Lou 21.03.2004 20:15:26 | |
---|
Ajattelin että jos tuota kaappia saisi hieman nostettua tuolta lattiasta niin voisi olla miellyttävää. Ajattelin vain että mikä olisi hyvä alusta kun minunkin ampegin kaappi painaa jonkun verran.. Onko kenelläkään mitään hyviä ehdoituksia alustaksi? On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
Niskamies 21.03.2004 20:18:49 | |
---|
Ajattelin että jos tuota kaappia saisi hieman nostettua tuolta lattiasta niin voisi olla miellyttävää. Ajattelin vain että mikä olisi hyvä alusta kun minunkin ampegin kaappi painaa jonkun verran.. Onko kenelläkään mitään hyviä ehdoituksia alustaksi? Itse ainakin ruuvaan pohjaan pyörät heti kun saan mun oman kaapin. Kaappi nousee viitisen senttiä ja kivempi liikutella. Soita bassoa ja ole uromies! |
Muhwi 21.03.2004 20:24:34 | |
---|
Mulla oli pitkään combon alla ihan vaan jämäkkä tuoli. Ääri-design-muovihärpäkkeet tuskin kestää, mutta mulla toimi rehellinen puujakkara hyvin. It wasn't me, it was the Other Guy. |
hemmo 21.03.2004 20:27:43 | |
---|
Tyhjä kaljakori on klassikko. Ja toinen on lisäkaappi. Terve. |
sirdickyj 21.03.2004 20:42:02 | |
---|
Ajattelin että jos tuota kaappia saisi hieman nostettua tuolta lattiasta niin voisi olla miellyttävää. Ajattelin vain että mikä olisi hyvä alusta kun minunkin ampegin kaappi painaa jonkun verran.. Onko kenelläkään mitään hyviä ehdoituksia alustaksi? 8 kertaa 10 rantasauna. Oikeesti älä laita mitään, lattialle vaan. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
käki 21.03.2004 20:42:19 | |
---|
Tyhjä kaljakori on klassikko. Ja erittäin hyvä. Basisti tyhjentää korokekäyttöön helposti pari kolme koria. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
Teijo K. 21.03.2004 20:49:34 (muokattu 21.03.2004 20:50:35) | |
---|
Ajattelin että jos tuota kaappia saisi hieman nostettua tuolta lattiasta niin voisi olla miellyttävää. Ajattelin vain että mikä olisi hyvä alusta kun minunkin ampegin kaappi painaa jonkun verran.. Onko kenelläkään mitään hyviä ehdoituksia alustaksi? Siihen edelliseen kompooni, eli SWR Workingman's 15' asensin ihan kaiutinteline holkin. Sitten vain tavallinen PA-kaiuttimen teline siihen, sai muuten just tasan oikealle korkeudelle, ja mukavasti selkeytti soundia, kun sai ne hallitsemattomat lattiahuminat pois. Täytyy tehdä tuohon uuteenkin vastaava liike, siis MagMonitoriin. Kunhan tässä ehtii vain, het huomaa, että saisi olla ylempänä tuo... Ps. Mutta kyllä tuo 1*15' on suurin kaiutin johon tuota systeemiä käyttäisin. Att turista är att under tilltagande melankoli resa från plats till plats och inte höra hemma någonstans.
-Torsten Ehrenmark. |
hemmo 21.03.2004 20:54:35 | |
---|
Siihen edelliseen kompooni, eli SWR Workingman's 15' asensin ihan kaiutinteline holkin. Sitten vain tavallinen PA-kaiuttimen teline siihen, sai muuten just tasan oikealle korkeudelle, ja mukavasti selkeytti soundia, kun sai ne hallitsemattomat lattiahuminat pois. On munsta aivan loistava idea sbassocomboille. Kits. Terve. |
Teijo K. 21.03.2004 20:59:10 | |
---|
On munsta aivan loistava idea sbassocomboille. Kits. Niitä ei liene montaa Suomessa tuollalailla modattuna. ;-) Olekko jo kokkeillu omaasi bändin kanssa? Att turista är att under tilltagande melankoli resa från plats till plats och inte höra hemma någonstans.
-Torsten Ehrenmark. |
hemmo 21.03.2004 21:10:06 | |
---|
Niitä ei liene montaa Suomessa tuollalailla modattuna. ;-) Ei, mutta tulee olemaan tämän jälkeen. Onko sulla patenttia? Olekko jo kokkeillu omaasi bändin kanssa? E. Kiirettä on pitäny, se rohjo on viä himassa. Joku päivä viä. Terve. |
Teijo K. 21.03.2004 21:12:22 | |
---|
Ei, mutta tulee olemaan tämän jälkeen. Onko sulla patenttia? Olisiko pitänyt hakea? Kallista on se. Tuhanseja ja taas tuhanseja... E. Kiirettä on pitäny, se rohjo on viä himassa. Joku päivä viä. Joo, uskoisin että ei pääse soittokaverit sanomaan että paa pimennälle, kun kaappi on soimannin omassa korfassa kiinni. Jos haluvaa. Att turista är att under tilltagande melankoli resa från plats till plats och inte höra hemma någonstans.
-Torsten Ehrenmark. |
Siihen edelliseen kompooni, eli SWR Workingman's 15' asensin ihan kaiutinteline holkin. Sitten vain tavallinen PA-kaiuttimen teline siihen, sai muuten just tasan oikealle korkeudelle, ja mukavasti selkeytti soundia, kun sai ne hallitsemattomat lattiahuminat pois. Tää oli oikeesti hyvä idea! Itselleni heräs vaan sellanen fiilis että en taida EBSn combooni tehdä reikää pohjaan, kun ompi umpinainen rakenne ja laskee paineet pihalle etukulmassa olevasta reiästä... Herää epäilys soundien muuttumisesta. Mutta se on ollut totta monella keikalla että combo on pitänyt irroittaa lattiasta sellasen vaahtomuovin palan avulla, ettei puulattian aiheuttama kumina haittaa. Olen hiukan pohdiskellut että jos vääntelis jostain putkesta sellasen "Voxtyylisen" telineen jolla sais combon hiukan ylemmäs sieltä lattiatasolta ja ehkä hiukan kallelleen. Rumpalin standicase (puinen) on ollut joskus myös combon alla mutta sekin aiheuttaa usein resonaatiota lukoillaan ja salvoillaan... "Mahdollisuudet on fifty-sixty... " |
Teijo K. 22.03.2004 08:31:10 | |
---|
Tää oli oikeesti hyvä idea! Itselleni heräs vaan sellanen fiilis että en taida EBSn combooni tehdä reikää pohjaan, kun ompi umpinainen rakenne ja laskee paineet pihalle etukulmassa olevasta reiästä... Herää epäilys soundien muuttumisesta. Juu, tuleehan siihen koteloon reikä, mutta oikein asennettuna se telineholkkihan tukkii sen reiän sitten. Ainoa asia mikä muuttuu pysyvästi, on sen kotelon koko. Sehän pienenee sen holkin ulkomittojen tilavuuden mukaan, ehkä noin kolmella desilitralla. Mutta Wöörkingmanssissä en huomennut soundieroa, toki se on avoin rakenteeltaan... Att turista är att under tilltagande melankoli resa från plats till plats och inte höra hemma någonstans.
-Torsten Ehrenmark. |
Cornflake 22.03.2004 08:48:30 | |
---|
Mä olen väsännyt ihan simppelistä liimapuulevystä ja neljästä tukevasta pyörästä alustan. Kaksi pyöristä "lukittavaa". Nousee jonkun 5-10cm (tjsp) lattiasta ja luulisi kestävän isommankin painon. Hyvä ratkaisu. Minusta ainakin kaappi on hyvä saada hitusen irti lattiasta tässäkin mainittujen huminoiden estämiseksi. Tuoli olisi muuten hyvä, mutta jo minun 15" + 2*10" setillä menee aika huteraksi. Tuota liimapuulevyä saa rautakaupoista, ei maksa ihan älyttömiä, mutta on siistiä ja tukevaa kamaa. Pyöria saa samasta paikasta tai erikoisliikkeistä. Kerralla kunnon tukevat rullat alle niin se on siinä. Lick my lovepump! |
Niskamies 22.03.2004 08:50:10 | |
---|
Auttaisko pienet pyörät siihen lattiahuminaan? Soita bassoa ja ole uromies! |
Lou 22.03.2004 08:55:26 | |
---|
Mulla on kyllä pyörät, en kyllä ole asentanut niitä.. Mutta olisi kyllä hyvä jos saisi sitä hieman ylemmäksi nostettua. On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
Cornflake 22.03.2004 09:04:19 | |
---|
Niskamies: Auttaisko pienet pyörät siihen lattiahuminaan? Auttavat. Tärkeintä että saa pohjan irti lattiasta. Jos läjän pojassa ei ole valmiiksi kierteitä pyörille niin tuollainen lauta on aika hjyvä veto. ___ ___ ___ Toisaalta tuota lattia-efektiä voi myös käyttää hyväksi, mikäs siinä. Mutta minusta on parempi että saan itse säätää soundini. Esmes keikkalavojen rakenteet voivat olla millaiset vain ja tällöin myös vaikutus huminan kannalta saattaa olla eri paikoissa erilainen. Lick my lovepump! |
Keny 22.03.2004 09:04:59 (muokattu 22.03.2004 09:06:59) | |
---|
Mulla oli aikasemmin toisissa keikka paikoissa ja treenikämpällä välillä vaikee kuulla omaa soitto kun oli 4x10 lattialla ja seiso liian lähellä sitä. No ratkaisin sen sit sillain et hommasin 2x10 kaapin jonka nostin nuppiräkin päälle eli se on suunnilleen rintakehän tasolla ja nyt on erinomainen kuuluvuus.Eikä se sitä tarkota et kun on tollanen kasa niin täytyis olla kammo meteli mutta kun on paljon kaiutinpintaalaa niin mun mielestä soundi on hyvä. Kyllähän 4x10 soi jo ittessään hiton lujaa mut se soundi kuuluu vasta kauenpaa ja yleensä tulee seistty ihan kaapin vieressä tai edessä.Ulkoilmalava on sit eri asia kun sil on yleensä tilaa liikkua. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Cornflake 22.03.2004 09:08:23 | |
---|
Keny: Kyllähän 4x10 soi jo ittessään hiton lujaa mut se soundi kuuluu vasta kauenpaa ja yleensä tulle seistty ihan kaapin vieressä tai edessä.Ulkoilmalava on sit eri asia kun sil on yleensä tilaa liikkua. Tämä on toinen tärkeä pointti. Ainakin itse tykkään siitä että kamat ovat senverran irti että ne antavat myös korville. Nilkoissa mulla ei ole korvia. Ainakin oma 15" + 2*10" levyn päällä on jo senverran korkealla että vieressäkin kuulen itse suht suoraan mitä kympit tuuttaavat. Lick my lovepump! |
Teijo K. 22.03.2004 09:21:07 | |
---|
Minulla on tuon tulevan omatekoisen systeemin kanssa sellainen suunnitelma, että se vahvistin ei tule sinne päällimmäiseksi, vaan väliin. Eli ensin alakaappi 15'+12, sitten vahvistinräkki ja päällimmäiseksi vielä joku 2*10' tai 10'+8' tai mitä nyt keksinkin siihen. Tulee se ylempi pienenmi kaappi melko tarkkaan sitten mun gorfan koerkeudelle sitten. Eihän siitä faffarista ääntä lähde, joten se voi olla vaikka alempanakin... Itseasiassa Jethro Tullia kun olin katsomassa, oli Noycella tuo Pino niinpäin, että vahvistinräkki lattialla (SWR Mo' Bass) Ja kaappi päällä SWR Henry the 8*8. Tuo on sitten se toinen idea... Att turista är att under tilltagande melankoli resa från plats till plats och inte höra hemma någonstans.
-Torsten Ehrenmark. |