Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nova System
1
hapo
10.11.2010 08:52:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Efekti looppiin kytkettynä Nova system muuttaa soundia (ohenee) kyseessä siis suora singnaali ilman efektejä. Olisko jollakin Novaan perhtyneellä joku konsti jolla vahvistimen soundi ei muuttuisi.
 
hevikukko
10.11.2010 10:16:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=189880&o=0
 
Tuossa oli aiheesta aiemmin keskustelua. Mikä nuppi muuten kyseessä, tai vermeet?
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
hapo
10.11.2010 11:21:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluetone Dusty road nuppi. Luin nuo kirjoitukset mutta ei tuntunut löytyvän ratkaisua.
 
Joel H.
10.11.2010 14:48:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla luultavasti samantyyppistä ongelmaa. Mulla nova systeemi on mesan dual rectifierin loopissa, looppi ruuvattu 100% mixille, looppi ohjattu clean kanavaan.
 
Soundi muuttuu omituisen putkimaiseksi kun loopin kytkee päälle särökanavalla. En nyt tarkoita putkivahvistinmaiseksi vaan soundiin tulee omituinen sävy ikäänkuin soundi tulisi putkesta. Vaikea selittää, soundiklippi varmaan selventäisi.. Eron huomaa selvästi kun kytkee nova systeemistä kaikki efektit pois päältä ja särökanavalla laittaa looppia päälle ja pois. Cleanilla mielestäni tämä ei ole niin ilmeistä.
 
En tiedä onko säätäjässä vika, nova systeemi huono vai rectifierin looppi vain susipaska. Ei mun mielestä efektilaite saisi värittää soundia noin paljon.. Vai onko tämä ihan normaalia?
 
Muiden tc tuotteiden omistajat varmaan osais sanoa jotain. Onko tällaisia ongelmia ilmennyt.
 
Aloittajaa en valitettavasti osaa auttaa kun on omakin lehmä ojassa.
 
hapo: Bluetone Dusty road nuppi. Luin nuo kirjoitukset mutta ei tuntunut löytyvän ratkaisua.
 
oiva tumpeloinen
10.11.2010 14:53:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joel H.:
 
Muiden tc tuotteiden omistajat varmaan osais sanoa jotain. Onko tällaisia ongelmia ilmennyt.

 
Eipä oo omimstuksessa Nova Systemiä, mutta noin yleisellä tasolla AD/DA-muunnokset muuntaa aina soundia jonnin verran. Toiset laitokset enemmän, toiset vähemmän. Jos samaa ongelmaa ilmenee useammalla vahvarilla (kuten tässä ketjussa on tullut ilmi), sanoisin että kyseessä on ominaisuus, ei vika.
 
jvr
10.11.2010 15:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole systemiä mutta Englin loopissa Nova Repeater kuulosti ensitestissä juuri kuvaillun kaltaisesti "putkimaiselta tai ontolta" (100% wet luuppiasetuksella). Luuppia ei saa pois/päälle kytkimellä. Uusintatesti kertonee onko vika säätäjässä, luupissa vai TC:ssä. (TC:n supportin mukaan säätäjässä ja sitä arvelen itsekin.)
 
PeeJii
10.11.2010 15:30:28 (muokattu 10.11.2010 15:47:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko säätäjässä vika, nova systeemi huono vai rectifierin looppi vain susipaska. Ei mun mielestä efektilaite saisi värittää soundia noin paljon.. Vai onko tämä ihan normaalia?
 
Vahvistimen luupin vaikutuksen soundiin voi testata laittamalla siihen vain lyhyen välijohdon (vahvarissa jossa luupin saa kytkettyä päälle ja pois).
 
hapo
10.11.2010 16:13:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin Line6 DL4 ja Carl Martinin Red Repeat kaiut ja ne eivät muuta mielestäni soundia. Kumma juttu kun tuo Nova on kumminkin huomattavasti kalliimpi laitos.
 
Frankster
10.11.2010 16:26:59 (muokattu 10.11.2010 16:27:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tunne kyseistä laitosta, mutta onhan se säädetty/sopiva kyseisen vahvistimen efektiloopille? Pikavilkaisulla näytti sellaiselta laitokselta että säätömahdollisuuksia mahtaa riittää.
 
Esimerkki: mun ENGL:n efektilooppi puskee linjatasoista signaalia, ja mulla aiemmin ollut Line6 DL4 odottaa instrumenttitasoista signaalia. Sen vaikutuksen huomasi kyllä kun loopissa polkaisi pedaalin päälle. Yläpäätä ja volumea häipyi kyseisessä tapauksessa, ja luovuin pedaalista kun sitä tahi vahvistimen efektilooppia olis tuon tähden pitänyt modata.
 
-Frankster
 
hapo
10.11.2010 16:51:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kyllä siellä säätöjä on ja tasot saakin kyllä kohdalleen, mutta itse ongelma pysyy eli soundi muuttuu. Onko joku saanut laitteen equlla korjattua soundin hyväksi.
 
Joel H.
10.11.2010 18:34:07 (muokattu 10.11.2010 18:40:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PeeJii: Vahvistimen luupin vaikutuksen soundiin voi testata laittamalla siihen vain lyhyen välijohdon (vahvarissa jossa luupin saa kytkettyä päälle ja pois).
 
Joo, tuo mesan looppi itessään vaikuttaa jonkinverran soundiin. tämän olen joskus testaillut nupin takana olevalla mix namiskalla, 10% mix -> 100% mix. Eron kuulee tässäkin selvästi. Tuossa aikasemmin kuvailemani nova kytkemällä tapahtuva soundin muokkaantuminen on kuitenkin toinen juttu -> se selkeämmin kuultavissa oleva putkimaisuus.
 
Säädöt olen pyrkinyt nova systeemissä laittamaan ohjeiden mukaan ja novan omaa equa testaillut myös, mutta huonolla menestyksellä. Cleanin kanssa ihan ok laitos mielestäni, mutta särö päällä tuo soundin muokkaantuminen korostuu.
 
Edit: täytyypä vielä testata nova sison kanssa kunhan pääsen bändikämpällä käymään. Notta onko samanmoiset vaikutukset..
 
Vladi
10.11.2010 18:40:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Hevikukon linkittämä ketjun on meikäläisen aloittama, eli sama tilanne oli. Mulla oli Nova System ja Mesan Mark IV-combo. Tutkin asiaa aika paljon ja tulin siihen tulokseen, että ainakin Markissa se itse efektilooppi muutti soundia hieman "laatikkomaisemmaks", tosin asian huomas oikeastaan vaan isoilla säröillä. Itse Nova system muutti kyllä kans, mutten osaa arvioida kumpi noista oli se suurempi tekiä.
 
Nykyään on ihan eri laitteet, joten enää en voi testata ja varmistua :)
 
Kyllä se siitä.
jniska
10.11.2010 20:26:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TC:n G-major 2 söi ainakin saundia niin pirusti.
Iso osa dynamiikasta katosi ja saundi muuttui aika honottavaksi ( aivan kuin putkeen huutaisi ).
Nuo kalliimmat TC:n systeemit eivät kuuleman mukaan syö saundia, G-system jne.
 
Laiha Lissu oli paras.
Joel H.
10.11.2010 20:27:59 (muokattu 10.11.2010 21:21:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin tuonne maihinnousun puolelle esimerkin kuinka vahvistimen soundi muokkaantuu Nova systeemin kanssa. Pätkän lopussa esimerkki kuinka mesan looppi vaikuttaa soundiin. Looppi siis ei ole kytketty päälle pätkässä. Ainoastaan takaa ruuvailtu loopin mix-asetusta. Vola muuttuu ainakin selkeästi..
 
http://maihinnousu.net/s/9722
 
Aikas näppärä tuo maihinnousu, ekaa kertaa käytin:) Oli helppokäyttöinen ja selkeä. Jee.
 
hapo
11.11.2010 11:02:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Drive input toimii näköjään loopissa paremmin. Vaikka ohjeitten mukaan pitäisi käyttää line inputtia. Aika outo juttu, tosin kyllä siinäkin soundi hiukan muuttuu, mutta laitteen equlla voi tietenkin hiukan korjailla soundia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «