Aihe: Marshall Guv'nor säröpedaali 1 2 | |
---|---|
![]() 13.11.2010 14:58:13 | |
Teemu K.: Se on vain pirullista, että vola pitää olla tapissa, muuten menee epäselväksi sirinäksi. En oo kenenkään muun kuullut puhuvan tästä ongelmasta, vaikka piirre löytyi myös uudesta pedaalista DLX-musiikissa. Ongelma koskee siis vain uudempaa GV-2-pedaalia: Jos Deep-potikka on muualla kuin täysillä, vuotaa diskantti läpi riippumatta volumen asennosta. Paras apu mitä olen keksinyt on lisätä konkka (esim 4n7, pienempikin riittänee) deep-potikan yli. Hyvä paikka konkalle on R20:n ja viereisen vastuksen ylemmät jalat. Asiaa on käsitelty mm tuolla: http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=10&t=8419 ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 | |
![]() 13.11.2010 14:59:47 (muokattu 13.11.2010 15:00:14) | |
Aki: Jäin kuitenkin kaipaamaan heleämpää diskanttia, joten laite on yhä auki odottaen konkkienvaihtelurumbaa. von spets: Laitetaans tänne vinkki muillekin Guvnor 2 plussan omistajille. Piirilevyltä kun nappasee C22 konkan pois aukeaa pedaalin soundimaailma ihan eri tavalla. Eli diskanttia tulee lisää ja sitä kautta treble-napille säätövaraa enemmän. Hyvä modi!! -Nämähän oli kiintoisia kommentteja. muakin vähän häirinnyt tuo pedaalin tunkkaisuus. Kannattaiskohan nyt siis mielummin vaihtaa konkat vai ottaa tuo C22 pois? Ehkä laiskuuttani kokeilen mielummin poistaa tuon C22:n.. | |
![]() 13.11.2010 15:04:34 | |
jpjanhun: Kannattaiskohan nyt siis mielummin vaihtaa konkat vai ottaa tuo C22 pois? Konkkienvaihtorumballa tarkoitin aikanaan luultavasti juurikin konkkien arvojen muutoksia/lisäyksiä/poistoja. Kokeile ihmeessä ekana ottaa C22:n toinen jalka irti. Mulla on C22 nykyään muistaakseni 150pF (orig 470pF). ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 | |
![]() 13.11.2010 15:48:48 | |
kiitos infosta. täytyy kokeilla. | |
![]() 13.11.2010 15:54:20 | |
von spets: Laitetaans tänne vinkki muillekin Guvnor 2 plussan omistajille. Piirilevyltä kun nappasee C22 konkan pois aukeaa pedaalin soundimaailma ihan eri tavalla. Eli diskanttia tulee lisää ja sitä kautta treble-napille säätövaraa enemmän. Hyvä modi!! Mä kokeilin aiemmin tuota modia, mutta pedaali muuttui ärsyttävän siriseväksi ja gainia tuli liikaa. Enää ei saanut sitä yhtä ainoaa ok-soundia, mitä tuo pedaali mielestäni tuottaa. Nomen est omen. | |
![]() 13.11.2010 17:01:52 | |
Jotkut kirjoitteli että Deep-säätö pilaa soundin verrattuna vanhaan versioon. No, minä sain parhaat soundin kun Deep on täysillä. Samalla sitä C22:n poistosta tullutta sirinää lähtee veks tai maskeerautuu muiden taajuuksien sekaan. Styrkkarina vanha Princeton Reverb. | |
![]() 14.11.2010 02:35:54 | |
Shredator: Mä kokeilin aiemmin tuota modia, mutta pedaali muuttui ärsyttävän siriseväksi ja gainia tuli liikaa. Enää ei saanut sitä yhtä ainoaa ok-soundia, mitä tuo pedaali mielestäni tuottaa. Mulla on kanssa pedaali käytössä enkä kyllä ole kaivannut lisää yläpäätä. Mun mielestä pedaalin vahvuus on juurikin paksu alapään toisto. | |
![]() 14.11.2010 04:06:58 (muokattu 14.11.2010 04:17:50) | |
efunkelist: On tuossa guvnorissakin sellaista tietynlaista tunkkaisuutta mutta mielestäni se on se marshall-soundi että ylämiddle puuttuu ja trebleä on senkin edestä. Jos guvnori toimii tyydyttävästi niin saatan jackhammerin ja shredmasterin rakentaa sitten itse. Ehkä. Kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkuin rakentaa tai edes ostaa Jackhammerin. Yhtä tunkkaista, sielutonta ja surkea säröpedaalia en ole eläessäni omistanut ja yllättävän moni muu tuntuu jakavan samanlaisen näkökannan mitä olen lukenut arvosteluja tuosta. Suorastaan hävettää että edes omistin tuon. Pahin ketutus siihen liittyen juuri se että sustainia on niin vähän molemmissa moodeissa ettei sillä kestä yksikään nuotti paria sekunttia pidempään. "rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta. | |
![]() 14.11.2010 14:59:00 | |
Molemmat pedaalit yhtä aikaa omistaneena (Guv'nor ja Jackhammer) täytyy sanoa, että Guv'nor soundaa paljon paremmalta. Mielestäni siinä on sitä "Marshall" soundia enemmän kuin tossa Jackhammerissa. Shredmasterista on myös ok kuva, kaverilla oli pedaali, tämä tosin 15 vuoden takaa.. Tähänkö se nimi laitetaan? | |
![]() 14.11.2010 19:25:50 | |
Voisin myydä sopivaa korvausta vastaan sen vanhemman version Guv'norini. Outputjakki on rikki, mutta plugi tietyssä asennossa pelittää kyllä. Tarjouksia privana. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. | |
![]() 15.11.2010 10:06:51 | |
Midrange: Kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkuin rakentaa tai edes ostaa Jackhammerin. Yhtä tunkkaista, sielutonta ja surkea säröpedaalia en ole eläessäni omistanut ja yllättävän moni muu tuntuu jakavan samanlaisen näkökannan mitä olen lukenut arvosteluja tuosta. Suorastaan hävettää että edes omistin tuon. Pahin ketutus siihen liittyen juuri se että sustainia on niin vähän molemmissa moodeissa ettei sillä kestä yksikään nuotti paria sekunttia pidempään. Aika voimakas kommentti... Eihän se JH toki mikään säröpedaalien graalin malja ole, mutta itse koen, että hintaansa nähden ihan ok päristin kyllä. Mun mielestä tuon pedaalin hankalin ominaisuus on parametrinen keskialuesäätö, jonka kanssa tulee turattua, kun en vaan oikein osaa sellaista sutjakasti säätää. Tämä toki on käyttäjän vika, mutta sen takia soundin hakeminen ko. pedaalista on mulle hankalaa. Mutta kyllä siitä ihan käyttökelpoisia pörinöitä saa irti. Olen käyttänyt Jackhammeria ja Guvnor II:sta yhdessä niin, että Guvnorista pikkuroso, Jackhammerista komppisärö sitten molemmat yhtäaikaa päällä on löytynyt varsin kelvollinen liidisoundi (Guvnor signaaliketjussa ennen Jackhammeria). Käytettynä nuo saa hankittua yhteishintaan reippaasti alle satkun, lähempänä viittäkymppiä, ja siihen nähden mä en ole hirveästi paljon parempia särölootia omistanut tai kokeillut. JuSu Annoin lusikalla, kauhalla sain. | |
![]() 15.11.2010 10:50:41 | |
JuSu: Aika voimakas kommentti... Eihän se JH toki mikään säröpedaalien graalin malja ole, mutta itse koen, että hintaansa nähden ihan ok päristin kyllä. Mun mielestä tuon pedaalin hankalin ominaisuus on parametrinen keskialuesäätö, jonka kanssa tulee turattua, kun en vaan oikein osaa sellaista sutjakasti säätää. Tämä toki on käyttäjän vika, mutta sen takia soundin hakeminen ko. pedaalista on mulle hankalaa. Mutta kyllä siitä ihan käyttökelpoisia pörinöitä saa irti. Olen käyttänyt Jackhammeria ja Guvnor II:sta yhdessä niin, että Guvnorista pikkuroso, Jackhammerista komppisärö sitten molemmat yhtäaikaa päällä on löytynyt varsin kelvollinen liidisoundi (Guvnor signaaliketjussa ennen Jackhammeria). Käytettynä nuo saa hankittua yhteishintaan reippaasti alle satkun, lähempänä viittäkymppiä, ja siihen nähden mä en ole hirveästi paljon parempia särölootia omistanut tai kokeillut. JuSu Aika samoilla linjoilla. Ainahan soundi on makuasia, mutta kyllä munsta jackhammer on suorastaan helmi edullisten pöristimien sekalaisessa joukossa. Mulle ei oo tuo keskialueen säätö ollu koskaan ongelma. Vääntää countourin nolliin, niin ei tarvitse sweepin asentoa miettiä;-) Mietinkin, että jos sattuu verolevyleiska tuosta jossain vaiheessa eteen, niin työpöydälle menee oitis tuo spedu. Tosin, niin että dist-moodin ja keskialuesäädön jätän kokonaan pois. Siinä mulla olis sitten perussäristin vailla vertaa. Tuollaista joskus äänittelin kun pedaaliläjää raakkasin http://maihinnousu.net/s/8164 . Minusta pätkässä ei tunkkaisuus tai sustainin puute läsnä lain... Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus | |
![]() 15.11.2010 16:30:41 | |
JuSu: Aika voimakas kommentti... Eihän se JH toki mikään säröpedaalien graalin malja ole, mutta itse koen, että hintaansa nähden ihan ok päristin kyllä. Mun mielestä tuon pedaalin hankalin ominaisuus on parametrinen keskialuesäätö, jonka kanssa tulee turattua, kun en vaan oikein osaa sellaista sutjakasti säätää. Tämä toki on käyttäjän vika, mutta sen takia soundin hakeminen ko. pedaalista on mulle hankalaa. Mutta kyllä siitä ihan käyttökelpoisia pörinöitä saa irti. Olen käyttänyt Jackhammeria ja Guvnor II:sta yhdessä niin, että Guvnorista pikkuroso, Jackhammerista komppisärö sitten molemmat yhtäaikaa päällä on löytynyt varsin kelvollinen liidisoundi (Guvnor signaaliketjussa ennen Jackhammeria). Käytettynä nuo saa hankittua yhteishintaan reippaasti alle satkun, lähempänä viittäkymppiä, ja siihen nähden mä en ole hirveästi paljon parempia särölootia omistanut tai kokeillut. JuSu MUlla molemmat spedut käytössä ja juuri noin, paitsi että JH on boostipedaali, eli gainit alhaalla ja isommat säröt kuvernaattorista. Toimii erinomaisesti. JH:n distortionpuolta en taas koe kovin hyväksi kun OD-puoleltakin irtoaa säröä tuhdisti. | |
![]() 15.11.2010 19:17:45 (muokattu 15.11.2010 19:18:40) | |
...sitä määki vähä meinasin että guvnori ja jackhammer ois eri pelejä, eri tarkoituksiin, ja soundi on makuasia kun Musti oli väärässä. Aion (ilman aikataulua) käydä nää kaikki vielä läpi ja sitä mukaa kun löytyy "keeper"-leiman ansaitsevia kaluja niin ne jää käyttöön kyllä. Loput menee kiertoon ennenpitkää... E: eemil vois tarjota pedaaleista sessiot joku päivä, tuut ihmettelee vaikka näitä mun virityksiä mistä oli taannoin puhetta ;) "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) | |
![]() 16.11.2010 20:21:33 | |
efunkelist: ...sitä määki vähä meinasin että guvnori ja jackhammer ois eri pelejä, eri tarkoituksiin, ja soundi on makuasia kun Musti oli väärässä. Aion (ilman aikataulua) käydä nää kaikki vielä läpi ja sitä mukaa kun löytyy "keeper"-leiman ansaitsevia kaluja niin ne jää käyttöön kyllä. Loput menee kiertoon ennenpitkää... E: eemil vois tarjota pedaaleista sessiot joku päivä, tuut ihmettelee vaikka näitä mun virityksiä mistä oli taannoin puhetta ;) Onnistuuhan tuo. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)