Junkers 10.11.2010 14:25:06 | |
---|
Kotikäytössä tuo ei juuri pääse haittaamaan, mutta livetilanteessa tuollainen volapiikki on vähän eri asia. Kokeilkaapa omilla dilsoillanne onko ongelma kuinka paha, itselläni oli käytössä Voxin Time Machine. Mulla oli samaa oiretta Behkun (:p) delayspedun kanssa, mutta nyttemmin käyttämälläni Visual Soundin H2O:lla moista ei esiinny. |
Nyt rupee jo pikkuhiljaa SE oma soundi löytymään. Tuli pitkästä aikaa sellanen fiilis, että soittamista olisi voinut vaan jatkaa ja jatkaa. Nyt kun olisi se Strato vielä.. Vähän ohi aiheen, mutta suositelkaa jotain halpoja, mutta toimivia delay- ja reverb-pedaaleita, jotka pelaavat yhteen Blackstarin loopin kanssa. Ihan kotisoitteluun maustamaan kliinejä ja sooloja. Satasen budjetilla mennään, eli käytettyjä sitten kai. |
efunkelist 11.11.2010 16:29:33 | |
---|
Spiral: Meni jotenkin pörinäksi ja puuroksi. Se on sitä päätesäröä se. *** "jauhoisuus" taas kuvastaa minusta aika hyvin sitä "utua" mikä blackstarin säröissä on tympeää. Mulla on nyt "suttua" kochissa ja "jauhoa" blackstarissa. Kun sais molemmista hyvät ominaisuudet ilman huonoja niin sit ois hyvä... Miltäköhän brändiltä mä holy grailini löytäisin... :) "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Vladi 11.11.2010 19:28:34 | |
---|
efunkelist: Miltäköhän brändiltä mä holy grailini löytäisin... :) Varmaan samoilta kun meikäläisenkin mieltymykset nykyään: Marshall tai Orange ;) Kyllä se siitä. |
mhaarala 12.11.2010 09:14:57 | |
---|
efunkelist: Se on sitä päätesäröä se. Miltäköhän brändiltä mä holy grailini löytäisin... :) Mesa Transatlantic? :P Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
dropD 12.11.2010 09:32:36 | |
---|
efunkelist: Miltäköhän brändiltä mä holy grailini löytäisin... :) DIY on hyvä brändi Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
Vladi 12.11.2010 09:44:11 | |
---|
mhaarala: Mesa Transatlantic? :P HYYYYYYYYYYYI Se on niin sininenkin päällä ollessaan. Ei vaan hyvä mutta kallis peli, ite harkitsin tommoista aikoinaan ja tykkäsin testatessa. Vaaka kääntyi erään toisen vaffarin puoleen efektiloopin puutteen takia. Kyllä se siitä. |
Tuomoo 12.11.2010 09:54:51 | |
---|
dropD: DIY on hyvä brändi Komppia tälle. :) Itekin oon taas pitkästä aikaa tällä viikolla soittanu aktiivimikkisellä Lespalla johtotähden lävitse, ja huomasin sellasen että mulla kuuluu ihan helvetilliset suhinat tuosta vahvistimesta. Ihan kerrostalovolyymeillä soittelin, eikä mitään muita sähkölaitteita lähettyvillä ollut päällä halogeenilamppua lukuunottamatta. Vaikuttaiskohan se asiaan? Piuha kitarasta pedaalien läpi vahvisitmeen, suhisi. Sitten piuha suoraan kitarasta vahvistimeen, taas suhisi. Sitten kokeilin stratolla, sama juttu. Ei taas ymmärrä. Eikä mikään pieni suhina, vaan ihan häiritsevän voimakas suhina. >< (((((*> |
efunkelist 12.11.2010 13:50:43 | |
---|
Ainakin HT-Dual aiheuttaa itsessään huomattavaa suhinaa vähänkään reippaammalla gainilla. Mesan leidiboy-oceanic ei sytyttäny. Kyllä mä suoraviivaisempaa naarasleijonaa alistettavakseni kaipaan... :P DIY on kyllä pettämätön brändi, sieltä mulla on aika moni hyväksi todettu tuote tullu ja lisää aion hommata. BSIAB2 -protoni myin kaverille ja voip olla että kun rakennan uuden moisen (ja guvnorin ja box-of-rockin ja OCD-kloonin ja) niin sitten htdual lähtee torille tarpeettomana... "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Tuomoo 12.11.2010 18:45:21 | |
---|
efunkelist: Ainakin HT-Dual aiheuttaa itsessään huomattavaa suhinaa vähänkään reippaammalla gainilla. Mesan leidiboy-oceanic ei sytyttäny. Kyllä mä suoraviivaisempaa naarasleijonaa alistettavakseni kaipaan... :P DIY on kyllä pettämätön brändi, sieltä mulla on aika moni hyväksi todettu tuote tullu ja lisää aion hommata. BSIAB2 -protoni myin kaverille ja voip olla että kun rakennan uuden moisen (ja guvnorin ja box-of-rockin ja OCD-kloonin ja) niin sitten htdual lähtee torille tarpeettomana... Cleanillakin suhisee. Ruuvasin cleanin volyymiä reippaasti suuremmalle, ja kun soitti niin kuulu kauhea rohina kaiuttimesta. Liekö sitten kaiuttimessa joku vika, mutta kuulosti ihan siltä että olis kartio revenny. Toivottavasti ei nyt sentään. Tai sitten vika voi olla piuhoissa. Hmmm... Pitänee ens viikolla katella että mikä siellä päästelee tuollasia ääniä. >< (((((*> |
Vladi 14.11.2010 12:43:07 | |
---|
Eipä tarvinnut vahvaria heittää roskiin vielä. Otin riskin ja uhrasin kivuliaat 25e Groove Tubesin venäjällä valmistettuun etusputkeen. Myyjä tyrkytti sitä kovasti ja minä sitten ostin. Äänittelin eilen tismalleen samoilla asetuksilla kuin pari päivää sitten ja eroahan löytyy! Puree keskialueelta paremmin ja soundi on vähän ärhäkämpi. Ero ei ole ehkä maailman dramaattisin mutta selkeä ja olen ostokseeni tyytyväinen. Pitäisi vielä löytää joku hyvä boosteri tolle kaveriksi. Nykyinen Biyangin tubescreamer on hyvä, mutta sivutuotteena se vetää soundin jotenkin laatikkomaiseksi. Osaatteko heittää ehdotuksia jostain "läpinäkyvästä" boosterista, jolla tiukentaa hieman bassoa mutta joka pitää soundin luonnollisena? Kyllä se siitä. |
Snapo 14.11.2010 13:39:51 | |
---|
Vladi: Osaatteko heittää ehdotuksia jostain "läpinäkyvästä" boosterista, jolla tiukentaa hieman bassoa mutta joka pitää soundin luonnollisena? BB preamp? "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Vladi 14.11.2010 13:42:51 | |
---|
Snapo: BB preamp? Tsekkaanpa tuon, danke schön. Kyllä se siitä. |
Snapo 14.11.2010 13:51:10 | |
---|
Vladi: Tsekkaanpa tuon, danke schön. Se Andy Timmonsin klippi on ihan pätevä. Ite oon kans kerran päässy testaamaan tota purkkia ja tykkäsin kyl. Ei väritä soundia, en sit tiedä tiukentaako tuo bassoja tarpeeks verrattuna johonkin tubescreameriin. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Vladi 14.11.2010 15:14:57 | |
---|
Snapo: Se Andy Timmonsin klippi on ihan pätevä. Ite oon kans kerran päässy testaamaan tota purkkia ja tykkäsin kyl. Ei väritä soundia, en sit tiedä tiukentaako tuo bassoja tarpeeks verrattuna johonkin tubescreameriin. Tsekattu on ja hinnan puolesta karkaa kyllä vähän turhan kauaks. Parisataa boosterista, jonka tuoma hyöty minulle on kysymysmerkin alainen...ei hyvä yhtälö mulle. :) Jotain vähän halvempia vaihtoehtoja? Kyllä se siitä. |
Snapo 14.11.2010 15:27:23 | |
---|
Vladi: Tsekattu on ja hinnan puolesta karkaa kyllä vähän turhan kauaks. Parisataa boosterista, jonka tuoma hyöty minulle on kysymysmerkin alainen...ei hyvä yhtälö mulle. :) Jotain vähän halvempia vaihtoehtoja? Ässä hihasta ja kusta lahkeesta, bad monkey? ;) "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
mhaarala 14.11.2010 21:35:14 | |
---|
Paha apina on halpa ja hyvä. :P HardWire-sarjan tube overdrive toimii ja hyvin kunhan ei mene tunkemaan sitä luuppiin. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
efunkelist 14.11.2010 22:17:37 | |
---|
apinat ja muut suristimet värittää soundia. lopputulos toki ratkaisee, itsekkin tykkään tuota metodia toisinaan käyttää. Mutta puhtaaseen buustailuun suosittelen seymour duncanin sfx-01 pickup-booster-pedaalia. Jos omaa straton/telen niin tuo pedaali on MUST namu. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Point 14.11.2010 22:23:00 | |
---|
Tilasin itsekkin Bad Monkeyn, ei ole tullut vielä. Toivottavasti ratkaisisi mun pienen soundi-ongelman. Säröstä jää puuttumaan sellainen tiukkuus alapäässä. Ja gainia lisätessä soundista tulee korvapuukkoa. En tiedä auttaisiko kaapin vaihtaminen, mutta kokeillaan nyt apinan kanssa ensin. |
sukkula 17.11.2010 15:52:06 | |
---|
Tässä ois tarkoitus hommata itelle jonninmoinen multiefekti kunhan vain sattuu sopiva käytetty eteen. Zoomi nyt ainakin oli todettu toimivan, mutta onkos porukat testaillu esim. Voxin Tonelabsia tai Korgin Tonework 3000:sta Onkohan nyt niin kuitenkin, että on enemmän poikkeus jos ei toimi, vai toisin päin juuri? |