Aihe: Boss GT-10
1
Sakulainen
08.11.2010 19:47:11
Mitäs mieltä ootte kyseisestä vipstaakelista? Soittelen progea, rokkia ja bluessia, että ei mitään mättömetalsäröjä kaipaa. Oisko ihan harha sijotus, jos tollasen hankkis?
Sakulainen
08.11.2010 20:44:02 (muokattu 08.11.2010 20:53:07)
Kiitosta mielipiteestä! Näinhän se juurikin menee uusia vehkeitä ostaessa.

Ja mitä tohon Eleven rackkiin tulee ni menee kyllä ulos budjetista
Sakulainen
13.12.2010 21:35:08
Luin jostain, että Boss saattaisi olla julkaisemassa uutta GT efektikonetta. Luuletteko että julkaisu alentaisi GT-kympin hintaa välittömästi? Uusi laite on varmastikkin turhan kallis minun budjetille, joten sellaista tuskin olisin hankkimassa. Muuten olisin ostamassa GT-kymppiä tässä ihan lähipäivinä
LaMotta
13.12.2010 21:49:30 (muokattu 13.12.2010 22:06:09)

Sakulainen: Mitäs mieltä ootte kyseisestä vipstaakelista? Soittelen progea, rokkia ja bluessia, että ei mitään mättömetalsäröjä kaipaa. Oisko ihan harha sijotus, jos tollasen hankkis?

Terve

Olen veivannut tuollaisella 2 vuoden aikana noin 40 keikkaa ja bänditreenejä siihen öpauttirallaati saman verran päälle.

Alkusekaannus saattaa olla melkoinen jos ei ole ennen käyttänyt multiefektejä. Tässä tapauksessa vehkeen opettelua voi liioittelematta verrata kevyehkön tietokonesoftan opetteluun. Itse olin sen kanssa alussa, että kele tästä mitään tolkkua saa.

Ensimmäinen valinta pitää tehdä sen suhteen, että käyttääkö sitä multiefekti- vai manuaalitilassa.

Särosoundit siinä kai on huonoin lenkki, mutta kyllä siitä löytyi PreAmpeista ihan käyttökelpoiset soundit.

Suurin osa näitten haukkujista ei todennäköisesti osaa käyttää näitä. Esim wahia haukutaan, mutta kun sitäkin pitää osata säätää. Kun sen saa toimivaksi, se ajaa asiansa täysin. Ja tässäkin vehkeessä toimii nuo pedaaliketjun lainalaisuudet samalla tapaa kuin perinne-efektien kanssa.

Reverb on tosi hyvä. Kompura toimii. Delayta en ole niin kauhiasti käyttänyt, enkä niitä kymmeniä turhia hilavitkutinefektejä, joita siitä löytyy. Taptempo luonnollisesti löytyy.

Eipä ole säädöt sekaisin kun saa kerran kohdilleen, niinkuin perinnepedaalien kanssa oli jatkuva pyörittely esim sooloboostaustasojen kanssa.

Itselläni tää on toiminut siinä mielessä hyvin, kun soittelen cleanilla soundilla ja säröllä, pari erilaista särösoundia, ja niiden kanssa pyörittely on nyt sooloboostauksien kanssa tosi helppoa.

Joidenkin keikkojen jälkeen on tultu kehumaan kitarasoundia, mutta tiedä sitten duodam. Eikä ole tarvinnut tapella pätkivien pedaalien kanssa.

Toivottavasti tästä on apua valintaan.
Onko keskustelun tarkoituksena päästä johonkin tulokseen vai pelkästään spekuloida?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)