Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Anvil
1 2 3
MegaMan
07.11.2010 11:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen tuli dokkari YLE Teemalta elähtäneestä Kanadalaisesta kasarihevibändistä nimeltä Anvil. Dokkari oli oikeasti aika surullista katsottavaa. Viiskymppiset ukot puhui ja unelmoi vieläkin breikkaamisesta ja rocktähteydestä ihan tosissaan vaikka se juna oli ajanut ohi jo parikymmentä vuotta sitten. Jopa niiden vaimojenkin mielestä homma oli ollut jo kauan sitten ohi.
 
Anvil on julkaissut aika hyvän nipun levyjä ihan isojenkin yhtiöiden kautta ja saavuttanut pientä suosiotakin 80-luvulla. Kyseinen kanukkibändi oli kuitenkin mulle aivan uusi tuttavuus vaikkakin Metal on Metal -biisin olin kyllä joskus jossain kuullut. Kyllä sitä paskempiinkin bändeihin on joskus tulllut törmättyä.. ei tosin kovin moneen..=) Mitä jengi on mieltä kyseisestä bändistä tai dokkarista?
 
Minä juon kossua!!!
aivokuolio
07.11.2010 12:36:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös siitä dokkarista ollu jo oma ketju...?
 
No joka tapauksessa. Ei dokkari mun mielestä ollu mitenkää surullinen. Pikemminki semmonen realistinen kuvaus aika monen bändin arjesta, koska tuotahan se monilla pienemmillä bändeillä on kun kierretään Eurooppaa pakuilla. Anvilin jätkille vaan isot peukut että jaksavat vuosikymmen toisensa jälkeen paukuttaa keskinkertaista heviään vaikka iso yleisö ei bändistä edes tiedä.
 
Dokkarin myötähän bändin ura lähti odotetusti nousuun ja nykyään kiertävät aktiivisesti ja ilmeisesti hieman paremmissa olosuhteissa kuin ennen.
 
Hatunnosto bändille ja dokkarin tekijöille. Hieno tarina periksiantamattomuudesta ja rakkaudesta musiikkiin.
 
JoeHans
07.11.2010 12:38:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemma mielenkiintoinen dokkari, juum. Näemmä YLE Areenalla katsottavana vielä 7 päivää: http://areena.yle.fi/video/1422503 Voisi melkein katsoa. :)
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
Hösse
07.11.2010 12:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä dokkari! Väliin sai kyllä nauraa vedet silmissä, mut sitten taas veti hiljaiseksi, kun muisti, että perään tullut Spinal Tap olikin se fiktiivinen dokkari...
Teemaltahan tuli joskus jostain suomalaisesta punk-bändistä dokkari, missä kiersivät jenkkejä samalla epätoivoisella tyylillä.
 
foetor ex ore
07.11.2010 13:07:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Kuulemma mielenkiintoinen dokkari, juum. Näemmä YLE Areenalla katsottavana vielä 7 päivää: http://areena.yle.fi/video/1422503 Voisi melkein katsoa. :)
 
kiitti tästä.
cd-hyllystä löytyy Metal on metal ja Forged in fire. Hevihelmiä sisältävät... vaikea sanoa miksei pändi ole koskaan saanut mainittavampaa suosiota... Sellaista on elämä. Kyllä mulle Lipsin vokaalit maittaa, kitarointikin on namua. Ja kun biiseissä on vauhtia, niissä on vauhtia.
 
Tympee Huttunen
07.11.2010 13:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tuossa mitään surullista ollut. Todella harva bändi saa edes sen verran suosiota, mitä Anvil sai.
Tande
07.11.2010 15:52:45 (muokattu 07.11.2010 15:53:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On sitä paljon huonompiakin hevibändejä breikannut kunnolla... Kaikki Anvilille satava menestys on vähintäänkin ansaittua.
 
Anteeksi.
Pedroz
07.11.2010 21:25:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos leffasta tarpeeksi kiinnostui, niin suosittelen samannimistä kirjaa, joka valottaa hyvin bändin koko uraa.
 
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
locoloco
07.11.2010 22:30:02 (muokattu 07.11.2010 22:36:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oli kyllä viikonloppu).perjantaina muuten tuli (olikose tv5) mark wahlberg Rockstar leffa,hyvät musat siinäkin vaikka keskinkertainen pätkä mielestäni!.eikös anvil ollut aika koviakin nimiä lämppäämässä mm. bon jovia. oliskohan tämänkin bändin kohdalla ne puuttuvat huippuhyvät biisit syynä siihen että ei breikattu.vaikka soittotaitoa löytyy:)
 
Dropped C
08.11.2010 00:09:59 (muokattu 08.11.2010 00:10:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katoin just YLE Areenalta ku missasin töllöstä. Melkosta yritystä kyllä äijillä. Dokkarin lopussa tuli onneks hyvä fiilis, ku siellä Jaappanian keikalla olikin tuhatpäin yleisöä.
 
Ehkä tästä musasta kuitenkin puuttuu ne kaikkein kovimmat piisit, ja sen vuoksi ei ole lopullista läpimurtoa ikinä tullut...
 
Ja ilmeisesti näille on ton dokkarin jälkeen tullutkin vähän enempi sukseeta?
 
Filli293
08.11.2010 17:56:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä todella aliarvostettu bändi. Tekee mun mielestä todella hyvää musiikkia kans! Eipä muuta.
 
WarMachine
09.11.2010 10:07:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Surullinen, inhimillinen ja hellyyttävä.
 
Surullinen sikäli kun mikään ei onnaa. Miten se This is Thirteen - levyn äänitysreissu. Tuottaja-nobody (mulle ainakin outo nimi) on peeaa ja vailla töitä, höynäyttää kahta hyväuskoista rokkaria. "Joo, joo, tää on kovaa kamaa tulkaa tänne. 13 000 puntaa maksaa, joo, no meikän palkaa ois noin... tollanen 10 500 puntaa. Tää ois sellanen artist in all - tyyppinen ratkaisu, et sellaseen me voidaan lähteä"
 
Inhimillinen sikäli että ystävyys ja parisuhde eivät kuitenkaan eroa toisistaan. Kohtaus, jossa rumpali lähtee bändistä (tulee siivet-bändi..) ja tulee sit takas hieromaan rauhaa oli mun mielestä mahtava. Näin se menee parisuhteessakin. Kenelle muulle sitä vois räyhätä ku sille kaikista läheisimmälle? Eikö Metallica käyttänty tuon saman asian selvittämiseen jonku 400 000 taalaa?
 
Hellyyttävä sikäli että olihan ne nyt sellaisia mussukoita molemmat. Biker-jacket päällä ja pillifarkut jalassa jaetaan sapuskaa kouluihin ja päiväkoteihin talvipakkasessa..
 
Toivottavasti, ja ilmeisesti asiat ovat muuttuneet elokuvan jälkeen paremmaksi. Suomalaisittain tämä leffan jälkeinen menestys voidaan tietysti ampua alas toteamalla kylmästi että "väärin menestytty".
 
Tiistai-mies, pahapoika Anna
arppah8
09.11.2010 10:18:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WarMachine: Surullinen, inhimillinen ja hellyyttävä.
 
Surullinen sikäli kun mikään ei onnaa. Miten se This is Thirteen - levyn äänitysreissu. Tuottaja-nobody (mulle ainakin outo nimi) on peeaa ja vailla töitä, höynäyttää kahta hyväuskoista rokkaria. "Joo, joo, tää on kovaa kamaa tulkaa tänne. 13 000 puntaa maksaa, joo, no meikän palkaa ois noin... tollanen 10 500 puntaa. Tää ois sellanen artist in all - tyyppinen ratkaisu, et sellaseen me voidaan lähteä"

 
Kyllä Tsangarides on ihan tekijämies ja ollut väsäämässä kovia levyjä. Ei ehkä ihan niin aktiivinen nykyään.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
WarMachine
09.11.2010 10:24:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, mun tietämys ei oikein ulotu noihin tuottajiin. Wikipedian mukaan "Lips confirmed on this tour that he had in fact paid back his sister the loan to pay for the production of This Is Thirteen" joten sekin asia on siis kunnossa.
 
Tiistai-mies, pahapoika Anna
misfit83
09.11.2010 11:14:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipahan hyvä dokkari!
 
Harvoin näkee noin vilpittömiä ihmisiä musapiireissä (toisaalta väittämä on absurdi, kun en juurikaan tunne musapiirejä, mutta ehkä tajusitte?). Katsojalla ei ole mitään vaikeuksia asettua näiden tyyppien puolelle, koska ne ei ole kiukuttelevia monimiljardööridiivoja/väärin ymmärrettyjä musiikillisia neroja. Vaan ihan tavallisia ihmisiä, jotka tekee tavallista paskaduunia. Vain sen takia, että bändi voisi jatkaa. Arvostan!
 
Lisäksi äijien omistautuminen ja sitkeys oli kyllä hatunnoston arvoisia juttuja. Siinä lopussa kun ne meni Japanissa festarikeikalle joskus puoliltapäivin ja murehtivat että onkohan tuollakaan ketään... jännitin tiiviisti mukana, ja mikä helpotuksen ja ilon tunne, kun halli olikin täynnä!
 
PsychedelicWarlord
09.11.2010 11:26:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WarMachine: Tuottaja-nobody (mulle ainakin outo nimi) on peeaa ja vailla töitä, höynäyttää kahta hyväuskoista rokkaria. "Joo, joo, tää on kovaa kamaa tulkaa tänne. 13 000 puntaa maksaa, joo, no meikän palkaa ois noin... tollanen 10 500 puntaa. Tää ois sellanen artist in all - tyyppinen ratkaisu, et sellaseen me voidaan lähteä"
 
Chris Tsangarides "nobody"? No nyt jumalauta joku roti! :-)
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Tsangarides
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
WarMachine
09.11.2010 11:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Chris Tsangarides "nobody"? No nyt jumalauta joku roti! :-)
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Tsangarides

 
Totesin saman itsekin kun olin ensin postannut tuon vuodatuksen. Ensin hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan.
 
Tiistai-mies, pahapoika Anna
Bongowing
09.11.2010 11:32:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Chris Tsangarides "nobody"? No nyt jumalauta joku roti! :-)
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Tsangarides

 
Haha, listassa tokana Anvil.
 
But where the heck is magenta?
PsychedelicWarlord
09.11.2010 11:57:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WarMachine: Totesin saman itsekin kun olin ensin postannut tuon vuodatuksen. Ensin hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan.
 
Juu-u huomasin kyllä.Tsangarides on kuitenkin eräs legendaarisimmista tuottajista - siitä vanhan pierun tuohtumus :-)
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Dropped C
09.11.2010 11:57:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne on aakkosjärjestyksessä ne tuotetut pändit...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «