Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soundit P..R..Sstä
1 2
Confidentum
08.11.2010 12:57:35 (muokattu 08.11.2010 16:26:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin paremmat soundit irti PRSstä, joten vinkkejä tarttisin mikkivalintaan. PRS Standardin Dragon IIset on ihan jees, mutta en saa niistä Bluesbreakerilla irti semmoista jykevää demppikomppia ..Aint what you do-tyyliin taikkas laulavaa sooloa niinkö Gary Moore. Umpimahonkipulikkahan se tuo PRS on, joten en oo arvannu tonezoneairnortonia summassa ostaa. Mitenkähän ne toimisi tuommoisen tummasoundisen puun kanssa. Tiluttaja olen vain unissani, joten enempi vanhan liiton vintage hengessä mennään, joten uberthokkaat voi olla mulle huono valinta..en tiedä
 
Kaiuttimesta kuuluu ääniä
Entropia666
08.11.2010 14:55:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sinällään auta sinua eteenpäin, mutta käsitin otsikosta että kyseessä olisi ollut topikki missä soundit olisi ollut perseestä. Hetki meni kunnes sytytti. :D
 
Rokkifotoja www.haje.fi
Antroid
08.11.2010 17:07:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dragon II on porukkaa jakava mikki. Mulla ei itsellä ole tarkempaa muistikuvaa soundista, kun edellisestä testistä on luokkaa 7 vuotta. Kyllä noilla mikeillä pitäisi sinällään varmaan demppikomppikin irrota. Mä lähtisin ehkä hakemaan syytä ensimmäiseksi siitä Bluesbreakerista. Saatko siitä haluamaasi soundia jollain muulla kitaralla?
 
Confidentum
08.11.2010 17:11:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: Dragon II on porukkaa jakava mikki. Mulla ei itsellä ole tarkempaa muistikuvaa soundista, kun edellisestä testistä on luokkaa 7 vuotta. Kyllä noilla mikeillä pitäisi sinällään varmaan demppikomppikin irrota. Mä lähtisin ehkä hakemaan syytä ensimmäiseksi siitä Bluesbreakerista. Saatko siitä haluamaasi soundia jollain muulla kitaralla?
 
Juu, yllättävästi mehiko lonestar stratolla missä on pearly gates tallassa, irtoo Hot Caken kanssa melko mojovan rouheesti.
 
Kaiuttimesta kuuluu ääniä
letthekidout
08.11.2010 17:26:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Haluaisin paremmat soundit irti PRSstä, joten vinkkejä tarttisin mikkivalintaan. PRS Standardin Dragon IIset on ihan jees, mutta en saa niistä Bluesbreakerilla irti semmoista jykevää demppikomppia ..Aint what you do-tyyliin taikkas laulavaa sooloa niinkö Gary Moore. Umpimahonkipulikkahan se tuo PRS on, joten en oo arvannu tonezoneairnortonia summassa ostaa. Mitenkähän ne toimisi tuommoisen tummasoundisen puun kanssa. Tiluttaja olen vain unissani, joten enempi vanhan liiton vintage hengessä mennään, joten uberthokkaat voi olla mulle huono valinta..en tiedä
 
Varmaan joku Duncan vaihtoehto vois olla vintagempaan ja tiukempaan demppiin. Myös DiMarziot toiminee, joskin ovat ehkä vähän hifimpiä kun duncanit.
Oon huomioinut omissa prs:issä että sekä dragonit että hfs on vähän tummempia ja ehkä middlempiä kun edellämainitut. Toimii kyl tietyissä asioissa helvetin hyvin ja monipuolisesti mutta monesti studiossa jää vertailussa ns. kakkoseksi. Muuten ovat vaan niin luottovehkeitä.
 
Playlist full of shit, You drove us all to Kill the Radio!!!
Karvamammutti
08.11.2010 17:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Umpimetästä syöksyn suosittelemaan DiMarzion SuperDistortionia. Tappaa talossa ja puutarhassa, kun puhutaan vintage-henkisistä demppijyräyksistä. Kysy vaikka Ace Frehleyltä.
 
Pikkuappumauntosukuryu varaosia ja pähkinät. Alkuperäinen Gibson mikrofonit ovat. Myös jäljellä nauhat, tarpeeksi valmis
Mr. Speed
08.11.2010 17:41:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Umpimetästä syöksyn suosittelemaan DiMarzion SuperDistortionia. Tappaa talossa ja puutarhassa, kun puhutaan vintage-henkisistä demppijyräyksistä. Kysy vaikka Ace Frehleyltä.
 
Höhö.. Ässä ja demppijyrä samassa lauseessa.... On ne hauskoja!
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Karvamammutti
08.11.2010 17:47:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Höhö.. Ässä ja demppijyrä samassa lauseessa.... On ne hauskoja!
 
Noniin, rässimiehet on nyt hiljaa kun puhutaan Miesten soittimista :D
 
Pikkuappumauntosukuryu varaosia ja pähkinät. Alkuperäinen Gibson mikrofonit ovat. Myös jäljellä nauhat, tarpeeksi valmis
Borlag
08.11.2010 17:49:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Noniin, rässimiehet on nyt hiljaa kun puhutaan Miesten soittimista :D
 
Acen nahkabyysa ja meikki yhdistelmä ei kyl ole kovin miehekästä... Muuten kannatetaan kyl tuota sun ehdotusta.
 
LaMotta
08.11.2010 17:50:14 (muokattu 08.11.2010 22:13:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummalliset soundit noissa PRSssä.
Yksikelanen soundi on sellaista ihme tikkua.
 
Moni PRSn omistaja on lopulta siirtynyt Stratoon tai Teleen. Enkä ihmettele.
Ei siitä saa kunnon humpparisoundia eikä varsinkaan hyvää single coil klangia.
 
Ja se rotary switchi on ihan pelkkä vitsi. Varmaan studiossa ihan näppärä.
Itseäni patitti kannen reunan terävä muotoilu. Ei kaksista napsua tarvitse tulla kun lakat lohkeaa irti. Kiva kotelossa muttei keikalla.
 
Omaan CEni laitoin push-pull-potikat kelaisuuden vaihtoon ja pyörityskytkimen vaihdoin LP-tyyppiseen kytkimeen. Vähän parempi oli käyttää ja lisäksi sai oikean singelcoil soundinkin irti. Mutta ei se perusääni muutu näilläkään virityksillä.
 
Myy pois ja osta Tele.
 
No jos haluat mikkejä kokeilla niin ammattilaiset kertoivat laittaneensa PRSiin Lindy Fralinin korvausmikkejä. Customshop taitaa ainakin myydä.
 
Voi teitä, humanismista juopuneet nihilistit.
Mr. Speed
08.11.2010 17:50:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Noniin, rässimiehet on nyt hiljaa kun puhutaan Miesten soittimista :D
 
En mä oo mikään rässimies. Itse en kasari/ysärirässille juurikaan lämpene, vaikka mulla Jackson onkin :) Ei KISS ole mitenkään miieeeehekästä.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Confidentum
08.11.2010 17:51:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

letthekidout:
Oon huomioinut omissa prs:issä että sekä dragonit että hfs on vähän tummempia ja ehkä middlempiä kun edellämainitut. Toimii kyl tietyissä asioissa helvetin hyvin ja monipuolisesti mutta monesti studiossa jää vertailussa ns. kakkoseksi. Muuten ovat vaan niin luottovehkeitä.

 
Ihan justiinsa noin se on.
 
Kaiuttimesta kuuluu ääniä
Confidentum
08.11.2010 17:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Kummalliset soundit noissa PRSssä.
Yksikelanen soundi on sellaista ihme tikkua.

 
Sama on mieli. Puolituksia taikkas yksikelaisia en kaipaa, vaan ne soundit otetaan stratosta ja se rotaryswitsikin pitää vaihtaa kunnon kytkimeen.
 
Kaiuttimesta kuuluu ääniä
Karvamammutti
08.11.2010 17:54:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: En mä oo mikään rässimies. Itse en kasari/ysärirässille juurikaan lämpene, vaikka mulla Jackson onkin :) Ei KISS ole mitenkään miieeeehekästä.
 
Tää keskustelu sitten ratkaistaan koulun jälkeen pyörätelineitten luona :D
 
Eniveis, tuo super distortion toimii kyllä perinnehenkisessä rokkailussa oikein hyvin, semmosesta Gary Moore soundimaalimasta tuonne Sepulturaan asti. Sikäli hirmusen monipuolinen, ja vähän ku ruuvaa volumea kitarasta pienemmälle, soittaa sillä juurevampaakin tavaraa.
 
Pikkuappumauntosukuryu varaosia ja pähkinät. Alkuperäinen Gibson mikrofonit ovat. Myös jäljellä nauhat, tarpeeksi valmis
Mr. Speed
08.11.2010 17:57:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Tää keskustelu sitten ratkaistaan koulun jälkeen pyörätelineitten luona :D
 
Eniveis, tuo super distortion toimii kyllä perinnehenkisessä rokkailussa oikein hyvin, semmosesta Gary Moore soundimaalimasta tuonne Sepulturaan asti. Sikäli hirmusen monipuolinen, ja vähän ku ruuvaa volumea kitarasta pienemmälle, soittaa sillä juurevampaakin tavaraa.

 
Hahaa! Olen valmis kikkelimiekkailumatsiin millon vain!
 
Suosittelen myös katsastamaan BKP:n tarjonnan. Niitä on aina sillon tällön torilla. Mulla oli Warpig, ja siitä lähti mukavat jytkyt. Keraamisella magneetilal soundi oli yllättävänkin rouhea, ja puhtaatkin tuolla toimi oikein kivasti.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Antroid
08.11.2010 19:15:10 (muokattu 08.11.2010 19:16:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isot pojat jenkeissä mehustelee Lollareita PRS:issä. Ehkä sieltä valikoimista löytyisi jotain Duncania eksoottisempaa. Ja sitten jos haluat käyttää rahnaa, niin PRS:lla on niitä uusia 57/08 ja 59/09 -mikkejä, joista etenkin jälkimmäiset on mukavan kuumat ja yliohjaa mukavasti. Voisin kuvitella että ne olisivat sulle parhaat PRS:n valikoimista. Maksavat vaan rutosti jos sellaiset jostain löydät.
 
Töynävä
09.11.2010 11:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sulla on koko mahonkinen PeRsSi, niin miten olisi uudelleen lämmitellyt "T&B" mikit? Itsellä oli -87 PRS STD ja siinä alkuperäiset T&B mikit - soundi oli vähintäin tanakkaa. Waffarina EVH 5150 III.
EM Nordic Finland jeesas meikäläistä ja taidan tässä kohta piakkoin laittaa mikit tilaukseen. Hinta on ~175€/mikki.
 
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
Eemil
09.11.2010 16:30:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei välttämättä hoidu mikkien vaihdolla asia kuntoon juum. Meikällä oli joskus McCarty ja siinä kuten vaikka Customeissa ja stankuissa on vähän semmonen välimallin saundi. Ei ihan lespa, ei ihan strato eikä tele, eikä kuitenkaan kuulosta SG:ltäkään. PRS:n single cuteilla ollaan jo oikeasti lespan alueella.
 
Ja siis omassa McCartyssa tuli vaihdettua mikkejä muutamaan otteeseen kun oli mikkejä millä testata. Ei ne sitä välimallin perussaundia muuttanut.
 
oiva tumpeloinen
09.11.2010 16:55:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: Ei välttämättä hoidu mikkien vaihdolla asia kuntoon juum. Meikällä oli joskus McCarty ja siinä kuten vaikka Customeissa ja stankuissa on vähän semmonen välimallin saundi. Ei ihan lespa, ei ihan strato eikä tele, eikä kuitenkaan kuulosta SG:ltäkään. PRS:n single cuteilla ollaan jo oikeasti lespan alueella.
 
Ja siis omassa McCartyssa tuli vaihdettua mikkejä muutamaan otteeseen kun oli mikkejä millä testata. Ei ne sitä välimallin perussaundia muuttanut.

 
Niin haluttiinko tässä jykevää demppisoundia vai LP:n soundia? Jos ensimmäistä, ei pitäisi olla ongelma. Jos jälkimmäistä, niin kitara vaihtoon.
 
Karvamammutti
09.11.2010 17:03:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Niin haluttiinko tässä jykevää demppisoundia vai LP:n soundia? Jos ensimmäistä, ei pitäisi olla ongelma. Jos jälkimmäistä, niin kitara vaihtoon.
 
Jos molempia, niin sittenkin se lespalla ratkiaa.
 
Pikkuappumauntosukuryu varaosia ja pähkinät. Alkuperäinen Gibson mikrofonit ovat. Myös jäljellä nauhat, tarpeeksi valmis
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «