Muuki 30.10.2010 17:10:58 | |
---|
Nurmituomas: Itsellä on bossin virimittari, maksaa joku 19ekee, siinä voi valita vireen, eli kun valitsee b vireen, niin voi suoraan viritellä sen mukaan ja saa tuon Eb vireen. Itse on sitä käyttänyt paljon, kun on mukavampi bendailla kun on kielet löysemmät ja kun kaularanka on kitarassa säädetty siihen, niin en viitsi virettä muuttaa, nyt sitten olen löytänyt youtubesta paljon backing trackejä, esim gary moore biiseihin, mutta ne on kaikki normivireessä. onko kellään mitään vinkkiä, millä musatiedoston voisi käsitellä virettä pudottaen? shareware? tai sitten vaan pitää kiristää se vire ja säädellä kaularanka uudelleen. NT Ei ole mulla ainakaan ollut tarvetta säätää kaularankaa puolen sävelaskeleen pudotuksissa. Eio |
Alfauros 30.10.2010 21:14:58 | |
---|
Wolfhound: Jos osaat tolla viritysmittarilla laittaa normaalivireeseen, niin Eb tulee helpo(hko)sti silleen että vapaan kielen sijaan painatkin 1. nauhalta ja virität "normaalisti" -> vapaiden kielien vire puoli sävelaskelta alempana... Mä teen ainakin näin, idioottivarma tapa |
eikös tuolla aloittelijapuolikin ollut.... |
CSatan 13.11.2010 21:03:25 | |
---|
Nurmituomas: Itsellä on bossin virimittari, maksaa joku 19ekee, siinä voi valita vireen, eli kun valitsee b vireen, niin voi suoraan viritellä sen mukaan ja saa tuon Eb vireen. Itse on sitä käyttänyt paljon, kun on mukavampi bendailla kun on kielet löysemmät ja kun kaularanka on kitarassa säädetty siihen, niin en viitsi virettä muuttaa, nyt sitten olen löytänyt youtubesta paljon backing trackejä, esim gary moore biiseihin, mutta ne on kaikki normivireessä. onko kellään mitään vinkkiä, millä musatiedoston voisi käsitellä virettä pudottaen? shareware? tai sitten vaan pitää kiristää se vire ja säädellä kaularanka uudelleen. NT Laita capo ekalle nauhalle? Ihminen ei opi virheistä vaan onnistumisista. |
cr4b 19.11.2010 20:28:22 | |
---|
Nurmituomas: onko kellään mitään vinkkiä, millä musatiedoston voisi käsitellä virettä pudottaen? shareware? tai sitten vaan pitää kiristää se vire ja säädellä kaularanka uudelleen. NT Winampiin saa PaceMaker -pluginin, jonka avulla pystyy säätämään kappaleista sävelkorkeutta muuttamatta tempoa, tai toisinpäin jos haluaa esimerkiksi harjoitella jotain biisejä vähän hitaammin. Äänenlaatu tietysti heikkenee jonkun verran, mutta toisaalta välillä mulla on se jäänyt päälle pitkäksikin aikaa ennen kuin olen tajunnut, että biisit kuulostavat vähän oudoilta. If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best. |
Perkkis 24.11.2010 19:57:54 | |
---|
CSatan: Laita capo ekalle nauhalle? :D Voi älyn riemuvoitto :D |
Jucciz 30.11.2010 21:04:33 | |
---|
Perkkis: :D Voi älyn riemuvoitto :D Mitä ajoit tällä takaa? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Tommittaja 30.11.2010 21:08:35 | |
---|
varmaankin sitä, että on aika inhottavaa soittaa perussoittoa capon kanssa. pisteitä minä ainakin otelaudan sivussa katson. Dudetorium |
Jucciz 30.11.2010 21:12:45 | |
---|
Tommittaja: varmaankin sitä, että on aika inhottavaa soittaa perussoittoa capon kanssa. pisteitä minä ainakin otelaudan sivussa katson. Kuka sen capon pakottaa siihen kitaraan jättämään vielä virityksen jälkeenkin? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Wolfhound 01.12.2010 16:53:26 (muokattu 01.12.2010 16:58:24) | |
---|
Jucciz: Kuka sen capon pakottaa siihen kitaraan jättämään vielä virityksen jälkeenkin? Sori, nyt tais mennä sulta ohi mihin tuossa tuota capoa tarjottiin/kritisoitiin: alkuperäiselle kysyjälle toki toimis capo virittäessä ja pois soittaessa... ;) Se mikä ei tapa, vituttaa |
Jucciz 02.12.2010 22:31:57 | |
---|
Wolfhound: Sori, nyt tais mennä sulta ohi mihin tuossa tuota capoa tarjottiin/kritisoitiin: alkuperäiselle kysyjälle toki toimis capo virittäessä ja pois soittaessa... ;) Aivan joo, kappas, aihe kerkesikin siirtyä hieman toisaalle. Pahoittelut. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |