dewfall 01.11.2010 22:40:58 | |
---|
chief: Jos ei tarvitse olla välttämättä 4x10" niin tää vois olla tosi hyvä 100w putkinupin kaveriksi. http://barefacedbass.com/product-range/vintage.htm Basschatissa oli hiljan juttua, että Vintage olisi pudotettu mallistosta. Vaikka on kysyntää, on muille niin merkittävän paljon enemmän, ettei kannata. Barefacedin sivuja ei ole taidettu hetkeen ehtiä päivittää. |
Olli.M 02.11.2010 06:58:29 | |
---|
chief: Mielenkiintoista. Mä tilasin sieltä ton Big Onen keväällä ja sen rahti makso 50 puntaa. Luulis et on sama noille kaikille isoille kaapeille. E: Eiku sehän olikin yhteensä 75 puntaa se rahti. Juu, harmi kun olen ne sähköpostit jo poistanut, mutta se rahti oli huomattavasti kalliimpi kun tuo 75 puntaa. Paino ei olut ongelma vaan fyysinen koko tyrkkäsi sen johonkin kallimpaan taksaan. Itsekin suosittelivat tosiaan kahta eri kaappia, oliskohan ollut just Big one + midget? Risto Myhkyrä on edelleen kunnanjohtajana täällä Möhnävän kauppalassa. |
chief 08.11.2010 15:28:13 | |
---|
Löytyikö sopiva kaappi jo? "It's the ear, not the gear. " |
UncleFester 08.11.2010 15:39:53 | |
---|
www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa! |
harryk 08.11.2010 16:44:38 | |
---|
chief: Löytyikö sopiva kaappi jo? Selvittely on loppusuoralla. Sitä hidasti pieni sivuaskel kun myös mietittiin 1x15"+2x10" yhdistelmää. Nyt kuitenkin ajatus on hankkia Ampegin Heritage SVT-410LF 500 W kaappi. Sen kaveriksi tulee 300 W Bluetone Ace of Bass putkinuppi 4xKT-120 pääteputkilla ym. Vahvari valmistuu näillä näkymin parin kolmen viikon kuluessa, joten basistimme päässee leipomaan uusilla vermeillä alta kuukauden jos kaikki menee hyvin. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia vaativille soittajille www.bluetone.fi |
UncleFester 08.11.2010 16:54:21 | |
---|
harryk: Selvittely on loppusuoralla. Sitä hidasti pieni sivuaskel kun myös mietittiin 1x15"+2x10" yhdistelmää. Nyt kuitenkin ajatus on hankkia Ampegin Heritage SVT-410LF 500 W kaappi. Sen kaveriksi tulee 300 W Bluetone Ace of Bass putkinuppi 4xKT-120 pääteputkilla ym. Vahvari valmistuu näillä näkymin parin kolmen viikon kuluessa, joten basistimme päässee leipomaan uusilla vermeillä alta kuukauden jos kaikki menee hyvin. Mulla ei tuosta Ampegin kaapista ole kokemusta mutta tosi paljon lukenut tuosta 4x10 refleksiversiosta että ovat tosi muhjuisia kaappeja. Näin tosi moni täällä kirjotellut, mutta voivat tarkennella jos haluavat. Eli sitä kantsii miettiä tietty ja ottaa selvää vielä. 410HE puolestaan pitäisi olla tiukempisaundinen. www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa! |
harryk 08.11.2010 17:34:00 | |
---|
UncleFester: Mulla ei tuosta Ampegin kaapista ole kokemusta mutta tosi paljon lukenut tuosta 4x10 refleksiversiosta että ovat tosi muhjuisia kaappeja. Näin tosi moni täällä kirjotellut, mutta voivat tarkennella jos haluavat. Eli sitä kantsii miettiä tietty ja ottaa selvää vielä. 410HE puolestaan pitäisi olla tiukempisaundinen. Se on varmaan aika paljon musiikkityylistä ja saundimaailmasta kiinni. Pari basistia on taas kehunut sitä. Me soitamme pitkälti 60- ja 70-luvun rock-/popmusiikkia missä ns .nopea atakki ym. ei ole se juttu. En itse ole bassonsoittaja mutta uskon kuulevani jos bassosaundi on hyvä tai huono. Nuo tietyt täällä suositetut kaapit menivät hinnassa yli budjetin ja kaveri haluaa ostaa uuden kaapin tällä kertaa. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia vaativille soittajille www.bluetone.fi |
VSu 09.11.2010 19:17:35 | |
---|
Ostin hiljattain Edenin 4x10" kaapin entisen 2x10"+1x15" -setin korvaajaksi. Tällaisen: http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … tuote_id/14810&kategoria_id=167 Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kaappi toistaa lahjetuntumalta hyvinkin alas, mutta soundista puuttuu 15-tuumaisen löysyys. Huomionarvoista on valmistajan ilmoittama (sellaisena se tosin myös pitää ottaa) taajuusvaste. Alataajuutena on 30Hz, ja sellaiseen ei kyllä 4x10 tuumaisten yhteydessä juuri törmää. Tehonkesto 800W neljään ohmiin, ja paino kohtuulliset 40 kiloa. Refleksikotelo ja pyörät alla valmiina. Kannattaa harkita tätäkin. For every action there's a reaction. |
Ittelläni oli aikanaan samanlainen Hartken setti (XL-sarja) ja ny harmittaa ku menin hukkaan sen. Ei yhellä 4x10 pääse lähellekkään tota soundia. No mut makuja on monenlaisia! ps.kai paras vaihtoehto ois EBS ku Markeista ei oo kokemusta But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
piivei 14.11.2010 12:11:27 | |
---|
harryk: Se on varmaan aika paljon musiikkityylistä ja saundimaailmasta kiinni. Pari basistia on taas kehunut sitä. Me soitamme pitkälti 60- ja 70-luvun rock-/popmusiikkia missä ns .nopea atakki ym. ei ole se juttu. En itse ole bassonsoittaja mutta uskon kuulevani jos bassosaundi on hyvä tai huono. Nuo tietyt täällä suositetut kaapit menivät hinnassa yli budjetin ja kaveri haluaa ostaa uuden kaapin tällä kertaa. Olen soittanut kerran 410HLF ja SVT3PRO-yhdistelmällä ja mun näkemys on samanlainen kuin monella muullakin täällä eli soundi on yhdellä sanalla sanottuna muhkea. Alkuun tuntui mukavalta että soundi tuntui isolta mutta loppua kohden alkoi hämäämään se tietty mutaisuus ja epäselkeys mitä ylilämminsoundinen kaappi aiheuttaa. Putkivahvistimessa kun on vielä lämmin soundi itessäänkin eli pieni varoituksen sana lienee paikallaan... |
harryk 14.11.2010 12:15:21 | |
---|
piivei: Olen soittanut kerran 410HLF ja SVT3PRO-yhdistelmällä ja mun näkemys on samanlainen kuin monella muullakin täällä eli soundi on yhdellä sanalla sanottuna muhkea. Alkuun tuntui mukavalta että soundi tuntui isolta mutta loppua kohden alkoi hämäämään se tietty mutaisuus ja epäselkeys mitä ylilämminsoundinen kaappi aiheuttaa. Putkivahvistimessa kun on vielä lämmin soundi itessäänkin eli pieni varoituksen sana lienee paikallaan... Kiitos hyvistä kommenteista. Projekti etenee tässä vaiheessa siten, että uusi bassovahvistin tehdään ensin valmiiksi ja basistime ottaa sen mukaan kun menee vielä käytännössä testaamaan täällä suositeltuja kaappeja. Ostopäätös syntyy varmaan sen pohjalta parin kolmen viikon kuluttua. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia vaativille soittajille www.bluetone.fi |
chief 14.11.2010 16:53:24 | |
---|
piivei: Olen soittanut kerran 410HLF ja SVT3PRO-yhdistelmällä ja mun näkemys on samanlainen kuin monella muullakin täällä eli soundi on yhdellä sanalla sanottuna muhkea. Alkuun tuntui mukavalta että soundi tuntui isolta mutta loppua kohden alkoi hämäämään se tietty mutaisuus ja epäselkeys mitä ylilämminsoundinen kaappi aiheuttaa. Putkivahvistimessa kun on vielä lämmin soundi itessäänkin eli pieni varoituksen sana lienee paikallaan... Mistä putkivahvistimesta sä nyt puhut? Mä oon kokeillu ja omistanu useita erilaisia ja niissä on kaikissa ollu erilainen soundi. Toki kaikki putkivahvistimet on lämpimiä ku ne putket hehkuu mut soundin kuvailuun toi on aika triviaali termi. "It's the ear, not the gear. " |
piivei 14.11.2010 18:35:25 | |
---|
120W pleximarsukopiolla ja SVT Classicilla olen päässyt soittamaan. Ja kyllä, erilainen soundihan noissa on mutta tarkoitin että kyllä nuo molemmat ovat silti sinne vintagesoundimaailmaan kallellaan = ovat pyöreämpisoundisia kuin monet nykyaikaiset trankkuvahvistimet. |
poppamies 14.11.2010 18:56:47 | |
---|
chief: Mistä putkivahvistimesta sä nyt puhut? Mä oon kokeillu ja omistanu useita erilaisia ja niissä on kaikissa ollu erilainen soundi. Toki kaikki putkivahvistimet on lämpimiä ku ne putket hehkuu mut soundin kuvailuun toi on aika triviaali termi. Mullahan oli tuollainen aito ameriikkalainen 410HLF. Kokeilin käyttää sitä jonkun aikaa 4BH nupilla mutta tulos oli pelkkää lämmintä pierua. Sitten vaihdoin nupin Hiwattiin joka on huomattavasti kirkkaampi kuin tuo Ampeg 4BH. Siitä huolimatta lopputulos ei tyydyttänyt. Vasta vaihtamalla tuo 410HLF pois pääsin mutasuosta. Jälkeenpäin ymmärrän että 4BH olisi kenties toiminut täysin kunnialla nykyisellä kaapilla. Lyhyesti sanottuna niin 410HLF on kyllä aika kelvoton kaappi. G strings are for strippers |
chief 14.11.2010 19:05:36 | |
---|
poppamies: Lyhyesti sanottuna niin 410HLF on kyllä aika kelvoton kaappi. Eräällä kovasti arvostamallani ammattibasistilla on pitkään ollut käytössä SVT AV + 410HLF ja tuntuu toimivan ihan kympillä. Tuskin se ihan paskoilla kamoilla haluaa vedellä. Itellä ei ole oikeastaan mitään käytännön kokemusta tosta 410HLF kaapista. "It's the ear, not the gear. " |
poppamies 14.11.2010 19:26:45 | |
---|
chief: Eräällä kovasti arvostamallani ammattibasistilla on pitkään ollut käytössä SVT AV + 410HLF ja tuntuu toimivan ihan kympillä. Tuskin se ihan paskoilla kamoilla haluaa vedellä. Itellä ei ole oikeastaan mitään käytännön kokemusta tosta 410HLF kaapista. 410HLF on refleksikaappi ja sillä varmaan ollaan pyritty matalaan toistoon mutta jollain tapaa särmättömäksi se souindi jää ehkä juuri siitä syystä. 410HE:sta ei ole kokemusta mutta minun ymmärryksen mukaan se ei oo refleksikaappi vaan puolikas rantasauna ja huhujen mukaan huomattavasti selkeäsoundisempi kuin tämä 410HLF. Käytin 410HLF vuoden ajan myös m.m Peavey MKVI ja GK 700RB' nupeilla joten kyllä sille annettiin mahdollisuus. Kyllä vika oli kaapissa. G strings are for strippers |
PnukBassist 14.11.2010 22:41:40 | |
---|
Minulla vain hyvää sanottavaa tuosta He:stä, toimi oikein kivasti viitisen vuotta. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
T.Nick 19.11.2010 21:23:27 | |
---|
PnukBassist: Minulla vain hyvää sanottavaa tuosta He:stä, toimi oikein kivasti viitisen vuotta. Oliko vietnamilainen, vai minkä takia se toimi vain viitisen vuotta? |
PnukBassist 20.11.2010 09:50:58 | |
---|
Hehe. Oli ihan amerikan vehjes ja toimii varmaan edelleenkin oikein hyvin, halusin vaan vaihtaa kevyemmät kamat tilalle. Luukuttelin sitä tuon V4Bh-nupin kanssa ja kuulosti kyllä suloiselta, vähän ehkä harmittaa kun piti myydä, mutta nuo MarkBassit sopii itselle paremmin tähän hätään. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
olex_tur 24.11.2010 09:40:59 | |
---|
Gallien - Krueger Neo 410 ....On kova! tein itte......nou roblem
www.myspace.com/karkaasuband |