Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ableton live + Midi + hardware syntikat
1
TommyFunky
10.11.2010 01:59:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen päässyt pikaisesti tutustumaan Liveen, ja olen Fl Studion käyttäjä, Abletonin opin nopeasti, mutta toi midi puoli ei lähe onnistumaan..
Eli olen tottunut suhteellisen helposti tekemään midi automaatiot FL studiolla, mutta
Livellä en saa niitä onnistumaaan, eli esim ohjailemaan vaikka syntikan filtteriä..
Googlekaan ei ole mulle ratkaisua ongelmaan tuonut..
 
Kai tossakin ohjelmassa luulisi olevan sen verta kehittyneet midi toiminnot, että saisin noi automaatiot jotenkin sinne piirreltyä, toi on estänyt toistaiseksi hankkimasta ohjelmaa, eli jeesiä/linkkejä kaipaus apuun..
 
xulu
10.11.2010 15:43:16 (muokattu 10.11.2010 15:44:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietty jos tietäis mitä oot automoimassa auttais (CC, sysex), käsittääkseni Live ei tue ainakaan sysexiä ollenkaan.
 
the purity of German electronic music
TommyFunky
11.11.2010 02:25:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo väsyneenä hiukan huonosti muotoiltu, eli joo CC :llä hän noita olisi helppo ohjata sysexiä en tartte, itellä ei ko. ohjelmaa ole eli oon tutun luona testailu mutta en ole saanut noita CC kanavia mihinkään laitettua tai puhumattakaan että olisin millekkään synalle valmiita presettejä ohjelmasta löytänyt...
 
xulu
11.11.2010 09:01:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Googlasin pikaseen kun huomasin että toi Live tukee external instrumentseja (rupes hiukan kiinnostamaan) ni tää tuli vastaan:
Double click on midi clip which is sending notes to synth.
go into envelope section (go to bottom right corner of live and click on the "E" button)
choose "MIDI CTRL" and choose whatever parameter you want to automate.
 
the purity of German electronic music
TommyFunky
11.11.2010 12:05:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No perkules kiitos, noihan se sit meneekin, muutenhan toi on ollut Hardware synille ihan otollinen alusta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «