Aihe: Ääninäytteitä lyömäsoittimista
1 2 3 4 5 6 7 8 939 40 41 42 43
VeKrio
27.09.2010 21:20:16

markkuliini: Craviotto 14" x 4" Mahogany single ply virvelistä ääninäytteet nyt Youtubessa.
Kahta eri virettä tiukkaa ja tiukempaa. Olisi voinut ehkä löysemmänkin vireen tallentaa, mutta loppui jaksaminen siltä päivältä. :)

http://www.youtube.com/watch?v=Yldg0QwnB5w

Joo, kuten tonne tuubiinkin kuolasin. Ääni on kuin donitsi, kokolihapihvi ja silkkiliina samassa korissa. Marie Antoinette ja Charles Bukowski samassa sängyssä. Kiitos tosiaan.
markkuliini
27.09.2010 23:53:58

VeKrio: Joo, kuten tonne tuubiinkin kuolasin. Ääni on kuin donitsi, kokolihapihvi ja silkkiliina samassa korissa. Marie Antoinette ja Charles Bukowski samassa sängyssä. Kiitos tosiaan.

No perhana, kiitos kaikille! Johan oli graafinen analyysi. :D
Pitää laittaa muistakin Craviottoistakin samplet kunhan joutaa.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
markkuliini
30.09.2010 13:27:47

Samasta sessiosta vielä George Way Hollywood 14" x 6,5" snaresta video kahdella eri vireellä ja eri dempeillä.
Heavy brass shell sanoo valmistaja ja soundiin on tavoiteltu kuulemma 20-luvun Ludwig-messinkivirveleiden meininkiä. Tykkään kyllä kovasti, vaikken suuri syvien tai messinkisten ystävä yleensä olekaan. On mukavan läski soundi ja messingin ylä-äänet hyvässä balanssissa ja miellyttävät.

Ilman demppiä mun makuun hieman liian soiva, tässä siis Vintage A kalvona. 1/4 Moongel hoitaa homman mulle.
Mutta Aquarianin lätkäkalvolla toimi todella hyvin ilman demppiäkin. Vaikea sanoa mihin tyyliin sopii parhaiten. Lätkäkalvolla oli kyllä erittäin hyvä jenkkirock-soundi. Etenkin kun ei ole kovin hiljainen rumpu. :)

Enjoy! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=KJKzA-q_P-s
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
VeKrio
30.09.2010 16:43:43

markkuliini: On mukavan läski soundi ja messingin ylä-äänet hyvässä balanssissa ja miellyttävät.

Joopa. Kiitos taas sano. Juuri noin kuten kuvasit. Musta täs on messinkivirpan kaikki hyvät puolet, ja niitä on paljon.
marktark
27.10.2010 19:29:16
Mites tällainen :
löytyykö Paiste 602 Formuloista kelpo ääninäytteitä koti- tai ulkomailta ? Ajattelin kysyä ensin ennenkuin tuhraan koko päivän erilaisiin hakuihin. Kiitos.
Play that song.
hollmi-5
27.10.2010 20:10:54
marktark: Mites tällainen :
löytyykö Paiste 602 Formuloista kelpo ääninäytteitä koti- tai ulkomailta ? Ajattelin kysyä ensin ennenkuin tuhraan koko päivän erilaisiin hakuihin. Kiitos.

En ole törmännyt netin näytteisiin. Just tulin treenikseltä ja setissä oli täsykattaus paisten 602 symbaaleja: 14" Soundedge HH, 16" thin crash, 17" thin crash, 18" thin crash, 19" medium ja 20" medium ride. Hyvältä kuulostivat :-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
27.10.2010 20:13:27
markkuliini: Samasta sessiosta vielä George Way Hollywood 14" x 6,5" snaresta video kahdella eri vireellä ja eri dempeillä.
Heavy brass shell sanoo valmistaja ja soundiin on tavoiteltu kuulemma 20-luvun Ludwig-messinkivirveleiden meininkiä. Tykkään kyllä kovasti, vaikken suuri syvien tai messinkisten ystävä yleensä olekaan. On mukavan läski soundi ja messingin ylä-äänet hyvässä balanssissa ja miellyttävät.

Ilman demppiä mun makuun hieman liian soiva, tässä siis Vintage A kalvona. 1/4 Moongel hoitaa homman mulle.
Mutta Aquarianin lätkäkalvolla toimi todella hyvin ilman demppiäkin. Vaikea sanoa mihin tyyliin sopii parhaiten. Lätkäkalvolla oli kyllä erittäin hyvä jenkkirock-soundi. Etenkin kun ei ole kovin hiljainen rumpu. :)

Enjoy! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=KJKzA-q_P-s

Katselin ja kuuntelin. On hyvän kuuloinen virppa! Noita ei olekaan joka röpeltäjällä ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
joonama
12.11.2010 00:33:18

Laitoin neljän eri rumpukapulan äänet nauhalle. (0:00) 3Drumsticks 7A ball, (0:16) Vic Firth Dave Weckl, (0:32) Vic Firth 5A, (0:49) Millennium 5A Hickory Nylon. Toisin kuin nimessä lukee, käytössä Zildjian K 20" Ride. Ja hi-hat Istanbul 14" Rock (pre-split).

http://maihinnousu.net/s/9728
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Kailis
12.11.2010 10:09:49

joonama: Laitoin neljän eri rumpukapulan äänet nauhalle. (0:00) 3Drumsticks 7A ball, (0:16) Vic Firth Dave Weckl, (0:32) Vic Firth 5A, (0:49) Millennium 5A Hickory Nylon. Toisin kuin nimessä lukee, käytössä Zildjian K 20" Ride. Ja hi-hat Istanbul 14" Rock (pre-split).

http://maihinnousu.net/s/9728

Vähän liikaa vaihtelee tatsi näytteittäin. Itse pitäisin sen näytteen mahdollisimman simppelinä. Tuossa näytteessä paras korvaani Vic Firth, huonoin Millenium. Riippuen tosin tarkoituksesta.
Nolte
12.11.2010 10:55:50
Olen tässä miettinyt, joska laittaisin soundinäytteitä erilaisista soittokengistä. :))
Tätä en allekirjoita!
Kailis
12.11.2010 14:45:57

Nolte: Olen tässä miettinyt, joska laittaisin soundinäytteitä erilaisista soittokengistä. :))

Puukengät, futiskengät, laskettelumonot ja räpylät ois ihan ok =D
joonama
12.11.2010 15:14:02

Kailis: Vähän liikaa vaihtelee tatsi näytteittäin. Itse pitäisin sen näytteen mahdollisimman simppelinä. Tuossa näytteessä paras korvaani Vic Firth, huonoin Millenium. Riippuen tosin tarkoituksesta.

Niin, alunperin tein tuon itseäni varten, mutta päätin pistää jakoon. Tatsilla varmaan tarkoitat tässä muuta kuin pellin hivelyä. ;) Muutenhan soitto tuossa on löysää ja tempotonta.

Oma suosikkini jazz-menoon livenä ja nauhoitettuna on 3DR.
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Bacchus
12.11.2010 15:24:01 (muokattu 12.11.2010 15:24:09)
Nolte: Olen tässä miettinyt, joska laittaisin soundinäytteitä erilaisista soittokengistä. :))

Ainahan niistä erilainen kolahdus kumahtaa kun kalossi kalloon kopsahtaa.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Nolte
12.11.2010 15:46:31 (muokattu 12.11.2010 15:49:13)
Bacchus: Ainahan niistä erilainen kolahdus kumahtaa kun kalossi kalloon kopsahtaa.

Ajattelin kyllä testailla erilaisten tossujen vaikutuksia bassorummun soundiin, mutta miksipä ei samalla kokeilisi tuota "kalossilla kalloon" -lähestymistäkin... :)

Puukengät, futiskengät, laskettelumonot ja räpylät ois ihan ok =D

Nämä ilman muuta mukana. Tai jopa muun kera. :))
Tätä en allekirjoita!
Niq
12.11.2010 15:55:06

Mites ois soittokalsarit? Ääninäyte myös kommandona, kiitos.
passe
12.11.2010 18:30:37
Niq: Mites ois soittokalsarit? Ääninäyte myös kommandona, kiitos.

Ja vertailun vuoksi myös yksi veto ilman kalsareita.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Bacchus
12.11.2010 18:31:52
passe: Ja vertailun vuoksi myös yksi veto ilman kalsareita.

Ja yks ilman alusvaatteita.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Nolte
12.11.2010 18:47:48
Bacchus: Ja yks ilman alusvaatteita.

Ja yks muna pystyssä.
Tätä en allekirjoita!
passe
12.11.2010 20:28:53
Nolte: Ja yks muna pystyssä.

Eikös tämä nyt ole itsestäänselvyys joka vedossa:)
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)