Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pedaalia jouluksi
1 2
../Juho ../
11.11.2010 15:26:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä tarkotus ois hommata joululahjaksi uus pedaali. Mulla on täsä pari ehotusta mutta en osaa valita/sanoa mikä on paras niin toivoisin teidän apua. Mitä kokemuksia teillä nuista? Mikä paras metalllin soittoon. Enimmäkseen soitan maidenia
 
http://www.thomann.de/fi/boss_me25_bundle.htm
http://www.thomann.de/fi/vox_tonelab_st.htm
http://www.thomann.de/fi/zoom_g21nu.htm
 
Up the Irons ../Juho../
jaffis
11.11.2010 15:34:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikä vahvistin? miksi multihärpake? eikö maidenit paina pääosin perus marsusäröllä? miksei mielummin yksi hyvä särötin?
 
Sakmongkol
11.11.2010 16:38:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maideniin ei tarvita juuri yhtään pedaalia. Ehkä wahi jos ei sellaista vielä ole.
 
../Juho ../
11.11.2010 16:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistin on peavey bandit 112
 
Up the Irons ../Juho../
RamoQ
11.11.2010 20:04:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos soitat perusheviä niin eihän siihen tarvitse kun korkeintaan säröpurkin soolojen buustaukseen. Itsellä oli Tube Screamer mutta jouduin sen myymään...
 
(Ei ehkä hevimiesten yleisin vaihtoehto mútta soolobuustiksi toimii oivallisesti.)
 
"It's only rock'n roll but I like it"
Estranged
11.11.2010 20:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Jos soitat perusheviä niin eihän siihen tarvitse kun korkeintaan säröpurkin soolojen buustaukseen. Itsellä oli Tube Screamer mutta jouduin sen myymään...
 
(Ei ehkä hevimiesten yleisin vaihtoehto mútta soolobuustiksi toimii oivallisesti.)

 
Tube Screamer eri muodoissaanhan on juurikin varmasti (hevipiireissäkin) suosituimpia vaihtoehtoja jo säröllä olevan vahvastimen boostaukseen.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Antti1
11.11.2010 20:07:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

../Juho ../: Vahvistin on peavey bandit 112
 
Mä oon sitä mieltä, että purkeilla toi vahvari ei sen enempää Iron Maideniksi muutu. En tarkoita, että olisi siis niin käyttökelvoton. Päinvastoin, siitä saa kyllä niitä soundeja ihan hyvin irti sen verran, mitä noista pienistä trankkucomboista saa isojen pinojen soundia ylipäätään.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Nazareth
11.11.2010 22:27:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai tarvitse säntillisesti kuulostaa esikuvaltaan? Soittakaa niillä saundeilla mitä on, luokaa oma saundinne.
 
Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi.
sickboy
11.11.2010 23:29:07 (muokattu 11.11.2010 23:29:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazareth: Ei kai tarvitse säntillisesti kuulostaa esikuvaltaan? Soittakaa niillä saundeilla mitä on, luokaa oma saundinne.
 
Ei sitä pyörää tarvitse sentään uudestaan keksiä. Hakemalla esikuvien yms. saundeja mahdollisimman tarkasti tulee samalla kehittäneeksi omaa saunditajua ja estetiikkaa.
 
Alluxzi
12.11.2010 16:47:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko heittää tähän väliin, että itse hommasin vähän aikaa sitten tuon Bossin, ja vahvistimenani toimii juurikin Peavey Bandit 112, ja näin alkutuntumalta ennen kuin hirveästi olen opetellut bossia säätämään, ovat vahvistimen omat säröt tuntuneet jotenkin paremmalta.. Siis minun mielestä.. Muuten on kyllä tähän mennessä ollut aika toimiva ja hyvä peli.
 
Wolfhound
12.11.2010 18:12:46 (muokattu 12.11.2010 18:15:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäkin on taas aika monta muuttujaa ja melko yksoikosia vastauksia tuntuu tulevan taaskin.
 
Kuinka lähelle pitää päästä aitoa saundia? Minkätasoinen kitara ja soittaja? Millä todennäköisyydellä on lähivuosina hankkimassa "oikean" vahvistimen (jossa "oikeasta" tubescreamerista olisi oikeasti iloa)? Jne.
 
Eikös noista multiefekteistä useimpia voi käyttää myös tubescreamerin simuloimiseen (ainakin Zoom G2.1u:ssa moinen) - ei toki yhtä hyvä kuin oikea enkä (vielä) ole päässyt kokeilemaan miten toimii "oikean" vahvistimen kanssa...
 
Melkein tekis mieli väittää, että ei-niin-hirveen-hyvän transistorivahvistimen kanssa multiefekti puhtaaseen kanavaan vois tuottaa "parasta mahdollista" jälkeä.
 
Ja aloitteleva efektinikkari saa samassa paketissa kaikki efektit - sitten kun oppii tietämään mitä oikeesti tarvii ja haluaa, niin helpompi hommata niitä erillisiä. Särön lisäksi kaiut ja kompressori kuitenkin ihan kivoja (jos nyt ei niin välttämättömiä).
 
Tottakai "oikeilla" kamoilla "oikea" soittaja jne...
 
vuodatus
Mutta jos tää palsta on tarkotettu vain "oikeille muusikoille" eikä myös meille aloittelijoille/makuuhuonesoittelijoille/jne, niin olis tuota kirjautumiskuvioo voinu miettiä vähän aikasemmin.
/vuodatus
 
Fishlicker
12.11.2010 18:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

../Juho ../: Elikkä tarkotus ois hommata joululahjaksi uus pedaali. Mulla on täsä pari ehotusta mutta en osaa valita/sanoa mikä on paras niin toivoisin teidän apua. Mitä kokemuksia teillä nuista? Mikä paras metalllin soittoon. Enimmäkseen soitan maidenia
 
http://www.thomann.de/fi/boss_me25_bundle.htm
http://www.thomann.de/fi/vox_tonelab_st.htm
http://www.thomann.de/fi/zoom_g21nu.htm

 
Ittellä on ollu multeista Zoomin lippulaiva G9.2TT, Pod XT ja 11 Rack ja ainoastaan viimeisintä voin suositella minkäänlaista luotettavaa säröä etsivälle. Podilla yleisesti ottaen kaikki on semmosta muovista puuroa, zoomilla tykkäsin itseasiassa todella paljon cleaneista, choruksesta ja akustisesta mallinnoksesta (en edelleenkään oo esim. 11rackista saanu vastaavaa irti), mutta sekä podissa että zoomissa se hyvän keskinkertaisen soundin löytäminen on aikamoisen veivaamisen takana. Melkeen jos hardrock/metallisäröä ainoastaan etit ni joku yksittäinen säröpedaali olisi varmaan se oikeampi. Tuota voxiahan on kovasti toki kehuttu täällä, eikä ole siitä omaa kokemusta. Mutta omilla kokemuksilla ja tiedoilla sanosin, että innokkaan metallimiehen kannattas ainakin tosta kolmikosta tiputtaa toi zoomi.
 
Morri
12.11.2010 22:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

My two cents, kyseisen Banditin omistaneena sanoisin, että aloittajana jättäisin erilaiset säröpurkit ostamatta ja etsisin sitä soundia sieltä vahvistimesta itsestään, kolme eri särövaihtoehtoa löytyy siitä itsestään ja ruuvailemalla sieltä saa ulos jos jonkinmoista soundia, en ainakaan minä ole ikinä saanut yhdestäkään trankkupelistä parempia soundeja ilmoittele purkeista kuin itse vahvistimesta enkä saanut tästäkään.Tältä osin siis komppia Antti1:n kommentille. Muiden kommentoijien säröpedaaliehdotukset ovat varmasti hyviä, mutta minä en usko, että ne ikinä tuossa toimivat. Karu provosoiva yleistys, kyllä ne purkit kuitenkin putkipelien kanssa paremmin toimivat.
 
Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
Alluxzi
12.11.2010 23:31:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: My two cents, kyseisen Banditin omistaneena sanoisin, että aloittajana jättäisin erilaiset säröpurkit ostamatta ja etsisin sitä soundia sieltä vahvistimesta itsestään, kolme eri särövaihtoehtoa löytyy siitä itsestään ja ruuvailemalla sieltä saa ulos jos jonkinmoista soundia, en ainakaan minä ole ikinä saanut yhdestäkään trankkupelistä parempia soundeja ilmoittele purkeista kuin itse vahvistimesta enkä saanut tästäkään.Tältä osin siis komppia Antti1:n kommentille. Muiden kommentoijien säröpedaaliehdotukset ovat varmasti hyviä, mutta minä en usko, että ne ikinä tuossa toimivat. Karu provosoiva yleistys, kyllä ne purkit kuitenkin putkipelien kanssa paremmin toimivat.
 
Kyllä minäkin tähän suuntaan vielä kallistun.. Heti alussa Bossin hommattuani soittelin vain sen avulla ja sen säröjä käyttäen.. Kun jätin sen jostain syystä taas johtojen välistä pois ja aloin soittamaan vahvistimen omilla säröillä, huomasin, että eivät ne huonot ole.. Lähinnä ilahduin niiden laadusta, vertaillessani niitä Bossin säröihin.
Taasen muistutan, että en ole Bossia vielä niin paljon käyttänyt, että voisin sitä tuomita, mutta kävi mielessäni , että olikohan se kuitenkaan tarpeellinen ostos varsinkaan jos halusin säröpuoleen parannusta... Muuten kyllä, toimiva peli, ainakin cleaneilla ja varsinkin jos niitä efektejä kaipailee.
 
aristoteles666
13.11.2010 00:40:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: My two cents, kyseisen Banditin omistaneena sanoisin, että aloittajana jättäisin erilaiset säröpurkit ostamatta ja etsisin sitä soundia sieltä vahvistimesta itsestään, kolme eri särövaihtoehtoa löytyy siitä itsestään ja ruuvailemalla sieltä saa ulos jos jonkinmoista soundia, en ainakaan minä ole ikinä saanut yhdestäkään trankkupelistä parempia soundeja ilmoittele purkeista kuin itse vahvistimesta enkä saanut tästäkään.Tältä osin siis komppia Antti1:n kommentille. Muiden kommentoijien säröpedaaliehdotukset ovat varmasti hyviä, mutta minä en usko, että ne ikinä tuossa toimivat. Karu provosoiva yleistys, kyllä ne purkit kuitenkin putkipelien kanssa paremmin toimivat.
 
tähän on sisäänrakennettu hassu ilmiö, eli ihan sama vaikka sulla on hieno putkivahvistin, niin sun täytyy laittaa siihen väliin pieni boxi täynnä transistoreita että tulee hyvä soundi!!!???!!!
 
tämä on kyllä jotain jota vastaan olen aina.
 
Sakmongkol
13.11.2010 00:54:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: tähän on sisäänrakennettu hassu ilmiö, eli ihan sama vaikka sulla on hieno putkivahvistin, niin sun täytyy laittaa siihen väliin pieni boxi täynnä transistoreita että tulee hyvä soundi!!!???!!!
 
tämä on kyllä jotain jota vastaan olen aina.

 
Maailma on ihmeellinen ja kitarasoundien maailma usein jopa täysin epälooginen. Itse kuitenkin olen kuullut sekä pelkillä putkivahvistimilla että pedaalien avustuksella tuotettuja hyviä (särö)soundeja. Lainaan erästä kitaristia joka käyttää jälkimmäistä metodia: "If it sounds good it's good." Lopulta on aivan yhdentekevää miten soundi on tuotettu.
 
aristoteles666
13.11.2010 01:08:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Maailma on ihmeellinen ja kitarasoundien maailma usein jopa täysin epälooginen. Itse kuitenkin olen kuullut sekä pelkillä putkivahvistimilla että pedaalien avustuksella tuotettuja hyviä (särö)soundeja. Lainaan erästä kitaristia joka käyttää jälkimmäistä metodia: "If it sounds good it's good." Lopulta on aivan yhdentekevää miten soundi on tuotettu.
 
totta, kritisoinkin kitarakamoissa esiintyvää purismia että pitää olla putkivahvistin kun siinä... ja sitten ensimmäinen asia kitaran ja vahvistimen välillä on transistori.
tai no kondensaattori mutta...
 
../Juho ../
13.11.2010 13:47:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista! Oon unohtanu kertoo että onhan mulla tosiaan tosa tuo Behringer UM300 säröpedaali ja strato kitara tuon peaveyn lisäksi. Tuota multiefektiä oon lähenni ostamassa efektien en särön osalta koska olen aika tyytyväinen jo tuon behringerin soundeihin. Kuulostaako tyhmältä jos ois Tuon benhringerin lisäksi tuo bossin/voxin multi? Kummassa muuten on paremmat efektit
 
Up the Irons ../Juho../
tomimat
13.11.2010 16:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo,näitten vehkeitten kanssa toi kilpavarustelu ei lopu ikinä....mulla oli bossin gt6 potkulauta,laney lv200 ja ehta strato mut nytten on värkit vaihtunu.koch studiotone combo,säröpurkki,wah/vola poljin ja sama strato.enkä ikinä ota itelle multiefektiä enää,ne ei vaan yksinkertasesti toimi niinku yksittäispurkit ja putkicombo toimii.saatan olla jyrkkä mut totta puhun.
 
Alluxzi
14.11.2010 00:40:13 (muokattu 15.11.2010 21:13:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

../Juho ../: Tuota multiefektiä oon lähenni ostamassa efektien en särön osalta koska olen aika tyytyväinen jo tuon behringerin soundeihin. Kuulostaako tyhmältä jos ois Tuon benhringerin lisäksi tuo bossin/voxin multi? Kummassa muuten on paremmat efektit
 
Voin tuon bossin efekteistä sen verran kertoa, että aika monipuoliset ne ovat. Löytyy reverbit ja delayt Tap-tempo toiminalla, Freeze, wah, 38 sec loopperi, sound libarystä löytyy ääniä valmiiksi vaikka muille jakaa, ja kaikkea muuta mitä en nyt satu muistamaan. Bossin jollain omilla sivuilla oli aika hyviä esittelyvideoita, joita varmaan löytyy voxiltakin.. Youtubessa on myös aika laajoja esittelyitä, joita kannattaa katsella.
Enempää en tähän hätään osaa näin iltamyöhään Bossista kertoilla, toivottavasti joku viisaampi kertosi vähän lisää ja vielä hienompaa jos joku Voxin omaava kertoisi siitäkin jotain.
 
Edit: Tässä aika hyvä linkki specseistä, saa itse katsella kaikki tarvittavat..
http://www.bosscorp.co.jp/products/en/ME-25/specs.html
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «