Tuomoo 07.11.2010 22:06:25 | |
---|
Joel Harald: Maahantuonti ja tukkuliike... Vähittäismyyntiä olin etsimässä :) Jos sitä sivua olisit vähänkin vaivautunut selaamaan, olisit saattanut huomata, että siellä on myös sellainen linkki kuin "jälleenmyyjät". http://www.finnaudio.fi/v3/cat/dealers.php >< (((((*> |
Fisher 07.11.2010 23:03:07 | |
---|
s151669: Saa. Ylijännitesuoja taitaa kyllä mennä sarjaan vyö ja henkselit. Tarkoittaen mitä? Etkö pidä vöistä tai henkseleistä? -Late |
Aki 07.11.2010 23:13:45 | |
---|
Swan: kuuluuko keskimikin olla RWRP, jotta nuo väliasennot olisivat hurinattomat. Riippuu kumpi humpparin kela sulla on käytössä. Humbuckerin keloistahan toinen on jo RWRP, joten mikä tahansa sinkku on aina jommankumman kelan kanssa hurinaton. Kumman kelan, on ihan randomia eri mikkimallien, jopa vuosimallien kesken. Fisher: Tarkoittaen mitä? Etkö pidä vöistä tai henkseleistä? Hän tarkoitti luultavasti "vyö sekä henkselit" samanaikaisesti yllä. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Swan 07.11.2010 23:17:56 | |
---|
Aki: Riippuu kumpi humpparin kela sulla on käytössä. Humbuckerin keloistahan toinen on jo RWRP, joten mikä tahansa sinkku on aina jommankumman kelan kanssa hurinaton. Kumman kelan, on ihan randomia eri mikkimallien, jopa vuosimallien kesken. Ok. Kaulamikiksi olen laittamassa DiMarzion Pro Trackia, ja luultavasti tallaan isken jonkun täysikokoisen samalta valmistajalta. Ajattelin sisempiä keloja käyttää sinkun kanssa, muistakko miten noissa tuo käämintä menee? "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Aki 07.11.2010 23:47:46 (muokattu 08.11.2010 00:04:43) | |
---|
Swan: Ok. Kaulamikiksi olen laittamassa DiMarzion Pro Trackia, ja luultavasti tallaan isken jonkun täysikokoisen samalta valmistajalta. Ajattelin sisempiä keloja käyttää sinkun kanssa, muistakko miten noissa tuo käämintä menee? No idea. Tapoja selvittää: 1. Aseta ykskelainen mikki humbuckerin toisen kelan kanssa "kasvotusten". Jos mikitt työntävät toisiaan poispäin, yhdistelmä olisi hurinallinen. Jos mikit imevät toisiaan puoleensa, yhdistelmä olisi hurinaton. 2. Laita kompassi napapalojen eteen, jolloin mikkiä osoittaa joko kompassin etelä tai pohjoinen. Kaksi samansuuntaista kelaa hurisee yhdessä, kaksi erisuuntaista ei hurise. Mun mielestä ulommaiset kelat kuulostaa yksinään paremmalta kuin sisemmät, mutta keskisinkun kanssa tallamikin etummainen kela on parempi. Tosin, sen kelan jossa on säädettävät napapalat saa parhaimpaan kielibalanssiin. Tän takia mulla on yleensä tallamikki niin päin että säätöruuvit ovat kaulan puolella, jolloin puolitettaessa on aina kaulan puoleinen kela käytössä. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Swan 08.11.2010 00:00:02 | |
---|
Aki: Mun mielestä ulommaiset kelat kuulostaa yksinään paremmalta kuin sisemmät, mutta keskisinkun kanssa tallamikin etummainen kela on parempi. Tosin, sen kelan jossa on säädettävät napapalat saa parhaimpaan kielibalanssiin. Tän takia mulla on yleensä tallamikki niin päin että säätöruuvit ovat kaulan puolella, jolloin puolitettaessa on aina kaulan puoleinen kela käytössä. Joo, en tosiaan tässä systeemissä meinannut puolitettuja mikkejä käyttää yksinään, vaan aina keskisinkun kanssa. SSS on sitten eri pleksissä ja/tai kitarassa. Tarttee nuo kokeilumenetelmät pitää mielessä kuitenkin, tänks! "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Aki 08.11.2010 00:04:34 | |
---|
Tuli testattua: DiMarzio Pro Track, Paf Pro, Bluesbucker ja Steve's Special ovat kaikki samoin päin, luultavasti kaikki DiMarzion humpparit. Mulla ei tuolta lafkalta ole aitoja yksikelaisia, mutta hurinattomissa stratomikeissä merkeiltä DiMarzio, Kinman ja GFS on kaikissa pääkela samoin päin kuin muutamissa Fenderin ja Teslan ykskelaisissa. Kaikilla näillä yhdistelmillä hurinattomuus syntyisi humbuckerin etummaisen (=kaulan puoleisen) kelan kanssa. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Swan 08.11.2010 00:10:14 (muokattu 08.11.2010 00:11:23) | |
---|
Aki: Tuli testattua: DiMarzio Pro Track, Paf Pro, Bluesbucker ja Steve's Special ovat kaikki samoin päin, luultavasti kaikki DiMarzion humpparit. Mulla ei tuolta lafkalta ole aitoja yksikelaisia, mutta hurinattomissa stratomikeissä merkeiltä DiMarzio, Kinman ja GFS on kaikissa pääkela samoin päin kuin muutamissa Fenderin ja Teslan ykskelaisissa. Kaikilla näillä yhdistelmillä hurinattomuus syntyisi humbuckerin etummaisen (=kaulan puoleisen) kelan kanssa. Ahaa, eli järjellä pääteltynä normisuuntaisella sinkulla se olisi noin päin. Kiitoksia tästä tiedosta! + E: Nyt onkin enää tuo superswitch-dilemma... "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Aki 08.11.2010 00:46:27 (muokattu 08.11.2010 00:46:54) | |
---|
Swan: E: Nyt onkin enää tuo superswitch-dilemma... Vink vink... ;o) Kaulamikin puolituspiuha tuohon kaulamikki"kanavan" nelosnapaan, tallamikin puolituspiuha tallamikki"kanavan" kakkosnapaan. Tuolloin puolitettaessa jää käyttöön kelat joiden miinus on maissa. Toisin sanoen, humppareista luultavasti yhdistetäänkin puolituspiuhaksi punainen ja vihreä (eikä musta ja valkoinen), ja valkoisesta tulee +, musta maihin. Paitsi jos käännät tallamikin siten että naparuuvit on kaulan puolella, jolloin se kytketään normaalisti ohjeiden mukaan. Mä luulen etten oikein osaa selittää tätä selkeästi, koska lukemalla ylläolevan tekstin menen itsekin vähän sekaisin. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Swan 08.11.2010 00:57:22 | |
---|
Aki: Vink vink... ;o) Kaulamikin puolituspiuha tuohon kaulamikki"kanavan" nelosnapaan, tallamikin puolituspiuha tallamikki"kanavan" kakkosnapaan. Tuolloin puolitettaessa jää käyttöön kelat joiden miinus on maissa. Toisin sanoen, humppareista luultavasti yhdistetäänkin puolituspiuhaksi punainen ja vihreä (eikä musta ja valkoinen), ja valkoisesta tulee +, musta maihin. Paitsi jos käännät tallamikin siten että naparuuvit on kaulan puolella, jolloin se kytketään normaalisti ohjeiden mukaan. Mä luulen etten oikein osaa selittää tätä selkeästi, koska lukemalla ylläolevan tekstin menen itsekin vähän sekaisin. Ei ole hepreata tämä, piuhojen "parinvaihto" on valitettavan tuttua. Mutta nimenomaan tuo parien kytkentäpaikka oli se, mikä tässä varsinaisesti mietitytti. Loput osannenkin itse, kiitoksia! + "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Aki 08.11.2010 01:38:43 | |
---|
Swan: Ei ole hepreata tämä Ok. Testaa vielä ennen kuin laitat kitaran kasaan, noi on välillä vähän epäselviä miten päin kelat on, joten mun ajatuksissa saattaa kans olla moka. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Jasoniitti 08.11.2010 15:02:31 (muokattu 08.11.2010 16:32:06) | |
---|
Kaipaisin apua kytkentään. Kitaraan tulee P-rails -mikki tallaan ja normi humppari kaulaan ja mulla on tälle ilmeisesti toimiva johdotuskuva jo olemassakin, mutta kun mieli muuttui niin, että haluan tonen vaikuttavan vain humppari kaulamikkiin. Ei ole aivan helppo yhtälö mulle, kun P-rails vaatii nuo push-pull -potikat. Kaulamikkiä ei tarvi puolittaa. Tässä kuva: http://jasoniitti.nettisivu.org/files/2010/07/kytkenta3.jpg . . . (EDIT) Voisiko ratkaisu olla niin helppo, että tonelle P-Rails'lta menevältä vihreältä langalta lähtevä hyppylanka tonen runkoon katkaistaa? |
Aki:Hän tarkoitti luultavasti "vyö sekä henkselit" samanaikaisesti yllä. Okei, en vieläkään tajua mikä tämä henkseli juttu on. Voisiko joku selittää? -Late |
Zeeboo 08.11.2010 17:39:52 | |
---|
Jasoniitti: ...Voisiko ratkaisu olla niin helppo, että tonelle P-Rails'lta menevältä vihreältä langalta lähtevä hyppylanka tonen runkoon katkaistaa? Älä katkaise, jää muuten mikki ilman maata. Siirrä tonelle volumen laitimmaisesta nasatasta menevä johto valintakytkimen kaulamikin puoleiseen nastaan. Näin näyttäis äkkisiltään. White men can't Monk |
Mr.Sit.com 08.11.2010 18:14:57 | |
---|
Fisher: Okei, en vieläkään tajua mikä tämä henkseli juttu on. Voisiko joku selittää? -Late Jos sul on vyö, tuskin tarvitset henkseleitä ja toisin päin. Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara |
tommiot 09.11.2010 23:07:01 (muokattu 09.11.2010 23:29:28) | |
---|
Tunteeko joku digidelayn toimintaa? Mulla on rikkinäinen Boss DD-3. Se toistaa vain ääntä joka soi sillä hetkellä kun pedaalin kytkee päälle. Sen jälkeen tulee vaan kuivaa ääntä päälle. Ja tuo ääni sitten toistuukin loputtomasti, feedback-nappi ei tee mitään. Aikaa ja volaa pystyy säätää. Mitähän tolle osais tehdä? Korjasin jo löytämäni kylmäjuotokset, niitä oli varmaan ainakin 10, joista osa oli täysin irti... Bypassilla se vinkuu hiljaa, ja äänen taajuus muuttuu delay-potikasta. http://www.8bitsindgenug.net/boss_dd2.png Ja lisäys vielä, että se itse potikka on kyllä ehjä. :) |
Aki 10.11.2010 02:29:14 | |
---|
Moridin: Tunteeko joku digidelayn toimintaa? Ei tossa kai auta muu kuin tarkistaa että kaikki juotokset on kunnossa, johdot ei ole katkennu, ja komponentit on kaikki ehjiä. Jos ihan epätoivoiseksi menet niin trankkuja voi kokeilla mittailla että toimivat, esim juuri tuo Feedbackin Q8. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
tommiot 10.11.2010 09:58:27 | |
---|
Aki: Ei tossa kai auta muu kuin tarkistaa että kaikki juotokset on kunnossa, johdot ei ole katkennu, ja komponentit on kaikki ehjiä. Jos ihan epätoivoiseksi menet niin trankkuja voi kokeilla mittailla että toimivat, esim juuri tuo Feedbackin Q8. Okei. Insane Kane meinas että holdi jäis päälle jatkuvasti. Kiertokytkin kuitenkin muuttaa delay-aikaa ihan normaalisti. Voiskohan tommonen sitten aiheutua jostain muusta kuin kytkimestä? |
Aki 10.11.2010 13:10:42 | |
---|
Moridin: Voiskohan tommonen sitten aiheutua jostain muusta kuin kytkimestä? Vois. Mm edellisessä viestissäni mainitsemistani asioista. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
tommiot 10.11.2010 15:01:36 | |
---|
Aki: Vois. Mm edellisessä viestissäni mainitsemistani asioista. Johdot ja komponentit on silmämääräisesti ehjät, eikä murtuneita juotoksia näy. Täytyy tsekkaa se trankku sitten. Täytyy tutkii viikonloppuna, vois samalla avata ton ehjän DD-3:n ja mittailla vertailuks sieltä vähän asioita. |