Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran singnaali pätkii ja ääni rätisee
1
sb12
13.11.2010 13:42:59 (muokattu 13.11.2010 13:46:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivää.
 
Ongelma on siis otsikon mukainen. Soittaessa signaali rätisee ja pätkii, niin että soittamisesta tulee mahdotonta. Johdot olen tarkistanut ja olen koittanut eri vahvistimillakin, mutta ongelma on säilynyt. Ajattelin että ongelma olisi juotoksissa, kun kitarakin on 15 vuotta vanha, mutta ei. Juotoksissa ei näytä olevan mitään vikaa ja johdot eivät näytä ollevan katkenneetkaan. Inputjakkikin näyttäisi olevan kunnossa, että olisiko teillä mnettiläisillä minkään sortin haisua, mikä olisi ongelmana?
 
Kiitos jo etukäteen
 
edit. pahoittelen typoa otsikossa
 
"let it fade away"
Borlag
13.11.2010 13:45:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli olet kokeillut sitä kitaraa eri vahvistimella ja eri piuhalla? Jos näin niin vika on tottakai itse kitarassa. Vaikka juotokset saattavatkin näyttää ehjiltä, ei siitä haittaa ole jos ne vetää uudestaan, myös itse piuhat voivat olla rikki, tai mahdollisesti itse mikrofonim kela, oletko testannut eri mikeillä?
 
sb12
13.11.2010 13:50:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkistä
 
Eri mikeillä ei ole tullut testattua, mutta harkinnassa on ollut uusien mikkien laittaminen ja nyt kun mainitsit tuosta juotosten uusimisesta, niin taidankin ensi viikolla uusia piuhat kokonaan ja jos ei pelitä niin mikit vaihtoon.
 
Borlag
13.11.2010 13:52:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sb12: Kiitos vinkistä
 
Eri mikeillä ei ole tullut testattua, mutta harkinnassa on ollut uusien mikkien laittaminen ja nyt kun mainitsit tuosta juotosten uusimisesta, niin taidankin ensi viikolla uusia piuhat kokonaan ja jos ei pelitä niin mikit vaihtoon.

 
Toinen mahdollinen syypää on itse jakki, vaikka sen juotokset voivatkin näyttää että ne olisivat kunnossa, voi itse metalli olla taipunut niin ettei kosketusta tule vaikka piuha onkin tökättynä, tuo kannattaa tarkistaa myös.
 
Tympee Huttunen
13.11.2010 14:01:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse veikkaan syyn olevan mikkiswitchissä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «