylinä. 30 euroa maksoin siitä. Uudelleenjulkaisu 70-luvulta. Se kansi on kyllä vinyylikoossa aivan upea, Ylihintaa maksoit. Toki jos vinyyli on erinomaisessa kunnossa, niin käyttöarvohan on hyvä. Ebaysta tollaset lähtee paljon halvemmalla (UK:sta, vinkki vinkki). Live Music Is Better! |
velipesonen 13.11.2010 20:56:57 | |
---|
danny: PCS 7009 lukee levyn takana. Mistä tuon SIBin näkee? Tarkistin levyn, ja siinä luki VEX 606. 70-luvun jälkipuoliskolla yleisimmät Beatles-levyjen painokset Suomessa olivat ruotsalaisia, ja niissä lukee SIB Tryck Tumba yleensä siellä takakannen alalaidassa keskellä. Jos painomaata ei lue kannessa, se lukee yleensä etiketissä esim. siinä kaarevassa tekstissä. Noin soundillisessa mielessä mulla on kutina että ruotsalaiset oli hiukan huonompia kuin englantilaiset ja saksalaiset joita myös oli siihen aikaan uutena kaupoissa. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
velipesonen: 70-luvun jälkipuoliskolla yleisimmät Beatles-levyjen painokset Suomessa olivat ruotsalaisia, ja niissä lukee SIB Tryck Tumba yleensä siellä takakannen alalaidassa keskellä. Jos painomaata ei lue kannessa, se lukee yleensä etiketissä esim. siinä kaarevassa tekstissä. Noin soundillisessa mielessä mulla on kutina että ruotsalaiset oli hiukan huonompia kuin englantilaiset ja saksalaiset joita myös oli siihen aikaan uutena kaupoissa. Tuo levy oli uudelleenjulkaistu brittipainos. It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5 |
baron 14.11.2010 02:43:35 (muokattu 14.11.2010 02:45:31) | |
---|
velipesonen: 70-luvun jälkipuoliskolla yleisimmät Beatles-levyjen painokset Suomessa olivat ruotsalaisia, ja niissä lukee SIB Tryck Tumba yleensä siellä takakannen alalaidassa keskellä. Jos painomaata ei lue kannessa, se lukee yleensä etiketissä esim. siinä kaarevassa tekstissä. Noin soundillisessa mielessä mulla on kutina että ruotsalaiset oli hiukan huonompia kuin englantilaiset ja saksalaiset joita myös oli siihen aikaan uutena kaupoissa. Mä kiinnostuin niin että aioin katsoa mitä mun Revolverissa lukee mutta en onnistunut löytämään koko levyä. "Abbey Roadissa" lukee Printed by Garrod & Lofthouse International Ltd "Rubber Soulissa" lukee Printed and made by Garrod & Lofthouse International Ltd Valkoisessa tuplassa lukee samat kuin edellä. Onks nää jotain halpiskopioita? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
velipesonen 14.11.2010 05:34:07 | |
---|
baron: Onks nää jotain halpiskopioita? Mikä nyt on kenenkin mielestä halpis. Etiketeistä ja kansien taittelusta voit tarkistaa mitä painoksia ne ovat. Jos on originaali-monoa pakastavedetyssä kuosissa niin on kosolti myös rahallista arvoa. Varsinaisia huonolaatuisia Beatles-vinyyleitä en ole Suomessa nähnytkään, täällähän oli myynnissä esmes CCR:n levyistä semmoisia portugalilaisia painoksia joilla saattoi heittää vesilintua mutta sikäli kuin muistan oikein niin Beatlesin kohdalla ennen cd-aikaa tuo ruottalainen kaiverrus saattoi olla huonoin. Capitolit ja Odeonit erikseen, niistä en osaa sanoa mitään. Meillähän jonkin verran näkyi kaupoissa esim. saksalaista kokoelmaa Beatles Beat sekä näitä jenkkilevyjä. http://thebeatles-collection.com/wo … category/parlophone-first-issue-lp/ This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Calliope 14.11.2010 06:58:53 | |
---|
baron: Mä kiinnostuin niin että aioin katsoa mitä mun Revolverissa lukee mutta en onnistunut löytämään koko levyä. "Abbey Roadissa" lukee Printed by Garrod & Lofthouse International Ltd "Rubber Soulissa" lukee Printed and made by Garrod & Lofthouse International Ltd Valkoisessa tuplassa lukee samat kuin edellä. Onks nää jotain halpiskopioita? Eikös Garrod&Lofthouse painaneet kannet? Tuttu nimi. "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
baron 14.11.2010 09:11:29 (muokattu 14.11.2010 09:12:00) | |
---|
Calliope: Eikös Garrod&Lofthouse painaneet kannet? Tuttu nimi. Niin varmaan onkin kansien painaja. Itse levyissä Rubber Soulissa luki Manufactured in Great Britain ja muissa Mfd in U.K. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
HaloOfFlies 14.11.2010 11:28:09 | |
---|
baron: Mä kiinnostuin niin että aioin katsoa mitä mun Revolverissa lukee mutta en onnistunut löytämään koko levyä. "Abbey Roadissa" lukee Printed by Garrod & Lofthouse International Ltd "Rubber Soulissa" lukee Printed and made by Garrod & Lofthouse International Ltd Valkoisessa tuplassa lukee samat kuin edellä. Onks nää jotain halpiskopioita? Tuo sama luki myös omassa Revolverissa. Printed by Garrod & Lofthouse International Ltd. It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5 |
sub zero 14.11.2010 17:02:24 | |
---|
toi on kyllä yks mieleenpainuvimmista sointuvaihdoksista kun "it won't be longissa" rämpytetään tota C:tä mutta käydään sitten Ab:ssä. a gypsy woman told my mother before i was born you have a boy chile comin' gonna be alemman tason mies |
baron 14.11.2010 21:16:17 | |
---|
sub zero: toi on kyllä yks mieleenpainuvimmista sointuvaihdoksista kun "it won't be longissa" rämpytetään tota C:tä mutta käydään sitten Ab:ssä. ???? D:n tritonuskorvaus? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
velipesonen 16.11.2010 12:19:54 (muokattu 16.11.2010 17:52:57) | |
---|
sub zero: toi on kyllä yks mieleenpainuvimmista sointuvaihdoksista kun "it won't be longissa" rämpytetään tota C:tä mutta käydään sitten Ab:ssä. Soivana se on E ja C, ja minä tulkitisisin sen niin että säkeistön säeparin jälkimmäinen säe menee pääsävellajin muunnosmollissa ja säestävä sointu on muunnosmollin kuudes aste, jolloin siihen syntyy e-urkupiste, jolloin kappaleen kokonaishahmon kannalta hyvin keskeinen soolokitaran fillin blueskoukku g-gis saa enemmän painokkuutta. Kertosäe alkaa duurin kuudennen asteen eli rinnakkaismollin ensimmäisen asteen soinnulla (cis-molli), jolloin säkeistössä säestävän soinnun pohjasävelen pudottaminen puolella sävelaskelella luo tunteen jonkinlaisessa vuoristoradassa istumisesta eli pitää sisällään hyvin paljon eteenpäin vievää motorista voimaa. Tällainen motoriseen voimaan panostaminen on Lennonille tyypillistä. Tuossa moitiskelin säkeistöä turhan "blancoksi" ja täsmennettynä tarkoitan että vaikka siihen sisältyvät asiat ovat hyvin oivaltavia, siinä on tämän harmonisen jipon kyytipojaksi liian vähän varsinaista sisällöllistä asiaa, materiaalia, poesiaa, pihviä. E: e-urkupiste on myös introssa/kertosäkeessä, jolloin väliosa merkitsee hyppäämistä siitä pois seitsemän tahdin ajaksi. Väliosan tehoa laskee, että se alkaa samalla soinnulla mihin edeltävä osa loppuu, mikä vielä sattuu olemaan E-duuri, jolloin väliosan edellyttämää draamallista kontrastia ei paljon synny. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Cathi777 16.11.2010 17:40:49 | |
---|
Tänne keskusteluun ei ole vielä ehtinytkään tieto, että nyt viimein sitten on Beatles albumeja mahdollista hankkia laillisesti ostamalla myös digitaalisessa muodossa. iTunes Store on siis nyt se ensimmäinen paikka, josta niitä hankittua saa. Hintaa näyttää olevan 12,99e perus albyymit ja sisältö sama kuin noissa remastereissa. Hinta ehkä hieman kovalta tuntu siihen nähden, että noita on Anttilan alelaarissa pyörinyt nyt 6-10e:n hintaan melkein kaikkia levyjä. Only pop music can break my heart... |
Jokapaikanapina 16.11.2010 19:05:11 | |
---|
Cathi777: , että noita on Anttilan alelaarissa pyörinyt nyt 6-10e:n hintaan melkein kaikkia levyjä. BEATLESIA?!?! Remastereita? Ei kai sentää. Vanhat painokset maybe |
juici 16.11.2010 19:53:01 | |
---|
Jokapaikanapina: BEATLESIA?!?! Remastereita? Ei kai sentää. Vanhat painokset maybe Jos ovat re-mastereita niin huomenissa käyn noilla hinnoilla ostamassa levyhyllyyn kaikki uupuvat levyt. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |